LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montelbank van 3 jaar oud door vesta totalloss verklaard

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gritje050
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2011 00:24

Montelbank van 3 jaar oud door vesta totalloss verklaard

Ongelezen bericht door gritje050 » 08 sep 2011 00:30

In februari 2008 heb ik een nieuwe Montel Cirrus 3 zits-lounge bank bij Vesta-meubels in Groningen gekocht. Voor mij een behoorlijke investering maar ik ging deze keer voor een kwaliteitsproduct.

Ik woonde alleen en sinds een jaar een 2 persoonhuishouden en geen kinderen of huisdieren. Dus ging ik er van uit dat ik zeker 6 tot 10 jaren met deze bank zou kunnen doen.

Na 2 jaar gebruik begon de vulling in de zitkussens op te schuiven. En komen er vervormingen in de kussens. De zitkussens zijn gevuld met polyether blokken bedekt met een donslaag. De donslaag blijkt los te laten en hoopt zich op allerlei plaatsen op.

Na ruim 3,5 jaar begint me het toch echt te vervelen en neem ik uiteindelijk contact op met Vesta.
Er komt iemand van de servicedienst langs en die constateert dat er eigenlijk niets mis is met de bank. Dit hoort bij het model. Nogal onthutst protesteer ik. De kussens raken geheel uit model dit lijkt sterk op een materiaal fout. De serviceman merkt nog even terloops op dat er ook onderhoud aan zo’n bank moet plaats vinden. Maar er zijn geen onderhoudsinstructies afgegeven en bovendien wat moet je daar als consument aan doen.

Er volgt een afspraak om de kussens te laten beoordelen door een stoffeerder van Vesta. Deze bevestigt mijn diagnose ook maar reparatie zou te kostbaar worden. Bovendien zou de fabriek die de bank heeft geproduceerd failliet zijn (!) en valt er niets te verhalen. Bijzonder, want volgens mij bestaat het merk Montel nog steeds.

Klantenservice doet me een aanbieding van 200,- euro korting op een nieuwe (Montel) bank. Volgens hem een bijzonder royaal aanbod want de bank is inmiddels ouder dan 3 jaar en valt niet meer onder garantie.
Nog al teleurgesteld blader ik nog eens wat over de webpagina’s van Montel en lees:

Montèllabel
Het exclusieve Montèllabel staat garant voor optimaal zitcomfort, een zorgvuldige selectie van de beste materialen en een hoogwaardige afwerking. Aan dit merk herkent u niet alleen de kwaliteit, maar ook de service, het unieke design én het zitcomfort van een Montèlbank. Met het merk Montèl heeft u een topmerk in huis.


Hoezo topmerk. – binnen 3 jaar vervallen tot een shabby vod… Voor mij is het onbegrijpelijk dat Vesta zich hier zo makkelijk van af maakt. Ik sta er dan ook op dat de bank gerepareerd wordt of er een financiële vergoeding volgt die recht doet aan de leeftijd en de kwaliteit van de bank. (minimaal 60% van de aanschafwaarde)
Graag zie ik binnenkort deze situatie tot tevredenheid opgelost. Maar hoe pak je dit nu aan?

Suzanne 326
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Montelbank van 3 jaar oud door vesta totalloss verklaard

Ongelezen bericht door Suzanne 326 » 20 sep 2011 19:33

Beste,

U zou met de kussens naar een plaatselijke meubelstoffeerde kunnen gaan om de dracon wat om het polyeter zit te vernieuwen. Dit is de meeste goedkope oplossing en u kunt weer jaren voorruit.

Gesloten