LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

JohnTheBassist schreef:Hm, vind je het erg als ik durf te beweren dat ik mijn prioriteiten hierin iets beter heb liggen dan jij?
Nee hoor, dat vind ik niet erg. Het zegt me wél iets over de mate waarin je mijn bericht uberhaupt begrepen hebt. Ik heb namelijk niets inhoudelijks over de kwestie gezegd.

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

https://nos.nl/artikel/2209636-amsterda ... -meer.html

"Elk huishouden dat nu geen sticker heeft, krijgt jaarlijks 34 kilo aan reclamefolders door de bus. En uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat ongeveer de helft van die huishoudens alles gelijk bij het oud-papier legt. Deze nieuwe maatregel moet de stad tussen de 3 en 4 miljoen kilo aan folders per jaar besparen."

Dat levert een flinke besparing op. Ik ben benieuwd hoe het gaat vanaf maandag!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

Bedrijven willen je bereiken met hun reclame. Wanneer dat niet via een folder gaat, gaat het op een andere manier.
Reclame ontlopen is een utopie.

Ook zie ik het nog wel gebeuren dat het pakket gewoon als post naar binnen wordt geschoven.
Een sticker met “aan de bewoners van, met het adres uit grote adresbestanden is voldoende.

Dan is het niet meer ongeadresseerd maar geadresseerd.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:Bedrijven willen je bereiken met hun reclame. Wanneer dat niet via een folder gaat, gaat het op een andere manier.
Reclame ontlopen is een utopie.

Ook zie ik het nog wel gebeuren dat het pakket gewoon als post naar binnen wordt geschoven.
Een sticker met “aan de bewoners van, met het adres uit grote adresbestanden is voldoende.

Dan is het niet meer ongeadresseerd maar geadresseerd.

Nee hoor, dat gaat prima. Hier bereiken ze helemaal niets. Op het moment dat ze een dergelijke truc uit zouden willen halen, dan hebben we daar heel snel een tegenmaatregel voor.

Het bestoken van mensen met ongevraagde rotzooi heeft niets met vrijheid te maken, meer met terreur.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

Je doet je ogen dicht wanneer je de post ophaalt ?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:Je doet je ogen dicht wanneer je de post ophaalt ?
Post ophalen? Welke post? :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

angel1978 schreef:
crazyme schreef:Je doet je ogen dicht wanneer je de post ophaalt ?
Post ophalen? Welke post? :mrgreen:
Dat pakket folders waar je adres op staat :mrgreen:

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crazyme schreef:Bedrijven willen je bereiken met hun reclame. Wanneer dat niet via een folder gaat, gaat het op een andere manier.
Helemaal prima. Zolang het maar eens afgelopen is dat die gasten het recht denken te hebben mijn voortuin te betreden, mijn brievenbus aan te raken en mij te dwingen hun papieren zooi op een nette manier voor hun op te ruimen, en als ik dat niet wil, dat ik dat dan maar moet aangeven. Ik moet helemaal niks. En jij moet niet ongevraagd met je poten aan mijn brievenbus komen. De meest simpele oplossing is wat ze nu in Amsterdam doen: brievenbussen waar geen sticker op zit, laat je gewoon met rust. Als mensen wél reclame willen, dan mogen ze dat aangeven. Zo hoort het te zijn.
crazyme schreef:Reclame ontlopen is een utopie.
En toch kom ik een heel eind. Ik heb een raspberry pi omgetoverd tot adblocker. Die hangt in de meterkast voor mijn modem en weet zo'n beetje 95% van alle reclames te filteren op root-niveau, dus zowel op de pc als op de smartphone en de tablet. Op tv zet ik hem, zodra de reclame begint, op pauze voor een minuutje of 10, en kan ik daarna de boel lekker doorspoelen.

Reclames zoals bij een voetbalwedstrijd vind ik verder prima. Die zijn doorgaans niet opdringerig. Al moet ik wel zeggen dat ik die lelijke digitale 3D-borden die naast de doelen gebruikt worden wel erg hinderlijk begin te vinden. Als een keeper een groen shirt aan heeft, dan zie je het reclamebord gewoon door de keeper heen. Dat is invasief en uiterst opdringerig.
crazyme schreef:Ook zie ik het nog wel gebeuren dat het pakket gewoon als post naar binnen wordt geschoven.
Een sticker met “aan de bewoners van, met het adres uit grote adresbestanden is voldoende.

Dan is het niet meer ongeadresseerd maar geadresseerd.
Dan kun je het bedrijf in kwestie aanschrijven en aangeven dat je geen reclame meer wenst:

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... -ontvangen

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:
angel1978 schreef:
crazyme schreef:Je doet je ogen dicht wanneer je de post ophaalt ?
Post ophalen? Welke post? :mrgreen:
Dat pakket folders waar je adres op staat :mrgreen:
Die niet bij mij afgeleverd worden bedoel je?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt geen brievenbus ?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vooralsnog is een nee-nee sticker genoeg. Als het aan mij ligt volgt het hele land het uitstekende voorbeeld van Amsterdam.
Maar indien reclamemakers dan denken op zo’n manier alsnog mijn brievenbus denken te mogen bevuilen dan kan ik ook prima zonder :)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door witte angora »

JohnTheBassist schreef:Zolang het maar eens afgelopen is dat die gasten het recht denken te hebben..... mijn brievenbus aan te raken
Het lijkt me echt traumatisch voor je dat je brievenbus aan wordt geraakt... :shock:

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

witte angora schreef:
JohnTheBassist schreef:Zolang het maar eens afgelopen is dat die gasten het recht denken te hebben..... mijn brievenbus aan te raken
Het lijkt me echt traumatisch voor je dat je brievenbus aan wordt geraakt... :shock:
https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

Kom op jongens! Jullie moeten echt eens wat beter werken aan je manier van argumenteren. Het is allemaal zo doorzichtig en een inhoudelijke onderbouwing ontbreekt veelal.

Doe nou eens je best witte. Wat kun jij als argument aanvoeren tegen een Ja/Ja-sticker?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door witte angora »

JohnTheBassist schreef: Helemaal prima. Zolang het maar eens afgelopen is dat die gasten het recht denken te hebben mijn voortuin te betreden, mijn brievenbus aan te raken en mij te dwingen hun papieren zooi op een nette manier voor hun op te ruimen, en als ik dat niet wil, dat ik dat dan maar moet aangeven. Ik moet helemaal niks. En jij moet niet ongevraagd met je poten aan mijn brievenbus komen. De meest simpele oplossing is wat ze nu in Amsterdam doen: brievenbussen waar geen sticker op zit, laat je gewoon met rust. Als mensen wél reclame willen, dan mogen ze dat aangeven. Zo hoort het te zijn.
Wat voor inhoudelijk argument zit hier in dan? Alleen maar ik wil, ik wil, ik wil... Daar valt inhoudelijk niet op te reageren. Met het onderwerp heb ik geen problemen, sorry. Sterker nog, ik ben in de flat hier de enige die de papierbak buiten zet. Het hoort er gewoon bij.

Ik heb best wel plezier van die folders. En als ik verplicht een ja/ja sticker op de bus moet plakken als ik reclame wil krijgen? Dan komt die er toch? Ik kan er niet wakker van liggen. Als dit mijn grootste probleem zou zijn...

Gesloten