LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle E-bike

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Svangiesen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2014 17:30

Re: Gazelle E-bike

Ongelezen bericht door Svangiesen »

Ook mijn fiets is voor een upgrade naar de fabriek geweest. Kosten €220. Je betaald het want anders heb je helemaal niets aan die fiets. Maar toch wel gek. Heb de indruk dat ze de problemen reeds lang kennen. Mijn fiets kost dus €220 extra dan de prijs in de winkel.

Bertdegroote
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:26

Re: Gazelle E-bike

Ongelezen bericht door Bertdegroote »

e redactie van trosradar, naar aanleiding van de tv uitzending waarin Gazelle met de slechte accu's van de fietsen in beeld kwamen en mijn indruk was dat de heer van Gazelle niet van plan was toe te geven aan jullie verzoek, mijns inzien wazige beloften deed , worden wij nu met dat beleid geconfronteerd zoals u in de onderstaande tekst kunt lezen.
Het behoeft een toelichting als volgt; de accu ging in de garantie periode kuren vertonen, is opgestuurd naar Gazelle en binnen een jaar nadien kwamen dezelfde kuren weer te voorschijn, door omstandigheden kon ik de accu niet inleveren zodat de accu ouder was dan 2 jaar.
Gazelle heeft het standpunt; ouder dan 2 jaar geen garantie meer en geen reparatie mogelijk.
Waarom wordt de accu binnen die 2 jaar dan wel gerepareerd als daarna reparatie niet meer mogelijk is.
Dat koste mij € 599,00, dus in 2 jaar een afschrijving van € 300,00 op de accu, als ik de fiets inruil krijg ik daar niet meer voor, dus dat is een € 2000,00 in 2 jaar over de balk.
Nu het volgende probleem, heb nog een fiets met een accu die 2 jaar en 3 maanden oud is, gaat de aansluiting van de oplader in de accu stuk (pennetje breekt af), dus energie gedeelte is nog goed.
Sturen we de accu op , duurt 5 weken voordat we bericht hebben en krijgen te horen, de accu is ouder dan 2 jaar dus geen reparatie.
Het energie gedeelte is goed alleen aan de buiten zijde is de contactdoos stuk, waar kun je zo'n onderdeel deel kopen ?Nergens Dus heel simpel voor Gazelle, weer € 599,00 uitgeven omdat in dit geval een contactdoos stuk is, onderdeel nergens te krijgen, betalen maar.
Dat gebeuren zag ik al toen die meneer die op tv Gazelle vertegenwoordigde, hij probeerde toe al voor de klachten weg te lopen, door eigenlijk niets te beloven en zeggen laten ze maar contact opnemen, dan handelen wij de zaak af.
Nou dat hebben we gemerkt, in 2 maanden tijd 2 x € 599,00, met het risico dat de accu weer buiten de garantie stuk gaat.
Heb nog een opmerking over de garantie; als de garantie 2 jaar is, mogen wij toch gevoeglijk aannemen dat dan 3 maanden daarna wij het vertrouwen in de accu kunnen hebben zonder stuk te gaan? en als ik het onderdeel nu op de markt kan verkrijgen zeg ik oké, maar nergens kun je dat onderdeel verkrijgen, dus houdt Gazelle de macht in eigen hand.
Hoop dat Trosradar op tv nogmaals aandacht besteedt aan het onderwerp E-bike van Gazelle en onderzoekt of de mensen met klachten naar tevredenheid zijn geholpen.
Ik ben niet tevreden, zeker niet aangaande de problemen met de 2 e accu.
hopende op een reactie uwerzijds op tv, verblijven
met Hoogachting
Bert de Groote,
E-mail [email protected]

haranjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2015 11:19

Re: Gazelle E-bike

Ongelezen bericht door haranjo »

Woest ben ik: mijn gazelle e-bike is 3 jaar oud. 2 nieuwe accu's 2 nieuwe display's .
Nu uit de garantie moter stuk, kosten 400 euro. Vanaf begin problemen en nu sta je voor de keus wel of niet repareren, want wat is het volgende. Nooit meer een gazelle E-bike.

riesenbp
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2010 10:38

Re: Gazelle E-bike

Ongelezen bericht door riesenbp »

De fiets is gekocht voor vakantie en is nu 3 jaar oud met 2500km op de teller.
1e jaar
al direct de Computer stuk en kon de 5 weken in Frankrijk de fiets niet gebruiken.
2e jaar
weer de fietscomputer stuk, vocht in de fietscomputer nadat hij
3 maanden binnen had gestaan. Waarschijnlijk condens.
Door trombose in mijn been kon ik de fiets lange tijd 2015 niet gebruiken.
3e jaar
Januari Spanje, gelijk de eerste week storing B11 in display. Twee maanden geen fiets kunnen gebruiken, en bij terugkomst bleek de motor stuk.
Gazelle reageerde gelijk dat de de garantie voorbij is, en na lang aandringen kreeg ik 25% korting op de motor van €1195 voor €900 Excl montage. Na veel heen en weer verwijten op Gazelle Facebook €265 excl montage.
Maar wat heb ik daaraan als hij binnen een week weer stuk is.
Tweedehands is deze fiets overal rond de €900 te koop, met garantie?
Werkwijze Gazelle ; Net zo lang repareren tot de Garantie voorbij is. Model in 2013 uit productie genomen vanwege vele problemen. Wetende dat de klanten met een kapotte fiets komen te zitten verkoopt Gazelle t/m 2015 toch nog dit model.
Het regent van de klachten over Gazelle die de toevoeging
Koninklijke niet waardig is.
Gazelle is van investeringsmaatschappij PON.
Zoek op Google naar klachten of problemen Gazelle en u vind er duizenden klachten. Binnen de garantie wordt het vervangen maar na de garantie beginnen de problemen, €500 voor accu, €75 voor display en €265-€1200 voor een elektromotor. In de Nederlandse wet staat dat dit product 5 tot 10 jaar goed dient te functioneren, maar daar heeft Gazelle lak aan. Omdat ik veel van deze klachten op de Gazelle Facebook pagina had gezet, ben ik dus van hun site verbannen.
Gazelle heeft ook niets op met klachtenkompas of klacht.nl, reageren nergens op. Nooit meer Gazelle.

duikbikkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2016 12:58

Re: Gazelle E-bike

Ongelezen bericht door duikbikkel »

Helaas herken ik me volledig in de gebruikservaring zoals die hierboven is gesteld. Ook ik heb constant problemen met mijn Gazelle Orange Innergy gehad. Tijdens de garantieperiode zijn deze direct door de dealer vervangen totdat de garantieperiode voorbij was. Uiteraard ging vlak na het verstrijken van de garantieperiode voor de 2e keer de motor stuk.
Volgens de dealer doet Gazelle niets meer na het verstrijken van de garantieperiode. De dealer wilde me toen nog wel tegemoetkomen door het leveren van een nieuwe motor voor inkoopprijs zonder BTW maar gezien de ervaringen met deze fiets heb ik geen enkel vertrouwen meer in deze electrische fiets.
Vervolgens contact opgenomen met Gazelle. Deze adviseerden me contact op te nemen met een andere dealer. Dit advies heb ik opgevolgd en deze dealer heeft vervolgens contact opgenomen met Gazelle. Gazelle wilde in 1e instantie niets doen maar nadat de dealer hierop boos reageerde dat Gazelle een klant dan niet naar een andere dealer moet doorverwijzen, kwam Gazelle met het bod dat ik voor de helft van de verkoopprijs een nieuwe motor kon kopen. Ook dit heb ik niet geaccelteerd door het ontbreken van welke vorm van vertrouwenin de fiets dan ook.
Nu heb ik van ellende het elektrische gedeelte van de fiets laten halen en gebruik hem als gewone fiets.
Kortom, voor mij nooit meer een Gazelle.

Gesloten