LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Angorawol

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door tenormin »

Wel, eerlijk is eerlijk, de Nederlandse dame met haar Angora konijn daar was dan niets weerzinwekkends aan: de manier waarop ze het konijn knipte was voor mij net zo als het trimmen van mijn hond; dus daar is niets mis mee. Maar dan begrijpt de eerste de beste nog wel dat als je iets van Angorawol koopt je wel de hoofdprijs neer moet tellen en alle alarmbellen af zouden moeten gaan als een winkel er €18,00 voor vraagt, want dat filmpje gezien hebbend, zou je zoiets toch niet meer willen? Dit zou dus, als ik er niet allergisch voor was, zo'n artikel zijn waar ik wel geld voor wil neertellen. Maar, als men iets koopt denken we wel aan.... waar het vandaan komt en hoe het word verkregen? Ik denk het niet.

jorisHP
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 17:54

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door jorisHP »

Konijn kaalplukken is natuurlijk niet toelaatbaar, overigens vreemd dat dit gebeurd,
veel haar zal niet teruggroeien, de volgende oogst zal dus nihil zijn.
De kozijnen die geschoren worden, dat is natuurlijk een heel ander verhaal,
deze beesten worden uitermate goed verzorgd, een goede verzorging zie je nu
eenmaal terug in de vacht. Tja het thermoshockje zal wel meevallen, schapen en alpaco's zijn ook na het scheren de weg niet kwijt, pure onzin dus, zeker als de konijnen goed worden
verzorgd. Het feit is dat e.e.a. niet te herleiden is ( waar wol vandaan komt) moet een
progamma als dit toch extra voorzichtig maken als het gaat om kledingmerken en/of ketens
aan de kaak te stellen. De wol kan zeer goed van geschoren konijnen komen, daar zijn immers afspraken over gemaakt bij de inkoop, en zolang dit niet strikt kan worden weerlegd, mag je daar vanuit gaan.
Bij twijfel niet uitzenden want de genoemde bedrijven zouden commerciele schade
kunnen oplopen en dat is zeker in deze tijd onverstandig.
Eerst gedegen nazoek werk doen, dan pas uirzenden, niet andersom!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door tenormin »

Bij twijfel niet uitzenden want de genoemde bedrijven zouden commerciele schade
kunnen oplopen en dat is zeker in deze tijd onverstandig.
Eerst gedegen nazoek werk doen, dan pas uirzenden, niet andersom!
Er waren bedrijven uitgenodigd; dat ze niet wilden komen zegt toch genoeg? Een beetje zaak weet best waar hij zijn handel vandaan haalt. (Hoe goedkoper, hoe beter, lees meer omzet).

jorisHP
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 17:54

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door jorisHP »

Er waren bedrijven uitgenodigd; dat ze niet wilden komen zegt toch genoeg? Een beetje zaak weet best waar hij zijn handel vandaan haalt. (Hoe goedkoper, hoe beter, lees meer omzet).[/quote]

Hoe goedkoper hoe meer WIJ wij willen dat, door dit soort progamma's worden bedrijven
eerst voor schut gezet, dan mag je je verdedigen, terwijl ze contracten hebben
waarin staat dat er diervriendelijk wordt ingekocht, die laten ze zien en werd min of meer bevestigd
door de bontmevrouw, immers het is niet te herleiden, dus niet iemand ZOMAAR in verkeerde daglicht zetten!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Wel, eerlijk is eerlijk, de Nederlandse dame met haar Angora konijn daar was dan niets weerzinwekkends aan: de manier waarop ze het konijn knipte was voor mij net zo als het trimmen van mijn hond; dus daar is niets mis mee. Maar dan begrijpt de eerste de beste nog wel dat als je iets van Angorawol koopt je wel de hoofdprijs neer moet tellen en alle alarmbellen af zouden moeten gaan als een winkel er €18,00 voor vraagt, want dat filmpje gezien hebbend, zou je zoiets toch niet meer willen? Dit zou dus, als ik er niet allergisch voor was, zo'n artikel zijn waar ik wel geld voor wil neertellen. Maar, als men iets koopt denken we wel aan.... waar het vandaan komt en hoe het word verkregen? Ik denk het niet.
Ik denk dat veel mensen de mond er wel vol van hebben, en een online petitie wel willen tekenen, maar echt zelf wat doen, homaar. Zeker als het geld kost.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toch heel erg goed dat Tros Radar aandacht blijft besteden aan dit soort walgelijke dierenmishandeling. Denk ook aan die moderne winterjassen met zo'n joekel van een bontkraag. Ook allemaal doodgemarteld in China. Want o jee, het zou eens te veel moeten kosten.

Je draagt dus een kapotgemarteld konijn als je zo'n heerlijk pluizig zacht angoratruitje koopt bij H&M, We, C&A etc. Het is maar dat je het weet.

Ik weet trouwens wel een volgend item voor Tros Radar: dekbedden van eendendons en ganzendons. Zo héérlijk zacht en warm voor deze winter. Uitgezonden in België op Canvas: http://www.youtube.com/watch?v=J0sIeNhegO0

Als je de Tros Radar uitzending niet hebt gezien: hier is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=A_b8Wr2LnrQ

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door Inter »

Mensen blijven toch kopen .
Zie maar wat er met onze kleding is gebeurd .Niet alleen kinderarbeid .Bijna niemand weet hoe milieuonvriendelijk onze jeans is gemaakt .Laat staan met welke kankerverwekkende middelen deze werken .Op Canvas genoeg hierover te zien .
Het is aan de EU om dit soort zaken aan te pakken .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote]Je draagt dus een kapotgemarteld konijn als je zo'n heerlijk pluizig zacht angoratruitje koopt bij H&M, We, C&A etc. Het is maar dat je het weet. [quote]

Hij is fijn! Heb 3 van dat soort jacks met dat nepbont.(de capuchon kan eraf): wist ik veel toen ik die dingen kocht. Koop je dan expres om geen echt bont te hebben! En ik zal vast niet de enige zijn. Wegdoen heeft geen zin meer, is toch al gebeurd.

veltmuisje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013 15:12

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door veltmuisje »

jammer genoeg heb ik het filmpje met geluid wel gezien en krijg het bijna niet meer uit mijn hoofd.De grootste horrorfilm is er niets bij.Zeer goed dat Radar hier aandacht aanbesteed,net zoals ik zullen er veel mensen zijn die dit niet wisten.heb gelukkig niet zo iets vreselijks in huis.Maar aan de reacties te zien zijn er gelukkig net als ik veel dierenliefhebbers.China zal er niets aan doen er staan ook geen straffen op,er worden ook katten en honden velletjes GEVILD.Wasbeerhondjes ook gevild voor de mooie bontkragen van bekende nederlandse kledingmerken,ja ook het bekendste merk onder jeugd kijk maar eens op de site van bontkragen.nl.Hier kan iedereen een mooi A-4tje printen met de bedoeling om het ergens in het openbaar op te plakken.Ik hoop dat het bij veel mensen inslaat als een bom en zegt het voort zegt het voort.

Angorawol
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2013 20:53

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door Angorawol »

Wij vinden het belachelijk dat dit de konijnen wordt aangedaan en zijn daarom ook een petitie gestart. Teken ook mee op http://www.angorawol.nl

Gisteren de beelden niet gezien maar het geluid wel gehoord wat verschrikkelijk was dat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door tenormin »

Angorawol schreef:Wij vinden het belachelijk dat dit de konijnen wordt aangedaan en zijn daarom ook een petitie gestart. Teken ook mee op http://www.angorawol.nl

Gisteren de beelden niet gezien maar het geluid wel gehoord wat verschrikkelijk was dat.
Haal die verwijzing maar weg: is al veel doorgegeven. Zowel beeld als geluid zijn afschuwelijk. Op internet zijn er sites waar je eerst moet 'bewijzen' dat je volwassen bent alvorens je mag kijken. Dat zegt wel iets, denk ik.

handige_har
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:14

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door handige_har »

Ik ga zeker de petitie tekenen, of het helpt weet ik niet maar mijn geweten is dan in ieder geval weer gesust ;)

veltmuisje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013 15:12

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door veltmuisje »

Sommigen weten nog lang niet zo veel kan ik uit bepaalde stukken halen.Ganzen/eenden worden ook 4 keer levendig geplukt als ze het redden .PETA heeft dit undercover gefilmd en is een wereldswijdse goede organisatie heeft ook site zie PETA.nl net als bontkragen.nl bij beiden zijn ook erge filmpjes bij je hoeft ze natuurlijk niet te kijken staat gewoon veel info.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door witte angora »

Angorawol schreef:Wij vinden het belachelijk dat dit de konijnen wordt aangedaan en zijn daarom ook een petitie gestart. Teken ook mee op http://www.angorawol.nl

Gisteren de beelden niet gezien maar het geluid wel gehoord wat verschrikkelijk was dat.
Petitie is leuk en aardig, maar dat zet zo weinig zoden aan de dijk, naar mijn mening. Als iedereen nu gewoon weigert materiaal van angorawol te kopen, en als de kledingzaken weigeren dit in te kopen (wat je nu ziet gebeuren, ik meen dat H&M zelfs aanbiedt om kleding terug te brengen) dan is dat veel effectiever, denk ik.

Verontwaardiging uit niet in een muisklik op internet om vervolgens weer een bakkie koffie te pakken, verontwaardiging uit zich in daden, in dingen aanpakken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
amfiber schreef:Ik hou van een stukje kippenvlees maar als ik een vrachtwagen zie , geladen met kippen,varkens,koeien etc die naar de slacht gaan dan huilt mijn hart :oops: En ik ben geen Vegetariër.
En dan hebben we hier in Nederland nog een relatief gezien goed (gereguleerd) veetransport, in verhouding met andere landen is het nog veel erger. Alternatief is vegetariër worden, maar het Israëlische bedrijf achter Tivall bijvoorbeeld, heeft een paar fabrieken pal naast de bezette gebieden, waar Palestijnen voor een habbekrats staan te werken, naast de locaties in oost Europa. Vervolgens komt al dat spul, niet echt CO2 neutraal naar Nederland. Dus da's ook niet echt een maatschappelijk verantwoorde keuze in mijn ogen.
Je hoeft geen nepvlees te eten als je vegetarier bent, dus Tivali kan je links laten liggen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De oplossing is simpel: stem met je voeten, oftewel loop de zaken voorbij waar dit soort spul wordt verkocht. Ik vrees alleen dat als een zaak als Primark of H&M een leuke aanbieding hebben de meeste mensen opeens geen moeite meer hebben met dubieuze praktijken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door kokka »

ik wil het helemaal niet goedpraten, maar hoeveel pijn zou zo'n konijn hebben?
het is eigenlijk een brazilian wax voor konijnen.
dat gillen klinkt echt heel naar, maar een biggetje gilt al zo als je het alleen maar oppakt.
Het konijntje wordt dan wel pijn gedaan, maar hij mag z'n velletje houden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door tenormin »

kokka schreef:ik wil het helemaal niet goedpraten, maar hoeveel pijn zou zo'n konijn hebben?
het is eigenlijk een brazilian wax voor konijnen.
dat gillen klinkt echt heel naar, maar een biggetje gilt al zo als je het alleen maar oppakt.
Het konijntje wordt dan wel pijn gedaan, maar hij mag z'n velletje houden.
Meen je dat nou? Dat ie zijn velletje mag houden na zo'n pijniging. Wat ik er van heb gezien krijgen ze spontaan een hartaanval. Gelukkig heeft H & M aangekondigd dit niet meer in te kopen, nu maar hopen dat ze (en veel andere zaken) hun woord houden.

veltmuisje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013 15:12

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door veltmuisje »

kokka schreef:ik wil het helemaal niet goedpraten, maar hoeveel pijn zou zo'n konijn hebben?
het is eigenlijk een brazilian wax voor konijnen.
dat gillen klinkt echt heel naar, maar een biggetje gilt al zo als je het alleen maar oppakt.
Het konijntje wordt dan wel pijn gedaan, maar hij mag z'n velletje houden.
Ben jij wel 16 jaar of ouder?of wil je alleen maar aandacht of reacties krijgen?als je zo'n bikkel bent wil ik je wel zo'n Brazilian wax geven.je wil het niet goed praten zeg je een tip hier:jij kunt beter helemaal niet praten/schrijven. Veltmuisje

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Angorawol

Ongelezen bericht door kokka »

veltmuisje schreef:
kokka schreef:ik wil het helemaal niet goedpraten, maar hoeveel pijn zou zo'n konijn hebben?
het is eigenlijk een brazilian wax voor konijnen.
dat gillen klinkt echt heel naar, maar een biggetje gilt al zo als je het alleen maar oppakt.
Het konijntje wordt dan wel pijn gedaan, maar hij mag z'n velletje houden.
Ben jij wel 16 jaar of ouder?of wil je alleen maar aandacht of reacties krijgen?als je zo'n bikkel bent wil ik je wel zo'n Brazilian wax geven.je wil het niet goed praten zeg je een tip hier:jij kunt beter helemaal niet praten/schrijven. Veltmuisje
nou nou wat een emotie.
ik vind dat er nogal wat ophef wordt gemaakt over dit onderwerp, terwijl er toch behoorlijk wat dieren zijn die veel zwaarder mishandeld worden en daarbij ook nog het leven laten.
maar over mijn leeftijd: ik voel me eigen wel 16..is dat ook goed?

Gesloten