LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Marixius
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2015 14:42

PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Marixius »

Bij herhaling staat de pakket bezorger van PostNL ver buiten de opgegeven bezorgtijden van het PostNL Track&Trace systeem voor de deur. Om 15.15u checkte ik nog even de bezorgtijd om te zien of ik nog even een boodschap kon doen. De bezorger was onderweg en zou tussen 17.30-19.30 komen. Echter om 15.20u stond hij al voor de deur. Gelukkig was ik op dat moment nog thuis, maar stond op het punt om weg te gaan.

Het is echt geen uitzondering dat de bezorger veel vroeger dan aangegeven aan de deur stond. Het heeft zelfs al tot diverse problemen geleid. Als klant van webwinkels mag je er van uit gaan dat die winkels met betrouwbare bezorgpartners in zee gaan en dat je als klant mag verwachten dat die bezorgpartner zich aan de afspraken houdt.

Helaas heb ik met PostNL meerdere slechte ervaringen (zo ook het #PostNL afhaalpunt in Bleiswijk (#Primera) die mij heeft verteld slechte ervaringen te hebben met de bezorgdienst van PostNL.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen met PostNL.
Misschien goed om in het tv-programma van RADAR te vragen of er meer klanten zijn met bezorgers die zich niet aan de opgegeven bezorgtijden houden. Niets is zo vervelend als je een halve dag vrij hebt genomen en de bezorger in een ander dagdeel voor je deur staat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat de post zich niet altijd precies aan de track en trace tijd kan houden.

Ik heb goede ervaringen met de pakketpost dus geen klachten.

By the way .....je was toch thuis? Hier is het zo als ze te vroeg zijn, komen ze dezelfde dag nog een keer.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door riddert »

Marixius schreef:Bij herhaling staat de pakket bezorger van PostNL ver buiten de opgegeven bezorgtijden van het PostNL Track&Trace systeem voor de deur. Om 15.15u checkte ik nog even de bezorgtijd om te zien of ik nog even een boodschap kon doen. De bezorger was onderweg en zou tussen 17.30-19.30 komen. Echter om 15.20u stond hij al voor de deur. Gelukkig was ik op dat moment nog thuis, maar stond op het punt om weg te gaan.

Het is echt geen uitzondering dat de bezorger veel vroeger dan aangegeven aan de deur stond. Het heeft zelfs al tot diverse problemen geleid. Als klant van webwinkels mag je er van uit gaan dat die winkels met betrouwbare bezorgpartners in zee gaan en dat je als klant mag verwachten dat die bezorgpartner zich aan de afspraken houdt.

Helaas heb ik met PostNL meerdere slechte ervaringen (zo ook het #PostNL afhaalpunt in Bleiswijk (#Primera) die mij heeft verteld slechte ervaringen te hebben met de bezorgdienst van PostNL.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen met PostNL.
Misschien goed om in het tv-programma van RADAR te vragen of er meer klanten zijn met bezorgers die zich niet aan de opgegeven bezorgtijden houden. Niets is zo vervelend als je een halve dag vrij hebt genomen en de bezorger in een ander dagdeel voor je deur staat.
Dit is zeuren om het zeuren. PostNL geeft een indicatie van de levertijd, geen exact tijdvak. Wellicht paste uw adres beter op de route aan het begin van de middag?
Waarom vraag je dat soort zaken niet even aan de bezorger, in plaats van hier een bericht te plaatsen? Dan heb je direct een antwoord, en kan de bezorger met je wensen rekening houden.

Marixius
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2015 14:42

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Marixius »

Dit is niet zeuren om het zeuren.
Een tijdvak waarin bezorgd wordt is per definitie een indicatie, de grenzen waarbinnen wordt bezorgd worden immers aangegeven. Een kwartiertje buiten de tijden kan ik nog billijken, maar zelfs dan is de opgegeven bloktijd te krap en zou dit door de bezorgdienst ruimer gesteld moeten worden.
Ik heb dit al meerdere keren bij de bezorger gemeld, ook aan de klantenservice van PostNL, maar er wordt niets aan gedaan.

Ik heb zelfs al meegemaakt door de slechte ervaringen dat ik via de website van PostNL heb aangegeven dat de tweede bezorging bij een PostNL afhaalpunt (Primera in Bleiswijk) moest worden bezorgd. Maar ook dat ging mis, bezorger kwam niet daar, terwijl ik volgens track&trace daar mijn pakket moest afhalen. Blijkt pakket vervolgens spoorloos en na veel speurwerk blijkt de bezorger het pakket geretourneerd te hebben aan de webwinkel.
Daar word je blij van als je met smart op je pakketje zit te wachten. :(

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marixius schreef:... dat je als klant mag verwachten dat die bezorgpartner zich aan de afspraken houdt.
De afspraak is alleen dat je het bezorgd krijgt. De aflevertijd is indicatief, en in ieder geval géén afspraak.

Marixius
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2015 14:42

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Marixius »

Moneyman schreef:
Marixius schreef:... dat je als klant mag verwachten dat die bezorgpartner zich aan de afspraken houdt.
De afspraak is alleen dat je het bezorgd krijgt. De aflevertijd is indicatief, en in ieder geval géén afspraak.
De webwinkel heeft de bezorging uitbesteed aan PostNL.
PostNL geeft zelf aan dat de status van de levering via hun track&trace website kan worden gevolgd voor de actuele status van de verzending.

Het proces van verzending en bezorging wordt verzorgd door PostNL en de bestelling kan zodoende bestaan uit meerdere pakketten met verschillende barcodes.

Online kunt u de verzendstatus van uw bestelling inzien met PostNL Track & Trace. Klik op onderstaande link(s) om de meest actuele verzendstatus van uw bestelling te zien.

De barcode(s) van uw zending is/zijn:
https://mijnpakket.postnl.nl/Claim?Barcode=


De aflevertijd is m.i. indicatief voor zover die tijd binnen de door PostNL aangegeven tijden valt.
Anders heeft zo'n track&trace geen enkele zin.


Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat een pakket waarvoor een handtekening voor ontvangst nodig is toch bij de buren wordt afgeleverd. Ook dit zou volgens de website van PostNL niet mogen, maar gebeurt toch.
Mij is ook overkomen dat ik een pakket dat ik vóór een tweede bezorgpoging tijdig heb gereroot naar een PostNL afhaalpunt. Het pakket stond bij Primera op de lijst van te ontvangen pakketten maar werd daar niet bezorgd. Op het tijdstip dat ik bij Primera stond om volgens afspraak het pakket daar op te halen, was de bezorger volgens track&trace 's morgens om 5.30u bij mij aan huis geweest (niet dus). De tweede bezorgpoging die dus niet had plaatsgevonden mislukte daardoor en zonder verdere berichtgeving heeft de bezorger het pakket geretourneerd aan de afzender.

Ik heb geen vertrouwen meer in PostNL dat ze kunnen bezorgen binnen de opgegeven tijden van het track&trace systeem. Dat krijg je als een bedrijf als PostNL de bezorging in handen geeft van ZZP'ers en niet bereid is om daar een behoorlijke beloning tegenover te stellen. Ook is het een tekortkoming dat PostNL geen telefonisch contact kan onderhouden met bezorgers onderweg.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dan koop je toch bij een stenen winkel? Is voor jou het probleem opgelost, nietwaar?

Marixius
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2015 14:42

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Marixius »

Julie4444 schreef:Dan koop je toch bij een stenen winkel? Is voor jou het probleem opgelost, nietwaar?
PostNL is een dienstverlenende organisatie en daar hoort de klant hoog in het vaandel te staan. Het klinkt nu als: "om klachten over onze service te voorkomen, verlenen wij in het vervolg geen service meer"

Daarnaast zijn er genoeg redenen denkbaar waarbij een "stenen winkel" geen oplossing is en je toch aan de grillen van PostNL overgeleverd wordt.

Zelfs al zijn voor anderen de gestelde bezorgtijden van PostNL zelfs veel te ruim, voor mij geldt dat de bezorgers van PostNL zich niet aan de tijden van track&trace houden en vaak in een ander dagdeel aan de deur staan dan is opgegeven. Het zou beter zijn als de tijden van het track&trace systeem ook met een sticker op het pakket geplakt worden. Dan weet de koerier ten minste hoe laat hij ergens verwacht wordt met het pakket. Ook beschikt de chaufeur over een barcodescanner. Het zou handig zijn als hij met deze scanner ook kan zien hoe laat hij op het bezorgadres verwacht wordt.

In een tijd dat internetshopping meer gemeengoed wordt, dient PostNL daar op een meer klantvriendelijke manier op in te spelen. Briefpost hebben ze ook al voor een belangrijk deel verloren aan e-mail en concurrenten. Als PostNL met pakketbezorging op deze weg blijft doorgaan verliezen ze ook deze diensten aan hun concurrenten (DHL, UPS)

Mucha

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door mh73 »

Nou ja, heb juist slechte ervaringen met UPS. Staat er ineens 'adres onbereikbaar ' bij de track en trace. Ik bellen, bleek dat de bezorger die dag teveel pakketten had om zijn route af te maken.

PostNL rijdt hier altijd tussen 11.00 en 12.30 de straat in. Meestal zelfs tussen 11.30 en 12.00 uur. Je kan de klok erop gelijk zetten. Dus de pakketjes worden dan ook altijd binnen de aangegeven tijden bezorgd. Behalve laatst een brievenbuspakketje, maar die track en trace is dan ook een wassen neus daar de postbezorger geen scanner bij zich heeft.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, op iedere pakketbezorger valt wel wat op te merken. Mijn ervaringen met zowel GLS, UPS als PostNL zijn dat de aangegeven aflevertijden vrijwel altijd kloppen. Uiteraard niet altijd, er zijn nu eenmaal heel wat verkeersfactoren waar je geen invloed op hebt.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door zombo »

mh73 schreef:Behalve laatst een brievenbuspakketje, maar die track en trace is dan ook een wassen neus daar de postbezorger geen scanner bij zich heeft.
Klopt, maar daar wordt aan gewerkt: postbezorgers gaan vanaf nu pakjes scannen met hun mobiele telefoon (als de webwinkel daarvoor kiest).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MichielFRL schreef:PostNL zou er goed aan doen om eens bij UPS te gaan kijken.
In theorie kan UPS je precies vertellen hoe laat de bezorger op de stoep staat.
De route van de bezorger staat namelijk in zijn handheld en daar mag niet van afgeweken worden. Als je elke dag pakketten ontvangt merk je dat ook heel goed, omdat de bezorger bijna altijd op hetzelfde tijdstip op de stoep staat.
PostNL zou dit ook kunnen invoeren. Voor de ontvanger wel zo prettig.
Op dit moment ben je overgeleverd aan de grillen van de bezorger.
Krijgen we weer gezeik door PostNL medewerkers die vinden dat hun baas ze veel te veel controleert....

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Bij mij zou een pakje tussen 15 en 17u worden bezorgd. Rond 1130 ging de bel al. ......postbode!
Fijn dat ie zo vroeg was, maar waar zijn dan de bezorgkosten voor.....
Hij gaf zelf aan dat hij om 17u was weggestuurd om alvast te gaan bezorgen, waardoor hij dus overal veel te vroeg zou aankomen

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door witte angora »

meelaansyl schreef: Fijn dat ie zo vroeg was, maar waar zijn dan de bezorgkosten voor.....
Wat denk je zelf? Moet die man (m/v) dan voor niks werken?

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door meelaansyl »

bezorgtijden bedoel ik natuurlijk.......sorry

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: PostNL houdt zich niet aan bezorgtijden

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Toch knap.
Om 17.00 uur gaan rijden om vervolgens om 11.30 uur te bezorgen.
Is hij terug gegaan in de tijd of heeft hij de hele nacht doorgewerkt

Gesloten