LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens en de megaproblemen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dannycnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:31

Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door dannycnl »

Beste mensen,

Ik zou graag info willen inwinnen wat ik moet doen.

Ik heb nu ongeveer 2,5 maand een hele set meubels binnenstaan van Goossens.
Buiten de beschadigingen op mijn meubels bij levering was dat nog het minst erge.
Na 2 weken begon 1 stoel te wiebelen, de reactie was dit gebeurd pas na 10 jaar maar wij komen hem maken.
Heel vreemd dit dat nu al gebeurt.
Monteur komt binnen en roept zonder te kijken de vloer ligt scheef ik zie het al.
Hier kan ik niks aan doen en hij wilde weer gaan.
Dit pikte ik uiteraard niet en na even aandringen ging hij toch kijken en heeft hem hem gemaakt.
Nu zijn we weer een paar weken verder en jawel, de rest van de stoelen begint diezelfde problemen te vertonen.,

Helaas blijft het hier niet bij, wij hadden een TV meubel waar we uiteraard je raad het al een TV op hadden gezet,.
Maar wat blijkt nadat wij na 1,5 mnd besloten hadden hem op te hangen, de lak van het meubel kwam los.
Vervolgens gebeld je hebt immers garantie, ja meneer u moet er geen tv opzetten door het rubber maakt het de lak week en gaat hij kapot, de kosten 320 euro.
Ik was verantwoordelijk etc etc, nadat ik contact had opgenomen met Samsung, en hun zwart op wit hadden gezet dat dit niet aan hun te wijten was, ging Goossens nog niet overstag.
Tjah zeiden ze het is gebruiksschade endan beroepen wij ons op het feit dat de meubels goed geleverd zijn en u na 8 dagen moet kijken of er schade is.
Ik ging uiteraard niet akkoord en na dreiging van het ontbinden van de koop gingen ze overstag hij werd kosteloos gemaakt.

De hele manier de afhandeling van Goossens vind ik zo schandalig slecht en onklantvriendelijk dat ik wel voort dacht dat we er waren.
Maar wat blijkt, ibnmideels na 2,5 maand zitten er al 2 scheuren in de poten van de eetkamertafel, de salontafel.
En komt er nu een derde scheur aan bij de salontafel.
En zit er al een scheur in onze hoektafel.
Ik ben al met hoge pooten naar Goossens gegaan en daar heel duidelijk gemaakt dat mijn grens ver overschreden is met betrekking tot het bedrag wat ik hier voor meubelen heb neergelegd.
Maar ik zou heel graag willen weten wat ik nu kan doen.

Kan ik nu zomaar de koop ontbinden op basis van de slechte kwaliteit meubelen?
Hout werkt dat weet ik dat weet iedereen, maar ik ben bij Goossens binnen gelopen als een "nieuwe" klant en warempel ze vertellen me dat het doorscheuren van poten volledig is uitgesloten en dat kan helemaal niet.
Na het tonen van mijn foto's komen ze aan met de luchtvoxhtigheid.
Die is gelukkig volgens onze hygrometer op 50% dus voldoende.

Ik ben ZO ontzettend klaar met dit, dit gezeik gezeur en zich in allerlei bochten wringen van de firma Goossens.
Ik moet maandag gaan bellen maar ik wil zoveel mogelijk informatie inwinnen.
Graag hoop ik dat jullie mij een goed advies kunnen geven

Met vriendelijke groet

Danny

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door crazyme »

"megaproblemen" ???

Je weet niet wat megaproblemen zijn !

Goossens is cbw erkend dus schakel de geschillencommissie in.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry maar ik heb ook mijn meubels bij goosens gekocht,was iets mis en dat is geregeld..geen gezeur niks..
maar dan idd wat crazyme zegt de geschillencommissie inschakelen ,als het zo erg is...

hout moet idd wel ook behandeld worden,niet te dicht bij de verwarming enz enz..
maar ik heb nergens last van...
snap niet waarom zei moeilijk doen dan want ze kunnen het weer verhalen op de leverancier?en de stoelen zullen ook wel weer van andere leverancier zijn?

bij mij althans wel,stoelen,bank en overige meubels dus 3 verschillende merken???

als het nog zo nieuw is dan moet je verder gaan...

ansvanderwiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2012 11:13

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door ansvanderwiel »

Dus u heeft wiebelende stoelen die gewoon uit garantieoogpunt gerepareerd zijn, u heeft een TV meubel beschadigd waarop uiteraard geen garantie zit en nu spreekt u over mega problemen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door sephora30 »

ja meneer u moet er geen tv opzetten door het rubber maakt het de lak week en gaat hij kapot

:lol: :lol: Wat moet je dan met een tv-meubel doen :shock: :roll: :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Een tv erop zetten die de lak niet aantast.

Of een mooi kleedje eronder :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Rare reactie en zou hier zeker geen genoegen mee nemen..
Al moet ik zeggen dat mij tv op mij dressoir staat?? En pas weggehaald is voor nw.maar alles is nog oke...
Produktie fout??

Maar goed ts horen we niet?dus weet niet of hij er nog wat aangedaan heeft?

Je kan een meubel moedwillig beschadigen door ?? Weet ik veel alles kan,maar dit is onmacht?
Als het alleen door de tv komt..

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zijn de problemen inmiddels verholpen?

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

dannycnl schreef:Kan ik nu zomaar de koop ontbinden op basis van de slechte kwaliteit meubelen?
Je kunt de koop per direct ontbinden, wanneer de producten non-conform zijn en tenminste een van het volgende van toepassing is:
  • herstel en vervanging zijn beiden onmogelijk; of
  • herstel en vervanging is niet binnen een redelijke termijn te realiseren; of
  • herstel en vervanging leid tot ernstige overlast; of
  • herstel en vervanging is niet van de verkoper kunnen niet gevergd worden van de verkoper.
In alle andere gevallen moet je een keuze maken tussen kosteloos herstel of vervanging.

Op het moment dat je de koop ontbind kun je de verkoper twee weken de tijd geven om het bedrag terug te betalen. Nadat de twee weken kun je een ingebrekestelling sturen waarbij je direct buitengerechtelijke kosten inrekening kunt brengen (15% over de eerste 2500, 10% over de volgende 5000, 5% over de volgende 5000,ect., met een minimum van 40 euro), hierover mag je nog de BTW rekening dien je dit uitbesteed aan een incassobureau. Het kan verstandig zijn om deze aangetekend te versturen, voor het geval het bedrijf doet alsof ze deze niet ontvangen heeft.

Een TV meubel is bedoelt om een TV op te zetten. Als deze daar niet tegen kan dan is het product ondeugdelijk. Verder hoef je als consument geen onderzoek te plegen naar eventuele gebreken, het volstaat als je binnen twee maanden, uit zolderingen daar gelaten, het gebrek meld. Het is altijd handig om alle gesprekken met verkoper op te nemen. Hiervoor zijn apparaatjes te koop en je hoeft niet mede te delen dat je de gesprekken opneemt. Je kunt natuurlijk ook de zaak na de koop schriftelijk afhandelen.
dannycnl schreef:Ik ben al met hoge pooten naar Goossens gegaan en daar heel duidelijk gemaakt dat mijn grens ver overschreden is met betrekking tot het bedrag wat ik hier voor meubelen heb neergelegd.
Als je iets betaald hebt voor het herstel, dan terugvorderen als zijnde onverschuldigd betaald. Voor gebreken die jij binnen zes maanden ontdekt geld een wettelijk vergoeden dat het product non-conform is. En na twee weken een ingebrekestelling versturen, zoals hierboven uitgelegd staat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door crazyme »

rozemarijntje schreef: Al moet ik zeggen dat mij tv op mij dressoir staat?? En pas weggehaald is voor nw.maar alles is nog oke...
Produktie fout??
Wanneer je elk willekeurig materiaal op het dressoir kunt zetten zonder problemen, en alleen de rubberen dopjes van de TV geven problemen.

Waar ligt dan de oorzaak ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja?misschien de warmte die dat ding afgeeft?of de dopjes?

maar ja,kom op! daar moet dat ding toch tegen kunnen

dat zit er bij mij ook onder?en ik ga dat er ook niet af frunniken dan beschadigd straks ook mijn dressoir...

mijn oude tv was ook een grote poot ,ovaal en nu is hij vervangen door een tv met een soort ja?beugel..chroom maar je ziet niks...man moest hem gisteren voor de zekerheid ff optillen,was hij reuze blij mee :wink: :D ..


maaaaaaaaaaaaaar serieus..boven in kamertje staan nog grote beuken boxen,speakers dus..
daar boven op staan kleine speakers en die hebben dus ook afgegeven!!! je ziet het er helemaal in staan..dus het is denk ik van matriaal dat botst?
nou geeft het niet,het is het pc kamertje maar.. :wink: en haal ze gewoon niet van zijn plek ihihihi zie je niks...

maar als het mijn dure meubels zouden zijn,.dan zou ik ook niet blij zijn!
eerlijk gezegd waren mijn meubels bij goosens niet goedkoop...en hij heeft ook bij goosens gekocht.

maar goed,zo'n megaprobleem zal het dan niet zijn als je niet meer komt??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door crazyme »

rozemarijntje schreef: maar goed,zo'n megaprobleem zal het dan niet zijn als je niet meer komt??
Haha, ik hoop alleen dat hij geen grotere problemen heeft dan dit "mega" probleem.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee dat hoop ik ook niet voor hem :wink:

dannycnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:31

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door dannycnl »

ik dacht dat hier serieuzere mensen zaten dat dit soort reacties.
Vandaar dat ik hier niet meer kom en ik goede info heb gevragen waar ik meer aan heb dat dit soort "kleuters" die hier zitten

dank daarvoor

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wil niet veel zeggen.maar je kan dus blijkbaar niets hebben,als je zo ook naar de winkel bent gegaan ,dan snap ik waarom JIJ niks voor elkaar krijgt met die houding..

Ik heb je een serieus antwoord gegeven als eerste,maar blijkbaar wil je naar de mond gepraat worden..

Mzzl sterkte ,doe wat aan je houding,kom je veel verder mee bij goossens...het is maar een tip..

dannycnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:31

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door dannycnl »

Ik heb het over bepaalde mensen hier;)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee oke.. :wink:
Al vorderingen gemaakt??.

dannycnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:31

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door dannycnl »

Wettelijk gezien moet ik ze de mogelijkheid bieden de scheuren netjes te repareren

Heb zeart op wit laten zetten dat als probleem weer terugkomt ik geld terug krijg of een deel ervan
Of dat ik nieuwe meubels krijg

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens en de megaproblemen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oke ...nou dat heb je mooi gedaan! Zwart op wit..nu hopen dat er niks gebeurd...
Ik moet zeggen,echt geen problemen gehad,maar ja...klop het ff af...soms heb je pech.

Vrolijk wordt je er niet van ,het is geen goedkope zaak..je verwacht wel kwaliteid ,simpel..

Gesloten