LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

Had iets besteld bij AliExpress waar ik wel vaker koopt en altijd goed gaat.
Maar nu gaat er iets mis.
Krijg melding dat pakje bezorgd is maar ik heb niets ontvangen.

Heb contact gehad met PostNL en die verwees mijn naar de verzender van het pakje.
Heb aan de verzender gevraagd om het verzendlabel en kreeg daar een kopij van.
Wat op het verzendlabel stond was gewoon goed.

Ook via de app van deze webwinkel staat het juiste adres vermeld.
Dit laten zien aan PostNL als bewijs maar die meld dat het adres niet klopt en niets voor mij kan doen.
Na verder vragen blijkt nu volgens PostNL het adres, huisnr en postcode niet te kloppen.

Omdat het pakje op dat adres is bezorgd ben ik dus niet de eigenaar want PostNL kijkt alleen naar dat adres.
PostNL geven mij ook niet het adres omdat dit onder privacy valt.
Dat mijn T&T code erop staat en mijn naam en tel nr is niet van belang, het adres is hetgeen wat PostNL hanteert.

AliExpress kan ook niet veel doen, die kreeg de melding dat het pakje bezorgd is dus voor hun is het ook afgeleverd.
Zit dus nu klem, PostNL doet niets want pakje is bezorg op het adres wat erop stond wat niet mijn adres is.
AliExpress doet niets want status is bezorgd.

Iemand nog een idee om uit deze impasse te komen of moet ik mijn verlies nemen?

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56
Beste antwoord
Gekozen door Yoda748

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

door Yoda748 » 10 jul 2019 07:29

Yoda748 schreef:
09 jul 2019 18:42

Maar ik kan er 99.9 % van op aan dat ze zelfs dat niet doen want zij kennen mij niet.

Op twitter reactie gehad en zoals ik al dacht, ze doen helemaal niets.

Alleen sorry zeggen en excuses maar wat koop je daar voor, waardeloos bedrijf en dan zeg ik het nog netjes maar dat wisten we al.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door berndv »

huh, op het verzendlabel staat uw adres, bij aliexpress is uw adres gebruikt en u heeft een track en trace waar uw adres op vermeld staat, en toch heeft postnl het op een ander adres afgeleverd en zij weigeren om u het afleveradres te verstrekken?

Vreemd, als ik de track en trace gebruik moet ik altijd de track en trace code invullen en de postcode van ontvangst, dan zou de track en trace toch ook niet werken als het pakket ergens anders bezorgd moet worden?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door grun »

Yoda748 schreef:
08 jul 2019 20:22
Na verder vragen blijkt nu volgens PostNL het adres, huisnr en postcode niet te kloppen.
Op welke manier hebt u dan een melding gekregen dat uw pakket is bezorgd? In zowel de PostNL app als de track-en-trace pagina in de browser is daarvoor uw postcode nodig, hoe kan PostNL dan zeggen dat uw postcode niet klopt? Dan zou u het pakket immers niet meer kunnen volgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een pakje met verkeerde letters in postcode invoerde ... dan moeten ze kiezen tussen straatnaam van opdruk of postcode.

Alleen als beide goed en foutloos waren dus ook jou postcode er goed opstond....
Ik heb eenmaal ingevoerd en dan word dat automatisch ingevuld.

Zelfs mijn foute naam, ooit gedaan want ik vond dat leuk!
Elk Ali Express pakje komt wekelijks foutloos binnen!

Alleen bij matig geprinte sticker is leesfout mogelijk en vaak word het Chinees over geplakt met Post NL sticker en daar is blijkbaar een leesfout gemaakt.
Maar als Post NL aangeeft afgeleverd op... dan die postcode en huisnummer opzoeken en daar moet het binnen zijn gekomen...

Ik weet dat mijn pakjes, soms hebben ze minder volle of vervuilde laser printers..... en dan is niet Post NL maar de afzender fout.
Ik heb dit ook gemeld bij enkele en daar kreeg ik gelijk excuus van terug en bedankt voor melden....
Slecht leesbaar kan klachten geven en nooit iets kwijt geraakt voor deze ze komen meerdere keren per week langs zooi!

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Charrels »

Denk dat ik nu in een jaar tijd 3x een AliExpress pakje niet ontvangen heb. Dat is 50% ongeveer. Meestal contact ik de afzender, die dan aangeeft dat ik bij het postkantoor navraag moet doen. Die bewaren niets langer dan 2 weken en ja ik neem altijd mijn verlies, want het raakt ergens kwijt of wordt verkeerd bezorgd en de afzender heeft verstuurd. Gaat meestal om slechts een paar euro. Als het iets duurs zou zijn zou ik er achteraan blijven gaan, maar ja je moet je afvragen of het de moeite waard is.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

Dat is ook het rare aan dit verhaal, even te aanvulling hoe het is gegaan.

Vrijdag 28-6 krijg ik een email bericht van Ali transaction : Order Id 900183103303972 - Package arrived in destination country

Zaterdag 29-6 kreeg ik een email bericht van Ali transaction : Order Id 900183103303972 -Package already signed for

Door mijn t&t : LX687612305NL in te vullen met mijn postcode en land van bestemming krijg ik alleen de melding:
The item has been delivered successfully (dat is op de website van postnl)

Ali verstuurd dus dit bericht omdat Postnl aangeeft dat het is bezorgd, maar niet bij mij maar dat staat er niet bij.
Heb toen contact gehad via twitter met postnl die kon alleen melden dat in eerste instantie het adres niet klopte.
Naderhand werd er ook nog toegevoegd dat het huisnr en postcode ook niet klopte.

Toen dacht ik hoe kan dat nou dan via die website gemeld worden bezorgd met mijn postcode?
En wat blijk, als je je t&t nr invuld en Nederland als bestemming en je vult dus zomaar een postcode in bijv. 1234AB dan gaf hij dus ook de melding bezorgd, dus dat hele postcode veld moet wel ingevuld worden anders komt je niet verder maar wat je daar invul maakt dus niet uit.

Nu is het zo dat AliExpress bewijs van mij wilt hebben dat ik het niet ontvangen heb, alleen kan ik dat niet bewijzen.
Wat ik postnl heb gevraagd via Twitter is een bewijs van hun dat dit pakket met dit nr NIET bij mijn adres bezorgd hebben, dan hoeven ze ook niet prijs te geven waar ze het wel bezorgd hebben.

Maar ik kan er 99.9 % van op aan dat ze zelfs dat niet doen want zij kunnen mij niet.
Ze werken alleen met adressen, dus de rest is niet van belang.

Wat ik denk dat er gebeurd is, is dit.

Vandaag kreeg ik nog een zending van Ali, nu zie ik op het pakje een verzendadres van mij.
Maar daaronder zit nog een label dat is het originele label van de webwinkel van Ali (met Chinese tekens), postnl plak er dus een label overheen.
Nu denk ik dus dat er een heel ander label op mijn pakketje is geplakt en dan krijg je dus dit.

Maar waar ik geïrriteerd over ben is hoe postnl met deze klacht omgaat, het gaat me niet zozeer dat het pakketje weg is want de kosten waren 20 euro maar ze helpen je gewoon niet, het enige wat ze zeggen is ga maar terug naar de verzender laat die maar een onderzoek starten.

En die levert dus bewijs dat het verzendlabel klopt laat het zien aan postnl en zeggen doodleuk niets voor je kunnen betekenen.
En daar sta je dan, ik weet ik moet het loslaten en dit laten gaan maar het slaat eigenlijk kant nog wal.
Daarom probeer ik het maar van me af te schrijven.

Kijk ik weet er zijn wel ergere dingen in de wereld dus valt dit in het niet, maar ik had echt gedacht dat postnl je wel help om verder te komen of iets geeft waar je dan vrede mee kan hebben maar ze doen helemaal niets.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

fonsflons schreef:
09 jul 2019 19:14
Zoek op dit forum even op Postnl en je hebt weken leesvoer. Je bent nummer 4093 die dit jaar verbaasd is dat het zo werkt. Niet dat die verbazing onterecht is overigens.

Ja dat klopt en er zijn meer sites waar nog meer van dit soort klachten staan zoals https://www.klacht.nl of https://www.klachtenkompas.nl.
Ook de consumentenbond heeft dit aangekaart in dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ver-postnl
Of deze: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... il-gesprek

Kijk je krijg hier pas mee te maken als het fout gaat, bij mij is het ook vaak goed gegaan maar als het fout gaat dan was mijn verwachting dat ze je verder helpen, mijn verwachting is dus niet goed en moet ik bijstellen.
Ik zit zelf op een ict-helpdesk en probeer echt iedereen goed te helpen.
En daar gaat het dus fout, ik verwacht als ik wat heb ook goed geholpen te worden, iedereen wilt dat toch?

In dat artikel van de consumentenbond staat dit: Pakketbezorgers zijn wettelijk verplicht om een klachtenregeling te hebben: voor verzenders én ontvangers.
Dus ze zijn het verplicht volgens de wet maar hoe ze met die klachtenregeling om moeten gaan staat niet in de wet.
Het schijnt dat er in de kleine lettertjes staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor verlies etc. van een pakketje.

Ja dan ben je uitgesproken, alles wat ze doen of ze nu je handtekening namaken, je pakket in de sloot deponeren of het pakje meenemen naar huis, wie doet ze wat.
Totaal geen verantwoording dus.

Net als ik een keer een pakje niet bezorgd kreeg en achteraf in de fietstas zat van mijn vrouw die voor de deur stond en ook geen briefje in de bus, dat doe je toch niet?

Heb de meeste verhalen gelezen en ziet hoe triest er soms met mensen wordt omgegaan die terecht een klacht hebben.
En ze gaan gewoon door op de zelfde voet en poeieren je af.
Maar er zijn ook goede postbezorgers zoals bij mijn in de straat die nemen het wel serieus.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

Yoda748 schreef:
09 jul 2019 18:42

Maar ik kan er 99.9 % van op aan dat ze zelfs dat niet doen want zij kennen mij niet.

Op twitter reactie gehad en zoals ik al dacht, ze doen helemaal niets.

Alleen sorry zeggen en excuses maar wat koop je daar voor, waardeloos bedrijf en dan zeg ik het nog netjes maar dat wisten we al.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat vele van mijn zendingen minder kosten dan de bezorgkosten!

Dus hard werken voor net niet brievenbus pakjes word je gek van.
Aanbel pakjes als brief bezorger, die horen bij de pakket dienst te komen.

Maar binnenkort gaat B Post alles doen, dus daar ingepakt en verzonden....
Wel lopen we dan het risico dat onze geliefde Action kapot gaat, omdat via B Post een Ali bestellen redelijk snel en betrouwbaar gaat worden!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door grun »

Yoda748 schreef:
09 jul 2019 18:42
Zaterdag 29-6 kreeg ik een email bericht van Ali transaction : Order Id 900183103303972 -Package already signed for
Dat is nieuw voor me, dat Ali je actief benaderd met een status mailtje. Maar misschien ligt dat aan mij, dat ik een optie over het hoofd gezien heb. Bij mij is het tot nu toe altijd andersom: als ontvanger moet ik juist de afzender bij Ali informeren dat het pakket door mij ontvangen is.

sake1987

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bestel veel bij Ali. Krijg ook af en toe het bestelde niet. Open een dispuut op de Ali app en heb altijd binnen een paar dagen mijn geld terug.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ali geeft de laatste tijd soms een melding dat het pakket is bezorgd. Zelfs binnen vijf minuten na ontvangst. Ze vragen om te bevestigen dat het ontvangen is. Dus zit er een Chinees ook de track and trace te bestuderen. Logisch, daarna krijgen ze pas het geld.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

sake1987 schreef:
10 jul 2019 11:25
Bestel veel bij Ali. Krijg ook af en toe het bestelde niet. Open een dispuut op de Ali app en heb altijd binnen een paar dagen mijn geld terug.

Klopt, ook 2 keer gehad en geen probleem krijg inderdaad je geld terug, maar bezorgd op een verkeerd adres dat is andere koek.

otto107
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2015 01:25

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door otto107 »

het wordt tijd dat je gewoon in dit soort zaken bij bedrijven
aangifte van verduistering kunt doen bij justitie.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Senso »

De klantenservice van PostNL is één van de allerslechtse. Een klein bedrijfje dat dezelfde methoden hanteert zou snel als oplichter bekend staan. Dit bedrijf heeft lak aan de z.g. "zorgplicht". Alles is altijd de schuld van anderen en ze kunnen er nooit iets aan doen. En niet alleen de geadresseerde is hier van de pineut. Denk ook maar eens aan de verzender die z'n artikel kwijt is en het geld moet terugbetalen, elke keer als PostNL de fout ingaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze houden zich netjes aan de Postwet.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

otto107 schreef:
12 jul 2019 12:26
het wordt tijd dat je gewoon in dit soort zaken bij bedrijven
aangifte van verduistering kunt doen bij justitie.

Ik denk in mijn geval dat het niet verduisterd is maar dat er per ongeluk een verkeerd label in Nederland erop is geplakt.
Ik had van de week nog een pakje van AliExpress en daar zat het originele label onder een label van postnl.

Schemering
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:01

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Schemering »

Kan je niet vragen naar de labelcode van die nieuwe sticker? want die heeft ook een eigen track en tracepagina (dit wellicht niet vermelden naar postnl omdat ze anders die code niet willen geven)

ik heb het ook ooit gehad, dat er stond afgeleverd maar ik had niks ontvangen. Uiteindelijk na lang conclaaf kwam postnl erachter dat mijn pakje nooit in de bezorgroute was gegaan, de code van AliE stond dus op afgeleverd, maar de code van hun eigen omstickering stond nog in aflevering (en werd uiteindelijk omgezet in verloren).
En op de website van PostNLtrack&trace stond dacht ik wel netjes vanuit welk AliEnr hun code was omgestickerd en dat was dus mijn bewijs uiteindelijk.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Cro »

Yoda748 schreef:
09 jul 2019 19:47
fonsflons schreef:
09 jul 2019 19:14
Zoek op dit forum even op Postnl en je hebt weken leesvoer. Je bent nummer 4093 die dit jaar verbaasd is dat het zo werkt. Niet dat die verbazing onterecht is overigens.

Ja dat klopt en er zijn meer sites waar nog meer van dit soort klachten staan zoals https://www.klacht.nl of https://www.klachtenkompas.nl.
Ook de consumentenbond heeft dit aangekaart in dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ver-postnl
Of deze: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... il-gesprek

Kijk je krijg hier pas mee te maken als het fout gaat, bij mij is het ook vaak goed gegaan maar als het fout gaat dan was mijn verwachting dat ze je verder helpen, mijn verwachting is dus niet goed en moet ik bijstellen.
Ik zit zelf op een ict-helpdesk en probeer echt iedereen goed te helpen.
En daar gaat het dus fout, ik verwacht als ik wat heb ook goed geholpen te worden, iedereen wilt dat toch?

In dat artikel van de consumentenbond staat dit: Pakketbezorgers zijn wettelijk verplicht om een klachtenregeling te hebben: voor verzenders én ontvangers.
Dus ze zijn het verplicht volgens de wet maar hoe ze met die klachtenregeling om moeten gaan staat niet in de wet.
Het schijnt dat er in de kleine lettertjes staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor verlies etc. van een pakketje.

Ja dan ben je uitgesproken, alles wat ze doen of ze nu je handtekening namaken, je pakket in de sloot deponeren of het pakje meenemen naar huis, wie doet ze wat.
Totaal geen verantwoording dus.

Net als ik een keer een pakje niet bezorgd kreeg en achteraf in de fietstas zat van mijn vrouw die voor de deur stond en ook geen briefje in de bus, dat doe je toch niet?

Heb de meeste verhalen gelezen en ziet hoe triest er soms met mensen wordt omgegaan die terecht een klacht hebben.
En ze gaan gewoon door op de zelfde voet en poeieren je af.
Maar er zijn ook goede postbezorgers zoals bij mijn in de straat die nemen het wel serieus.
Jij moet eigenlijk helemaal niet met PostNL bezig zijn, ja, je hebt gelijk ze moeten een klachtenregeling hebben ook voor ontvangers, echter heeft zo'n regeling eigenlijk totaal geen waarde. Ze hebben immers geen aansprakelijkheid richting de ontvanger. Het beste wat je als ontvanger kan krijgen is een "Sorry, het is misgegaan".

De verzendende partij zal toch echt ook een klacht in moeten dienen wil er een balletje gaan rollen bij PostNL. Als ontvangende partij ben je in deze geen klant van PostNL en dus kun je juridisch gezien ook niets. Ali is de klant van PostNL en zal dus in actie moeten komen.

Als Ali jou afpoeierd met het feit dat zij van jou bewijs moeten krijgen dan klopt dat niet, zij zijn immers de enigen die dat bewijs in principe kunnen opvragen.

Je klacht hier zou dan ook vooral tegen Ali gericht moeten zijn en niet naar PostNL.

Yoda748
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jul 2019 19:56

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Yoda748 »

Schemering schreef:
13 jul 2019 09:25
Kan je niet vragen naar de labelcode van die nieuwe sticker? want die heeft ook een eigen track en tracepagina (dit wellicht niet vermelden naar postnl omdat ze anders die code niet willen geven)

Ik zou niet weten aan wie ik die informatie moet vragen betreft dat nieuwe label, postnl gaat mij daar zeker niet aan helpen want daar staat dus het adres op wat ik niet mag weten en AliExpress heeft zover ik kan zien hun eigen label.
Had nog hoop op de postbezorger die hier altijd aan de deur bezorgd die had haar manager een whatsapp gestuurd maar ook daar wordt niets mee gedaan helaas.

Gesloten