LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

En ja hoor. Dit keer was ik aan de beurt.

Op 30 Oktober 2017 heb ik mijn pakket, een telefoon voor reparatie binnen de garantie, bij Jumbo afgeleverd (track en trace er bij, standard verzending). Paar dagen later zag ik dat mijn pakket nog niet verzonden was. Toen heb ik met PostNL gebeld om een onderzoek te starten. Dat zou 16 werkdaggen duren. Volgens PostNL schijnt een moment opnamen te zijn omdat kan ook nog veel langer duren.

Na 16 werkdagen ging ik weer met PostNL bellen omdat zij geen moeite namen om iets te laten weten. Aan de lijn werd mijn verteld dat onderzoek nog niet gestart was en dat zij mijn de volgende dag zou bellen.

De volgende dag weer niks gehoord dus ging ik maar zelf bellen. Weer het zelfde verhaal, dat zij mij terug zou bellen. Na veel bellen en irritaties door PostNL, kreeg een e-mail (N.B precies 30 dagen na de verzending) dat mijn pakket kwijt was. Ze hebben met Jumbo en sorteercentrum gebelt maar konden niks vinden. En track en trace stopte bij Jumbo. Dus ik had pech. Kreeg geen vergoeding omdat was een standardverzending.

Om Algemene Voorwarden na te komen, stuurt PostNL een standard e-mail (30 dagen na verzending) dat zij alles hebben gedaan om mijn pakket te vinden. Nou, ik heb zelf langs Jumbo gegaan, en ik heb ook zelf met track en trace mijn pakket gevolgt en dat binnen half uur (niet 30 dagen).

Heb mijn klacht bij geschillencommissie voor neergelegd, maar daar kreeg ik niet gelijkt omdat PostNL binnen 30 dagen heeft gereageert (ongeacht hoe het onderzoek was gedaan, waardeloos dus)

Ik vraag me af of PostNL hier gelijk heeft omdat:
- mijn pakket is gestolen door PostNL medewerker (pakket heeft Jumbo nooit verlaten) en daar neemt PostNL geen actie. Ik heb ook de IMEI nummer van mijn telefoon, politie of telefoon providers kunnen de telefoon traceren, als PostNL aangifte zou doen.
- Er was van alles miss met de communicatie tussen afdelingen van PostNL. Ik moest iedere keer bellen en melden dat ik de afzender was en dat ik het onderzoek had gestart.
- PostNL heeft te lang gewacht met onderzoek omdat zij te druk hadden (geen excuus)

Ik, als consument, heb meer dan genoeg gedaan om te zorgen dat PostNL een onderzoek op tijd start. Heb actief gebeld om te zorgen dat iets gebeurt met het onderzoek.
Ik ben het er niet mee eens dat PostNL het nog steeds over de standaard verzending heeft en dat dit conform de algemene voorwaarden is, omdat dat niet meer van toepassing is als PostNL het onderzoek niet op tijd start en afrondt.

Ik eis een schadevergoeding omdat het onderzoek niet en/ of niet op tijd is uitgevoerd door PostNL.

Bij PostNL staat de klant echt niet centraal.

Dat dit zomaar kan in deze tijden. En krijgen ze gelijk ook.

Wat denken jullie hierover?

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Cro »

Als het pakket de Jumbo nooit verlaten heeft, hoe kan het dan gestolen zijn door een PostNL medewerker? Misschien nog even gaan zoeken bij de Jumbo als het zeker is dat het pakket daar nog in het pand is. Mocht dat niet zo zijn, zou dan diefstal door een Jumbo medewerker niet ook mogelijk zijn?

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Dirkie »

EK80 schreef:En ja hoor. Dit keer was ik aan de beurt.
Dus U kent alle verhalen al blijkbaar. U weet dan waarschijnlijk ook wat er gaat gebeuren. Uw pakket is kwijt en dat is jammer voor U. U hebt het niet verzekerd verstuurd en dus hebt U nergens recht op. Waarschijnlijk zullen ze de verzendkosten terug betalen als U blijft volhouden.

Bekijk het vanuit het standpunt van PostNL. U zegt dat U een telefoon verstuurd het maar is dat wel zo? Dit argument zult U ook misschien nog wel horen omdat U het niet verzekerd verstuurd hebt.
Ik eis een schadevergoeding omdat het onderzoek niet en/ of niet op tijd is uitgevoerd door PostNL.
Als U het verzekerd verstuurd had dan had U dit kunnen doen maar nu is dat verspilde moeite.
Bij PostNL staat de klant echt niet centraal.
Een juiste constatering
Wat denken jullie hierover?
Zie boven

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

@fonsflons
Bij wie eis je dat?
Bij PostNL

@Cro
hoe kan het dan gestolen zijn door een PostNL medewerker?
Of dat Jumbo of PostNL medewerkers zijn, mag mij niks uit. Het pakket is niet vanzelf weggelopen.
Misschien nog even gaan zoeken bij de Jumbo als het zeker is dat het pakket daar nog in het pand is.
Dat heb ik al gedaan en schijnt PostNL heeft ook met Jumbo gebeld. Daar was mijn pakket niet.
zou dan diefstal door een Jumbo medewerker niet ook mogelijk zijn?
Denk het wel.

@Dirkie
U hebt het niet verzekerd verstuurd en dus hebt U nergens recht op.
Ik denk ik heb wel rechte op als PostNL niks aan het onderzoek doet. (En ik bodoel niet dat PostNL maanden wacht met het onderzoek)
U zegt dat U een telefoon verstuurd het maar is dat wel zo?
Dat is wel zo. Ik heb meteen vermeld (dag 2 na de verzending) dat een telefoon er in zat. Heb ook de reparatie aanvraag, en heb ook aangifte gedaan bij de politie.

@alle: Bedankt voor jullie reactie

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door yan »

Goed verhaal, lekker kort, doen we niks mee.
36x hetzelfde gezien 36x hetzelfde antwoord.
Dat het nu uw telefoon is veranderd dit niet.

volgende.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

@yan
36x hetzelfde gezien 36x hetzelfde antwoord.
Juist. En daarom is tijd dat iemand iets mee doet omdat zo veel klachten binnenkomen en wordt toch niks mee gedaan.

phia2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2018 09:35

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door phia2 »

Ik ben het met fonsflons eens. Ik denk ook dat ze heel goed beschermd worden door de wet. Als klant/offer heb je in dit geval weinig kansen dat je jouw telefoon nog eens ziet. En de vraag is inderdaad van wie je schadevergoeding wilt eisen. Heel moeilijk volgens mij.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Ik heb zelf geprobeerd bij de geschillencommissie, politie, consuwijzer en nu radar. Ik weet niet of ik in 0.01% val, maar weet dat internet zit voel met dit sort klachten.

Zelfs voor verzendkosten doet PostNL moeijlijk. Je betaald voor service en je krijg het niet.

stofzuigertje

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zonder aangeven waarde is het de verzendkosten...

Verzekeren naar waarde want de Jumbo is post agentschap waar je iets mag inleveren....
Het adres is herkenbaar voor elke crimineel, en dan is pakje in zakje erg leuk....

Ze weten niet of het een Kijkshop is van €50,- of de nieuwste X van meer dan €1000,-
U heeft een vermoedelijk prijzig product zonder verzekering verstuurd en dat is jammer!

De verzender dus U in dit geval is verantwoordelijk voor het versturen en zonder verzekering , jammer.....

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EK80 schreef:Je betaald voor service en je krijg het niet.
Je betaald niet voor service, je betaald voor een dienst. Deze wordt niet uitgevoerd dus krijgt u dat geld terug.
Dat u meteen medewerkers van PostNL gaat beschuldigen is ook niet netjes, u bent niet eens in de buurt geweest van iemand van PostNL. Dus bewijzen heeft u niet.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

@stofzuigertje
Klopt, zonder verzekering, maar daar verwacht ik dat PostNL actie neemt om een fatsoenlijk onderzoek doet. En dat is niet gebeurt.

@NeoDutchio
Ik beschuldig PostNL, dus inclusief medewerkers en partners van PostNL. PostNL heeft mijn pakket geaccepteerd, dus PostNL is veranwordelijk om alle acties te ondernemen, inclusief contact met de klant.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Bij dienstverlening hoort ook service (fatsoenlijk onderzoek, klant service, samen problemen oplossen). En dat zie ik niet bij PostNL. Daar heb ik de klacht over. Als PostNL niks doet, dan geen wonder dat zoveel pakketen kwijt rakken. Dus stimuleren van diefstal/slordigheid/geen verantwoordelijkheid.

Mijn mening is dat als PostNL op tijd met het onderzoek was gestart, had mijn pakket misschien meer kans gevonden worden.

Dit wou ik kwijt bij Radar.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

@Leo The Emperor
De wet zegt ook dat PostNL snel moet reageren, maar dat staat niet in PostNL AVP.

Ik ben dit tegengekomen in Postwet:
§ 4.6. Aansprakelijkheid verlener van de universele postdienst
Artikel 29
...
5 Een verlener van de universele postdienst kan zich niet beroepen op een uit de voorgaande leden van dit artikel voortvloeiende uitsluiting of beperking van zijn aansprakelijkheid voor zover de schade is ontstaan uit zijn eigen handelen of nalaten, geschied hetzij met het opzet die schade te veroorzaken, hetzij roekeloos en met de wetenschap dat die schade er waarschijnlijk uit zou voortvloeien.
...
7 Nietig is ieder beding, waarbij van dit artikel wordt afgeweken.

Dus, als ik zo lees, zijn de algemene voorwaarden in dit geval geval niet van toepassing.

En PostNL, graag mijn pakket vergoeding... zodat ik weer kan bellen!

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Tja, PostNL weer goed bezig. https://www.ad.nl/economie/fors-meer-kl ... ~ac714deb/

Zo gaat het als je de klachten van klanten lang negeert en niks mee doet.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EK80 schreef:
24 sep 2018 21:45
Tja, PostNL weer goed bezig. https://www.ad.nl/economie/fors-meer-kl ... ~ac714deb/

Zo gaat het als je de klachten van klanten lang negeert en niks mee doet.
Als er bv 1% van de pakjes kwijt raken is dat zonde, maar een percentage waar vele van zullen smullen. Op 1 miljoen pakjes per dag is dat dus 10.000 klachten. Lijkt dus heel veel, maar procentueel dus niets. Zit je net bij die 1% is dat zuur, maar overal gaat wel eens wat fout. Met topdrukte worden er meer pakjes bezorgd. Dus ga je naar de 1,5 miljoen pakjes, dan gaat bij 1% de klachten omhoog naar 15.000. Ja, inderdaad, een hoop meer klachten. Maar nog altijd 1%.

Nu gaat het echter bij PostNL niet om 1 miljoen pakjes, er gaan er miljoenen doorheen op de verschillende centra. Alleen in Zwolle komt er elke dag 1 tot 2 containers uit China aan. De overslag voor het buitenland, doen ze ook.
En als de consumentenbond dan 'maar' 2000 klachten krijgt, dan is dat natuurlijk nihil. In getallen lijkt het dus veel, maar elk bedrijf droomt van zo'n lage percentage aan fouten.

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

fonsflons schreef:
24 sep 2018 22:12
ps, hoe is het met jouw vermissing afgelopen?
hehe nogsteeds zoek en postnl (als met die 2000 andere klachten) doet het niks. Bedankt voor het vragen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door gosewijn »

Niemand zaterdag kassa gekeken, 700.000, pakjes per dag . Elke klacht is teveel , maar je kunt het vaak niet voorkomen . Was een goede uitleg van de directeur .

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

Politie had geen tijd om na te kijken. Vonden niet de meest belangrijkste zaak. Wel bewaren ze de aangifte voor referentie (of als tijd voor is).

EK80
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:28

Re: PostNL pakket kwijt

Ongelezen bericht door EK80 »

gosewijn schreef:
24 sep 2018 23:12
Niemand zaterdag kassa gekeken, 700.000, pakjes per dag . Elke klacht is teveel , maar je kunt het vaak niet voorkomen . Was een goede uitleg van de directeur .
Nee, niet naar gekeken. Idd elke klacht is teveel. Maar ook hoe ongeintereseerd postNL reageerd als je een klacht ingediend. bv. stuur de volgende keer je pakket met extra verzekering. Klaar! Onderzoek? dacht het niet (nou ja, in theory wel). Komt door de drukte zeker.

Gesloten