LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
GlennK
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:51

Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door GlennK » 01 sep 2011 11:10

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die net als wij problemen hebben met overmatig slijtage aan de meubels uit de Henders en Hazel Tivoli-serie.

Ongeveer een jaar geleden hebben we de serie aangeschaft en al na een half jaar zijn de kleine tafeltjes vervangen (logisch want die worden ook het meest intensief gebruikt/schoongemaakt) maar twee maanden later was ook duidelijk op de tv-kast en dressior slijtage zichtbaar in de vorm van het loslaten van de lak/coating in de nerf van het hout.

Het meubelbedrijf meld dat het te maken heeft met een probleem van het terug drogen van het hout, maar de nieuw geleverde en nu amper 5 maanden oude tafeltjes beginnen al dezelfde slijtage plekken te vertonen.

We hebben aangeboden gekregen dat alle meubels opnieuw geleverd zouden worden maar al voor dat de meubels de vrachtwagen uit waren ontdekte we al duidelijke kleurverschillen tussen de voor- en bovenkant van het dressior.

Suzanne 326
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door Suzanne 326 » 01 sep 2011 11:41

Gebruik je geen agressieve schoonmaakmiddelen die de lak aan tasten. Om scheuren en werken van het hout tegen te gaan is een vochtmeter in huis aan te raden en eventueel een luchtbevochtiger om vocht toe te dienen wanneer de lucht te droog is. Bij te droge lucht (vooral in herfst en winter door hoog opstoken van verwarming) zal het vocht worden ontrokken aan de houten meubelen en krimp veroorzaken, dit heeft dan niet zo zeer met de slechte kwaliteit van het meubel te maken maar met de onjuiste klimaatbeheersing in je huis

GlennK
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:51

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door GlennK » 01 sep 2011 12:16

Allereerst bedankt voor je reactie.

Onze meubels worden meestal alleen met een vochtige doek zonder schoonmaakmiddel afgenomen. Enkel een keer gebruiken we het bijgeleverde middel of een klein scheutje allesreiniger.

Omtrent het klimaat kan ik zeggen dat we altijd alle ventilatieroosters open hebben staan (ook in de winter) en ook de mechanische ventilator staat altijd aan, en binnen ons gezin heeft niemand last van eventuele droge of vochtige lucht.

En als het hout er last van heeft zullen wij er toch ook last van moeten hebben in welke vorm dan ook....

Suzanne 326
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door Suzanne 326 » 01 sep 2011 17:31

Ventileren is alleen de lucht verversen. De ideale luchtvochtigheid zit tussen de 50 en 60% voor mens/huisdier en meubelen. Veelal is het woningen veel droger waardoor het gaat werken. Toch maar een hygrometer aanschaffen, meten is weten

Suzanne 326
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door Suzanne 326 » 01 sep 2011 17:33

Nog even vergeten te vermelden, in allesreinger en aanverwante artikelen zitten stoffen die leer en laklagen aan kunnen tasten. Wil je het toch schoonmaken met een sopje gebruik dan Switsal of de ouderwetse groene zeep.

naadje34
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2009 21:40

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door naadje34 » 11 okt 2011 22:33

Wij hebben ook allerlei meubels uit die serie...de kleine tafels zijn al vernieuwd en de eettafel ook al...nu begint het tv meubel ook...begin behoorlijk spijt te krijgen...het zit hem echt niet in dat schoonmaak doekje want zoveel clean ik die bewust niet...zit hem in de productie....want die lak valt er alleen af uit de groeven...die lak of beits pakt niet goed/geen goede hechting

naadje34
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2009 21:40

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door naadje34 » 14 okt 2011 13:25

Ik zou het niet eens slijtage willen noemen maar loslaten van de lak...ik weet eigenlijk wel zeker dat er meer en meer klachten over zijn...kwam het zelf een keer tegen op een forum dat totaal niet met meubels te maken had..het viel mij daar op omdat wij ook die meubels hebben

geebeetje67
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 21:13

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door geebeetje67 » 17 okt 2011 21:22

nadat bij onze eettafel en salontafel wat lak begon los te laten, en dit gemeld bij Tmc , werd ons direct nieuwe meubelen geleverd. Het lakprobleem blijkt bij de fabrikant te liggen, en is inmiddels verholpen door nieuwe afwerkingsmethodes.
Service zeker naar tevredenheid. Tip van de winkel: zorg dat de luchtvochtigheid in de woonkamer zeker 50% is . [color=#BF0040][/color]

naadje34
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2009 21:40

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door naadje34 » 18 okt 2011 20:22

Wij moeten dit probleem nog weer melden dus dat zou zijn dat we voor de derde keer nieuwe salontafeltjes krijgen......pffffff

Karper10
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 21:14

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door Karper10 » 18 okt 2012 22:17

Wij hebben een lederen hoekbank Porto van Henders en Hazel. Deze hoekbank is net 2 jaar oud. Het sierstiksel op het zitgedeelte gaat lussen vanuit 2 verschillende kruisingen met de stiknaad. De steek van het sierstiksel begint vanuit deze stiknaad naar beide zijden te lussen. De draad van de steek zit wel klem in de naad, maar is niet afgehecht en er ontstaat een lus. De dealer in Apeldoorn zegt via POS herstel service dat dit door normaal gebruikt komt. Eén lus van 2 cm herstellen komt op € 187.50 en 2 lussen op het dubbele. De Prijs (ongespecificeerde rekening) is mij vooraf niet gemeld door de dealer en POS. Er werd alléén gesproken over service en garantie. Bij een collega in Apeldoorn gebeurde dit, bij een zelfde hoekbank, in het eerste jaar dus garantie. Volgens de dealer is het gekomen door een externe factor, uit coulance per omgaand een betaling van 2/3 of anders een aanmaning voor de deurwaarder over het hele bedrag. Zij er meer mensen met klachten over deze hoekbank Porto en over deze manier van klachten afhandeling door de dealer in Apeldoorn of Henders en Hazel.

crazyme
Berichten: 7553
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door crazyme » 19 okt 2012 11:37

Karper10 schreef:Deze hoekbank is net 2 jaar oud. Het sierstiksel op het zitgedeelte gaat lussen vanuit 2 verschillende kruisingen met de stiknaad. De steek van het sierstiksel begint vanuit deze stiknaad naar beide zijden te lussen. De draad van de steek zit wel klem in de naad, maar is niet afgehecht en er ontstaat een lus.
Ik begrijp hier geen snars van.

Maar wanneer een stiknaad na twee jaar stuk gaat moet u bewijzen dat dit ligt aan het product. Wanneer dit binnen 6 maanden gebeurt moet de winkelier het bewijzen. De bewijslast ligt dus bij u.

Henders en Hazel levert geen rommel. Dat is best een groot merk waar natuurlijk ook wel iets fout kan gaan.

Karper10
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 21:14

Re: Overmatig slijtage Henders en Hazel Tivoli

Ongelezen bericht door Karper10 » 19 okt 2012 14:31

De dealer in Apeldoorn heeft de moeite niet genomen om te komen kijken( Ik heb ze in een brief en telefonisch daar voor uitgenodigd). Zij hebben POS gestuurd om de lus te repareren. Hij is een kwartier bezig geweest met de reparatie, ondertussen koffie gedronken en onderhoud olie voor het leer verkocht. Het sierstiksel gaat bij de reparatie aan de andere kant van de naad weer lussen. Dealer De Groot Wonen antwoord eerst betalen, dan pas reparatie van de niet goed gerepareerde oude lus. De nieuwe lus wordt dan gelijkertijd gerepareerd voor € 187.50. Verder wordt er op de klacht en het ontstaan van de lussen niet gereageerd. Zij hebben niet de intentie om de klacht of het probleem te behandelen. Om een gespecificeerde rekening te sturen met voorrijkosten etc. reageren zij ook helemaal niet. Dus de kwaliteit van HENDERS en HAZEL is gemaakt voor de één jarige garantie bij normaal gebruik en verder niet zeuren.

Gesloten