LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post. nl komt nog maar een keer langs.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het was toch:

“The Postman always rings twice”?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

DHL was er al lang mee gestopt. Zal een hoop ergernis gaan schelen, 1 keer niet thuis, dan gewoon langs een afhaalpunt. Geen onnodige ritjes meer, geen geërgerde bezorger, maar zeer belangrijk: minder drukke dagen. Het zal de bezorging zeker ten goede komen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door renewouters »

Prima plan. Als ik maandag om 11 uur niet thuis ben is de kans erg groot dat ik op dinsdagochtend ook niet thuis ben.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
18 okt 2019 18:48
Maar het was toch:

“The Postman always rings twice”?
"The postman always cums twice" toch?

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als PostNL nu eens alle pakketjes aflevert in een lokale vestiging in de buurt, waar je ook pakketjes en aangetekende stukken kunt afgeven, postzegels kopen. Zou dat was zijn? Misschien valt het te combineren met visvergunningen, overschrijven van kentekens, verkopen en opladen van OV-kaarten. Misschien zelfs wat bankzaken regelen, zoals geld opnemen en storten. Zou dat wat zijn?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gaat nu dus gebeuren als mensen de 1e c.q. laatste keer niet thuis zijn. En voorheen gebeurde dat als mensen de 2e keer niet thuis waren. Of dat afhaalpunt er blijer mee moet zijn weet ik niet, want die zijn heel wat ruimte kwijt voor de opslag van alle pakketjes, terwijl de opbrengst minimaal schijnt te zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

juliomariner schreef:
18 okt 2019 19:15
Lady1234 schreef:
18 okt 2019 18:48
Maar het was toch:

“The Postman always rings twice”?
"The postman always cums twice" toch?
Hopelijk niet in je brievenbus

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door moederslink »

De Jumbo hier heeft hiervoor een behoorlijke ruimte gecreëerd.

Ik denk dat het geen gekke oplossing is, scheelt tijd, dus geld, scheelt ergernis en niet weer voor een 2e keer voor nop bij de klanten komen en je hoeft als klant niet persé meer thuis te zijn.
Heel veel mensen zijn overdag niet thuis , dus vandaag niet dan zeer waarschijnlijk morgen ook niet.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Prima oplossing, nog beter, laat mensen direct kiezen of ze thuis willen laten bezorgen of op ophaalpunt, dat scheelt nog meer onnodige ritten in de wijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door scontra »

Arizonakid schreef:
18 okt 2019 22:07
Prima oplossing, nog beter, laat mensen direct kiezen of ze thuis willen laten bezorgen of op ophaalpunt, dat scheelt nog meer onnodige ritten in de wijk.
Doe er dan ook gelijk de keuze bij of je wel of niet afgeven bij de buren wil !

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Arizonakid schreef:
18 okt 2019 22:07
Prima oplossing, nog beter, laat mensen direct kiezen of ze thuis willen laten bezorgen of op ophaalpunt, dat scheelt nog meer onnodige ritten in de wijk.

Die keuze is er al lang.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door grun »

Mijn bezorger dropt alles zoveel mogelijk bij de buren. Of eigenlijk andersom want ik ben de enige in het portiek die vrijwel altijd thuis is. Dan krijgt hij gewoon betaald, ik dacht dat hij niet (of minder) betaald wordt als hij naar een afhaalpunt moet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar staat nu wél tegenover dat POSTNL nu ook medische apparatuur en medicijnen en tests gaat afleveren bij de mensen thuis . Ze willen die logistiek vd zorg overnemen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door renewouters »

Arizonakid schreef:
18 okt 2019 22:07
Prima oplossing, nog beter, laat mensen direct kiezen of ze thuis willen laten bezorgen of op ophaalpunt, dat scheelt nog meer onnodige ritten in de wijk.
Dat kan bij de meeste webwinkels die met PostNL werken toch ook?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het een prima idee. Nog beter is om ervoor te zorgen dat de mensen een afhaallocatie kunnen kiezen die ook na 18.00 u. nog open is.
Voor veel werkende mensen zou dat fijn zijn en de ophaallocaties blijven geen week zitten met pakketten die pas in het weekend opgehaald kunnen worden.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Op zich een goed idee echter er zitten wel wat aanvullende wijzigen aan vast die op zich allemaal begrijpelijk zijn echter opgeteld wel wat dubieus of minder handig te noemen zijn.
Voor binnenlandse / eu pakketten is het wat mij betreft prima die liggen dan 8 kalenderdagen op een afhaalpunt alvorens retour te gaan.
Voor pakketten die van buiten de Eu komen en waarvoor betaald moet worden is bovenstaande iets ongelukkiger.
Die gaan (volgens mij) al bijna standaard) rechtstreeks naar een afhaalpunt, daar krijg je (per post :mrgreen: ) vervolgens een bericht van.
Tot op heden (ca. 8 keer) ligt het pakket bij ontvangst van het bericht al ongeveer 2 dagen op het steunpunt en daar blijven dan nog 6 kalenderdagen van over om het op te pikken alvorens het retour gaat.
Waar het wat scheef loopt is vanaf het moment dat het pakket door een fout niet op het steunpunt aanwezig is (recent meegemaakt), dan claimt TPG max. 5 dagen om een onderzoek in te stellen en als je op dat moment niet heel snel bent loop je het risico dat het pakket al retour is (zal wellicht zo'n vaart niet lopen maar e.e.a. komt wel aardig in het gedrang.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij ons de Jumbo de hele week elke dag tot 22 uur.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Icasheb »

NeoDutchio schreef:
18 okt 2019 19:00
DHL was er al lang mee gestopt. Zal een hoop ergernis gaan schelen, 1 keer niet thuis, dan gewoon langs een afhaalpunt. Geen onnodige ritjes meer, geen geërgerde bezorger, maar zeer belangrijk: minder drukke dagen. Het zal de bezorging zeker ten goede komen.
Toch laatst hier nog een keer gehad met DHL dat die het tot 3 x probeerde te leveren, ondanks dat ik al vanaf de eerste keer had aangegeven dat het naar een afhaalpunt mocht.

Gewoon direct langs afhaalpunt als eerste keer niet thuis is. Het hoeft van mij ook niet bij de buren geleverd te worden.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Theotrucker schreef:
19 okt 2019 10:03
Bij ons de Jumbo de hele week elke dag tot 22 uur.
Niet iedereen heeft zo’n afhaallocatie in de directe omgeving.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Erthanax schreef:
18 okt 2019 19:37
Als PostNL nu eens alle pakketjes aflevert in een lokale vestiging in de buurt, waar je ook pakketjes en aangetekende stukken kunt afgeven, postzegels kopen. Zou dat was zijn? Misschien valt het te combineren met visvergunningen, overschrijven van kentekens, verkopen en opladen van OV-kaarten. Misschien zelfs wat bankzaken regelen, zoals geld opnemen en storten. Zou dat wat zijn?
Goed idee !! Ik weet ook al een naam: we noemen het een "postkantoor".
Oh, wacht, volgens mij is er al eens zo iets geweest, maar die zijn opgeheven....
Darn, alweer een slecht idee van mij :mrgreen:

v.d.Heyden

Gesloten