LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen met post van andere bewoners

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Icasheb »

Hoi hoi,

14 maanden geleden zijn we gaan wonen op ons adres. Sinds die tijd hebben we zoveel post van 3 oude bewoners gekregen. 1 van die oude bewoners woont dichtbij, dus daar brengen we de post langs. De andere 2 bewoners kennen we niet. 1 daarvan zit in de schuldsanering, dit herkennen we aan de post En de huurbaas heeft dit eens benoemd. Dit sturen we allemaal retour afzender, maar fijn is anders.

Nu krijgen we van de 3e oude bewoner ook regelmatig post. We hebben altijd alles terug gestuurd, maar we worden er wel een beetje gek van. Vanochtend weer een pakketje van de vrienden loterij. Ook pakketjes hebben we eigenlijk altijd terug gestuurd. Nu zeggen kennissen en vrienden van ons dat we de pakketjes mogen houden, immers zijn ze bezorgd op ons adres.

Wat kunnen we hier het beste in doen? Blijven terug sturen of beter weggooien?

Wat kunnen we hier het beste mee doen?
Laatst gewijzigd door Icasheb op 01 aug 2018 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door piet987654 »

Als U iets terug stuurt, schrijf er dan behalve "Retour afzender" ook op "overleden" Dit wil vaak wel helpen om de bewuste naam uit het bestand van de afzender te krijgen. Misschien niet netjes, maar wel effectief.
Post van de schuldsanering ??? Mogelijk weten die niet eens dat die persoon verhuisd is.
Laatst gewijzigd door piet987654 op 01 aug 2018 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Icasheb »

We sturen vaak terug met: retour afzender, bewoner woont hier niet meer. Of iets in die richting.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Als de vorige bewoners geen moeite doen om hun nwe adres aan instanties door te geven(denk aan schuldeisers) is de enige optie retour afzender.
Mocht er deurwaarderspost gaan komen trek dan wel bij de deurwaarder aan de bel want je kan anders wel eens voor een "fijne" verrassing komen te staan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik schrijf er op "verhuisd" en gooi het in de brievenbus van PostNL. Als het van een andere postbezorger is, mogen ze dan bij PostNL uitzoeken.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Icasheb »

wilhelmima1 schreef:Als de vorige bewoners geen moeite doen om hun nwe adres aan instanties door te geven(denk aan schuldeisers) is de enige optie retour afzender.
Mocht er deurwaarderspost gaan komen trek dan wel bij de deurwaarder aan de bel want je kan anders wel eens voor een "fijne" verrassing komen te staan.
We krijgen idd regelmatig post van deurwaarders, incasso bureaus enzovoort. We hebben deze meneer wel eens ontmoet en ook benoemd bij hem. Hij ging dit proberen te regelen. Onze huurbaas gaf toen ook al direct aan dat hij eruit was gezet vanwege huur achterstand.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:Ik schrijf er op "verhuisd" en gooi het in de brievenbus van PostNL. Als het van een andere postbezorger is, mogen ze dan bij PostNL uitzoeken.
Dat laatste werkt dus niet. En waarom zou een bedrijf kosten gaan maken voor iets waar ze totaal niets mee te maken hebben? Doe jij dat wel op je werk?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik voeg nog wel even toe dat het grootste gedeelte in de brievenbus komt. Ook dit pakketje past door de brievenbus.

Boven ons zitten ook 4 bewoners. Hun hebben hetzelfde huisnummer, maar met toevoeging. Zij hebben een andere brievenbus. Post raakt ook hierdoor in de war. Dit maakt het ook nog allemaal lastig, want onze post ligt soms er bij hun in. Het is echt een zooitje hier soms.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De post houden mag niet. Uw naam staat er immers niet op. Hoe vervelend het ook is, terug sturen blijft de makkelijkste optie.
Ooit heb ik in dezelfde situatie gezeten. Zelfs deurwaarders die aan de deur kwamen om de ontruiming ge bespreken. Elke keer als wij post ontvingen die niet voor ons bedoeld was ben ik gaan bellen. Elke keer weer hetzelfde riedeltje. Uiteindelijk is het gestopt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
Lowieze schreef:Ik schrijf er op "verhuisd" en gooi het in de brievenbus van PostNL. Als het van een andere postbezorger is, mogen ze dan bij PostNL uitzoeken.
Dat laatste werkt dus niet. En waarom zou een bedrijf kosten gaan maken voor iets waar ze totaal niets mee te maken hebben? Doe jij dat wel op je werk?
Waarom zou ik moeite doen om uit te zoeken waar ik de post kan terug bezorgen, als de oude bewoners zelf zo laks zijn dat na 2 jaar nog steeds post bezorgd wordt op het oude adres? Er komen hier wel 6 verschillende postbezorgers van diverse bedrijfjes in de straat.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Icasheb schreef:
wilhelmima1 schreef:Als de vorige bewoners geen moeite doen om hun nwe adres aan instanties door te geven(denk aan schuldeisers) is de enige optie retour afzender.
Mocht er deurwaarderspost gaan komen trek dan wel bij de deurwaarder aan de bel want je kan anders wel eens voor een "fijne" verrassing komen te staan.
We krijgen idd regelmatig post van deurwaarders, incasso bureaus enzovoort. We hebben deze meneer wel eens ontmoet en ook benoemd bij hem. Hij ging dit proberen te regelen. Onze huurbaas gaf toen ook al direct aan dat hij eruit was gezet vanwege huur achterstand.
Trek dan ook bij de gemeente aan de bel dat de vorige bewoner onvindbaar is.
Hou er wel verder rekening mee dat afsluiten van nw verzekeringen en abo's wel eens problemen gaat geven vanwege deze vorige bewoner.

sake1987

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door sake1987 »

Check even bij de gemeente na of er nog anderen op uw adres staan ingeschreven, dit was namelijk het geval bij het eerste appartement van mijn zoon.
Huurtoeslag aanvragen was voor mijn zoon een hele strijd omdat er nog 3 mensen op zijn adres stonden ingeschreven .
Op een gegeven moment het info nummer van de woningbouw er op gezet voor vragen.
Maar na 1 jaar was door ons doorzetten alles geregeld.

Hier had een mevrouw ingewoond die jaren lang mensen in huis nam, ze een adres gaf. Deze mensen hadden vaak een hoop schulden en mevrouw zelf ook.
Tijdens het schilderen van het huis kreeg ik regelmatig deurwaarders aan de deur, die overigens gelijk door hadden dat de vogel (s) was gevlogen en dit veranderden in hun administratie
Stapels aanmaningen enz. hebben we terug gestuurd. Adressering en barcode zwart gemaakt, retour afzender met verhuist erop.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door BL2 »

De vorige bewoners namen nog geeneens de moeite bij de overdracht aanwezig te zijn, dus alle post voor hun ging gewoon de Kliko in.
Wij zijn niet de onbetaalde loopjongen van lakse types.
Het wordt na 10 jaren al opvallend minder.....

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Heb dit probleem ook gehad, heeft ruim een jaar geduurd. Daarna geen last van gehad. Heb alles retour afzender gestuurd met de mededeling vorige bewoner overleden (deze was ook overleden). Daarna krijg ik post voor de erfgename van de vorige bewoner. Heb deze terug gestuurd. met erfgename onbekend. Sindsdien nergens geen last meer van gehad.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door marnix »

NeoDutchio schreef:De post houden mag niet. Uw naam staat er immers niet op. Hoe vervelend het ook is, terug sturen blijft de makkelijkste optie.
Ooit heb ik in dezelfde situatie gezeten. Zelfs deurwaarders die aan de deur kwamen om de ontruiming ge bespreken. Elke keer als wij post ontvingen die niet voor ons bedoeld was ben ik gaan bellen. Elke keer weer hetzelfde riedeltje. Uiteindelijk is het gestopt.
De makkelijkste optie is gewoon weggooien, leuk eerst zelf lezen!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Moneyman »

marnix schreef:
NeoDutchio schreef:De post houden mag niet. Uw naam staat er immers niet op. Hoe vervelend het ook is, terug sturen blijft de makkelijkste optie.
Ooit heb ik in dezelfde situatie gezeten. Zelfs deurwaarders die aan de deur kwamen om de ontruiming ge bespreken. Elke keer als wij post ontvingen die niet voor ons bedoeld was ben ik gaan bellen. Elke keer weer hetzelfde riedeltje. Uiteindelijk is het gestopt.
De makkelijkste optie is gewoon weggooien, leuk eerst zelf lezen!
Dat is niet alleen niet leuk (voor normale mensen), maar ook nog eens in strijd met de wet.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door hvff »

Ik doe die altijd in de brievenbus van die aardige mevrouw die aan de overkant woont.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Ivo.w »

1: Bel de gemeente of ga langs bij het gemeentehuis en vraag hoeveel personen er op uw adres ingeschreven staan. Leg uit dat u dit wilt weten omdat u nog veel post van vorige bewoners ontvangt en u er graag zeker van wilt zijn dat de gemeentelijke inschrijvingen op uw adres correct zijn.

Als er meer personen staan ingeschreven dan volgens u juist is, moet u met legitimatie en huurcontract maar het gemeentehuis om het adres van de oud bewoners die niet meer op uw adres thuis horen "in onderzoek" te laten stellen.

De gemeente stuurt dan in de weken/maanden erna 2 à 3 keer een brief naar uw adres, gericht aan de oud bewoner. U moet deze retour afzender sturen met de mededeling "geadresseerde Is verhuisd" op de envelop. Na enige tijd zal de gemeente de bewoner dan definitief uitschrijven van uw adres. (ook zal de gemeente brieven sturen aan familieleden van de oud bewoner, met de vraag of die weten wat de verblijfplaats is van de oud bewoner).
Vanaf het moment dat de verblijfplaats van de oud bewoner "in onderzoek" gesteld is door de gemeente, kan deze bewoner niet meer meetellen voor toeslagen, maar kan bijvoorbeeld ook een deurwaarder geen beslag meer leggen op spullen op jouw adres.

Bovenstaande lessen heb ik geleerd toen ik bij mijn eerste woning na een paar weken een dwangbevel op de deur vond van een deurwaarder. Telefoonnummer van het deurwaarderskantoor gebeld en daar vriendelijk te woord gestaan met uitleg over de te volgen stappen.

Voor wat betreft de post: de eerste 3 maanden spaar ik het op en gooi ik het in een PostNL bus met de tekst "retour afzender - verhuisd". Na 3 maanden is het dikke pech en gaat alles rechtstreeks de oud papierbak in.

stofzuigertje

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je na 14 maanden nog steeds post kreeg, net als Piet ...Overleden want dat helpt het beste.

En de andere buren met ABC.... als je hun namen weet even in juiste bus stoppen en vraag eventueel of je al hun namen mag hebben om te voorkomen dat je partners op hun naam ook als Overleden zou terug sturen.....
Als zijn jou en partner naam weten en jij van hun, beter samen werken want post bezorgers presteren naar beloning.... en die is erg laag en kan nog erger!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat te doen met post van andere bewoners

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivo.w schreef: Vanaf het moment dat de verblijfplaats van de oud bewoner "in onderzoek" gesteld is door de gemeente, kan deze bewoner niet meer meetellen voor toeslagen, maar kan bijvoorbeeld ook een deurwaarder geen beslag meer leggen op spullen op jouw adres.
Onjuist, de deurwaarder kan pas niets meer nadat de bewuste persoon is uitgeschreven. Toch een belangrijke nuance.

Gesloten