LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gruningse
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:46

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door gruningse »

Wat ik dan afvraag... hoe had u het anders gezien, want dat beschrijft u niet in uw verhaal. en ben heel benieuwd hoe het nu opgelost is eigenlijk. Wij hebben er ook zaken gedaan en er was ook iets niet goed. de experditie heeft dit aan gegeven en via de leverancier hebben we een nieuwe gekregen, kan keer gebeuren toch. neem aan dat ik 1 op de zoveel klanten ben per jaar en dat niet bij iedere klant iets makeerd.

ronnie351
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:23

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door ronnie351 »

Zou graag willen dat de tafel deugelijk gemaakt wordt.Ben niet van plan om een beschadigde tafel te accepteren .Al vind de meubelman wel dat ik dat wel moet doen.resterende bedrag staat nog open. Ze gaan het opnieuw aanbieden zeggen ze . Dus wordt vervolgd

apollo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2008 17:55

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door apollo »

Advies: als je meubels koopt bij de Fauteuilerie, check dan goed wat de verkoper op de bon heeft ingevuld!
Op 3-11-2007 zijn wij, na het bekijken van verschillende kleurstalen ,overeengekomen met de verkoper van de Fauteuilerie in Zevenaar, een zwarte leren draaistoel te bestellen. Wij moesten een aanbetaling doen en de bon ondertekenen.
Op 17-01-2008 werd de stoel afgeleverd. Tot onze grote schrik echter in het felrood. Wij hebben de stoel niet geaccepteerd. Deze is, onaangeroerd en volledig verpakt terug gezonden. Toen de mannen van de meubelman op de bon keken constateerden zij dat de verkoper de verkeerde kleur had ingevuld, namelijk rood. Helaas hebben wij dat destijds in de snelheid niet gezien toen wij ondertekenden. Wij vertrouwden erop dat dat het door ons gekozen product correct was ingevuld.
Wij hebben tijdens het verkoopgesprek uitgebreid met de verkoper overlegd over o.a. wel of niet leren achterzijde stoel. De stoel in showroom was rood en daar kon je het verschil goed zien. Onze eigen zwarte draaistoel, die wij wilden vervangen door een nieuwe, had wel een rug van kunststof. Bij zwart vond ik het verschil niet zo zichtbaar; De verkoper adviseerde ons toch de rug ook van leer te doen. Hierdoor kwam er nog een € 200 bovenop de prijs die op de rode stoel in de showroom stond vermeld. We hebben toen wat stalen van hem gekregen om te zien hoe het leer er in het zwart uitzag. Wij vonden de kwaliteit mooi en hebben toen besloten de stoel te kopen met een leren achterzijde. De zwarte stoel, welteverstaan, niet de rode versie uit de showroom.
De verkoper van de Fauteuilerie heeft telefonisch ruiterlijk toegegeven dat wij in ons gesprek een zwarte stoel waren overeengekomen. Ook heeft hij ons ervan verzekerd dat alles goed zal komen. Helaas werden verder wij doorverwezen naar de Meubelman.
Daar hebben ze ons telefonisch laten weten dat wij getekend hebben en dus de rode stoel moeten accepteren. Het komt dus helemaal niet goed! Juridisch hebben we blijkbaar geen poot om op te staan. Ook al heeft de verkoper toegegeven dat wij bij hem een zwarte stoel hebben besteld zitten wij straks met een rood monster dat absoluut niet in onze kamer met zwarte leren meubels past. Daarom adviseer ik iedereen elke letter en ieder cijfer te controleren!!!!!

nee
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:23

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door nee »

ik wil reageren over alles wat er geschreven word over de MM.
Ik heb zelf diverse jaren bij deze organisatie gewerkt.

1. De mensen die er nu werken (winkel,magazijn,call-center,klantenservice) hebben echt geen verstand van meubels.

2. In de winkel gaat het er alleen maar om verkopen omdat de verkopers dan een deel krijgen van het verkochte artikel.

3. In het magazijn werken mensen die erg laag zijn opgeleid en werken voor het minimumloon.Deze mensen gooien en smijten met de meubels alsof het grofvuil is.

4. De dames op het call-center maken alleen een afspraak voor het bezorgen.

5. En de mensen op klantenservice hebben al helemaal geen verstand van meubels.

Ik heb een goede tip voor iedereen.

Mocht u meubels kopen bij Sanders,Montel,Fauteuilerie,Riant doe nooit een aanbetaling want dit is NIET verplicht.

worden de meubels bezorgtd en u bent niet tevreden over het geleverde artikel betaal dan nooit het hele bedrag want dan word de service NOOIT verholpen.

Ik ben blij dat ik weg ben en ik zal nooit bij deze organisatie iets kopen.
Ik wil het nog niet voor niks hebben.

Koop gewoon de meubels bij een Leenbakker ofzo.

Dit word geleverd door dezelfde fabrikanten en het is een stuk goedkoper.

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Koop gewoon de meubels bij een Leenbakker ofzo.
Dit word geleverd door dezelfde fabrikanten en het is een stuk goedkoper.
Wat een nonsens zeg. Meubelen van bovenstaande kwaliteitszaken te vergelijken met Leen Bakker. Maar er zat zeker nog een beetje wrok jegens je voormalige werkgever?

apollo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2008 17:55

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door apollo »

Na veel heen en weer bellen met de Meubelman, heeft de verkoper van De Fauteuilerie ervoor gezorgd dat nu een zwarte stoel voor ons wordt besteld. Op de nieuwe bon staat alles correct ingevuld. Nu maar afwachten of we hem ook echt krijgen, maar we hebben in ieder geval weer hoop op een goede afloop.

nee
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:23

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door nee »

Nee,er zit absoluut geen wrok.

Ik weet het zeker dat er bij Leenbakker dezelfde meubels worden geleverd omdat ik dat zelf heb gezien.

De meubelman wil gewoon teveel winst maken op een bank of stoel.

Ik weet meer over het reilen en zeilen binnen de MM dan iedereen denkt.

En jij spreekt over kwaliteit winkels.Laat me niet lachen.

En met de rest van mijn verhaal ben je het zeker wel eens want daar reageer je niet op.

meerkat81
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2008 21:03

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door meerkat81 »

begin sept. 2007 sanders meubelstad:
wij kopen twee fautuils levertijd 12 weken! (wat al bizar lang is!!!)
aanvankelijke leverdatum 8 dec. dit verloopt maar de bestellig zou nu drie weken later komen, dat gaat ook weer voorbij nu wordt het week 1-2, daarna week 3-4, daarna week 5-6, week 7-8. Iedere keer als wij contact opnemen met de Meubelman komt er weer een twee a drie weken levertijd bij! (ongelooflijk)
Omdat de leverdatum al meer dan een maand verlopen is, maken wij gebruik van de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. (en nu alleen nog hopen dat we spoedig onze aanetaling terug krijgen! :?

MontelKlant
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2008 16:02

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door MontelKlant »

@Nee,

Wij hebben ook problemen met een longchair die we bij Montel in Den Bosch hebben gekocht. De rugkussens van deze bank zitten vol met veren en die komen er massaal uit. Verder begon de stof van de rugkussens op de naden te kerven waardoor er gaten ontstonden.

Volgens de regels hebben we een serviceforumulier opgestuurd en vervolgens is er iemand van de Meubelman geweest om een foto te maken en dit intern te bespreken. Vervolgens zijn de kussen opgehaald en deze zouden ter reparatie aan de fabrikant worden aangeboden. We zijn de kussens van onze bank nu al ruim 7 weken kwijt (vanaf 22 januari 2008) kwijt. Regelmatig hebben we met de Meubelman gebeld om te vragen naar de voortgang. Als reaktie: de reparatie kan net zolang duren als de levering van een bank: 6 weken. Dus wij hebben geduld. Echter, nu ontdekte ik 3 weken geleden dat de stof onder de zitkussens ook gaat kerven. Wederom gebeld met een vraag over de rugkussens en deze klacht ook gemeld. Herhaaldelijk wordt beloofd dat men terugbelt, maar dat gebeurt nooit.

Vandaag wederom met de Meubelman gebeld en nu blijkt dat de kussens niet bij de fabrikant zijn en ze weten niet of ze ooit wel bij de Meubelman het pand hebben verlaten c.q. zijn binnengekomen :shock: . Ik ben nu voor het eerst boos geworden en wil gewoon een nieuw bankstel. Gebeld met Montel in Den Bosch omdat we bij de Meubelman niet verder komen: worden we terugverwezen naar Meubelman: zij kunnen niks doen. We moeten maar een brief schrijven.

Nu wil ik een brief schrijven maar ik heb geen adres van de Meubelman. Tevens lees ik hier op het forum dat we een contract hebben met Montel over de bank en dus Montel aansprakelijk moeten stellen. Maar van deze organisatie vind ik alleen maar vestigingsadressen. Geen hoofdvestiging of een centraal kantoor. Ook geen namen.

Kun jij me wellicht vertellen welk adres ik het beste kan gebruiken en de naam van de directeur? Ik hoop dat je ons kunt helpen want ik begin te vrezen dat onze kussens gewoon kwijt zijn.

Bij voorbaat bedankt voor je reaktie.

marloes43
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 00:07

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door marloes43 »

even een positief bericht over sandersmeubelstadt
eind sept hebben wij eerst een bankstel daar besteld en een week later de rest van de meubels.
midden december zouden ze de bank leveren en begin januari de meubels.
maar tot onze grote vreugde is alles 1 week te vroeg keurig netjes geleverd, en de bank die niet in de lift paste is netjes naar 6 hoog gebracht met mede hulp van twee andere mannen.
prima service niks over te klagen gehad mag ook weleens gezegd worden.

succes allen met de problemen en dat ze maar correct en snel afgehandeld mogen worden!

en leenbakker mocht willen dat ze de meubels verkochten 8)

Clausje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2008 23:23

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Clausje »

Ook wij hebben een hele lange voorgeschiedenis met de meubelman. In januari 2007 meubels besteld, in mei gedeeltelijk de verkeerde gekregen, in juni pas andere kunnen bestellen omdat onze 1e keuze niet meer leverbaar was. In oktober, een week te laat, na heel veel bellen uiteindelijk de nieuwe meubels gekregen. Ondertussen pluist ons bankstel, wat we vanaf september gebruiken, als een tierelier. Na een week moeten we de klep van het TV meubel ondersteunen met een plastic beker. De tafelpoten beginnen te scheuren, ook de pootjes van de salontafels en het TV meubel. De wieltjes van onze stoelen breken af. Er worden door de telefoon allerlei toezeggingen gedaan, maar er komt niets van terecht. Uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld. Nu kan ineens alles, maar voor ons te laat. We laten het toch voorkomen. We hebben afgelopen 18 april de toezegging gehad dat we ons gehele interieur mogen vervangen en dat we zelf mogen weten in welke winkel we het uitkiezen. Wel een van hun eigen ketens. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het op dit moment, na het lezen van dit forum, niet meer zo zie zitten. De eerste brief die binnenkomt van de meubelman, na de uitslag van de geschillencommissie, komt al niet overeen. Meteen gebeld en er wordt (weer) beloofd dat ze het nu goed doen. We wachten af!

tazzy23
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008 20:12

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door tazzy23 »

Pfff, nou, wij hebben dus ook een bank besteld bij Sanders Meubelstad in Oldenzaal, en als ik al die berichten zo lees word ik niet echt vrolijk.
De levertijd bij ons is inmiddels ook verstreken. Heb iemand van Sanders aan de telefoon gehad en zij gaf aan dat hun er geen informatie over kunnen geven maar dat je daarvoor bij de Meubelman moet zijn. Ze wou wel voor me bellen en ik zou terug gebeld worden (bij hun in het systeem stond dat het nog een paar weken zou duren maar ze wist niet waarom, had volgens haar waarschijnlijk van doen met de kwaliteitscontrole)... Heb nog niets gehoord (zal wel door de vakantieperiode komen) maar ik verbaas me nog het meest over de aanbetaling....

Toen we de bank hebben gekocht werd ons verteld dat we 50 % moesten aanbetalen. Met m'n stomme kop heb ik dat dus ook gedaan (vol goed vertrouwen). In de voorwaarden staat echter bij hun vermeld dat er nooit meer dan 25% aanbetaald mag worden. Toen ik dit aan haar vertelde werd ze kwaad en zei ze dat er nog nooit mensen over hadden geklaagd! En dat het juist voor de mensen makkelijk is als ze bij aflevering nog maar de helft hoeven te betalen! Hierop gaf ik aan dat ik natuurlijk wel rente mis over dat bedrag (en hoe langer de levering duurt, hoe meer rente ik mis) en dat hun dat zelf in de voorwaarden hebben staan. Nou, hierop kon ik natuurlijk geen gewone reactie verwachten, er werd me op een kwade toon verteld dat je dan wel erg op de kleine lettertjes moest letten en dat zij de voorwaarden zo ook niet wist (???? het lijkt me dat men hiervan toch op de hoogte moet zijn?????). Wat of ik dan wel niet van haar verwachte want de aanbetaling was gedaan en daar kon ze ook niets meer aan veranderen. Hierop heb ik weer aangegeven dat dit niet volgens de voorwaarden was toegestaan, dat me dit ook niet is verteld door de verkoopster en dat ik dat erg vervelend vind. Hierop reageerde ze ook al niet al te vriendelijk (zachtjes uitgedrukt) en toen ik ook nog eens vertelde dat ik rente misloop (het gaat wel even om een aanbetaling van 250 euro, vind ik nog best veel geld voor een periode dat je niets hebt, en die periode wordt steeds langer). Nou, ze werd nog kwader en maakte me even goed duidelijk dat ik niets van haar hoefde te verwachten en dat ik wel erg aan het letten was op de kleine lettertjes.

Het kan misschien aan mij liggen, maar ik vind wel dat de verkopers op z'n minst van dergelijke voorwaarden op de hoogte moeten zijn en dat ze me dan ook nog op zo'n toon te woord staan vind ik wel het toppunt (ze had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat ze het erg vervelend vind, dat er een misverstand is geweest ofzoiets.... Klinkt in iedergeval al wat vriendelijker). Ik ben dan ook benieuwd of er meerdere mensen hierover een klacht hebben ingediend of navraag over hebben gedaan? Want volgens haar was ik de eerste die daarover begon.....

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

Wettelijk is 50% aanbetaling vragen toegestaan.
CBW aangesloten bedrijven zijn verplicht de CBW voorwaarden te gebruiken en mogen maar 25% max aanbetaling vragen.

Het gaat niet alleen om de rente die je misloopt, Ook om het risico dat de winkel op de fles gaat, dan ben je de aanbetaling kwijt!
(CBW biedt een "aanbetalingsgarantie" tot slechts 25% van aankoopbedrag. Die aanbetalingsgarantie is overigens niet waterdicht)


50% aanbetaling is vooral makkelijk voor Sanders: klant financiert zijn eigen meubels vooraf, en indien klant zich bedenkt en wil annuleren zijn de annuleringskosten tot 50% al binnen.

Als je de kleine lettertjes goed leest, dan zie je dat je kosteloos van de koop af kan zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is......

tazzy23
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008 20:12

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door tazzy23 »

Bedankt voor je reactie! Ik heb de bank dus ook geannuleerd (zitten nu op bijna 4 weken na de afgesproken levertijd en het zou nog even duren), het zal me benieuwen hoe dit wordt afgehandeld.

En inderdaad, precies wat je zegt, het risico dat je de aanbetaling kwijt raakt bij faillissement.... Was ik nog even vergeten te vermelden. En ze kunnen me niet eens vertellen waarom de levering van de bank zoveel vertraging oploopt (meestal geen goed teken).

tazzy23
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008 20:12

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door tazzy23 »

Grmbl. Dat schiet dus echt niet op met die lui. Er wordt gewoon nauwelijks gereageerd op de mails.. En nu krijg ik dus in 1 keer te horen dat de bank 3 juni jl bij hun binnen is gekomen (en nee, niemand heeft me toen gebeld voor aflevering of zo, en dat was ook sowieso buiten die 16 weken) en dat ik nu de keus heb, of bellen om een afspraak te maken voor levering, of fluiten naar m'n centen. :?

Pffff, ik word echt niet goed van die lui. Iemand nog een idee wat ik nu kan doen? En voor degene die er dus over denken om bij hun een bank te bestellen: nooooooooooooooooit aan beginnen!

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

heb de bank dus ook geannuleerd (zitten nu op bijna 4 weken
Je kan pas zonder kosten annuleren NADAT de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken was.
(Als je eerder wil annuleren kost dat geld! 30 of 50% van de aankoopsom)

Ik hoop dat je in die schriftelijke annulering (beter was om dat ontbinding van de koop te noemen) hebt aangegeven dat je direct wil "annuleren" zodra vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is.
In dat geval zijn volgende stappen vanzelfsprekend: schrijf een brief waarin je als gevolg van ontbinden van de koop de aanbetaling binnen 2 weken terug wil. Vermeld tevens dat indien de betaling niet binnen die termijn binnen is, je hiervoor naar de geschillencommissie stapt. Bij geschillencommissie zul je je ook beklagen over het gehanteerde aanbetalingspercentage.

Ex-medewerkster MM
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2008 21:20

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Ex-medewerkster MM »

Beste gedupeerden van de Meubelman,

Ook ik ben een ex-medewerkster van de MM, afdeling service.Heb hiervoor trouwens geen opleiding genoten, heb wel veel geleerd in de praktijk over meubels en stoffen etc.

Wil mijn kennis en ervaringen wel op dit forum delen met jullie.
Het klopt dat er veel mis gaat bij leveringen en afhandeling van klachten door de MM. De MM behoort de klachten op te lossen van klanten van Sanders Meubelstad, Montel, Riant, Fauteuillerie (in mijn tijd, wellicht zijn er meer bedrijven inmiddels overgenomen).

De meubels worden afgeleverd door de afdeling expeditie/transport van de MM, te Eck & Wiel. Deze zijn alleen te bellen voor een aflevertijd wanneer de leverdatum al bekend is. Dit wordt via een computer gedaan, dus ordernummer bij de hand houden.

De afdeling service van de MM valt onder Nijman International en bevindt zich ook in het pand van Nijman Int.
Marconibaan 49
3439 MR Nieuwegein
030 2885455 (nummer Nijman Int.)
030-2892880 (faxnummer)
030 - 6014747 (algemeen nummer MM)

De organisatie is absoluut niet in orde bij de MM. Dit komt vooral door de directie van Nijman Int. (Dhr. Wim Pijper).
De afdeling service is een ondergeschoven kindje binnen het bedrijf, want klachten en vooral klachten naar tevredenheid oplossen kost (te) veel geld. Om die reden worden er vooral veel goedkope (veel parttime) medewerkers aangenomen. Een enkele medewerker hebben wel jarenlange erbaring in de woonbranche met name in de verkoop zelf, met de bijbehorende service na de verkoop. Deze mensen zijn gedwongen op kantoor te gaan werken op de afdeling service toen het hoofdkantoor besloot de service van alle winkels te centraliseren.
Na deze beslissing zijn er vele managers van de afdeling service de revue gepasseerd. Maar niemand kan aan de verwachtingen van de heer Pijper en zijn rechterhandjes (die graag witte voetjes bij hem halen) voldoen. Binnen no-time is er weer een andere manager c.q. directuer van de MM, die de troep van de voorganger kan opruimen, en weer een ander beleid gaat voeren. Dus voor de service-medewerkers (degene die het echte werk voor de klanten moeten doen) is het steeds weer aanpassen, elke keer weer een ander beleid uitvoeren met de bijbehorende regels. Dit komt zeker niet ten goede betreffende service verlenen en klachten oplossen. Tot zover voor nu over de MM.

Indien service niet goed wordt verleend door de MM en u van mening bent dathet lang genoeg heeft geduurd, bestaan er verschillende rechten, zoals een financiele tegemoetkoming, de mogelijkheid om de order te annuleren etc.
Mocht er door de MM niet thuis worden gegeven en u bent overtuigd van uw recht en gelijk, kunt u uw rechtsbijstand inschakelen, of uw zaak aanmelden bij de geschillencommissie wonen. www.sgc.nl

Mocht u een vraag hebben betreffende uw (s)lopende klacht bj de MMof over de gang van zaken bij de MM in de tijd dat ik er werkte, dan kunt u me mailen via deze pagina, of een bericht op dit forum achterlaten.
Succes en sterkte!

Klantenserviceman

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Klantenserviceman »

Dag mevrouw de ex-medewerkster van de MM,

Ik begrijp dat je je naam niet durft te gebruiken. Het is natuurlijk niet kies om als oud medewerkster van een organisatie de vuile was buiten te hangen. Blijkt ook nog eens dat je je berichtje op alles wat blijkbaar met de MM heeft te maken, hebt geplaatst. Jammer dat er medewerkers zijn die zo rancuneus zijn t.o.v. hun oude werkgever.
Ik hoop dat je nieuwe werkgever er niet achter komt dat je zo in elkaar zit. Die zal hier vast niet van gecharmeerd zijn, het zal het vertrouwen zeker niet ten goede komen. Al met al mag de MM dankbaar zijn dat je er niet meer werkt.

Ik weet niet wat je daar allemaal wel en niet hebt meegemaakt, maar als je vaker op een afdeling klantenservice hebt gewerkt (maakt niet uit binnen welke branche) dan weet jij ook dat er in elk bedrijf wel iets te klagen valt, aangezien je op de afdeling klantenservice altijd alles voor je kiezen krijgt wat NIET goed is gegaan. Dit geeft natuurlijk al snel een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Heb je zelf iets aan gedaan om het te veranderen? Waarom ben je niet weggegaan binnen een paar weken toen je merkte dat het niet het bedrijf was dat je zocht? Ik vind het altijd jammer als mensen alleen klagen......................en zeker achteraf als ze een organisatie nog een trap na willen geven. Dan ook nog namen noemen? Getuigt niet van veel klasse.

Een teleurgestelde klantenserviceman in hart en nieren !

Gesloten