LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Cynthiav
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Cynthiav »

De enige matrassen die droog blijven en niet vochtig en klam worden zijn afgedekt met katoen, wol enz. Let op dat er geen latex of schuim in verwerkt zit.
Natuurlijke materialen kunnen veel vocht opnemen zonder nat aan te voelen en daarbij laten katoen en wol vocht ook makkelijk los.
Denk maar aan katoenen t-shirts die iedereen liever zomers draagt dan kunststof t-shirts.
Zelf zijn wij na grondig prijs-onderzoek en veel teleurstellende bezoeken aan beddenspeciaalzaken bij Lavital terechtgekomen. Het mooie hiervan is dat zij elk individu de mogelijkheid kunnen bieden een bed op maat te maken. Misschien allergie voor wol, dan verwerken ze een dubbele laag katoen in het matras. Heel veel is mogelijk, omdat ze alles in eigen fabriek maken, met de hand. In voorgaande jaren zijn wij veel geld kwijtgeraakt aan matrassen en slaapsystemen die het toch niet helemaal waren of waarvan de kwaliteit snel achteruit ging. Hier hebben wij veel van geleerd. Wij hebben nu geinvesteerd in kwaliteitsmatrassen van dit merk. Door de binnenvering komt het vocht niet aan de onderkant, geen schimmel dus aan de onderkant van het matras. Er treedt geen kuilvorming en dus geen kwaliteitsverlies op omdat er geen schuimmaterialen in verwerkt zijn. Het Lavital matras behoudt zijn kwaliteit voor vele jaren.

Wat u wilt besteden aan een duurzaam en degelijk matras is echter een persoonlijke keuze en hangt uiteraard af van het te besteden budget.
Maar vaak is het een rekensom die men moet maken om te beseffen dat bij matrassen goedkoop vaak duurkoop is. Laat u in uw keuze in ieder geval goed adviseren en stel kritische vragen. Schimmelvorming onderaan een schuimmatras lijkt mij in ieder geval niet echt anti-allergeen?!

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jls630430 »

helaas zit u er een beetje naast. Katoen neemt wel veel vocht op, maar houdt het ook lang vast. het zomer t-shirtje krijgt toch ook transpiratie vlekken?

Latex is een natuurlijk materiaal, dat vocht regulerend werkt en niet te verwarren met polyeherschuimen. Hoewel de laatste maanden nieuwe technologische schuimen en vezels ontwikkelt zijn, die beter vocht verwerken dan welk natuurlijk materiaal dan ook.

Belangerijk is dan ook het ventilerend vermogen van de bedbodem. Het verdient de aanbeveling een spiraal of boxspring te nemen. respectievelijk 86% en 100% ventilerend. Een lattenbodem, ongeacht brede of smalle latten, haalt slechts 50 %.

Dus de bodem speelt zekers een grote, zo niet de grootste rol.

brifri
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 21:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door brifri »

Even onze mening over tempur matrassen.
Mijn man en ik hebben allebei een tempur matras. Ik heb de zachtere variant en mijn man de hardere variant. Ik ben zeer tevreden over mijn geweldig zachte matras. Ik heb totaal geen last van kuilen, het past zich snel aan aan mijn lichaam. Ook heb ik een neksteun kussen van tempur.

Mijn man daarentegen vindt het een heel vervelend matras. De schotelbodem die we erbij hebben gekocht was hij al snel zat. Daarom heeft hij een plank op de schotels gelegd. En nog steeds heeft hij soms rugklachten.

Dus ik denk dat het erg persoonlijk is!

Succes bij het zoeken naar het juiste matras!

Tiësto
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2007 21:02

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Tiësto »

Wij zijn ook zeer tevreden over de kussens en matrassen van Tempur.
Het is even wennen maar ik zou nu niets anders meer willen.
Ook mijn partner wil nooit meer een ander matras.
Nu het wat kouder is, voelt het matras wat harder aan als je in bed stapt maar het wordt al heel snel zachter door je lichaamstemperatuur.
Wij zijn dus alleen maar positief over Tempur en hebben tot nu toe geen nadelen ondervonden.

idalie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2007 19:49

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door idalie »

ik wil mij een goede matras aanschaffen maar ik zweet nogal en mijn slaapkamer word niet verwarmd is het dan aanteraden om een tempur matras te kopen of kan ik beter een boxspring kopen

@chris
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:06

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door @chris »

Ik vind het vervelend als mensen niet eerlijk zijn. Ze denken ik heb dit matras gekocht en ik zit daar aan vast.
Ik kan me het haast niet voorstellen dat een matras wat nagenoeg geen vocht opneemt lekker slaapt.
Kijk als ik geloof dat als ik op de kale grond ga liggen en dan lekker slaap is dat een gegeven.
Het is makkellijk als je ligt te piekeren of over dingen inzit dit toe te bedelen aan je matras.
Vroeger toen ik net verkering had en ze kwam eenkeer slapen sliepen we samen in een eenpersoonsbed nou als een roos.
Moet er nu niet meer aandenken.
Kijk eens in de derde wereldlanden hoe die mensen slapen vaak zo op de grond.
En al die mensen die met hun sleurhut of tent er op uit trekken.
De matrassen zijn waardeloos maar ze slapen als ossen.
Dus heelveel is subjectief. Ik heb zelfs nog geslapen op hooi omdat we zo arm waren. Dus een matras van hooi de aren staken soms gewoon in mijn lijf. En s ochtends lag je echt in een kuil. En als je alles op klopte stofte het zo.
Dus laten we nu blij zij en over kussens gesproken ik heb nog steeds geen goede gevonden. Het duurste kussen was 120 euro en daar ligt nu de hond op, graag wat tips
Groet Chris
[/b]

josenannie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:53

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door josenannie »

ook wij kochten een 2 x tempur matras in juli met bijhorende lattenbodems ,het nadeel vinden wij het is heel koud als je erin komt te liggen en snachts wordt het te warm heb angst voor als het heel warm weer wordt wij komen van een waterbed dat wij trouwens 12 jaar hebben gehad maar op aanraden van de winkel overgegaan zijn op tempur we hebben echter de raad gekregen om er een ergosleep in te leggen maar wanneer gaat het ophouden?(KOSTEN?)veel groetjes annie

richard cuvelier
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:30

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door richard cuvelier »

Wij gaan een ander bed kopen,ik weet nog niet wat vandaar ik info zoek over oa tempur.ik lees slecht ventilerend,en dat het in veel ziekenhuizen gebruikt wordt.dus goed is.
mensen vergeet niet dat ziekenhuizen helemaal niet voor ventilatie gaan ,maar juist voor comfort en hygienne,want hun matrassen zijn allemaal beschermd door een kunstof hoes wat om het matras heen zit genaaid.dus het zal kloppen dat van die ventilatie,kunstof ventileerd indd niet.ik denk dat je gewoon om de 5 a 8 jaar een nieuw matras nodig hebt,ook al heb je een heel dure.

biggel
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2007 01:23

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door biggel »

Ik ben zelf werkzaam bij een leverancier/producent van ziekenhuis bedden en matrassen. Dat traagschuim goed is tegen doorliggen enz dat is juist.
Ziekenhuizen gaan echter ook voor duurzaam een matras moet eenvoudig te reinigen zijn en lang meegaan! Vaak te lang, in een ziekenhuis bed lig je namelijk niet lekker, onlangs er 5 dagen in gelegen en het was waardeloos, je zweet er werkelijk uit dat komt door de hoes om het matras.
De de bedden gaan in het ziekenhuis over het algemeen door een wasstraat om te reinigen, matrassen worden afgenomen met een natte doek, hygiene gaat voor comfort!

Om dus een tempur matras met een ziekenhuis matras te vergelijken..... gaat mij wat ver. Als alle ziekenhuizen braaf de matrassen om de 5 tot 8 jaar zouden vervangen kregen we wel grotere orders te verwerken ;)

jgo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:55

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jgo »

Ik slaap nu al weer een jaar of 5 op een tempur matras en wil nooit meer een andere.
De klacht over de ventilatie klopt hij ventileerd niet zoals een confentioneel matras maar is niet hinderlijk.
Als je in bed stapt is hij inderdaad stug en s'winters zelfs hard maar dat duurt maar even en dan zak je er fijn in weg zonder drukpunten dus geen pijn in armen c.q. schouders als je op je zij ligt.
Ook schijn je hierdoor minder te draaien in je slaap.
De prijs is hoog maar dit komt door de hoge bonus die de leveranciers krijgt ik heb hem via via rechtstreeks van dfc gekregen en dat scheelde op 2 matrassen van 90x200 ongeveer 350 euro.
Het is heel persoonlijk denk ik hoe hij zal bevallen maar ik raad aan niet na 1 of 2 nachten te oordelen want ik heb de eerste 14 dagen vaak gedacht waar ben ik aan begonnen ik kreeg in eerste instantie zelfs last van mijn rug omdat ik van een hard naar een relatief zacht matras overstapte maar dat ging snel weer over toen ik eraan gewend raakte en nu wil ik niet meer anders want ik slaap als een roos.

M_1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2008 19:58

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door M_1972 »

ben geen verkoper maar heb veel ervaring met producten
zoals ook deze matrassen
in een dikke uitvoering

vroeger hadden we een waterbed
dit is het beste wat het geeft buiten het waterbed....

je ligt er super relax op
vormt zich naar je lichaam
dus je behoefte om te bewegen verdwijnt
gewoon super lekker en goed matras

cfi
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2005 22:26

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door cfi »

Ik slaap nu ook al meer dan een jaar op zo'n matras. Was in het begin ff wennen. Fantastisch. Mijn matras is wel van traagschuim, maar niet van Tempur. Tempur koop je alleen als geld geen enkele rol speelt en je zondermeer bereid bent 2 x zo veel te betalen als nodig is. Voor minder dan de helft van de prijs koop je die van een ander merk en gegarandeerd van exact hetzelfde materiaal en dikte. Grove winsten bij verkopende partijen, dure reclames daar ga ik echt niet voor betalen.

henriette 55
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2008 14:46

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door henriette 55 »

Wat zitten er toch een simpele zielen op dit forum zoals bv gast.Ik verkoop al 25 jaar matrassen maar zoals TEMPUR is er geen een vergelijkbaar.Inderdaad een investering maar wel voor de komende 20 jaar ligcomfort. Slaapkamer 15 graden? is het u bekend dat bij deze temperatuur schimmels en vocht een grote kans krijgen "zeeeer ongezond zet hem maar op 18 graden dan hoeft uw lichaam minder te werken om op temperatuur te blijven en krijgen vocht en schimmels geen kans.Een goed dekbed en een molton op de tempuurmatras is in principe voldoende om het vocht op te vangen. Ik lig al 8 jaar zomer en winter warm of koud heerlijk op TEMPUR.

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

hallo :)
Even een vraagje misschien dat jullie mij advies kunnen geven
Ik heb een traagschuimmatras en het slaapt lekker maar
ik kan niet wennen aan deze kussens.
Wat kan je als alternatief kussen het beste op een traagschuimmatras
gebruiken?

cfi
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2005 22:26

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door cfi »

Wat zitten er toch een simpele zielen op dit forum zoals bv gast.
Hoezo simpele ziel. Een matras is een nogal persoonlijk product. Als 'gast' zich prettiger voelt op een ander soort matras dan acht ik het niet nodig zo iemand een simpele ziel te noemen. Enige jaren gelden in een consumenten programma liet men een duitse expert (testinstituut) op het gebied van matrassen aan het woord. De goedkoopste matras kon voor iemand de beste zijn, de duurste een wanproduct. De prijs was volgens deze deskundige geen enkele maatstaf voor een goede nachtrust. Natuurlijk wil een verkoper iets verdienen. Op de matrassen van TEMPUR zit een gigantische winstmarge. De prijs zal wel dwangmatig zijn vastgesteld door de fabrikant, want je koopt geen 'Tempur' onder de adviesprijs.

clucouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:49

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door clucouw »

ik heb nu sinds 4 dagen een tempur matras en ben er enorm blij mee
geen pijn meer alleen word ik nu iedere keer wakker omdat ik drijfnat ben van het zweet!
in de winkel is mij verteld dat ik alleen maar een hoeslaken over het matras hoef te doen en geen molton.
is er iemant die raad weet?

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

Hoi :D
Ik zou toch een molton over je matras heen doen
Wat ik zelf heb gedaan, ik had het ook
ik heb mijn dekbed erafgegooid en ben onder een
laken met deken gaan liggen.
Misschien voor jou ook een oplossing?

Timba
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 14:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Timba »

Ook ik slaap nu ook al meer dan een jaar op een tempur matras. Na 3 weken was ik er aan gewend en het resultaat is geweldig een betere nachrust door een goede matras betekend meer dan ik had gedacht. Ik ben het daarom niet eens dat je tempur alleen koopt als geld geen rol speelt. Tijdens het testen van enkele andere traagschuim matrassen is er wel zeker kwalitiets verschil te bemerken.

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Woma »

Wat zitten er toch een simpele zielen op dit forum zoals bv gast.Ik verkoop al 25 jaar matrassen maar zoals TEMPUR is er geen een vergelijkbaar.Inderdaad een investering maar wel voor de komende 20 jaar ligcomfort.
Over simpele zielen gesproken, als verkoper moet je toch wel weten dat geen enkel matras 20 jaar lang mee gaat,( Nee, ook Hästens niet). In 20 jaar zou dat matras bijna 11000 liter transpiratievocht te verwerken krijgen, en Tempur matrassen blinken al niet uit in ventilatie.

Al zou het matras nog zijn veerkracht en comfort hebben, het is een broeinest van schimmels bacteriën enz. (vooral als je de kachel nog wat hoger zet op bv 18 gr.), onhygiënisch dus.

Ik zie de investering hooguit voor 10 á 15 jaar. Of het die investering waard is laat ik hierbij in het midden.

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door ruudflohil »

Ik zie de investering hooguit voor 10 á 15 jaar. Of het die investering waard is laat ik hierbij in het midden.
Lees ik hier het commentaar van een expert of ook iemand die er maar naar gokt? Als je wat schrijft in die trant kom dat met verwijzingen naar een testrapport van experts. Daar hebben we, simpele zielen, wat aan.

Gesloten