LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL tekent zelf voor ontvangst

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
paulwinkelhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2017 10:39

PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door paulwinkelhorst »

Hallo,

Het is bij mij al twee keer voorgekomen dat een bezorger van PostNL bij de bezorging van een pakketje (als er niemand thuis is) zelf tekent voor ontvangst en het pakketje onder de carport neerzet (is gebeurd bij een pakket met een waarde van 200 euro) of het pakketje bij de buren afgeeft.
Afgelopen spant echter de kroon. Mijn dochter gaat voor een jaar na Amerika als au-pair. Ze is in Amsterdam geweest bij het Consulaat en heeft daar haar paspoort achter moeten laten zodat het gecheckt kon worden om vervolgens met VISA te worden teruggestuurd. Het consulaat stuurt een mailtje dat het pakketje onderweg is en wat schetst onze verbazing. Er wordt geen pakketje bezorgd maar op de site van PostNL staat dat het pakketje is bezorgd en dat er voor is getekend!!!!! De bezorger heeft zelf getekend omdat er niemand thuis was!!! Op de envelop staat dat dit pakket alleen aan het thuisadres bezorgd mag worden en dat er voor ontvangst getekend moet worden!!! Hoe ik dat weet? Ik kom er vanmorgen achter dat de bezorger het pakketje in de brievenbus heeft geduwd en de hierboven vermelde tekst (thuisadres bezorgen en tekenen voor ontvangst) heeft hij afgeplakt met een sticker van PostNL. Ik ben zeeeeeeeeeeeeeeeer boos. Woensdagavond de klachtenservice gebeld maar die kon niks doen. Ik zou vrijdagmorgen meteen (dat is dus vanmorgen, het is nu 11 uur) worden teruggebeld, maar noppie nada dus. Wat een onzorgvuldig handelen is dit zeg!!

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ditzelfde probleem heb ik een paar jaar geleden hier ook al eens gemeld. Zo is er een keer getekend voor ontvangst maar hadden wij het pakket nooit gekregen. PostNL heeft onze klacht in behandeling genomen met als resultaat dat de bezorger bij ons kwam vragen of wij de klacht wilden intrekken omdat hij anders zijn baan kon verliezen...
Een andere keer had ik betaald voor aangetekende verzending. Er stond dus op dat iemand op het adres moest tekenen. Ik heb het pakje toen opgehaald bij de buren die er ook niet voor getekend hadden. De verzender heeft toen een klacht ingediend en die heeft toen de kosten voor aangetekend versturen terug gekregen en dit vervolgens ook weer aan mij terug gestort.
Maar verwacht niet dat PostNL ook maar iets serieus met de klacht gaat doen. En mocht je overigens niet tevreden zijn met de afhandeling van je klacht dan is dat ook geen probleem. Ze maken dan een nieuwe klacht om te onderzoeken wat er met de eerst klacht gedaan is (geen geintje dit echt gebeurd met een door mij ingediende klacht).

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door MauHe »

Nee, natuurlijk mag dit niet. Is in principe gewoon postfraude. Is mij ooit overkomen met een horloge van € 100, gewoon in de brievenbus gestopt en zelf getekend. Ik kan me er nog kwaad over maken. Voor hetzelfde geld stoppen ze het in de verkeerde brievenbus. En als je dan een klacht indient bij PostNL is de standaardreactie iets van "we zullen het intern onderzoeken", maar vervolgens word je als klant niet op de hoogte gehouden van wat daar uitkomt.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door angel1978 »

MauHe schreef:Nee, natuurlijk mag dit niet. Is in principe gewoon postfraude. Is mij ooit overkomen met een horloge van € 100, gewoon in de brievenbus gestopt en zelf getekend. Ik kan me er nog kwaad over maken. Voor hetzelfde geld stoppen ze het in de verkeerde brievenbus. En als je dan een klacht indient bij PostNL is de standaardreactie iets van "we zullen het intern onderzoeken", maar vervolgens word je als klant niet op de hoogte gehouden van wat daar uitkomt.
Klopt. Je bent ook geen klant van KPN, maar van de verzender die je het pakketje verstuurd heeft.

stofzuigertje

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in verkeerde wijk woont kun je ook op je werk of bij familie laten bezorgen.
Vele gepensioneerde werken als postbus en zo krijgen ze gelijk meer bezoek.

Ja, ook autobanden voor mensen die niet eens rijbewijs hebben, Laptops voor digibeten maar het komt daar wel veilig aan.

Wegens ziekenhuis bezoek en zo moeten ze wel vooraf vragen of ze thuis zijn want ook die......
Maar als werkgever kreeg ik ook veel binnen voor zowel personeel als hun huisgenoten en zo.....

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Echt bizar! Maar komt helaas erg vaak voor! Bij mij ook al een aantal keer en zelfs bij mijn moeder tekende de postbode zelf terwijl zij het pakket aannam, terwijl daar dus totaal geen reden of noodzaak voor was! Dus echt totaal overbodig! Maar vooral het niet bezorgen maar wel getekend als bezorgd door de postbode komt heel veel voor. En ik ben toch echt als chronisch zieke bijna 24/7 thuis, dat weet de bekende postbezorger ook en die geeft ook vaak pakketjes bij mij af voor buren en doet dan netjes bij hen een briefje in de bus. Maar zodra het een andere bezorger is, gaat het heel erg vaak fout! Maar ook nu weer een telefoonhoesje besteld, PostNL geeft aan dat het bezorgd is, alleen het is nergens bezorgd en ik moet dan "bewijzen" aan het bedrijf dat ik dat hoesje echt niet gekregen heb. En zoals gezegd, klacht na klacht, maar het enige antwoord is dat ze gaan kijken wat er met je vorige klacht is gebeurd en als je zelf niet blijft aandringen en klagen hoor je nooit meer iets! Echt een flinke irritatiefactor! En ja ik weet dat de bezorger maar 1 keer betaald krijgt om een pakje te bezorgen, dus baalt wanneer een bewoner niet thuis is, maar dat rechtvaardigt toch echt niet dat hij zelf maar even tekent!

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door angel1978 »

alleen het is nergens bezorgd en ik moet dan "bewijzen" aan het bedrijf dat ik dat hoesje echt niet gekregen heb.
Nee hoor.. Het is aan het bedrijf om aan te tonen dat je je produkt daadwerkelijk gekregen hebt. Kunnen ze dit niet, dan zullen ze gewoon een nieuwe moeten sturen. Je dus niet met een kluitje het riet in laten sturen.

susan76
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2013 15:00

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door susan76 »

goh, dat gebeurd dus vaker? Ik zou een pakketje krijgen via de post van kpn, maar dat is nooit aangekomen bij mij. Kreeg wel een kaartje in de bus, maar niet dat ze nog een keer zouden komen of dat ik het ergens op kon halen. Nee ik moest maar opnieuw bellen, terwijl ik die dag gewoon thuis was. Via de tracktrace code zag ik plots dat het afgeleverd zou zijn. HUH Afgeleverd??? ik heb niets ontvangen. Klantenservice weer gebeld en ben uiteindelijk maar de stad ingegaan om het in de winkel om te wisselen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

stofzuigertje schreef:Als je in verkeerde wijk woont kun je ook op je werk of bij familie laten bezorgen.
Vele gepensioneerde werken als postbus en zo krijgen ze gelijk meer bezoek.

Ja, ook autobanden voor mensen die niet eens rijbewijs hebben, Laptops voor digibeten maar het komt daar wel veilig aan.

Wegens ziekenhuis bezoek en zo moeten ze wel vooraf vragen of ze thuis zijn want ook die......
Maar als werkgever kreeg ik ook veel binnen voor zowel personeel als hun huisgenoten en zo.....

LOL, kun je mij uitleggen wat het bezorgen van een autoband te maken heeft met bezorgen van een pakket, of een digibeet met het bezorgen van een laptop???

en waarom moet men vooraf vragen of iemand thuis is als die gene naar een ziekenhuis toegaat, vraag me eerlijk af of je ze wel allemaal op een rijtje hebt eigenlijk!!!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door honda98 »

:lol: ik heb met post NL ook mee gemaakt dat ik een aangetekend stuk niet aan kreeg en volgens de afzender wel verstuurd was. ik ben toen naar die winkel gegaan waar je pakketjes en brieven van post NL op kon halen en ja hoor post NL heeft het daar gedeponeerd en niet bij mij bezorgt.
dit had ik nooit verwacht dat post NL dit doet .
dit betekend dat het met aan getekende stukken ook mis kan gaan

depluut
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:21

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door depluut »

Post nl wij zorgen er voor,dus niet,het is niet alleen met pakketjes ook de gewone post komt te laat of helemaal niet.klacht ingediend, krijg je als antwoord dit is maar een klein incident. 100 kerstkaarten verstuurd 20 stuks retour kapot.Ik moest de mensen maar even bellen wie er een kaart had gehad.Ze hebben geen respect voor de klanten.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Rinustp »

Dit is niet echt moeilijk.
Door je handtekening te vervalsen maakt postnl zich schuldig aan fraude en valsheid in geschrifte.

Als ze het bij mij flikken bel ik op. Hebben ze geen geldig excuus (dat kunnen ze nooit hebben) ga ik aangifte doen tegen Postnl.
Men moet niet teveel geen soebatten met die club. Daar waar je kunt moet je je tanden laten zien. Door hun monopoliepositie denkt Postnl dat ze boven de wet staan.
Ik ben benieuwd of dat ook zo is.
Als wij z'n allen Postnl eens goed aanpakken heb je kans dat er iets veranderd. Zolang we alles maar blijven pikken wordt het alleen maar erger.

Ingrit
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:01

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Ingrit »

Ik heb het ook gehad met medicijnen.
Er was ondertekend met banaan. Bleek dat de bezorger het pakketje achter een bananendoos had gelegd.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het is inderdaad een chaos bij PostNL,ook hier in Amsterdam.
Ik krijg post van buren, zelfs van een straat achter mij.
Ook wordt er zelfs 's nachts post in mijn brievenbus gedaan:dus kijk ik even voordat ik ga slapen.
Het is inderdaad het gevolg van het neo-liberalisme/privatisering.

wim koelewijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 12:03

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door wim koelewijn »

Het is er inderdaad een chaos..post raakt zoek..post wordt verkeerd bezorgd..postpakjes ondanks een verbod bij buren afgegeven of erger; inderdaad op de galerij gezet..klagen ,wat ik regelmatig doe, wordt afgedaan mét 'n standaardreactie en zo kunnen we nog wel even doorgaan..
Heb,buiten de maandag. ook het vermoeden dat er regelmatig op woensdag 'geen postbode langskomt'.. deze vraag wordt niet op ingegaan..

Roemir
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2017 00:52

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Roemir »

Pakjes die kwijtraken bij PostNL kan al vanaf het moment dat ze het distributiecentrum bereiken. Er is van mij al een handvol keren iets verdwenen onderweg. DHL is wat mij betreft betrouwbaarder.

Zomer2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2017 11:27

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Zomer2017 »

Hi, Ja zeker wij hebben vaak mee gemak dat onze aangetekende belangrijk post is door de post bezorger zelf handtekening geplaats en in de brieven bus van onze of a an de buren afgeven. Als ik probeer zie team bellen worden ze boos. Echt slecht bezorger. :o

wvgard
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2016 16:06

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door wvgard »

Altijd een perfecte bezorging gehad. Ik heb totaal geen klagen.

Sproetenkop
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2017 13:23

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Sproetenkop »

Ik bestel met regelmaat in buitenland bvb bij AliExpress. Ik heb soms bij grotere pakketten als bezorgadres t bedrijf waar mijn man werkt zodat er altijd iemand is die er voor aftekent. Normaal geen problemen als ik t thuis laat bezorgen. Bij een van de laatste pakketten werd er aangegeven dat men t adres niet kon vinden, werd als afgeleverd ingeboekt, en hierna retour leverancier gestuurd. Doordat deze als afgeleverd werd genoteerd, wat de leverancier dus ook te zien krijgt, heb ik geen pakket, geen spullen, en geld kwijt.
Ben nu in conclaaf met AliExpress omdat ik natuurlijk ook zwart op wit heb dat het pakketje retour gestuurd is.... wie weet heb ik daar nog wel geluk mee.

Moiseule58

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Onze pakketbezorger is een zelfstandige, net als zijn vrouw. Hij komt uit Koerdisch Irak en is dankbaar dat hij dit werk mag doen. Dus wij hebben nooit, maar dan ook nooit klachten. Integendeel! Wij zijn erg blij met hem.

Gesloten