LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
Reinier1943
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2018 23:05

Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door Reinier1943 »

Analoge radio via de glasvezel zal binnenkort niet meer mogelijk zijn omdat o.a. Telfort eind 2018 de analoge tv uitzendingen stopt en de ongeveer 19.000 analoge klanten een voorstel zal doen. Ik heb gevraagd hoe het dan met de FM radio verder gaat. Dit kan als je de hele dag je digitale (smart) TV aan laat en dan een radio programma kiest. Dit is toch tegen alle milieu duurzaamheids principes en veroudert je TV onnodig. KPN gebruikt de analoge uitgang van de glasvezelkabel ook al niet. Hoe nu verder?
Radar moet hier een programma over maken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door mahadma »

Radar moet hier een programma over maken.

U zit hier bij het forum en niet bij de redactie, daarnaast je moet ademhalen anders gaat het fout.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door witte angora »

Reinier1943 schreef:Analoge radio via de glasvezel zal binnenkort niet meer mogelijk zijn omdat o.a. Telfort eind 2018 de analoge tv uitzendingen stopt en de ongeveer 19.000 analoge klanten een voorstel zal doen. Ik heb gevraagd hoe het dan met de FM radio verder gaat. Dit kan als je de hele dag je digitale (smart) TV aan laat en dan een radio programma kiest. Dit is toch tegen alle milieu duurzaamheids principes en veroudert je TV onnodig. KPN gebruikt de analoge uitgang van de glasvezelkabel ook al niet. Hoe nu verder?
Radar moet hier een programma over maken.
Radar moet niks... Je kunt ook even het voorstel afwachten. Wie weet komen ze wel met een leuke aanbieding voor een DAB-radio, wie zal het zeggen?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik weet niet dat dit ook gaat met glasvezel, Ik heb zelf kabel van ZIGGO. Ik heb bewust gekozen voor een losse settopbox en niet voor een CI+ module.
Ik heb de audio uitgang van de settopbox verbonden met een versterker. Dus mijn settopbox gebruik ik als een soort van digitale radio tuner.
Op deze manier hoeft mijn TV helemaal niet aan te staan om radio te luisteren. Deze methode gebruik ik al heel veel jaren,
En nee, ook voor een andere zender te kiezen hoeft uw TV ook niet aan te staan. U toetst gewoon het gewenste kanaal nummer in, en U hoort de
radio zender van uw keuze. Een andere audioset kopen hoeft niet, vrijwel alle sets hebben een line ingang, Ik zie daarom uw probleem eigenlijk niet.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door R. Proctor »

piet987654 schreef:Ik weet niet dat dit ook gaat met glasvezel, Ik heb zelf kabel van ZIGGO. Ik heb bewust gekozen voor een losse settopbox en niet voor een CI+ module.
Ik heb de audio uitgang van de settopbox verbonden met een versterker. Dus mijn settopbox gebruik ik als een soort van digitale radio tuner.
Op deze manier hoeft mijn TV helemaal niet aan te staan om radio te luisteren. Deze methode gebruik ik al heel veel jaren,
En nee, ook voor een andere zender te kiezen hoeft uw TV ook niet aan te staan. U toetst gewoon het gewenste kanaal nummer in, en U hoort de
radio zender van uw keuze. Een andere audioset kopen hoeft niet, vrijwel alle sets hebben een line ingang, Ik zie daarom uw probleem eigenlijk niet.
Dit werkt ook bij Telfort en KPN etc zo.
Analoog via coax luisteren vervalt gewoonweg
er zijn zat alternatieven zoals genoemde methode of DAB

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door mahadma »

Of de streamer op de site van het station naar je versterker brengen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
Reinier1943 schreef:Analoge radio via de glasvezel zal binnenkort niet meer mogelijk zijn omdat o.a. Telfort eind 2018 de analoge tv uitzendingen stopt en de ongeveer 19.000 analoge klanten een voorstel zal doen. Ik heb gevraagd hoe het dan met de FM radio verder gaat. Dit kan als je de hele dag je digitale (smart) TV aan laat en dan een radio programma kiest. Dit is toch tegen alle milieu duurzaamheids principes en veroudert je TV onnodig. KPN gebruikt de analoge uitgang van de glasvezelkabel ook al niet. Hoe nu verder?
Radar moet hier een programma over maken.
Radar moet niks... Je kunt ook even het voorstel afwachten. Wie weet komen ze wel met een leuke aanbieding voor een DAB-radio, wie zal het zeggen?
Waarom niet gewoon internetradio als je al glasvezel hebt liggen? DAB is een halfslachtige tussenoplossing. Ik zou er geen geld insteken.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je al glasvezel hebt. Hier in het dorp is dat niet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Als je al glasvezel hebt. Hier in het dorp is dat niet.
Internetradio kan over de langzaamste dsl lijnen. De meeste zenders gebruiken 128kbps. En anders heb je 4G en binnenkort 5G.

HardeHamer
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
Locatie: Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door HardeHamer »

Het beste wat we kunnen doen is digitale radio zoveel mogelijk boycotten. En al die geruchten van de FM gaat verwijnen pure paniekzaaierij. Vind het jammer dat radio1 niet meer op de middengolf zit die kon ik altijd prima ontvangen. Tot in zuid Frankrijk toe! Niet elke verandering is een verbetering. Integendeel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Analoge radio verdwijnt van de glasvezel

Ongelezen bericht door kweenie »

Wou, helemaal tot Frankrijk... Dankzij internet kun je tegenwoordig radio 1 wereldwijd ontvangen. En een stuk verstaanbaarder dan via de middengolf.

Gesloten