LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vetvlekken op lederen meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
spaansebrabander
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:35

vetvlekken op lederen meubels

Ongelezen bericht door spaansebrabander »

Twee jaar geleden kochten wij een leren bankstel van Topform. Wij lieten de keuze voor een groot deel over aan de verkoper/binnenhuisarchitect. Vrij kort na aanschaf zagen we dat op een van de leuningen een vette vlek begon te ontstaan (waar je normaal je handen houdt). De vette vlek kon niet echt worden weggewerkt. Na ongeveer een jaar zag een van de fauteuils, die het meest gebruikt werd er al uit alsof hij 20 jaar oud was (de fauteuls zijn zeg maar cognac kleur en de bank is donkerder bruin waardoor het hier minder opvalt) . De leverancier beloofde te proberen de fauteuil te herstellen. Hij nam hem mee en bracht hem na ongeveer 5 maanden terug. Er was geen verschil te zien. Inmiddels beginnen ook de andere fauteuil, die nu vaker gebruikt werd (na 5 maanden minus 2 maanden vakantie) en de bank vette vlekken te vertonen. Reden zou medicijngebruik (betablokkers) van mij zijn. In dat geval had de leverancier mij toch moeten waarschuwen, want ik denk dat de meerderheid van mijn leeftijdsgenoten deze medicijnen gebruikt. Inmiddels zijn de meubels ruim 2 jaar oud; de leverancier gaat weer een oplossing zoeken zegt hij, maar hij houdt ons nu al zo lang aan het lijntje. Wat kunnen we het beste doen, want zo willen we de meubels niet meer?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vetvlekken op lederen meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Daar kan de winkelier toch niets aan doen ? In uw geval ontstaan op elke leersoort vlekken.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: vetvlekken op lederen meubels

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Oh ja natuurlijk, de verkoper zag gelijk dat je medicijnen gebruikte. Hier kan en mag je de verkopende partij niet de schuld van geven. Ik vind al dat ze behoorlijk geduld met je hebben door naar een oplossing te zoeken.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: vetvlekken op lederen meubels

Ongelezen bericht door Spuiter »

Jannes22 schreef:Oh ja natuurlijk, de verkoper zag gelijk dat je medicijnen gebruikte. Hier kan en mag je de verkopende partij niet de schuld van geven. Ik vind al dat ze behoorlijk geduld met je hebben door naar een oplossing te zoeken.
Geduld hebben ze zeker ja als ze het bankstel halen en 5 maanden later weer terug brengen :?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: vetvlekken op lederen meubels

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hallo,

U heeft als consument ook informatie plicht en ik denk dan menig consument uit de winkel weg loopt wanneer een verkoper naar medicijngebruik, alchoholgebruik, tabaksgebruik gaat vragen.

De ene persoon heeft een vettige huid dan de ander en dit zal op leer en stof te zien zijn. Vind de klacht ongegrond en alles wat het de betreffende winkel voor u heeft gedaan is een uistekende service.

Gesloten