LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
SFV89
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:06

Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door SFV89 »

Beste consumenten,

bij deze een serieuze waarschuwing voor elke aankoop bij de firma's Nano
Interieur en Rofra Home Alexandrium Rotterdam.
De service in de winkel is prima maar de beloofde indicatieve levertijden
van 10-12 weken worden nimmer gehaald. Als je als consument contact zoekt
met het hoofdkantoor van Rofra Home ( Nano is een dochterorganisatie wegens
de slechte opgebouwde naam) krijg je sporadisch contact. In totaal 9 keer
contact gehad met verschillende medewerkers over de uiteindelijke levertijd
van 19 weken.
In totaal 3 keer een 'definitieve' leverdatum afgesproken die zelfs door de
externe transportorganisatie in de planning was genomen. Echter zat de bank
helemaal niet bij de levering en meldde het externe bedrijf mij dat de
bewuste stof niet aanwezig was bij Rofra/Nano. Vragen naar een
leidinggevende blijkt tevens niet doeltreffend aangezien deze de zaak
afdoen met een verwijzing naar de leveringsvoorwaarden waarin elke
leverdata indicatief is ( dit is niet toegestaan volgens de wet aangezien
de consument enig zicht op een uiterlijke lever datum moet hebben). Pas op
met aanbetalingen en beloftes van deze firma! Ik koop hier nooit meer mijn
meubels!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door crazyme »


Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Brahms »

Alles alhier over Rofra eens doorgelezen. Als de helft al waar is, dan is hier toch echt iets goed loos bij dit bedrijf. Wat een trieste verhalen allemaal.
Radar moet dat bedrijf maar eens uitnodigen voor een praatje in het programma. Wel even alle klachten alhier uitprinten........

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door crazyme »

Brahms schreef:Alles alhier over Rofra eens doorgelezen. Als de helft al waar is, dan is hier toch echt iets goed loos bij dit bedrijf. Wat een trieste verhalen allemaal.
Radar moet dat bedrijf maar eens uitnodigen voor een praatje in het programma. Wel even alle klachten alhier uitprinten........
Dat genoegen hebben ze al gehad....

https://www.radartv.nl/zoeken/?search%5 ... %5Bp%5D=69

Mar1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2015 12:58

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Mar1956 »

In juni 2015 hebben we 6 Dinning chairs besteld bij Rofra Eindhoven, netjes en beleefd geholpen.
De leveringsdatum word van Rofra's kant steeds uitgesteld en eindelijk zou dan in week 40 de bestelling komen.
Helaas ook die datum word weer verzet, zonder echte de echte reden hiervan te weten.
Week 48, er is een dag afgesproken en de 6 Dinning Chairs worden bezorgd, de rvs ring op de rug ontbreekt.
Dus nemen ze Dinning Chairs weer mee, en wij nemen contact op met het hoofdkantoor en willen afzien van de koop en willen ons bedrag van 194 ,- graag terug.
Natuurlijk werkt Rofra niet mee, en wij vragen om advies bij Rechts Bijstand en het advies is Rofra in gebreke te stellen en alsnog met de juiste Dinning Chairs te komen en dan wel compleet.
Afgelopen vrijdag de 4e december, werden de Dinning Chairs weer aangeboden, en wat blijkt..
Stiknaden scheef, overal nietjes te zien, gewoon zeer slordig afgewerkt.. degene die thuis was had het niet gezien....
Toch maar een praatje maken met de verkoper in Eindhoven, die ons een zeer mooi kado had beloofd voor het ongemak.. maar zegt wat verwacht U van een stoel van 200,-.
Daar zakt je broek vanaf, nu ligt er een klacht bij Rofra hoofdkantoor met foto's van de Dinning Chairs en dat er binnen 14 dagen 6 juist afgewerkte Dinning Chairs geleverd moeten worden.
Anders kunnen we ze in gebreke stellen en canselen dan de hele boel, wat een vreselijke ervaring bij Rofra.
Helaas nooit op dit Forum gekeken, anders waren we nooit de winkel binnengelopen..

Tinus01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 16:22

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Tinus01 »

:(
Laatst gewijzigd door Tinus01 op 11 feb 2016 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinus01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 16:22

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Tinus01 »

Kijkt uit voor Nano interieur Utrecht.

2 november 2015 een mooie bank besteld, de winkel ziet er netjes uit en hebben hele mooie meubels staan. Ook de service in de winkel is goed en kreeg een mooie korting op een bankstel waardoor ik hem besteld heb.
De levertijd zou 10-12 weken zijn, nu op 11 februari 2016 (week14) heb ik de bank nog niet ontvangen. wel heb ik al 2 keer bericht gehad dat de bank geleverd zou worden dit bericht werd 2 maal de volgende dag ingetrokken met het bericht toch niet aan de leverdatum te kunnen voldoen. Met het hoofdkantoor "Rofra" is amper contact te krijgen uiteindelijk is dit na vele keren proberen gelukt, ze wisten mij te vertellen dat het onduidelijk is wanneer de bank bezorgd gaat worden verder kunnen ze niets voor je doen. Het word het op de leverancier afgeschoven, en in winkel verwijzen ze je weer door naar het hoofdkantoor.

Kijk uit voor dit bedrijf de service in de winkel is prima maar zodra ze iets verkocht hebben laten ze je aan je lot over. Er word totaal niet meegedacht of naar een oplossing gezocht.

Als ik deze berichten lees ben ik helaas niet de enige

Deverweij
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2017 21:23

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Deverweij »

Ik kocht een stoel in Vaassen. De stoel stond scheef maar de verkoper zei dat dit aan te passen was door aan de onderzijde aan de wieltjes te draaien.

Thuis hebben wij de stoel recht willen krijgen door de wieltjes aan te passen. Helaas bleek 1 wieltje niet meer naar behoren te werken. De wiel zelf en het kapje dat dient voor het stabiel houden van de stoel zijn beide kapot.

Ik stuurde een email waarin ik dit vertelde en aangaf de stoel terug te komen brengen. Daarnaast vroeg ik mijn geld terug.

Als antwoord kreeg ik een reactie dat er geen garantie zit op de stoel omdat de stoel in de aanbieding was.

Telefonisch contact gehad. Zeer onvriendelijke geholpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door crazyme »

Het kwam niet in u op om eerst eens te vragen hoe dit opgelost kan worden ?

Waarom wilde u direct de stoel terug brengen en eiste u geld terug ?

Wellicht is dit met een nieuw wieltje op te lossen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door olaf79 »

De ACM zou de bevoegdheid moeten hebben dit soort winkels per direct te sluiten wegens recidive overtreding van de wet.

Whocarez
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2018 10:53

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Whocarez »

Rofra heeft niets geleverd uit het verleden. Onbeschofte service er wordt totaal niet gereageerd op email telefonisch wordt je afgewimpeld. Levertijden worden zonder terugkoppeling continu verschoven
Bestellingen worden aangepast
Gedreigd met kosten om te annuleren.

Pelle13
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2018 23:23

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door Pelle13 »

Hadden wij eerder naar Rofra Home gegoogled, had het ons een hoop energie en ergernis bespaart. Dit bedrijf blinkt uit in non-communicatie, onttrekken aan afspraken, onbeschofte bejegening en dreigende taal. Kortom, totale minachting voor de klant!

MarkvZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2018 10:09

Re: Waarschuwing Nano Interieur/Rofra Home

Ongelezen bericht door MarkvZ »

Ook wij hebben hier last van op dit moment!
Wij hebben vorig jaar een dressoir besteld en die is in december 2017 geleverd!
Echter zaten er een aantal fouten in het dressoir, kieren tussen blad en onder gedeelte, kastdeurtjes klemmen etc.
Er moest een monteur voor komen en die zag en zei meteen dit kan ik niet maken er komt een nieuwe!
Dus er is een nieuwe besteld en na een aantal weken een omruilbevestiging en een datum afgesproken.
Dit was al een heel gedoe!
Uiteindelijk werd die dan toch bezorgd (door Rofra zelf, de vorige was door extern bedrijf maar blijkbaar door hun transport is het dressoir niet goed meer)
Dressoir wordt uit de verpakking gehaald en ja hoor allemaal beschadigingen en het “nieuwe” dressoir ging gelijk weer terug de vrachtwagen in! Wederom toezegging u krijgt met spoed een nieuwe!
Na wederom een aantal weken kregen we een email met verzoek tot levering in juni 2018.
Mijn vrouw vrij genomen, dochter oppas voor geregeld ivm school ophalen. En een dag voor de levering krijgen we een email dat de levering niet doorgaat omdat het dressoir er niet is!!!
Hierop een klacht ingestuurd via de mail. Enige antwoord hierop was uw bestelling is ik behandeling.
Contact opgenomen met het hoofdkantoor en daar werden wij afgescheept door een medewerker dat we geduld moeten hebben, zij hier niets aan kunnen doen, hij ook niet weet hoe dit kan en stuur maar een email.
Uiteindelijk weer een mail gehad met een omruildatum 18 juli 2018 (vandaag). In de mail staat dat je om 08.00u kan bellen voor een tijdsindicatie van levering (nummer was weggehaald ik de mail, dus dan maar het hoofdkantoor weer bellen)
Daar kregen ik te horen dat het dressoir vandaag noet geleverd wordt want die is er helemaal nog niet!!!
Met de vraag van ons hoe kan dat dan? Ik heb een leverdatum bevestiging, antwoord hierop was: ja apart, dat weten wij ook niet maar we kunnen er helaas nu niks aan doen. U kunt een mail sturen en dan krijgt u er reactie op!

Al met al een hele tijd bezig (van december 2017 tot heden) , nog steeds geen nieuw dressoir, nog steeds geen antwoorden en een hoop frustratie!!!


Wees gewaarschuwd voor deze onderneming!!!

Gesloten