LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:Uiteraard wordt er voornamelijk geklaagd op het internet over van alles en heel vaak over bezorgers van allerlei diensten.

Blijkbaar heb ik dan een heel uitzonderlijk adres, want al mijn pakjes zijn aangekomen op de tijd vermeld in de track and trace.

Van mijn kant een grote hulde voor al die bezorgers.

En nee ik werk niet bij POST.nl, DHL, of hoe ze ook allemaal mogen heten.
Dan wil ik graag even meeklagen. Volgens de track en trace zal ik begin januari 2018 een viertal pakketjes ontvangen uit China. Ongelofelijk, er zijn er al 2 van ontvangen. Hoe durven ze te vroeg te leveren. Het gekke is dat de track en trace online nog steeds aangeeft dat het binnenkort geleverd gaat worden.

Maar verder klaag ik niet, zowel zakelijk als privé altijd alles netjes ontvangen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Lady1234 schreef: Blijkbaar heb ik dan een heel uitzonderlijk adres, want al mijn pakjes zijn aangekomen op de tijd vermeld in de track and trace.
Dat zit je waarschijnlijk redelijk aan het begin van de route. Voor mensen die aan het eind zitten is het echt natte vinger werk.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door renewouters »

Als de bezorgtijd zo belangrijk is ga je gewoon naar een stenen winkel of een webwinkel waar jet het zelf kan afhalen. In deze tijd is een bezorgdienst gewoon een extra risico. Degene die de manier weet om bezorgen ook in deze tijd van het jaar foutloos kan inrichten is binnen no time miljonair door zijn kennis als consultant te verkopen aan de grote pakketbezorgers.

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door Zoé »

Inderdaad hulde voor alle "goede bezorgers van DHL " en niet voor de rest, ik heb alle begrip voor vraagsteller en ben het helemaal met hem eens. Dit soort dingen hoor je tegenwoordig zo vaak maar zou niet mogen gebeuren en indien ze toch gebeuren dienen ze goed opgelost te worden.
Dat is hier duidelijk niet het geval.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door Rinustp »

Sorry voor TS maar ik ben eigenlijk wel blij met dit topic.

Ik heb een webwinkel en wil overstappen naar een andere bezorger. (nu Postnl). Postnl wordt te duur in verhouding tot de "service" die ze bieden.

DHL staat op het lijstje van mogelijke pakketbezorgers. Ik twijfelde al of het een goede partner zou zijn. Door dit topic ben ik eruit.
Het wordt geen DHL.
Sorry dat ik niet verder niet reageer op de inhoud van het topic. Alhoewel ik met het besluit al aangeef dat ik vind dat dit niet kan.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Als je echt wilt dat je kostbare pakket niet retour Hong Kong gaat is er nog maar één mogelijkheid: richting Utrecht rijden en het pakket zelf ophalen! Lijkt me goedkoper dan opnieuw een bestelling doen en nogmaals verzendkosten uit Hong Kong te moeten betalen! Wellicht zullen ze bij DHL blij zijn met deze oplossing, want zoals u zelf ook al aangeeft: ze hebben het nogal druk momenteel! De mensen doen hun best en meer kunnen ze niet doen! Dus!

Omdat mijn zware zakken hondenvoer en andere pakketten altijd keurig bezorgd worden wens ik alle bezorgers/sters van Post.nl, DHL, TNT, UPS (of hoe ze ook allemaal heten mogen :wink: ) hele gezellige Kerstdagen en alles wat wenselijk is voor 2018!

BenOldtimer
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2016 17:05

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door BenOldtimer »

Als je van te voren al weet dat je niet thuis kan zijn, waarom laat je het pakket dan niet gelijk naar een afhaalpunt brengen, had je helemaal geen probleem gehad!

Moiseule58

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

BenOldtimer schreef:Als je van te voren al weet dat je niet thuis kan zijn, waarom laat je het pakket dan niet gelijk naar een afhaalpunt brengen, had je helemaal geen probleem gehad!
Misschien de voorgaande reacties lezen?

stofzuigertje

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Ga verhuizen naar andere wijk of stad want daar zitten hopelijk wel goede bezorgers.

2 Laat het bij een plaatselijk punt afleveren en haal daar op, nooit scan problemen.

Naast DHL geld dit ook voor DPD, Post NL en de vele anderen die er ook nog zijn!

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door Cro »

koning schreef:
Henk Toeter schreef:Dat de dienstverlening van DHL een bende is mag inmiddels duidelijk zijn. U kunt er alleen zo weinig mee. (Op klagen na dan)

U hebt een overeenkomst met een partij uit Hong Kong, deze is verantwoordelijk dat u het product geleverd krijgt. Of dat nu per helikopter, zeemeermin of DHL is doet er niet toe. Als u uw product niet ontvangt dient u verhaal te halen bij de verkoper. Niet de bezorger, want dat is niet uw contractpartij.

Succes
Jep, je hebt helemaal gelijk. Toch kan ik het niet laten om deze klantonvriendelijkheid onder het voetlicht te brengen, het is dienstverlening waar iedereen regelmatig te maken heeft. Een bedrijf bewijst zich mijn inziens pas echt als het een keer niet goed verloopt en dit goed wordt opgelost.

Ik wil wél graag weten waar ik die bezorging per zeemeermin kan regelen, die gaat op de bucketlist :lol:
Ik denk dat een deel van het issue mogelijk is gezien je spreekt over "klantonvriendelijkheid" dat je in deze zaak denkt dat je de klant bent van DHL Dit is natuurlijk niet zo, de klant van DHL is de shop in Hong Kong, of de vervoerder die hij ingeschakeld heeft en dit weer deels uitbesteed heeft aan DHL in Nederland.

Jij bent klant van de shop in Hong Kong, in plaats van je te richten op DHL kan je beter de winkel in Hong Kong wat meer achter de vodden zitten, zodat deze het product alsnog op correcte wijze afleveren, of dit nu is door een nieuwe op te sturen of door DHL aan te sturen het pakket nogmaals correct aan te bieden. Dat er bij DHL iets fout gaat met dit pakket is zeker, maar dat moet niet jouw probleem zijn, maar dat van de verkoper en deze zou jou daar niet lastig mee moeten vallen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Rinustp schreef:Sorry voor TS maar ik ben eigenlijk wel blij met dit topic.

Ik heb een webwinkel en wil overstappen naar een andere bezorger. (nu Postnl). Postnl wordt te duur in verhouding tot de "service" die ze bieden.

DHL staat op het lijstje van mogelijke pakketbezorgers. Ik twijfelde al of het een goede partner zou zijn. Door dit topic ben ik eruit.
Het wordt geen DHL.
Sorry dat ik niet verder niet reageer op de inhoud van het topic. Alhoewel ik met het besluit al aangeef dat ik vind dat dit niet kan.
Lol, je hebt de topics over postnl, gls, ups en andere ook gelezen? Ik zou zeggen koop een bakfiets.

Als jij je keuze laat afhangen van 1 topic op radar zul je niet meer dan 5 pakketjes per jaar versturen denk ik.

stofzuigertje

Re: DHL weigert pakket alsnog te bezorgen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mag hier geen reclame maken maar een Duitse Pakjes Dienst leverde voor maar €4,- van inleverpunt naar ophaalpunt.
Dat is dan tot 10Kg en thuis bezorgen met vaker problemen in bepaalde regio's helaas koste €6,50.

Dus duur hoeft niet, alleen jammer dat er op diverse plaatsen winkels mee stoppen, naast veel ruimte blijkt het vele klanten op te leveren die regelmatig wel pakjes inleveren of ophalen maar niets aan extra omzet geven.
De pakket diensten willen steeds voordeliger jou winkel misbruiken en daarom stoppen ze vaak.

Steeds minder afhaalpunten helaas.
Maar ook, bepaalde bedrijven accepteren geen concurrentie dus iemand die voor alle Pakket diensten wil werken mag weer niet!
De ingeleverde worden dagelijks gehaald en gaat prima maar de mensen die op maandag het pakket kunnen halen en pas op Zaterdag komen zorgen wel voor winkel vulling waar je niet altijd ruimte voor hebt... ook het zoeken tussen de grote stapel... maar geen niet thuis meer.
Zolang we voor lage prijzen dit willen zullen we als consumenten wel de matige service moeten accepteren!

Iedereen wil normaal loon voor zijn werk, en zowel de bezorgers als de afhaal winkels worden zwaar onderbetaald.
Denk daar eens aan als je een bepaalde firma iets laat bezorgen!

Gesloten