LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorgd bij Buren

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Ferdinand78
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 17:36

Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Ferdinand78 »

Hallo allemaal,

Ik heb een setje banden besteld en deze zijn bij de buren afgeleverd. Echter zeggen de buren dat ze niks hebben ontvangen. De handtekening bestaat ook uit een paar krasjes en ik kan er helemaal niks mee.

Ik weet dat ze niet zomaar pakketten mogen bezorgen bij de buren zonder mijn toestemming en dat de leverancier dit probleem moet oplossen. Echter heb ik mijn bedrijfsnaam ingevuld en hierdoor zegt het bedrijf dat het een zakelijke bestelling is en ze niks voor me kunnen doen. Ook omdat de DHL blijft beweren dat de banden echt zijn bezorgd.

Staat het bedrijf in hun recht of moeten ze ondanks dat ik met mijn domme hoofd een bedrijfsnaam heb ingevuld dit probleem oplossen?

Groetjes,

Ferdi

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Quark »

De DHL bezorger moet zich toch nog kunnen herinneren dat hij een pakket bij de buren heeft afgeleverd ? Misschien dat hij ze zelf eens moet confronteren. Lijkt het je dat jouw buren tot zoiets in staat zijn? Zelf heb ik een kaartje bij mijn voordeur "pakketten niet afleveren op een ander adres"
Ook neem ik geen pakketten voor anderen aan.

Ferdinand78
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 17:36

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Ferdinand78 »

Tja, ik weet niet wat ik moet geloven. DHL is zeker van bezorging, mijn buren weten van niks..

En ik rij ondertussen nog rond op gladde banden zonder het idee dat dit opgelost gaat worden.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door langste adem »

En al op voorhand betaald zeker ?
Ik zie eigenlijk niet goed in wat de reden is dat ze niets voor je kunnen doen "omdat het een zakelijke bestelling is"?
Een particulier zal beter beschermd worden dan een bedrijf, maar niet geleverd is toch ook voor een bedrijf niet geleverd ? De handtekening voor ontvangst is het bewijs van afleveren, maar het is dus niet uw handtekening.. Dan lijkt mij dat de fout bij DHL ligt, en dan zal de verzender bij DHL moeten aankloppen....

Maar dat gaat allemaal traag. Als je weet wie de DHL bezorger is, kan het inderdaad geen kwaad om hem zelf even direct aan te spreken. Misschien herinnert hij het zich nog. Het zal geen klein pakketje geweest zijn die je snel over het hoofd ziet (ga ik gemakshalve even vanuit).

PartyClaus
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2013 17:51

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door PartyClaus »

Ja, dat heb ik ook een keer gehad met DHL. De DHL bezorger beweerde gewoon een pakket van het Kruidvat aan mijn vrouw te hebben afgeleverd op een dag en tijdstip dat ikzelf thuis zat te werken met zicht op de voordeur. Kruidvat heeft toen alles gewoon opgelost. Ik denk dat er een DHL bezorger met zeer verzorgd haar en nu ook mooie nieuwe bandjes rondrijdt ;-)

Niets bij de buren laten afleveren is dus geen enkele garantie. Ze beweren vlot dat ze het toch echt bij je afgeleverd hebben.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door rattaplan »

gewoon onzin. Dat het op een zakelijk adres wordt afgeleverd maakt het nog geen zakelijk post. Ze proberen zich er gewoon makkelijk vanaf te maken. Vraag na wie de bezorger was en probeer met hem in contact te komen.

YVDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2016 17:57

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door YVDV »

Heb zelf ook een slechte ervaring met DHL, pakketje op verkeerde adres afgeleverd. Volgens DHL moest de verzender dit maar oplossen. Was niet met DHL te praten, zee bleven stug volhouden dat het niet hun schuld was. Er stond duidelijk op revalidatiecentrum (met het juiste adres) en dat is toch heel wat anders dan een voetbalclub.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De verzender is verantwoordelijk want die heeft een overeenkomst met DHL en u niet. De verzender is contractpartij (heeft betaald voor de dienst aan DHL).

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door MM919 »

Als ikzelf uw verhaal goed lees suggereert DHL dat zij zakelijke klanten anders behandelen dan particulieren. Het zou andersom moeten zijn. DHL of welke bezorger dan ook moet op uw adres afleveren en is niet per definitie gerechtigd dat op een ander adres te doen.
Daarnaast moet op uw adres een bericht worden achtergelaten dat het pakket bij de buren zou zijn bezorgd. In gebreke waarvan DHL aflevering op postadres niet kan bevestigen. Alsdan had de zending op een door henzelf te bepalen afhaalpunt moeten worden bezorgd. Legitimatiebewijs e.d. kan ook vereist zijn bij zendingen van enige waarde. De verantwoordelijkheid ligt NIET bij U.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is vrij simpel. Pakket is niet geleverd, handtekening dat niet van TS is bewijst dat, verkoper / verzender, moet alsnog leveren of binnen 14 dagen het aankoopbedrag terugstorten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Shine »

Even offtopic, dat wil zeggen absoluut geen antwoord op de gestelde vraag, maar eil dit toch even kwijt.

Zojuist zien gebeuren:
Ik zit aan de eettafel en heb prima zicht op de straat en overburen (die al eind 80 zijn). De overburen hebben zo'n groene brievenbus aan het einde van de oprit. Voordeur is nml net buiten de marge voor de postbezorging, waardoor je hiertoe verplicht bent.
De pakketbezorger van PostNl komt met zijn busje. Een pakketje dat NIET door de brievenbus past. Daarom ook specifiek de PostNl pakketbezorging! De pakket bezorger kijkt en voelt of de klep met sleuf, bestemd voor brievenpost, los zit. Ja, zit 'ie. Daardoor past het pakketje in de bak, waar de brievenpost in komt. Hij dumpt het pakketje (na scannen) in die groene brievenbus. En weg is hij.
Pakketbezorger overteedt hiermee de regels. Immers, het is géén brievenbuspost, want het vierkante doosje past niet door een brievenbus. Hij hoort het dus aan de voordeur af te leveren. Er is ook betaald voor pakketpost en niet voor brievenbus post.
Aangezien de klep en tussenklep van die bus los is, kan iedereen dus gewoon dat pakketje er uit plukken. En daarmee krijg je dus het gedonder van wel/niet bezorgd. Wel bezorgd, het is immers gescand. Echter staat er niet bij vermeld hoè bezorgd! En daardoor en dit pakketbezorging methode kom je als consument dus in problemen.

wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door wiheda »

Bij ons is een pakje met een elektrisch keuken apparaat gewoon in de lift gezet met meerdere pakjes van alle buren. Het enige wat de chauffeur heeft gedaan was aan bellen beneden. Wij maar wachten waar hij bleef. Hoorde we van buren dat alles gewoon in de lift stond. Top bedrijf.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door joep873 »

Shine schreef:Even offtopic, dat wil zeggen absoluut geen antwoord op de gestelde vraag, maar eil dit toch even kwijt.
Pakketbezorger overteedt hiermee de regels. Immers, het is géén brievenbuspost, want het vierkante doosje past niet door een brievenbus. Hij hoort het dus aan de voordeur af te leveren.
Fout, dan zit het wel in de brievenbus. Er geldt een minimumformaat voor brievenbussen maar geen maximum; als het pakket feitelijk past dan moet dit gewoon zo.
Als de afzender vindt dat het pakket moet worden overhandigd of als er getekend moet worden dan kan dat, maar die extra dienst moet dan worden betaald.
Aangezien de klep en tussenklep van die bus los is, kan iedereen dus gewoon dat pakketje er uit plukken
Dat geldt dan voor alle post, inclusief belastingbrieven, rekeningen en bankafschriften. Maar blijkbaar vindt de bewoner het risico op gestolen post aanvaardbaar.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Shine »

Bezorging van uw pakket zonder aan te bellen
In de volgende situatie mag een zending zonder aan te bellen worden bezorgd bij de geadresseerde:

De zending is kleiner dan het standaard brievenbusformaat (38 x 26,5 x 3,2 cm)
Het is een zending zonder aanvullende dienst (Aangetekend, Verzekerservice, Betaalservice e.d.)
De pakketbezorger heeft de zending gescand
@Joep
De discussie is dan dus, wanneer past het feitelijk. In de brievenbus zit een sleuf van een bepaalde afmeting. Daar past dat pakketje absoluut niet in of doorheen. De pakketbezorger tilt echter die deksel met sleuf op en deponeert het pakketje in de bak.
Dus omdat de buren de betreffende brievenbus sleufdeksel niet vastgemaakt hebben (lees op slot) mag een pakket bezorger volgens u het pakket wel gewoon daarin bezorgen! Ik waag dit toch echt te betwijfelen. Immers, de zending was niet kleiner dan het standaard brievenbus formaat. En, het betrof de bezorging door de speciale pakketbezorging van PostNl, dus niet de gewone postbezorger.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Shine schreef: Echter staat er niet bij vermeld hoè bezorgd!
Dit soort situaties lijkt mij per bode dagelijks vóór te komen; die pakjes-bezorg-bedrijven zijn toch geen kleuters; waarom in 'bijzondere' situaties niet met de smartphone een foto gemaakt+toelichting ingesproken en opgestuurd naar de centrale??

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

joep873 schreef:
Shine schreef:Even offtopic, dat wil zeggen absoluut geen antwoord op de gestelde vraag, maar eil dit toch even kwijt.
Pakketbezorger overteedt hiermee de regels. Immers, het is géén brievenbuspost, want het vierkante doosje past niet door een brievenbus. Hij hoort het dus aan de voordeur af te leveren.
Fout, dan zit het wel in de brievenbus. Er geldt een minimumformaat voor brievenbussen maar geen maximum; als het pakket feitelijk past dan moet dit gewoon zo.
Onjuist, Joep.

Niet de vraag of het pakket in de brievenbus van de geadresseerde bepaalt of het brievenbuspost is, maar de vastgestelde afmetingen welke bij het postloket gecontroleerd (kunnen) worden zijn daarvoor bepalend. Als het niet aan die afmetingen voldoet, is het pakketpost, moet er dusdanig voor betaald worden en moet het ook dusdanig behandeld worden. Hoe groot de brievenbus ter plaatse is, is niet relevant.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door tree3 »

Je kan ook vragen of ze er een sticker op willen doen met de vermelding 'alleen huisadres'. Degene die het verstuurd heeft dient actie te ondernemen en onderzoek te laten instellen naar de handtekening.

Cees M
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2017 13:12

Re: Pakket bezorgd bij Buren

Ongelezen bericht door Cees M »

De pakketbezorger had gewoon aan moeten bellen. Ook als desnoods de deur openstond. Als er niemand naar de deur kwam had hij het pakje ook gewoon mee moeten nemen voor een 2e poging of naar een afhaallocatie moeten brengen.

Gesloten