LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hennec
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 15:38

Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door hennec »

Geachte forum leden,

Ik heb hulp nodig bij de volgende zaak.
Ik heb bij vtwonen een fauteuil besteld maar na 2 maanden laat de stof los, ik heb toen meteen gebeld.
Na 2 maanden kreeg ik eindelijk te horen dat ik de stoel kon terug sturen we hadden inmiddels foto's gemaakt waarop je duidelijk kon zien dat de stof was gaan scheuren.
Maar nu willen ze de stoel niet ophalen ik moet hem zelf bij het post kantoor afgeven. wat een zotheid hij past helemaal niet in onze automaat ze blijven bij hun standpunt.

Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door Revoked »

hennec schreef:Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.
Dat zijn ze niet. Wil je gebruik maken van de geboden service, dan zul je em zelf moeten opsturen.
Misschien weet Alfa nog een kekke wet die je zou kunnen gebruiken, maar ook dat is geen garantie dat ze het ook gaan doen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De wet geeft aan dat het verzenden u geen geld mag kosten. Maar dat wil niet zeggen dat de stoel door de verkoper opgehaald moet worden.
U kunt wel kiezen bij PostNL om het pakket thuis op te laten halen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

hennec schreef:Geachte forum leden,

Ik heb hulp nodig bij de volgende zaak.
Ik heb bij vtwonen een fauteuil besteld maar na 2 maanden laat de stof los, ik heb toen meteen gebeld.
Na 2 maanden kreeg ik eindelijk te horen dat ik de stoel kon terug sturen we hadden inmiddels foto's gemaakt waarop je duidelijk kon zien dat de stof was gaan scheuren.
Maar nu willen ze de stoel niet ophalen ik moet hem zelf bij het post kantoor afgeven. wat een zotheid hij past helemaal niet in onze automaat ze blijven bij hun standpunt.

Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.
Dit staat in hun voorwaarden over retournering van zware producten:

"Indien je bestelling te groot of te zwaar was om via Post NL pakket te leveren dan wordt je bestelling via een samenwerkende vervoerder geleverd. In het geval van retourneren zal dan ook weer een samenwerkende vervoerder bij je langs komen om je producten op te halen. Voeg bij je zending de pakbon met retour reden toe. Wil je graag een ophaalafspraak maken? Neem dan contact op met de klantenservice."

Misschien even vragen of dit ook een oplossing is voor uw stoel?

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Niet normaal dat een bedrijf niet in coulance reageert. Natuurlijk is het vrij moeilijk een groot onderdeel via post te versturen, dat is ook de terughoudendheid van de consument. Men is bang dat je het allemaal zelf moet betalen. Ergo, naar bedrijf toe gaan en overtuigen dat ze in de fout zijn, anders andere maatregelen treffen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2018 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepaste passage verwijderd

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door kokka »

BERG0001 schreef:Niet normaal dat een bedrijf niet in coulance reageert. Natuurlijk is het vrij moeilijk een groot onderdeel via post te versturen, dat is ook de terughoudendheid van de consument. Men is bang dat je het allemaal zelf moet betalen. Ergo, naar bedrijf toe gaan en overtuigen dat ze in de fout zijn, anders andere maatregelen treffen. Al dan niet met geweld.
Is dit nu het advies dat je bij elk Geschil Gaat geven? Zelf langsgaan met bertje de beuker?
Denk niet dat de mensen daar echt mee geholpen zijn.

Gesloten