LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Bjorn85
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2015 11:51

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Bjorn85 »

Ik lees hier veel klachten over Seats and Sofa's. grappig, die ervaring heb ik helemaal niet.
In April een nieuwe bank gekocht bij seats and sofas. Heel prettig geholpen.
Nadat ik de verkoper mijn wensen had verteld en ook had verteld dat er huisdieren waren kreeg ik
meteen een goed advies qua stoffering van de bank. De levering zou ongeveer 10 weken duren.
Na 7 weken werd ik gebeld dat mijn bank al binnen was. Er was mij bij bestellen al verteld dat ik hem
zelf op moest halen, maarja voor 30 euro zijn er ruim 10 bezorgbedrijven die de bank wel willen bezorgen. Inmiddels staat de bank al even, en naar volle tevredenheid. de haren van de kat hechten niet, en hij is super makkelijk schoon te maken. En ook erg tevreden over de afwerking en kwaliteit van de bank. Kortom, ik ben erg tevreden over Seats and Sofas.

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door berend67 »

Mensen die speciaal een account aanmaken om te vertellen hoe goed een bedrijf of firma is komen bij mij niet echt geloofwaardig over.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend67 schreef:Mensen die speciaal een account aanmaken om te vertellen hoe goed een bedrijf of firma is komen bij mij niet echt geloofwaardig over.

En helemaal als het dit bedrijf list en bedrog betreft :mrgreen:

xanouukk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2015 16:38

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door xanouukk »

Op 7 april 2015 heb ik samen met mijn vriend een bank gekocht bij Seats and sofas.
In eerste instantie zouden we voor een leuk bankje komen voor een schappelijk prijsje . Nou kregen wij een aanbod dat we nu konden kopen en in 10 termijnen konden betalen zonder rente en dat terwijl we dan al onze bank in huis zouden hebben! Dit werd ons aangeboden omdat ik de bank eigenlijk te duur vond en de baas begreep dit wel want hij had zelf ook kinderen en wist hoe duur
Alles is. Nou in eerste instantie dacht ik zit hier wat achter... Maar dat bleek niet, ook niet na het contract te hebben gelezen. Vervolgens heb ik de helft alvast aanbetaald. Mijn vriend had zijn legitimatie niet mee dus zouden we een week later terugkomen om die langs te brengen en dan horen dat de financiering rond zou zijn. Toen we terug kwamen kregen we te horen dat de financiering niet rond was, ze hebben vervolgens de bank gebeld om te vragen hoe het zou komen maar dat kwam niet door het salaris want dat zat allemaal goed. Ik ben daar boos geworden en ben toen meegenomen naar een rustig hoekje want andere klanten moeten natuurlijk niet horen dat er bij ons iets niet goed zit. Bovendien was de baas in eens niet zo heel vriendelijk meer. We konden wel elke week geld komen brengen... Maar dan kregen we alsnog onze bank pas mee als alles was afbetaald , belachelijk ! Nu ben ik vandaag gebeld dat de bank binnen is, en dat we hem kunnen ophalen . Ik zei dat ik nog steeds pissig ben omdat wij Heust de enige niet zijn waar ze een lening mee af gesloten zouden hebben en dat ze van te voren echt al wel wist dat dit niet kon. Nou puntje bij paaltje kon het gewoon echt niet en moeten we bij het halen van de bank het resterende bedrag betalen ... De bank annuleren kan niet want dan betaal je 30% van het hele bedrag. Ronduit belachelijk. Zo ga je niet met je klanten om!

Ik raad niemand aan om hier een bank te kopen en zal het ze zeker nog weten wanneer ik mijn bank kom ophalen!!

Pa.W
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2016 17:31

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Pa.W »

Ook ik heb een fout gemaakt om ooit een stap bij seats en sofas in de winkel te zetten. Vlak voor de kerst zouden wij gaan verhuizen en wilden we een nieuwe bank kopen. Wij naar seats en sofas en een leuke bank uitgezocht, na wat dringen en te overhaast een beslissing genomen, toch besloten om te tekenen. Het internet deed het niet volgens deze medewerker en hy zou de betaal gegevens nog invoeren en het huidige contract opnieuw invoeren ivm de stand van het eiland die we nog niet zeker wisten en de stof. Afgesproken te hebben dat we zouden bellen in de laatste week van december 2015 liepen wij enigszins blij uit de winkel. Het gedonder begon een halve week later. We werden gebeld op een avond door een andere medewerkster dat we nog moesten betalen. Wij verbaasd gevraagd waar ze het over had omdat de bank nog niet besteld was ivm stof en stand eiland en we de bank maandelijks wilden afbetalen. Zij bleef hameren dat we moesten betalen. Wij hebben vriendelijke uitgelegd dat we een afspraak met haar collega hadden en we daar mee verder gingen. Nog niet eens twee weken later ontvang ik een brief met daarin het verhaal dat wij ons niet aan de koopovereenkomst hebben gehouden en we nu 30% van de aankoopprijs moeten betalen. Wat wilt zeggen dus dat wij de bank geannuleerd moeten hebben. Deze brief was geschreven op 21december 2015. Wij zijn langs geweest in de winkel om verhaal te halen, deze mevrouw was erg klantonvriendelijk en deed erg uit de lucht. Haar verhaal was omdat we niet gebeld hadden op 21 december wij klaarblijkelijk daarmee de koopovereenkomst hebben geannuleerd. Niet eerst even een belletje of we de bank nog willen en of we meer informatie hebben over de stand en de stof. Nee ze had dr eigen spel regeltjes verzonnen en t mooie is, dat wij die bank gewoon nog wilden afnemen. Na een nette brief geschreven te hebben dat wij de bank nog wilden afnemen en wat meer duidelijkheid wilden creëren, kregen wij antwoord van een incasso bureau dat ze niet konden accepteren hoe ik met de betaling omging en ik als laatste kans een betaling moest voldoen van 10% van de aankoopprijs als annuleringskosten.
Ik heb dit bedrag uiteindelijk maar betaald en dus geen bank kunnen kopen bij seats en sofas. Kijk uit mensen, dit trucje halen ze vaker uit! Denk goed na voor je iets tekent en zorg ervoor dat alles tot op de puntjes toe bekend is bij beide partijen en dat alles op papier klopt!

Robesini
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2010 10:16

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Robesini »

:D Gister was ik even bij seats and sofas. Er staan echt veel banken. En er stond ook een model wat me wel aanspreekt. De verkoopprijs wordt dan gecommuniceerd waarschijnlijk advies prijs. Uiteraard compleet buiten proporties. Dus verkoper gaat even met de chief verkoper overleggen en whoppa 500 euro eraf. Nog even kritisch naar het zitcomfort gekeken en ook gevoeld. Daar waar het leder aanelkaar genaaid is is dit geribbled. Of te wel niet echt strak en precies. Nu ben ik redelijk kritisch zie auto deukjes van een kilometer afstand helaas. Als ik op de bank zit en deuk het "kussen" in dan voel ik plots iets hards. Blijkt dat er spiralen in zitten of een metalen frame. Nou dan weet ik wel wat er gebeurd als deze inzakt dat zit je rechtstreeks op de harde spiralen. Dus maar dat aangegeven en gezegd van dat ik dit eerst maar es wil controleren of mijn huidige bankstel dit ook heeft. Uiteraard een zwak excuus om de koop af te wenden want ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen. Dus maar snel de winkel uit komt er daadwerkelijk een verkoper uit de winkel gelopen om me aan te spreken hoe jammer het wel niet is als ik nu geen bank zou kopen. Ik had geen tijd, maar toch maar even weer mee naar binnen geweest. Gaat ie nog een aanbod doen en haalt er doodleuk nog es 1000 euro van de prijs af. Ten eerste de kwaliteit van de banken valt tegen. De verkoop strategie om es even te kijken hoeveel iemand maximaal bereid is om voor een product te betalen is al helemaal van de zotte. Of te wel bij dit bedrijf is de prijs <> kwaliteit verhouding compleet ongegrond en conform de naifiteit van de koper. Uiteraard mag een verkoper proberen om zoveel mogelijk voor een product te vangen, maar hou er wel rekening mee dat het tegenwoordige internet je zal ontmaskeren als onbetrouwbaar en zaken gaat verwijten waar je als bedrijf niet beter van wordt. Of te wel pas je prijzen aan op de geleverde kwaliteit wees eerlijk naar je zelf en test als verkoper de bank zelf uit en als je deze zelf niet wil verkoop em dan ook niet. Eigenlijk is het concept helemaal top, de kwaliteit van de bank ondermaats en de verkoop strategie een show maar zeker geen koop. Hoorde later van een collega dat ik dit zo prima opgelost had. De door hun gekochte bank kon naar drie jaar al naar stort. Naar het lezen van de verhalen op deze forum kan ik je als tip meegeven als je wil kopen. Ga voor minimaal 60% korting van de originele prijs. Ga op de bank zitten en wees kritisch naar comfort. Als je nu al veren voelt of je aan zaken ergert dan blijft dat de rest van de levensduur van de bank zo. Prima voor studenten of voor in de hobbykamer. In de huiskamer toch maar even op zoek naar iets anders. Voor seat and sofas doe wat aan je kwaliteit hou de variatie in prijzen onder controle en zet je zelf niet voor schut.

langetijdgeleden
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2016 09:36

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door langetijdgeleden »

Ik was ook als "eerste bank koper" bij Seats and Sofas naar binnen gelopen in Filiaal Alkmaar. Ook ik had achteraf mijn bedenkingen toen ik achteraf hier bij radar de recenties zag. Ik kijk vaker op radar forums zonder account maar ik moet toch even mijn ervaring delen van Seats and Sofas, want het is geen oplichtingszaak, in ieder geval niet die in Alkmaar, mits je even nadenkt en niet op gevoel af gaat.

Filiaal Alkmaar heeft een mooie en grote zaak met veel variatie in mooie banken en aardige en behulpzame werknemers die de tijd voor je nemen om je keuze te maken. We werden onwijs prettig geholpen als "eerste bank" kopers, veel informatie werd er gedeeld. Maarja, onervaren, beide niet uit verkoopwereld, etc.
Nadat we de keuze gemaakt hadden na veel overwegen en uitzoeken van de (we dachten, goedkopere) stof, tevreden de zaak verlaten met het "externe bezorg service" blaadje en met het gevoel dat we gematst waren met de prijs want "vandaag" de keuze gemaakt en het "huishoudpakket" laten vallen voor meer korting. Bank zou origineel volgens hun (valse) boekje 2200 euro moeten zijn en ze waren "speciaal voor ons" 1000 euro gezakt.

Een paar dagen later lag het aankoopcontract in de brievenbus met een foutje (we konden de bank pas vanaf een bepaalde datum ophalen en niet "de klant heeft aangegeven de bank eerder te kunnen ophalen"), maar die is met 1 belletje keurig (en snel!) aangepast zonder problemen. Met zwetende handen uiteraard gebeld vanwege de bovenstaande ervaringen, maar bleek gelukkig ongegrond, de medewerker die ik sprak was aardig en begripvol.

Maar toen begonnen de onzekerheden. Nog geen week later stond voor bijna 400 euro goedkoper de exacte bank die we hadden gekocht in de aanbieding. 1/3e van de prijs, met een iets slechtere stof dan wat wij er voor zouden moeten betalen, inclusief huishoudpakket. Na navraag in de winkel bleek deze prijs "écht te kloppen" want wij hadden een "duurdere", maar wel in-house stof gekozen(?!). Zeer vreemd, maar we lieten het er bij zitten en we gingen het maar afwachten. Bank kwam 2 weken te vroeg binnen, maar het was geen probleem om de bank in de opslag te laten staan tot wij of de bezorgdienst hem kwam halen. (Gelukkig had ik dit ook expliciet op het contract laten aanpassen)

Toen de "externe bezorgservice" bellen. 3 maal getracht proberen te bellen en 3 maal de voicemail bereikt waar in een man, van het (vermoedelijke) bedrijf zijn voicemail inspreekt met "MET JOHN" zonder enig andere informatie. Dit voelde voor ons niet juist dus we besloten zelf maar de bank op te halen met een busje wanneer de bank binnen was. Ander bezorgbedrijven niet geprobeerd. Maar voortaan kopen wij dit soort spullen en laten wij het bezorgen door in-house bezorg service bedrijven/winkels.

Nu hebben we de bank een paar weken en de kwaliteit is echt goed en het zit ook zalig. Op aanraden van de winkel ingespoten met textiel beschermer en dat even laten intrekken voor een paar uur.

Dus conclusie:
- Koop pas een bank bij S&S als je heel zeker van je zaak bent en niet als beginner/starter, dat raad ik écht af. Ook al moeten ze het waarschijnlijk wel hebben van hun beginner/starters huizenmarkt kopers.
- Externe bezorgservice bedrijven zijn super onhandig, maar als je er 1 kent is het makkelijk en geen probleem.
- Als je denkt dat de bank niet goedkoper kan, dan kan er echt nog wel wat van af. Staat er in hun boekje "2000 euro" dan kan de bank makkelijk voor de helft met klasse 2 of 3 (dus duurdere klasse, althans, zo zeggen ze het) stof mee, anders betaal je gewoon te veel.
- Medewerkers filiaal alkmaar zijn onwijs aardig en nemen de tijd voor je, de "kleine leugens" zie ik dan maar even door de vingers...
- Veel variatie in bankstellen en er zit voor ieder wel "zijn/haar perfecte bank" tussen.

Hopelijk hebben de mensen hier wat aan... Volledig negatief ben ik niet, maar gelukkig was mijn situatie beter en netter gegaan dan sommige verhalen hier.
Laatst gewijzigd door langetijdgeleden op 21 jun 2016 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Brahms »

Prima allemaal, maar een bedrijf waar je eerst zgn. 50 procent of meer van de prijs moet afdingen, welke de gekochte bank niet gewoon gratis komt bezorgen zonder dat je dit zelf moet regelen, is van een soort waar ze ons niet naar binnen zien lopen.
En dan dat gedoe met die type stoffering, altijd staan er banken in de folders welke er super uitzien, maar wel zgn. met de heel matig stof. Kopers gaan dan graag en snel over op betere (lees: duurdere) stof, immers veeeel beter, en hup daar gaat de prijs flink omhoog.

Tip voor Seats en Sofas: Lever banken in een gewoon standaard goede kwaliteit zonder dat daar meer voor betaald moet worden voor een realistische en vooral vaste prijs. Dat schept duidelijkheid naar de klant en zorg daarnaast zelf als bedrijf voor een goede aflevering aan huis.

langetijdgeleden
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2016 09:36

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door langetijdgeleden »

Helemaal mee eens Brahms.

Als tip voor S&S, Ze moeten gewoon een in-house bezorging én plaatsing in huis regelen en de verschillen in "stofsoorten" of de kwaliteit er van terugdingen naar alleen de goede stofsoorten.
Want de winkel biedt onwijs veel mooie banken aan en kunnen deze ook nog eens volledig naar wens maken voor je, dus voor iedereen is er wel wat.

Nog een tip voor de kopers, meet aub je deurposten en het breedste/dikste deel van de bank alvorens je hem koopt... Want sommige banken passen niet door een standaard Nederlandse deur.

ewart1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2016 23:41

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door ewart1984 »

Hallo allemaal,

ik probeer het zo kortmogelijk te houden.
in augustus 2012 bij seats and sofas in hoogeveen een "alexis 2-zits en 3-zits dolaro" bestelt
uiteraad was deze goedkoop aangeboden in de folder maar dit was dus voor de goedkoopste stof, maar omdat we katten hadden konden we beter een iets duurdere nemen. hierbij hebben we ook de huishoudpakket ingeruild voor korting.
alles goed en wel.
na 2,5 jaar gebruik van de bank, is er bij de 3-zits de naden tussen de zit gedeelten los gekomen waardoor je dus nu de voering kunt zien.
daarbij komt de stof los op de zit gedeelte.
uiteraad heb ik gebeld met Seats and Sofas maar deze geven aan dat je maar 2 jaar garantie hebt.

het gaat om een totaal bedrag van ruim €800.
dan mag ik toch verwachten dat ze wel iets langer mee kunnen.

is er iemand die weet wat ik nu nog verder kan doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

Een 3+2 zitsbank voor 800 euro, na 2,5 jaar gebruik stiknaad los.

Het lijkt er op dat u voor een dubbeltje eerste rang wil zitten.

Veel klachten zijn vast terecht, maar ik denk dat u toch echt teveel verwacht van zo'n goedkope bank.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Onzin Crazy Me
Van een bankstel mag je verwachten dat deze langer meegaat dan 2,5 jaar zonder dat deze scheurt.
Een dergelijke bank moet toch een jaar of 8 mee kunnen gaan bij normaal gebruik.
Dat de stof sneller vaal wordt of vuil aantrekt door een kwaliteitsverschil, dat kan ik begrijpen. Ook slijtageplekken door betere of mindere stof.
Echter naden moeten gewoon heel blijven. kennelijk is de gebruikte stof te dun voor dit gebruik, dan wel het garen voor het stikwerk niet de juiste kwaliteit.

Er valt zeker nog een vorm van garantie te behalen (min de afschrijving voor de leeftijd) daar zijn tabellen voor. Dat werkt met witgoed bijvoorbeeld ook zo.
@TS ik zou even Googelen op 'garantie na periode' of zoiets.
Is S&S aangesloten bij een geschillencommissie? dan daar uw klacht neerleggen. Dat kost u weinig en de leverancier moet zich eraan houden.
het bedrag welke u kunt claimen is te laag om er een rechtzaak van te maken, tenzij u een rechtsbijstandverzekering hebt

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Quark »

Het is bij Seats and Sofas net als bij de bekende keuken zaken, een paar keer zuchten en de euro's vliegen eraf.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Brahms »

JanTinusPlukvet schreef:?........Van een bankstel mag je verwachten dat deze langer meegaat dan 2,5 jaar zonder dat deze scheurt.
Een dergelijke bank moet toch een jaar of 8 mee kunnen gaan bij normaal gebruik.......
Van een bankstel van rond de E 400,00 per stuk kan je weinig verwachten. 8 jaren is in deze prijsklasse compleet onrealistisch. En echt goede 2 en 3 zits samen welke rond de Euro 2500,00 kosten mag je dit verwachten, maar die moet dan toch ook echt van eenandere zaak afkomen.

Het is compleet onmogelijk om voor Euro 400 een bank te maken met enige kwaliteit.
Van het aankoopbedrag gaat 20 procent belasting af, dat is rond de Euro 80,00
Van de overblijvende 320,00 is als het goed is 50 procent winstmarge voor S en S.
Dan blijft er 160,00 over voor fabricage, opslag en vervoer. Daarvoor een goede bank maken is gewoon onmogelijk.

Michael Jebb
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2016 11:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Michael Jebb »

Zogenaamd "laagste Prijs" (zie website). Elders de bank waar ik 2200 voor heb betaald, voor 700-800 euro gezien. Annuleren is alleen mogelijk met 30 % aanbetaling. De bankstel moest ook nog ik zelf ophalen.
Als klap op de vuurpijl werd mij na 10-11 weken verteld dat de hokker die er bij had besteld, niet meer leverbaar was. Of ik een andere wil bestellen en weer minstens 6 weken wil wachten!!!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Quark »

Michael Jebb schreef:Zogenaamd "laagste Prijs" (zie website). Elders de bank waar ik 2200 voor heb betaald, voor 700-800 euro gezien. Annuleren is alleen mogelijk met 30 % aanbetaling. De bankstel moest ook nog ik zelf ophalen.
Als klap op de vuurpijl werd mij na 10-11 weken verteld dat de hokker die er bij had besteld, niet meer leverbaar was. Of ik een andere wil bestellen en weer minstens 6 weken wil wachten!!!
Prijs had je voor die tijd na kunnen gaan
Ophalen is meer dan bekend bij dit bedrijf.

htaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2010 08:34

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door htaal »

[quote="Michael Jebb"]Zogenaamd "laagste Prijs" (zie website). Elders de bank waar ik 2200 voor heb betaald, voor 700-800 euro gezien. Annuleren is alleen mogelijk met 30 % aanbetaling. De bankstel moest ook nog ik zelf ophalen.
Als klap op de vuurpijl werd mij na 10-11 weken verteld dat de hokker die er bij had besteld, niet meer leverbaar was. Of ik een andere wil bestellen en weer minstens 6 weken wil wachten!!![/quote.

Misschien in het vervolg eerst de enorme klachtenlijst doornemen ,en dan bestel je niets meer .

ineke-sip
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2016 14:03

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door ineke-sip »

in april/mei 2015 naar S en S voor de aanschaf van een bankstel. nadat een bankstel was uitgekozen, moest bepaald worden welke bekleding daarop, mede in verband met onze 3 honden, het meest wenselijk zou zijn. in overleg met de verkoper werd gekozen voor een nepleren bekleding. het bankstel kostte € 2.200,--; de verkoper gaf aan dat als we diezelfde avond tot aankoop zouden overgaan een korting kon worden gegeven van € 500,--, waar tegenover stond dat we dan niet in aanmerking zouden komen voor het huishoudelijke pakket. het betreft dus niet echt een koopjes-bankstel. de verkoper liet weten dat wij hier 7 à 8 jaar een goed bankstel aan zouden hebben.
bij het afhalen bleek het niet het bestelde tweekleurig bankstel te zijn. we ontvingen een bankstel in één kleur.
het filiaal in Assen kwam met een korting van € 150,--; meer konden ze voor ons niet betekenen.
juli 2016: het bankstel scheurt aan alle kanten, de naden laten los/scheuren, er zit een kuil in het midden van de 3zitsbank (een plek waarop niet gezeten wordt), één van de zijkanten staat bol, de 2zitsbank kraakt, in de stoel zit je op het frame.
een schriftelijke klacht ingediend, waarop we het antwoord kregen dat de bank op 9 september kon worden ingeleverd. hierop naar de klachtenafdeling een email verzonden dat het niet een bank, maar het gehele bankstel betrof en dat we bij inlevering niets hadden op om te zitten.
een medewerkster van het filiaal in Assen liet telefonisch weten dat wij het bankstel op 22 augustus konden inleveren en dat we een leenbank konden krijgen. dit is gebeurd.
op 25 augustus gebeld door de medewerkster van S en S in Assen, die meende er professioneel met een gestrekt been in te moeten en liet weten dat zij het bankstel op 22 augustus niet eens zou hebben ingenomen. zij had nog nooit zoiets gezien en er zou geen sprake geweest zijn van gewoon gebruik (wij zijn een echtpaar van -nu- 60 met een inwonende zoon van -nu- 24; we hebben (nog) geen kleinkinderen, maar dus wel -zoals bij S en S bij aankoop bekend- 3 honden). ze kon zien dat er honden op gezeten hadden en dat was de aanleiding van de gebreken.
na mijn opmerking dat voor de bekleding in samenspraak met de verkoper van S en S was gekozen, liet de betreffende medewerkster weten dat de destijdse verkoper niet meer bij Seats en Sofas (in Assen?) werkzaam was en dat aan hem dus niet kon worden gevraagd of wij e.e.a. juist hadden weergegeven, maar dat we toch zelf wel konden begrijpen dat een hond/honden op de bank niet kan, hiermee impliciet aangevend dat je kennelijk (kundige?) verkopers, althans verkopers van S en S, niet op hun woord moet geloven, maar altijd alleen na gedegen eigen vooronderzoek (van de kwaliteit van, ja wat allemaal eigenlijk en dit binnen S en S?) tot aankoop moet overgaan.
na dit zeer teleurstellende telefoontje zijn we naar de vestiging gegaan, waar vorenstaande discussie opnieuw werd gevoerd. met betrekking tot de ingedeukte bank en het feit dat je in de stoel op het frame zit, liet ze weten dat ze hieromtrent zou zien wat ze zou kunnen doen. ongetwijfeld zou haar manager echter aangeven dat het bankstel maar bij grof vuil gezet moest worden, dus veel mogelijkheden had ze kennelijk ook hier niet.
voor het 'vullen' van het bankstel hoefde ze het niet naar de leverancier te retourneren, dat kon eventueel ook wel in Assen.
gelet op de bijzonder negatieve toonzetting van het geheel en het feit dat ik er niet zeker van was dat het leenbankstel niet dezelfde gebreken ging vertonen (het is nl. dezelfde bekleding), verzocht ik de betreffende medewerkster en haar collega, die zich inmiddels bij ons had gevoegd, tot het afhalen van het leenbankstel over te gaan, waarop ze liet weten dat dit niet zou gebeuren (men heeft geen bezorgdienst).
de collega gaf aan dat we er op konden vertrouwen dat ons geen kosten voor het leenbankstel in rekening worden gebracht, maar gezien onze ervaring als hierboven vermeld, ging ik daar niet van uit en is het bankstel op het filiaal geretourneerd.
de situatie nu (bijna 5 weken na inlevering van het bankstel) is dat men niet tot herstel zal overgaan omdat de banken vies waren (aan de binnenkant zit haar en zand - hetgeen logisch is gezien alle gaten die in de bekleding zaten - die je er (natuurlijk) niet uit kunt stofzuigen) en stonken (heb aan mensen gevraagd die bij ons op bezoek zijn geweest of zij het vonden stinken, hetgeen in alle gevallen met nee werd beantwoord). de oorspronkelijke gebreken komen in het verhaal van S en S helemaal niet meer ter sprake!
men wenst het bankstel aan ons te retourneren in de staat waarin het nu verkeert (met losgehaalde bekleding?).
kortom: zeer slechte ervaring is nog een understatement.

JipdeWit
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2016 16:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door JipdeWit »

Ik ben het helemaal eens met de ervaringen op dit forum over S&S.
Vorige week heb ik in de vestiging Hoogeveen een bank van het type Dolce gekocht. De uitvoering die in de winkel stond was de 3 zits term. Ons is door de verkoper in eerste instantie gezegd dat die met stofgroep 2 in de aanbieding was voor 699 euro. Later kwam hij daar op terug en zou alleen de 3-zits eiland uitvoering 699 euro kosten en de term-uitvoering zou 150 euro duurder worden. Op basis van deze informatie hebben wij gekozen voor de 3-zits eiland uitvoering van 699 euro met daarbij stof uit stofgroep 3 waarmee de totale prijs 900 euro werd. Na de koop zagen wij in de folder dat bij de aanbieding van de Dolce voor 699 euro een afbeelding staat van de term uitvoering. Door een andere vestiging van S&S is bevestigd dat de aanbieding inderdaad ook betrekking had op de term uitvoering.
Direct de volgende dag een mail gestuurd naar S&S dat ik verkeerd ben geïnformeerd door de verkoper en dat ik de koop wil omzetten naar een term uitvoering met dezelfde stof uit stofgroep 3. Eerst moet ik een paar keer bellen om überhaupt een sales manager aan de lijn te krijgen en vervolgens ontkent hij eerst dat de aanbieding ook voor de term uitvoering gold. Pas nadat ik uitlegde dat dat bij twee andere vestigingen wel wordt gezegd en ook de folder daar duidelijk over is bevestigde de manager dit alsnog. Toen ik vervolgens zei dat ik dan de term uitvoering wil bestellen met stofgroep 3 voor 900 euro bleek dat niet mogelijk. Voor andere stoffen was er namelijk wel een prijsverschil van 150 euro tussen de eiland en term uitvoering. Als hij dat verschil niet zou rekenen dan zou hij geen akkoord krijgen van het 'systeem'. Wat ik ook zei, hij bleef zich verschuilen achter regeltjes zonder in te zien dat het probleem ontstaan is door verkeerde informatie van de verkoper.
Als de koop eenmaal gesloten is, is alle klantvriendelijkheid verdwenen en is er geen enkele bereidheid om een tot een oplossing te komen!
Waardeloze winkel! Blijf er vooral ver uit de buurt!!!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Quark »

En dit had je allemaal kunnen weten als je eerst even had gegoogeld

Gesloten