LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam post, onbekende geadresseerde

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
msx125
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:06

Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door msx125 »

LS,

Ik krijg sinds kort post van een postbus 7002, 3109 AA Schiedam waar de naam niet mijn naam is.
Het adres waar het zogenaamd vandaan moet komen is van de brandweer in Frankfurt am Main waar ik nog nooit ben geweest. Deze heb ik via de postbode terug kunnen sturen omdat de naam en postcode dus niet correct was.
Nu krijg ik in de PostNL app een melding dat er weer post onderweg is naar mij weer van dit zelfde postbus maar het adres is nu van een ziekenhuis in Frankfurt am Main.
In beide gevallen het adres kunnen verifiëren met google en het klopt.
Nu is de postcode wel goed en de geadresseerde naam erop is aangevuld met andere namen + vorige namen van de vorige post .

Als ik zoek naar dit postbus kom ik uit op click&buy maar daar heb ik geen account noch iets aangeschaft. Zij zijn er ook mee opgehouden enkele jaren geleden.
Mijn vraag is dan ook, hoe kom ik hier vanaf en kan die firma die dit verstuurd een enkeltje boeken naar een onbewoond eiland zodat zij anderen hier niet mee opzadelen?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat maakt u zich onnodig druk. Gooi die post in de brievenbus met persoon onbekend en dan klaar.

stofzuigertje

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Post openen mag officieel niet maar als dezelfde afzender van Brandweer naar Hospitaal gaat?

Ik zou het toch dien en op Google het adres opzoeken wat je vond.
Bij dubieuze zooi niet reageren want daar hopen ze vaak op.

Bij retour sturen en afzender onbekend nooit je volle naam vermelden.... of alleen een foute voornaam zodat zij die niet kunnen aanpassen.
Zij maken kosten dus niet jou probleem... openen, lezen en weg pleuren of woon je hier maar kort en is het een vorige bewoner?

Als zij na jou eerste retour doorgaan mag je het stiekem lezen en weg pleuren!

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door piet987654 »

Een paar jaar geleden kreeg ik ook regelmatig spam post op mijn adres met een vreemde naam erop. Retour gestuurd met op de envelop de mededeling "retour afzender wegens overlijden geadresseerde" Misschien niet de meest nette methode maar het is wel direct gestopt.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door limburgs »

Of gewoon kapot scheuren en bij het oud papier gooien. Hebben de verenigingen die het oud papier ophalen nog iets eraan.

msx125
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:06

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door msx125 »

Post is niet bezorgd maar had wel een briefje in de bus liggen dat ik het op kon halen op een postnl afhaalpunt, vivant in mijn geval.
Zou het dan aangetekend zijn dan ? Vorige keer kreeg ik ook post van iemand die ik niet ken en dat bleek een PGB verzoek te zijn. Vele maanden later kwam ik er bij toeval achter toen de postbode een pakket kwam bezorgen dat een buurman die naam had. Ik vertelde over de brief en hij was erg verbaasd dat ik zijn naam wist, bleek post van zijn zus te zijn maar ja die had ik al bij oud papier gedaan, haha. @stofzuigertje, ik woon hier inmiddels al 4 jaar. Heb wel eens brieven gehad van de deurwaarder gericht aan de vorige bewoner. Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen de brief halen en dan gewoon openen en in de oud papier container deponeren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door renewouters »

Verbaasd dat je de naam van je buren kent???

peggy_1964
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:21

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door peggy_1964 »

Beste msx125. Ten eerste snap ik niet helemaal waarom je niet gewoon bij PostNL advies vraagt. Die zullen je namelijk veel beter advies kunnen geven dan iedereen hier waarvan het advies er op neerkomt dat je de wet moet overtreden. Post niet aan jou gericht, mag je van de wet niet openen en ook niet weg pleuren zoals stofzuigertje adviseert. Ik snap niet waarom je iets op wilt halen dat niet eens voor jou bestemd is. Als je het niet ophaalt, wordt het vanzelf retour afzender gestuurd na een bepaalde periode. Tevens is het zo dat als je iets op moet halen dat ook maar zo kan zijn omdat je moet bijbetalen. Verder is het zo dat als je iets op moet halen er ten aller tijden voor getekend moet worden. Wat stofzuigertje (de naam zegt al een beetje wat het niveau van het advies is) zegt over niet je volledige voornaam gebruiken slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het enige dat er echt toe doet is je achternaam en waarom zou je ooit je eigen naam op een poststuk vermelden die je retour afzender stuurt. Gewoon 'Retour afzender' erop schrijven en op de oranje brievenbus doen. In de papierbak gooien heeft het minste zin. Dan weet je namelijk heel zeker dat de afzender nooit zal weten dat ze het ergens anders heen moeten sturen. En even nog voor alle duidelijkheid: Het is dus door de wet verboden andermans post te openen. Hoe zou je het zelf vinden als jouw post, waar je misschien op zit te wachten naar een verkeerd adres gestuurd zou worden, daar open gemaakt, lekker gelezen en dan, om in de termen van stofzuigertje te blijven, lekker weg gepleurd zou worden? Altijd nadenken hoe je zelf iets zou vinden als het om jezelf zou gaan en dan net zo handelen als je zelf zou wensen dat een ander ermee om zou handelen. Als het nog een keer gebeurt": Niet hier op radar vermelden waar mensen de meest belachelijke adviezen geven, omdat ze de ballen verstand hebben waar ze het over hebben, maar gewoon even PostNL mailen of bellen, de situatie duidelijk uitleggen en dan advies krijgen van iemand die tenminste weet hoe de wet in elkaar zit en ook weet hoe je zoiets het beste op kan lossen. Voor degenen die hebben geschreven dat je het retour afzender moet sturen: Perfect advies!!, maar msx125 wil blijkbaar liever moeilijk doen en vooral de wet overtreden. Stofzuigertje: Je hebt blijkbaar teveel tijd om handen. Ga liever wetboeken lezen of zo. Dan kan je goed advies geven hier op de site.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Spam post, onbekende geadresseerde

Ongelezen bericht door Gegrand »

Iemand heeft blijkbaar een verhuisservice bij Post.nl ingeschakeld en op de een of andere reden komt het op TS adres binnen.
Neem contact op met Post.nl en leg de situatie uit zodat zij de opdrachtgever kunnen contacten om het naar het juiste adres door te kunnen sturen.
Een tikfoutje bij de opgave is immers snel gemaakt en kan door iedereen gemaakt worden toch?

Gesloten