LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging door GLS

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
HansBT
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2016 16:53

Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door HansBT »

Vandaag zou GLS een bestelling bij mij bezorgen. Helaas geven ze niet aan wanneer. Laat in de middag rijdt een GLS busje door de straat zonder te stoppen.
Het viel niet mee GLS te bereiken. Hun website geeft een nummer in Belgie dat alleen maar met je wil praten als er een Belgische postcode wordt ingevoerd.
Ik heb mijn beklag gedaan bij de afzender en Het Nederlandse 0900 nummer van GLS gekregen. Tot mijn schrik kost dat €1.
GLS vertelt dat de chauffeur mijn adres niet heeft kunnen vinden. Vreemd omdat mijn navigatiesystemen (meervoud) het goed aangeven. Mijn suggestie om de chauffeur te bellen wilde GLS niet opvolgen, omdat de chauffeur telefonisch niet bereikbaar zouden zijn.
GLS wil uitsluitend de standaardprocedure volgen en afleveren op een volgende werkdag. Op mijn vraag wat er gebeurt als de chauffeur het weer niet kan vinden werd niet ingegaan.
Ik heb wederom met de afzender gebeld, die inmiddels ook contact had gehad met GLS. GLS zou hebben geprobeerd de chauffeur telefonisch te bereiken. GLS had hen niet verteld dat de chauffeur het adres niet had kunnen vinden.
Ik heb de afzender geadviseerd een andere vervoerder in de arm te nemen.

met vriendelijke groet, Hans Blondeel Timmerman

Bernard-K
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2016 14:23

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Bernard-K »

Mijn zoon kwam met precies hoe zelfde verhaal. Hij had via internet een aandrijfas voor zijn auto gekocht. Hij woont in Watergang. Een piepklein dorpje tussen Amsterdam en Purmerend, bestaande uit 20 huizen in 1 straat. Kreeg ook van GSL door, dat de chauffeur het adres niet kon vinden. Daarna bleek het pakket ook nog zoek geraakt te zijn, na een paar keer bellen. Toen met veel pijn en moeite zijn geld terug gevraagd en gekregen van de leverancier. KON HET NIET VINDEN ??? ONGELOVELIJK TOCH???

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ach, mijn buurman is nu bij iedereen in de flat aan de het aanbellen, omdat hij een briefje van GLS in de bus had dat zijn pakket was afgeleverd. Alleen stond er geen huisnummer bij, bij wie het was afgeleverd toen hij niet thuis was. Ik denk dat buurman laat eet, twee flats hier, met elk zo'n 55 appartementen.

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met GLS Pakketbezorging? Ze hebben mijn pakket niet geleverd terwijl ik wel thuis was. Een briefje in de bus gaf aan dat ik hen kon contacten en nu verneem ik dat het pakket, binnen een week, alweer retour afzender is. Dit zonder het nog een keer aan te bieden of te contacten. Tips zijn meer dan welkom!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

Fam. Mos schreef:Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met GLS Pakketbezorging? Ze hebben mijn pakket niet geleverd terwijl ik wel thuis was. Een briefje in de bus gaf aan dat ik hen kon contacten en nu verneem ik dat het pakket, binnen een week, alweer retour afzender is. Dit zonder het nog een keer aan te bieden of te contacten. Tips zijn meer dan welkom!!!
vorige week nog pakket via hen mogen ontvangen. Kreeg keurig vooraf een mail waarin ik een keuze kon maken over de bezorging. Gelukkig werk ik op een steenworp afstand van hun depot, dus gekozen om het daar op te halen.

Het is niet netjes om een pakket niet af te leveren terwijl er gewoon iemand thuis was. Dat het pakket na een week weer retour gaat is op zich niet zo heel raar, het is geen opslag maar een bezorger. U heeft bericht gehad en daar zal ook een termijn op staan. Ze hebben u dus gecontact, maar op dat contact heeft u blijkbaar niet gereageerd.

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

Oef, ik heb net een vraag over GLS op een ander forum geplaats. Wat een nare bezorgdienst is dit zeg! Goede tip om een andere vervoerder in de arm te nemen. Hopelijk is het uiteindelijk goed gekomen. Ik ga mijn bericht even verplaatsen ;-)

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

Misschien ben ik dan "verwend" door bezorgdiensten die duidelijk aangeven wat er met mijn pakket gebeurd want zoals u het hier beschrijft is het helaas niet gegaan. Natuurlijk is het niet netjes dat de bezorger niet aangebeld heeft. Wellicht een aanname om te bedenken dat hij/zij onder tijdsdruk werkt en dit zo nu en dan doet. Hij is immers in het bezit van een voorgedrukt briefje met een "niet thuis code" erop. Dat het pakketje dan retour gaat zonder het nog een keer aan te bieden en of mij te contacten vind ik wel zeer vreemd.

En neen, zij hebben mij dus niet gecontact zoals u stelt. En ja, ik heb wel gereageerd door hen te mailen wat de weg vooruit was en kreeg (overigens wel binnen 10 minuten dus dat vind ik zeer netjes) een reactie dat ik maar met de verzender contact op moest nemen. Dit is dus niet te doen en ik vrees dat ik mijn pakketje via GLS nooit zal krijgen. Dus als u nog tips heeft dan heel graag!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

Fam. Mos schreef:Dat het pakketje dan retour gaat zonder het nog een keer aan te bieden en of mij te contacten vind ik wel zeer vreemd.
Fam. Mos schreef:Een briefje in de bus gaf aan dat ik hen kon contacten
Fam. Mos schreef:Hij is immers in het bezit van een voorgedrukt briefje met een "niet thuis code" erop.
Ze bieden inderdaad niet standaard zomaar een tweede keer aan. Dat is af te spreken met de door u ontvangen niet-thuis code. Ook kunt u dan aangeven of u het wilt afhalen bij een afhaalpunt of het depot. Ongeveer dezelfde mogelijkheden als die ik al gelijk van de verzender kreeg met de tracking code.

U kreeg dus een briefje met het verzoek hen te contacten en na een week heeft u pas contact gezocht? Ik weet niet hoe het zit met tijdsdruk bij gls, het is geen postnl die bijna alleen nog maar met zelfstandigen werkt. Voor zover ik weet zijn het allemaal eigen chauffeurs daar.

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

De enige mogelijkheden die GLS biedt is om te mailen of telefonisch contact op te nemen voor 1 euro per minuut. De keuzes waar u over spreekt (mogelijkheid om af te halen bij een afhaal punt of depot) heb ik nimmer gekregen dus. Ik heb gekozen voor mailen en heb dit niet NA een week maar BINNEN een week gedaan.

Ik blijf er bij dat GLS mijns inziens zeer slecht heeft gehandeld. De verkopende partij is een particulier in het buitenland. De kans is groot dat ik mijn pakket dus nooit meer ontvang. Hier acht ik GLS verantwoordelijk voor. Echter is mijn vraag of mensen weten hoe ik dit kan oplossen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

Fam. Mos schreef:Echter is mijn vraag of mensen weten hoe ik dit kan oplossen.
contact opnemen met de verzender. Die is verantwoordelijk voor de verzending totdat het pakket door u in ontvangst is genomen.

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

MichielFRL schreef:Van GLS ontvang je een niet thuis code. Even naar de website, nieuwe bezorg optie kiezen en klaar. Werkt super!

Klinkt goed! Jammer dat ik deze mogelijkheid niet heb gekregen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, samenvattend uit je eerdere topic blijkt het dat u anders bent behandeld dan de normale bezorging bij gls, normaliter komen ze inderdaad niet zomaar een tweede keer na een mislukte bezorgpoging, om het zo maar te noemen, en kunt u online aangeven hoe u het bezorgd zou willen hebben of hoe en waar u het wilt afhalen.

Nu? Contact opnemen met de verzender, die is verantwoordelijk voor de zending totdat u het pakket in ontvangst heeft genomen.

Wel jammer dat u hier nu weer een nieuw topic over heeft geopend, stonden de eerdere antwoorden niet zo aan?

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

Beste Berndv, Dank voor het opnieuw reageren. Ik had deze topic op een verkeerde plek gepost waardoor ik deze nu hier geplaatst heb. Uw antwoord hier is er een waar ik wat mee zou kunnen want ik moet vooruit denken in plaats dat ik blijf hangen in de probleemstelling.

Wat uiteraard niet weg neemt dat ik zeer teleurgesteld ben in de werkwijze van GLS. Echter, zoals ik in de vorige topic al schreef, vrees ik dat de verkopende partij het falen van GLS kan gebruiken door het product niet opnieuw op te sturen. Ik heb hen uiteraard al benaderd en tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Door Catawiki wordt gecontroleerd of de verkopende partij het product stuurt. Dus de controle is er nu af omdat men hoogstwaarschijnlijk niet incalculeert dat een pakker bezorger niet bezorgt. Helaas...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

volgens de nederlandse wetgeving is de verzender verantwoordelijk voor de verzending van het pakket totdat dit afgeleverd is. Op dit moment is aantoonbaar dat het pakket niet is afgeleverd. U heeft in uw eerdere bericht aangegeven dat het gaat om een buitenlandse zending. Dat maakt het verhaal mogelijk wel wat lastiger om diegene te houden aan zijn plicht tot verzending. Enige waar u mogelijk met de verkoper uit moet zien te komen zijn de verzendkosten.

GLS heeft slecht gehandeld door niet te leveren terwijl u thuis was. Zoals ik al aangaf heb ik andere ervaringen over de werkwijze van gls, maar dan ging het om nederlandse webshops.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. De vraag is niet of je thuis was, maar of je open hebt gedaan. Ik kom de hele dag bij mensen aan de deur, waarvan ik zeker weet dat ze thuis zijn, en toch wordt er niet opengedaan. Soms zitten ze op het toilet, soms zijn ze aan hetbstfzuogen, soms loen ze in de tuin, zijn ze aan het bellen, verzin het maar. En ik krijg vervolgens de klacht dat ik niet zou aanbellen. Jaja... ;)

Kortom; wie zegt dat GLS het niet gewoon goed heeft gedaan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. De vraag is niet of je thuis was, maar of je open hebt gedaan. Ik kom de hele dag bij mensen aan de deur, waarvan ik zeker weet dat ze thuis zijn, en toch wordt er niet opengedaan. Soms zitten ze op het toilet, soms zijn ze aan hetbstfzuogen, soms loen ze in de tuin, zijn ze aan het bellen, verzin het maar. En ik krijg vervolgens de klacht dat ik niet zou aanbellen. Jaja... ;)

Kortom; wie zegt dat GLS het niet gewoon goed heeft gedaan?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door kokka »

Moneyman schreef:Tsja. De vraag is niet of je thuis was, maar of je open hebt gedaan. Ik kom de hele dag bij mensen aan de deur, waarvan ik zeker weet dat ze thuis zijn, en toch wordt er niet opengedaan. Soms zitten ze op het toilet, soms zijn ze aan hetbstfzuogen, soms loen ze in de tuin, zijn ze aan het bellen, verzin het maar. En ik krijg vervolgens de klacht dat ik niet zou aanbellen. Jaja... ;)

Kortom; wie zegt dat GLS het niet gewoon goed heeft gedaan?
nu zijn over het algemeen bezoekjes van iemand die geld komt halen minder gewaardeerd dan bezoekjes van iemand die een pakje komt brengen..dus dat zal ook zeker schelen in het aantal mensen die bewust niet open doen :D

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:
Moneyman schreef:Tsja. De vraag is niet of je thuis was, maar of je open hebt gedaan. Ik kom de hele dag bij mensen aan de deur, waarvan ik zeker weet dat ze thuis zijn, en toch wordt er niet opengedaan. Soms zitten ze op het toilet, soms zijn ze aan hetbstfzuogen, soms loen ze in de tuin, zijn ze aan het bellen, verzin het maar. En ik krijg vervolgens de klacht dat ik niet zou aanbellen. Jaja... ;)

Kortom; wie zegt dat GLS het niet gewoon goed heeft gedaan?
nu zijn over het algemeen bezoekjes van iemand die geld komt halen minder gewaardeerd dan bezoekjes van iemand die een pakje komt brengen..dus dat zal ook zeker schelen in het aantal mensen die bewust niet open doen :D
Klopt, maar dát zijn meestal niet degenen die achteraf klagen :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door sjohie »

Fam. Mos schreef:
MichielFRL schreef:Van GLS ontvang je een niet thuis code. Even naar de website, nieuwe bezorg optie kiezen en klaar. Werkt super!

Klinkt goed! Jammer dat ik deze mogelijkheid niet heb gekregen.
Dat snap ik even niet, je schrijft hierboven dat je een berichtje in de brievenbus had? Mét de informatie op dat briefje, kan je binnen X dagen contact opnemen, ofwel voor opnieuw aanbieden op hetzelfde adres, ofwel om het bij een depot op te halen.

stofzuigertje

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is jou adres!

Ja, elke gemeente heeft andere bezorger en alleen bij vele klachten zoeken ze een andere.

Wel is het matig betaald werk en dan krijg je dit soort klachten.
Bij mijn gaat het nu goed maar ooit......
Ik denk dat naast GLS er teveel anderen zijn.
Als elke bezorger een andere wijk heeft en er soms meerdere pakket diensten op elkaar wachten met laden / lossen.
Het word eigenlijk tijd dat het ten eerste beter betaald gaat worden en minder bedrijven actief worden of gaan samenwerken.
Post NL en DPD werken goed maar ook UPS en nog enkele andere komen in mijn straat...
Via bewegingsmelder zie ik dat er 7 vrijwel dagelijks langs komen en dat is voor woon straat eigenlijk teveel.

Dan nog de losse bezorgers zoals E Man het witgoed bezorgde en transport bedrijf kunststof kozijnen leverde dus kleine vg in bus doen beter als je
toevallig in wijk woonde waar meer 70% niet thuis was....
Ik begrijp dan de bezorger die liever op 2e afspraak bezorgde en ik weet van iemand die op fiets briefjes niet thuis bezorgde en alles in de avond uren heeft bezorgd.....

Dus U woont blijkbaar in matige wijk maar gezien de prijs voor bezorgen moeten zij ook wel iets doen....
2 minuten op Uw WC wachten is voor hun niet rendabel....

Gesloten