Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door PGros »

De Postnl brievenbuspakketjes werden altijd gescanned door de postbezorger zodat duidelijk was wanneer het pakket ongeveer bezorgt was. (datum en tijd)
De opdracht van Postnl aan de bezorgers is de afgelopen tijd aangepast. De postbezorgers mogen de pakketjes niet meer scannen want: "dat kost teveel tijd".
De pakketjes worden aan het einde van de dag op een lijst aangeklikt en gezet op bezorgt. Ook de pakketjes die helemaal niet bezorgt zijn omdat ze niet in de stapel van postzaken zaten.
Ik vind dat Postnl hiermee een heel verkeerd beeld geeft (bijv. bol.com denkt nu dat alles bezorgt is) en ook mensen onterecht laat betalen voor een service die ze dus helemaal niet uitvoeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De opdracht van Postnl aan de bezorgers is de afgelopen tijd aangepast. De postbezorgers mogen de pakketjes niet meer scannen want: "dat kost teveel tijd".
De pakketjes worden aan het einde van de dag op een lijst aangeklikt en gezet op bezorgt. Ook de pakketjes die helemaal niet bezorgt zijn omdat ze niet in de stapel van postzaken zaten.
En wat is de bron van deze informatie?

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door PGros »

De bron is een postbezorger.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zit verschil tussen een brievenbuspakje en brievenbuspakje+

PostNL:
“Let op: je krijgt niet standaard een track & trace-code bij een brievenbuspakje. Dit krijg je alleen als je bij het verzenden kiest voor een brievenbuspakje+. Een normaal brievenbuspakje wordt hetzelfde behandeld als gewone post en heeft dus geen track & trace-code.”

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
07 dec 2022 12:37
Er zit verschil tussen een brievenbuspakje en brievenbuspakje+

PostNL:
“Let op: je krijgt niet standaard een track & trace-code bij een brievenbuspakje. Dit krijg je alleen als je bij het verzenden kiest voor een brievenbuspakje+. Een normaal brievenbuspakje wordt hetzelfde behandeld als gewone post en heeft dus geen track & trace-code.”
Nou ja, zat net klaar om te plakken. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
07 dec 2022 12:34
De bron is een postbezorger.
Of het verhaal is uit zijn duim gezogen of het is een tijdelijke maatregel tijdens de drukke decemberdagen.
Je kan even op Twitter vragen of dit verhaal klopt https://twitter.com/PostNL/with_replies

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ook onze postbode heeft dit al een paar keer benoemd op ons lokale FB prikbord als iemand een pakje niet heeft ontvangen terwijl die volgens de app is bezorgd. T klopt wel.

De brievenbus pakjes van bol bevatten een T&T en daarbij speelt het oa.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 07 dec 2022 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

StevieNL81 schreef:
07 dec 2022 12:56
Ook onze postbode heeft dit al een paar keer benoemd op ons lokale FB prikbord. T klopt wel...
Dan wordt dat dus niet door Postnl aan de grote klok gehangen? Erg sneaky.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zij zegt erover:
Gebeurd tegenwoordig bij voorbereiden. Eerst deden de postbezorgers het zelf bij aflevering. Nu gaan alle pakjes in de app van de postbezorger aan het einde op afgeleverd. Ook al zijn die er niet bij. Sorry ligt niet aan de postbezorger.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

StevieNL81 schreef:
07 dec 2022 13:01
Zij zegt erover:
Gebeurd tegenwoordig bij voorbereiden. Eerst deden de postbezorgers het zelf bij aflevering. Nu gaan alle pakjes in de app van de postbezorger aan het einde op afgeleverd. Ook al zijn die er niet bij. Sorry ligt niet aan de postbezorger.
Ik vind dit te gek voor woorden. Het heeft dus voor een verzender geen enkele zin om een (duurder) brievenbuspakketje met T&T te verzenden. En de ontvanger kan alleen maar hopen dat de verzender hem of haar geloofd als het pakketje niet is afgeleverd.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 12:43
PGros schreef:
07 dec 2022 12:34
De bron is een postbezorger.
Of het verhaal is uit zijn duim gezogen of het is een tijdelijke maatregel tijdens de drukke decemberdagen.
Je kan even op Twitter vragen of dit verhaal klopt https://twitter.com/PostNL/with_replies
Dit is niet verzonnen en geen tijdelijke maatregel voor de decemberdagen. Zelfs met de decemberdagen hoort het trouwens gewoon normaal te werken. Je kunt niet zomaar een optie die betaald wordt niet uitvoeren zoals het hoort.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze maatregel wordt niet overal toegepast in ieder geval. Ik heb gisteren gewoon nog notificaties direct na ontvangst gekregen. Vanmiddag krijg ik er weer één, zal er nogmaals op letten.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik had gisteren hetzelfde probleem: volgens de T&T afgeleverd, maar in werkelijkheid niet. Bij BOL geklaagd, en die gaf ook aan dat ze wellicht te vroeg gescand worden. Ik kreeg dus als advies om nog een paar dagen te wachten.
Erg onhandig zo...

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hier wordt het van kwaad tot erger, de laatste 3 pakketjes die ik heb gekregen, worden gescanned bij de voordeur als bezorgd, en dan is er niet eens aangebeld en ligt het buiten.
Nog 1 keer aan dan zal ik toch maar een klacht in gaan dienen.

Had ff niet gelezen dat het over brievenbus pakketjes ging dit topic.
Maar dan nog.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik geloof dat het heel sterk aan de wijk of het dorp ligt. Hier totaal niet te klagen over de bezorging van wat voor dienst dan ook.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onkruid71 schreef:
07 dec 2022 14:38
Hier wordt het van kwaad tot erger, de laatste 3 pakketjes die ik heb gekregen, worden gescanned bij de voordeur als bezorgd, en dan is er niet eens aangebeld en ligt het buiten.
Nog 1 keer aan dan zal ik toch maar een klacht in gaan dienen.

Had ff niet gelezen dat het over brievenbus pakketjes ging dit topic.
Maar dan nog.
Ik hoop dat u niet al te hoge verwachtingen hebt wat PostNL met uw klacht gaat doen. (zeer waarschijnlijk niets namelijk)

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door rwolters »

Maar wat is nu het probleem? Andere brievenbuspost heeft toch ook geen track & trace. Een brievenbuspakketjes is uiteindelijk niets meer dan een dikke brief.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
07 dec 2022 15:08
Onkruid71 schreef:
07 dec 2022 14:38
Hier wordt het van kwaad tot erger, de laatste 3 pakketjes die ik heb gekregen, worden gescanned bij de voordeur als bezorgd, en dan is er niet eens aangebeld en ligt het buiten.
Nog 1 keer aan dan zal ik toch maar een klacht in gaan dienen.

Had ff niet gelezen dat het over brievenbus pakketjes ging dit topic.
Maar dan nog.
Ik hoop dat u niet al te hoge verwachtingen hebt wat PostNL met uw klacht gaat doen. (zeer waarschijnlijk niets namelijk)
Last je niks weten, dan weten ze het nooit. En de illusie dat er iets gebeurd? Die fase ben ik al lang voorbij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
07 dec 2022 15:17
Maar wat is nu het probleem? Andere brievenbuspost heeft toch ook geen track & trace. Een brievenbuspakketjes is uiteindelijk niets meer dan een dikke brief.
Behalve dan dat aan een brievenbuspakketje vaak een bestelling vooraf gaat, terwijl dat bij reguliere post minder vaak zo is. Daar hoort ook een andere manier van terugkoppeling (naar koper en verkoper) bij.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door alfatrion »

rwolters schreef:
07 dec 2022 15:17
Maar wat is nu het probleem?
Het probleem is dat de informatie niet (altijd) klopt.
Moneyman schreef:
07 dec 2022 15:42
rwolters schreef:
07 dec 2022 15:17
Maar wat is nu het probleem? Andere brievenbuspost heeft toch ook geen track & trace. Een brievenbuspakketjes is uiteindelijk niets meer dan een dikke brief.
Behalve dan dat aan een brievenbuspakketje vaak een bestelling vooraf gaat, terwijl dat bij reguliere post minder vaak zo is. Daar hoort ook een andere manier van terugkoppeling (naar koper en verkoper) bij.
Die zie ik niet.

Plaats reactie