LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kast op maat Old Basics

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
c_sluis

kast op maat Old Basics

Ongelezen bericht door c_sluis » 18 aug 2011 16:36

De laatste tijd erg in; een (buffetkast) op maat laten maken.
Het "op maat maken" betekend; Een voorbeeldmodel uitkiezen en dan zelf verf en maten opgeven.

Zo ook bij "Old Basics". Geen goedkoop bedrijf, wel mooie voorbeeld kasten. Ik merkte al bij de bestelling van de kast dat we te maken hadden met een harde tante.
De kleuren van de kast besteld en aangegeven dat we niet een matte verf wilden maar een verf waarop je niet direct vingers zou zien. Een heel klein beetje schuren (ouder maken) vond ik ok, maar wel een klein beetje.
De buitenkant licht-creme en de binnenkant van de kast licht-grijs.
Na 2 maanden werd de kast geleverd en ik schrok me rot; er was heftig met een schuurmachine overheen gegaan en er was een bruine was zeer grof overheen aangebracht, het leek wel alsof de kast onder een grote bruine druipkaars gehouden was.
In het telefoongesprek naar Old Basics kwam ik geen centimeter verder. Bij hoog en laag werd er beweerd dat dit toch echt afgesproken was en dat de kast erg mooi is ("normaal gesproken bedanken mensen ons" was ook een antwoord). Het was alsof ik tegen een stelen deur sprak, totaal geen klantvriendelijkheid meer.

De dure kast leek op een woonwagenkamp-kast.
Leek, want ik ben 4 uur bezig geweest de druipkaars effecten weg te schuren...Nu nog opnieuw bijverven.

Wees gewaarschuwd!

Daan_1978

Re: kast op maat Old Basics

Ongelezen bericht door Daan_1978 » 18 aug 2011 16:44

c_sluis schreef:Ik merkte al bij de bestelling van de kast dat we te maken hadden met een harde tante.
Dan had je dus al gelijk alarmbelletjes boven het hoofd moeten hebben.
c_sluis schreef:Een heel klein beetje schuren (ouder maken) vond ik ok, maar wel een klein beetje.
Waarom dat aangegeven dan? Volgens onderstaand ben je er zelf ook wel handig mee en had je dat beter zelf kunnen doen?
Als je zoiets aangeeft, hou er dan rekening mee dat winkels dit op hun eigen manier opvatten en uitwerken.
c_sluis schreef:De dure kast leek op een woonwagenkamp-kast.
Verhuizen naar een woonwagenkamp lijkt me dan ook een optie, hoewel ik me afvraag hoe je deze constatering kunt maken.
Hebben "woonwagenkamp-kasten" dan een speciaal uiterlijk?
c_sluis schreef:Leek, want ik ben 4 uur bezig geweest de druipkaars effecten weg te schuren...Nu nog opnieuw bijverven.
Tja, je had ook even navraag kunnen doen bij een juridisch loket en op een andere manier je recht kunnen halen. Nu heb je er zelf voor gezorgd dat je garantie op wat voor manier dan ook vervalt.

Ik zie het nut niet zo van dit topic.

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 18 aug 2011 16:59

Ach, even je hart luchten.....

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 » 01 sep 2011 11:02

Een kast als voorbeeld nemen en daar je eigen draai aangeven valt door de regel vaak tegen. Dat het niet zo uitpakt als gedacht is jammer maar pech...

Flowerfairy

Ongelezen bericht door Flowerfairy » 13 sep 2011 19:54

Met verbazing lees ik dit bericht. Mijn ervaring met Old-Basics is het tegenovergestelde!
Het is echt een top bedrijf, ze komen exact na wat ze beloven. Echt een aanrader als je opzoek bent naar mooie unieke brocante spullen of naar meubels op maat! Ik zal zo weer een kast op maat laten maken en snel rond gaan kijken in de loods in Kootwijkerbroek.
Wees gewaarschuwd!, is denk ik bedoeld, dat als je eenmaal in de loods bent geweest of op de website heb rondkeken, je graag weer terug wilt :)
Laatst gewijzigd door Flowerfairy op 14 sep 2011 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 » 13 sep 2011 20:30

Flowerfairy schreef:Met verbazing lees ik dit bericht. Mijn ervaring met Old-Basics is het tegenovergestelde!
Het is echt een top bedrijf, ze komen exact na wat ze beloven. Echt een aanrader als je opzoek bent naar mooie unieke brocante spullen of naar meubels op maat! Ik zal zo weer een kast op maat laten maken en snel rond gaan kijken in de loods in Kootwijkerbroek.
Wees gewaarschuwd!, is denk ik bedoeld, dat als je eenmaal in de loods bent geweest of op de website heb rondkeken, je graag weer terug wilt :)
Aandelen?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 14 sep 2011 07:56

Jannes22 schreef:
Aandelen?
Lekker doorzichtig inderdaad. Maar met de klachten van ts zou ik ook niet veel kunnen.

Flowerfairy

Ongelezen bericht door Flowerfairy » 14 sep 2011 12:47

Gewoon een tevreden klant!

joris78

Ongelezen bericht door joris78 » 03 okt 2011 20:41

Ook wij hadden een kast besteld bij deze pittige tante van Old basics in Kootwijkerbroek, vooraf 1/3 aanbetaald, hoewel dit tegen mijn principe is,(en dit ook normaal nooit doe), maar tja op aandringen van mijn vrouw toch maar gedaan, de kast kwam wel netjes op tijd binnen, alleen over de verf zat een bruine vette laag was/vet, nu ben ik schilder en wilde ik de kast reinigen zodat de kast weer egaal van kleur was, de verf was dun en ging ook mee wat resulteerde in blank hout, uiteindelijk naar een week schuren en schilderen was het resultaat toch nog vrij aardig.

Tot dat de kast na 2 maanden ging werken (kraken en scheuren) de deuren gingen niet meer open, 2 slotjes waren stuk, ik gebeld en ik werd gelijk afgesnauwd dat ik de voorwaarden maar had moeten lezen. (niets geen garantie dus)

ik de volgende dag naar Kootwijkerbroek en daar stond men toevallig een Roemeense vracht auto te lossen met soortgelijke kasten (dat verklaart de kwaliteit dacht ik gelijk), ik uitgelegd dat ik het een zeer slechte service vond,
en me min of meer bestolen voelde dit met een kast van ruim €2600.-, uit eindelijk kreeg ik alleen 2 slotjes mee en ben naar huis gegaan, na het monteren bleek dat ze ook nog de verkeerde pen maat hadden.

Mijn buurman werkt bij een meubel/timmer bedrijf en die heeft uiteindelijk nieuwe degelijke exemplaren geleverd, hij legde me wel uit dat de kast zeer qua constructie zeer slecht in elkaar zat, ze (old basics) maken reclame met ambacht maatwerk, maar ik vermoed dat er in werkelijkheid onderbetaalde Roemeense kinderen aan mijn kast hebben gewerkt, schande..!!!, ik hoop dat andere mensen dit bespaart blijft na het lezen van mijn verhaal...

Jaap en Maartje Apeldoorn

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 » 04 okt 2011 11:40

Sorry hoor FlowerFairdy, maar je maakt niet alleen een profiel aan om te zeggen hoe tevreden je bent ( en dan zeker niet zo OVER enthousiast als jij bent)

Is heel erg doorzichtig en werkt meer als ANTI reclame.

JeepdeG

Ongelezen bericht door JeepdeG » 17 okt 2011 21:34

Ook wij hebben een nare ervaring met Old Basics te Kootwijkerbroek. Wij waren al een tijd op zoek naar een kast naar onze wens. Toen we daar kwamen merkten we meteen dat zij een behoorlijk fel persoon is. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak, ze zat er boven op. Na onze wensen kenbaar gemaakt te hebben moesten we gelijk een groot deel aan betalen. (Nu snap ik dat prima, het bedrijf loopt anders natuurlijk ook risico dat de kast niet meer afgenomen wordt.)
We hadden maar 200 euro op zak, maar dit was niet genoeg. Ze werd behoorlijk pinnig toen ze merkte dat we niet 1/3e van het bedrag konden aan betalen. Daarna afspraak gemaakt dat we de rest meteen die dag over zouden maken.
De levertijd op de kast was ongeveer 6-8 weken. Dit werd helaas ruim 10 weken. Opzich niet erg, als het je droomkast is. Helaas viel het ontzettend tegen. De afwerking leek niet op hoe we het afgesproken hebben. De deurtjes gingen amper open en dicht, en ook de sloten waren niet volgens afspraak. De kast plakte aan alle kanten, en dat heb ik er zelf af moeten schuren. Een hoop werk extra, want ook de kleur moest ik daarna zelf aanbrengen.
De kast moest vooraf betaald worden, achteraf begrijp ik waarom. Helaas konden we niet op begrip van haar kant rekenen. Mijn vrouw ontdekte zelfs houtwormgaatjes. Haar reactie was dat we naar de bouwmarkt moesten om anti-houtworm middel te kopen.
Inmiddels waren we er helemaal klaar mee, en we hebben de kast voor een zacht prijsje weg kunnen doen. (aankoop was 2400 euro)

Uiteindelijk zijn we bij een ander bedrijf terecht gekomen die ook kasten op maat maakt. Het personeel hier was erg geduldig en behulpzaam. We hoefden zelfs niets aan te betalen, echt ouderwetse service. De kast werd door twee bezorgers zelfs naar binnen gesjouwd en op de plaats gezet waar wij het wilden. (één verdieping hoog, maar zeer professionele mensen dus geen probleem). Deze kast is gelukkig wel helemaal wat wij voor ogen hadden. Een hoop geld lichter, veel ergernis rijker, maar toch de kast gekocht die wij fantastisch vinden.

Dus wees alsjeblieft opgepast!

Mvg

Jaap en Marieke

!!!!!!!!

Ongelezen bericht door !!!!!!!! » 26 nov 2012 14:18

Afgelopen donderdag konden we de door ons bestelde kast ophalen. Voor ons geen dagelijkse aankoop en uitgave. Na het toevallig lezen van de reacties op dit forum vonden we het toch wel spannend worden.
Dit bleek echt nergens voor nodig te zijn. De kast is keurig geleverd volgens alle afspraken welke we gemaakt hebben. Maten, RAL-kleur en licht doorgeschuurd alles volgens onze eigen wens.
Social media kan veel brengen, in dit geval echt jammer dat de ontevredenheid via dit forum geuit is en dat het zo op de man gespeeld is (in plaats van felle dame kun je iemand ook zien als daadkrachtig). Denk ook dat wanneer je zo persoonlijk veroordelend gaat worden het komen tot een oplossing alleen maar moeilijker wordt.
We zijn super tevreden over Old Basics en vinden dat we iets echt bijzonders in huis hebben. :D

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 26 nov 2012 14:54

Tja, er kan veel veranderen in een jaar.

Gesloten