LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel bij seats & sofa's.

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Edward Stutz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2012 19:16

Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Edward Stutz »

Op 21-10-2011 hebben wij bij Seats & Sofa’s een bankstel gekocht van het type Roswell. Een 3 zits bank met twee relax gedeelten en een 2 zits bank met 1 relax gedeelte. Het bankstel werd geleverd op 17-02-2012. Thuis aangekomen blijkt de rugleuning veel te ver achterover te hellen. Het is geen zitten, maar liggen. Oftewel het is niet zoals het showroom model waar wij de aankoop op gebaseerd hebben. Met dit verhaal uiteraard terug gegaan naar Seats & Sofa’s in Eindhoven. Het was geen probleem want er zit twee jaar garantie op en de meubelmaker kon dit wel herstellen. De bank daar achter gelaten zodat de meubelmaker het kon gaan oplossen. Deze kwam pas 16-04-2012. Hetgeen wat hij gedaan heeft was het volgende: de twee rugleuningen van de 3 zits bank naar voren gezet en de middelste kon hij niets mee doen. Ook bij de 2 zits bank een deel naar voren en de andere kon hij niets mee. Al met al: Dit ziet er niet uit en ook niet geaccepteerd. De bank daar nog steeds achter gelaten zodat het hersteld kon worden. De meubelmaker is weer geweest en heeft alles weer in de oorspronkelijke staat terug gezet. We zijn weer terug bij af. Ook zijn er nu beschadigingen aan het bankstel. Nu wordt er gezegd dat de bank nog moet worden ingezeten en dat hij in orde is. De bank is nu nog slechter als voorheen. De kussens van de rugleuningen staan scheef en uit elkaar naar buiten toe. Weer geklaagd en nu komt de meubelmaker bij ons thuis om de kussens weer recht te zetten. Over de klacht waar het over gaat mag niet over geklaagd worden omdat deze nog moet worden ingezeten. Ik vraag me wel af hoelang dit zou moeten duren. Vandaag 25-06-2012 is de meubelmaker weer geweest. De rugleuningen staan weer gelijk, maar de hellingshoek is nog steeds niet goed. Deze meubelmaker omschreef de bank als een maandag morgen monster. Al met al geeft Seats en Sofa’s geen gehoor aan de klacht, terwijl er een wereld van verschil is tussen het showroom model en de geleverde wanprestatie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Edward Stutz schreef:Nu wordt er gezegd dat de bank nog moet worden ingezeten en dat hij in orde is.
Hier geloof ik eens helemaal niets van. ( Ik geloof wel dat men dit verteld heeft. Maar ik geloof niet dat het daarmee opgelost is. )

U kunt de mogelijkheid bewandelen om de koopovereenkomst te ontbinden met terugbetaling van de aankoopprijs, aangezien de bank niet conform is aan de overeenkomst. Zoals het er nu naar uitziet gaat u er ook niet meer uitkomen met deze toko.

Communiceer bij voorkeur schriftelijk en aangetekend als het per post gaat(anders hebben ze de brief niet ontvangen) hierover. Voorbeeldbrieven kunt u vinden op internet en u kunt het verhaal ook eens voorleggen aan een juridisch loket. Een eerste advies is meestal gratis.

MAXIEM

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Edward Stutz

Als er niet is geleverd wat er besteld is (en ook de vorm is daar in dit geval een onderdeel van), dan kun je alsnog de koopovereenkomst schriftelijk en aangetekend eenzijdig ontbinden onder het beding dat je het produkt weer inlevert en je de aankoopsom retour krijgt. Wil de verkoper hieraan niet meewerken, dan zit er weinig anders op dan hen in rechte te betrekken, want zij zijn (meen ik) niet aangesloten bij het CBW.

Sukses, Maxiem.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Wheeler »

Alle meubels die seats & sofa's verkoopt komen uit Polen of een ander oostblokland.
In de showroom staan hele andere modellen dan dat er werkelijk worden geleverd.
Dit soort bedrijven moet je vooral links laten liggen, ze lokken met mooie prijzen en een gratis huishoudset!
Zelfs dat huishoudset is van zeer bedenkelijke kwaliteit, net als de meubels!
Ik begrijp werkelijk niet dat dit soort zaken nog mogen bestaan, ze belazeren de klanten aan alle kanten en worden door niemand aangepakt!
Mijn advies, blijf er ver vandaan, koop er vooral niets.

MAXIEM

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Wheeler

Je schrijft:
Ik begrijp werkelijk niet dat dit soort zaken nog mogen bestaan, ze belazeren de klanten aan alle kanten en worden door niemand aangepakt!
Mijn advies, blijf er ver vandaan, koop er vooral niets.
Zou het ook zo kunnen zijn dat sommige consumenten maar een low budget ter beschikking hebben en bij het zoeken naar goedkope meubelen bijna automatisch terecht komen bij S&S. Dat is wél te betreuren maar het is niet anders bij de huidige schreeuwcultuur.En welke Nederlander is er nu niet trots op, dat hij een bank met 60% korting!!! heeft kunnen/mogen kopen en nog een huishoudset toe kreeg. Zoiets doet het toch altijd leuk op een verjaardagspartijtje (hoewel?). Wat ze er niet bij zeggen is, dat ze zelf voor het vervoer moeten zorgen als er iets defekt is en dat het defekt blijkbaar vaak maar provisorisch wordt gemaakt door deze meubelboeren. Dienstverlenen en service geven, hebben -gezien de klachten op de verschillende consumentensites- maar een lage prioriteit en van garantie hebben ze vaak vaag gehoord. Eigenlijk is deze Oost-Europesche rotzooi zelfs het geld niet waard wat je er aan uitgeeft, maar heel veel consumenten willen nu eenmaal bedonderd worden. Ook ik denk, dat je er wel eens een koopje kunt doen, maar er toch ook verstandig aan doet om daar niet te gaan winkelen en wat langer te sparen, zodat je bij een kwaliteitswinkel kunt inkopen. Dat lijkt me nog gezelliger ook.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Wheeler »

@ Maxiem,

Je hebt grotendeels gelijk met wat je schrijft.

Toch zijn de meubels bij S&S zeker niet altijd goedkoop te noemen.
Een kennis van mij heeft er een "leren" bank gekocht waarvoor hij € 2.100,00 betaald heeft, en dat voor een tweezitter.
Binnen twee weken begon het zogenoemde "leer" te bobbelen.
Bij nader onderzoek bleek het totaal geen leer te zijn maar gewoon een heel dun laagje nepleer.
Ik heb een strookje van dat spul opgestuurd naar een goede vriend van mij die zelf in de kwaliteitsmeubels handeld.
Hij heeft het laten onderzoeken door zijn leverancier, en wat blijkt?
Het is de meest goedkope rotzooi dat er op de markt te koop is, de kwaliteit is zelfs zo slecht dat men er nog geen jas van willen maken in deze wereld.
De waarde van die tweezitter was volgens de rapportage hooguit € 200,00.
Met deze bevindingen zijn wij, die kennis en ik, terug gegaan naar S&S.
Gewapend met het onderzoeksrapport en we hebben ze daarmee geconfronteerd.
De aanwezige klanten in de winkel liepen meteen rechts omkeer de zaak weer uit en die kennis kreeg meteen het volledige bedrag van € 2.100,00 terug betaald, contant!
Vandaar dat ik, samen met jou zeg, Blijf ver uit de buurt van S&S.

Groeten,

Wheeler

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Linoge »

Wheeler schreef: Toch zijn de meubels bij S&S zeker niet altijd goedkoop te noemen.
Dat zou ik dus wel goedkoop noemen. Alleen duur verkocht.

Tika1972
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2012 22:57

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Tika1972 »

wel aparte manier van verkopen. Nergens geen prijzen. Uiteindelijk krijg je korting van een paar honderd euro op de 2 bankstellen. Heel erg dwingend verkopen, geen rust. Je kan er dus niet rustig kopen. De kwaliteit van leer of stof van de bank uit de folder bijv. zou niet zo goed zijn. En dan willen ze een duurdere stof verkopen. Tevens als je bijv. 1 bank neemt, die duurder is, door de keuze stof of leer, dan krijg je geen cadeau. Het gaat dan erom dat je 2 bankstellen koopt.

Lijkt wel dat de prijs goedkoper is, maar dat ze eerst proberen dat je de banken heel duur koopt. En als je dat niet doet, dan gaan gaat de prijs omlaag.

Dus mensen, let wel op als je hier koopt, zeg niet gelijk oké bij de eerste prijs, die ze zeggen, de eerste korting, want er kunnen honderden euro's af.

Eigenlijk een hele rare manier en eigenlijk achteraf een agressieve manier van verkopen. Ik zou hier zelf niet willen werken. Prijs is prijs. Zet die erbij. Nu weet je nooit wanneer je opgelicht wordt.

Betaal ik de juiste prijs of is hij eigenlijk nog goedkoper. Wat is de waarheid.

Nu ik bovenstaande lees, denk ik, hoe kan dit. Iets heel duur verkopen en het is niks waard. Hoe kan iemand zo zaken doen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tika1972 schreef:wel aparte manier van verkopen. Nergens geen prijzen. Uiteindelijk krijg je korting van een paar honderd euro op de 2 bankstellen. Heel erg dwingend verkopen, geen rust. Je kan er dus niet rustig kopen. De kwaliteit van leer of stof van de bank uit de folder bijv. zou niet zo goed zijn. En dan willen ze een duurdere stof verkopen. Tevens als je bijv. 1 bank neemt, die duurder is, door de keuze stof of leer, dan krijg je geen cadeau. Het gaat dan erom dat je 2 bankstellen koopt.

Lijkt wel dat de prijs goedkoper is, maar dat ze eerst proberen dat je de banken heel duur koopt. En als je dat niet doet, dan gaan gaat de prijs omlaag.

Dus mensen, let wel op als je hier koopt, zeg niet gelijk oké bij de eerste prijs, die ze zeggen, de eerste korting, want er kunnen honderden euro's af.

Eigenlijk een hele rare manier en eigenlijk achteraf een agressieve manier van verkopen. Ik zou hier zelf niet willen werken. Prijs is prijs. Zet die erbij. Nu weet je nooit wanneer je opgelicht wordt.

Betaal ik de juiste prijs of is hij eigenlijk nog goedkoper. Wat is de waarheid.

Nu ik bovenstaande lees, denk ik, hoe kan dit. Iets heel duur verkopen en het is niks waard. Hoe kan iemand zo zaken doen.
Als ik zou moeten gokken, zet ik in op 'vanaf het moment dat je grote teen 0,01 cm over de drempel is'.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tika1972 schreef:wel aparte manier van verkopen. Nergens geen prijzen.
Handig toch overal prijzen op de artikelen :lol:
Maar even alle gekheid op een stokje. In dit geval is dit al een signaal om de winkel te verlaten.
Tika1972 schreef:Heel erg dwingend verkopen, geen rust. Je kan er dus niet rustig kopen.
Volgende alarmbel: omdraaien hard wegrennen en niet meer terugkomen en zeker niet kopen.
Tika1972 schreef:De kwaliteit van leer of stof van de bank uit de folder bijv. zou niet zo goed zijn. En dan willen ze een duurdere stof verkopen.
Nog een alarmbel... Ook al in de uitzending van Radar geweest, snel wegwezen bij zo'n winkel.
Tika1972 schreef: Tevens als je bijv. 1 bank neemt, die duurder is, door de keuze stof of leer, dan krijg je geen cadeau. Het gaat dan erom dat je 2 bankstellen koopt.
U weet toch zeker dat zo'n cadeau een sigaar uit eigen doos is ?
Tika1972 schreef: Betaal ik de juiste prijs of is hij eigenlijk nog goedkoper. Wat is de waarheid.
Niet eens over willen nadenken en met een grote boog om deze winkels heen lopen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door 16again »

wel aparte manier van verkopen. Nergens geen prijzen.
Ik ben er nooit binnen geweest, maar ik dacht dat je bij binnenkomst een lijst met prijzen/artikelnummers in handen krijgt, en dat de banken genummerd zijn.

Producten behoren wettelijk in de winkel geprijst te zijn ('Besluit prijsaanduiding goederen 1980' )
Is dit niet het geval, dan kan boete volgen. Overtreding zal je wel bij consumenten autoriteit kunnen melden:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door tenormin »

Ben bij het bericht van TS al geheel overbluft: er is een service man gekomen. En dat bij Seats & Sofa's. Nou, dat is toch al een hele vooruitgang, gezien alle klachten op vele fora over deze toko.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wheeler schreef:Alle meubels die seats & sofa's verkoopt komen uit Polen of een ander oostblokland.
Het maakt niets uit waar het gemaakt wordt. Als S&S geen goede opdrachten aan een Nederlandse producent geeft krijg je ook rommel.

In het Oostblok kan men prima producten produceren. Vaak beter dan hier, omdat daar relatief veel ambachtslieden rondlopen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door alloallo »

Ik vrees dat zelfs Polen nog te duur is voor Seats & Sofas.

Prijzen voor grondstoffen zoals schuim (= oliederivaat) en metaal worden bepaald op de wereldmarkt en de dollarkoers. Dit impliceert weinig prijsverschillen.

Kortom de lage prijzen van S&S zijn alleen te realiseren door troep te verkopen (en deze te laten produceren in absolute lage lonenlanden).

Gek genoeg maakt S&S een geweldige marge en moet de kwaliteitshandel (zowel Europese fabrikanten als Nederlandse vakhandel) zich tevreden stellen met een relatief lage marge.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door denny009 »

Mijn vriendin heeft twee tweezitters bij S&S gekocht, maar dan showroommodellen.

Zoals ik al had gedacht is de kwaliteit veel beter dan als je iets moet bestellen. Wel zie je overal draden loshangen, maar we zijn wel benieuwd hoelang hij het gaat uithouden. Dus ga je er een bank kopen, koop dan een showmodel, net wat beter kwaliteit.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door tenormin »

denny009 schreef:Mijn vriendin heeft twee tweezitters bij S&S gekocht, maar dan showroommodellen.

Zoals ik al had gedacht is de kwaliteit veel beter dan als je iets moet bestellen. Wel zie je overal draden loshangen, maar we zijn wel benieuwd hoelang hij het gaat uithouden. Dus ga je er een bank kopen, koop dan een showmodel, net wat beter kwaliteit.
Je maakt een geintje :lol: Showroom modellen beter dan? Wel zie je overal draden loshangen, om met Gerard Joling te spreken: om te gieren. Wij verkochten de showroom modellen altijd afgeprijsd, als de nieuwe voorraad weer binnenkwam, zoals dat gewoonlijk gaat in de Meubelbranche. Wij hielden ons ver van S&S. Oh ja, we geven ook geen 15-delige set elektrische apparaten.

Kritiek47
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 18:55

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Kritiek47 »

Mijn buurman is verkoper bij S&S. Zijn bankstel komt daar beslist niet vandaan.

Zelf deze week mijn nieuwe twee- en driezitsbank thuis bezorgd gekregen. Dit bankstel gekocht bij een gerenommeerd bedrijf. Puur leer, exclusief maar wel met een lange wachttijd. Het is hoge kwaliteit tegen een S&S prijs. Gewoon even praten en onderhandelen en je krijgt een fikse korting. O ja, ook nog vijf jaar schriftelijke garantie op het leer. Verkleuringen, balpen strepen, wijnvlekken, en alles wat vervelende vlekken en beschadigingen op levert is gedekt en wordt kosteloos hersteld. Dit voor € 2000.00. Mijn buurman is ook verstandig: hij verkoop de banken liever dan ze zelf te kopen. (overigens, hij lijkt een beetje op Al Bundy uit die komische serie)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door tenormin »

Kritiek47 schreef:Mijn buurman is verkoper bij S&S. Zijn bankstel komt daar beslist niet vandaan.

Zelf deze week mijn nieuwe twee- en driezitsbank thuis bezorgd gekregen. Dit bankstel gekocht bij een gerenommeerd bedrijf. Puur leer, exclusief maar wel met een lange wachttijd. Het is hoge kwaliteit tegen een S&S prijs. Gewoon even praten en onderhandelen en je krijgt een fikse korting. O ja, ook nog vijf jaar schriftelijke garantie op het leer. Verkleuringen, balpen strepen, wijnvlekken, en alles wat vervelende vlekken en beschadigingen op levert is gedekt en wordt kosteloos hersteld. Dit voor € 2000.00. Mijn buurman is ook verstandig: hij verkoop de banken liever dan ze zelf te kopen. (overigens, hij lijkt een beetje op Al Bundy uit die komische serie)
Nou, als de buurman op Al Bundy lijkt (welk filiaal :lol: :lol: ) des te meer reden om niet bij S&S te kopen. Als ik in de loop der jaren op alle fora de klachten zou optellen dan kan ik me alleen maar bedenken dat dit alleen jongelui kunnen zijn die nog "maagdelijk", niet gehinderd door enige kennis van zaken, zo'n zaak instappen. Maar ja, van fouten kun je alleen maar leren.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

tenormin schreef: Nou, als de buurman op Al Bundy lijkt (welk filiaal :lol: :lol: ) des te meer reden om niet bij S&S te kopen. Als ik in de loop der jaren op alle fora de klachten zou optellen dan kan ik me alleen maar bedenken dat dit alleen jongelui kunnen zijn die nog "maagdelijk", niet gehinderd door enige kennis van zaken, zo'n zaak instappen. Maar ja, van fouten kun je alleen maar leren.
Ben wel jong, maar gelukkig niet lui, en als ik de verhalen hier (en elders) over S&S eens lees....Wat ben ik blij dat ik wat meer onderzoek heb gedaan, en een 'echte' bank bij een goede winkel heb gehaald :)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstel bij seats & sofa's.

Ongelezen bericht door tenormin »

Fleurtjuh666, heel leuke woordspeling die je gebruikt. Maar serieus, meubelen aanschaffen doe je toch inderdaad met verstand. Je gaat toch geen broodje kopen waarvan je zegt: nou, da's niet lekker, pech. Over het algemeen is de service van S&S niet zo goed, dus wat dat betreft was ik al verbluft dat bij de TS inderdaad service werd verleend. Niet goed genoeg natuurlijk en daar blijkt mijns inziens uit dat, als je spullen nodig hebt je gaat kiezen voor een goed bekend staande zaak, zeker qua service. En er zijn voldoende goede zaken. Ja, dat er een prijskaartje aan hangt en dat niet iedereen dat kan betalen begrijp ik. Dan zou ik voor het Zweedse warenhuis kiezen, daar heb ik veel betere recensies over gelezen. Maar schreeuwende advertenties blijken toch nog te werken (en nou heb ik het niet over schoenen!)

Gesloten