Home24: ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Hans van der Leeden
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2014 11:41

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Hans van der Leeden »

Ook ervaring met Home 24. advies is niets kopen daar!!
allereerst beloofde ze bij inschrijving van nieuwsbrief 10 euro korting bij aankoop. Nou nee dus...

Daarna product gekocht kast: komt beschadigd aan
Niet te bereiken telefonisch
Dan krijg ik uiteindelijk 11 e-mails.... (met wisselende of zelfde verhaaltjes...
En weiger nu het geheel op te sturen want uit ervaring van anderen: geen nieuwe kast en geen geld
dus vandaar nu hier anderen gewaarschuwd!

Sebastianjc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2014 10:57

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sebastianjc »

Ik heb eindelijk telefonisch contact met ze gekregen. Om 9:00 precies ging de lijn open en kreeg ik toen ik ze belde geen bezettoon. Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan, is mij 25 procent korting + 30 euro tegoed toegekend. Nu heb Ik 3 dagen later een mail gekregen als bevestiging, waarin ze aangeven dat ze helaas maar 20 procent korting kunnen bieden. WAT EEN WAARDELOOS BEDRIJF!!

ben nu in een vicieuze cirkel beland. Ik kan weer opnieuw proberen telefonisch contact op te nemen, want reageren op mails doen ze niet

Mhilbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 13:02

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Mhilbers »

Hallo,

Ook ik heb een klacht over Home24. Ik had een schoenenrek besteld. Helaas was deze niet naar wens en na gebeld te hebben met Home24 (begin juli) kreeg ik een adres om het rek kostenloos retour te sturen. Aangezien ik had aangegeven via creditcard te betalen, werd mij beloofd dat het bedrag niet zou worden afgeschreven.
Dit was echter niet het geval en het bedrag werd alsnog afgeschreven ondanks dat het rek reeds lang retour was gegaan. Overigens hebben zij dit nooit aangepast in het systeem.
Na diverse pogingen de klantenservice te bellen, en iedere keer na 30 minuten de moed op te hebben gegeven, en tickets hebben gelogd via de website waarop enkel een standaard bevestiging kwam, ben ik een kijkje gaan nemen op Facebook. Hier waren de klachten niet aan te slepen, vele klanten die op hun geld zitten te wachten na retour, kapotte leveringen etc. Na een bericht geplaatst te hebben kreeg ik eindelijk antwoord: of ik mijn klacht in een prive bericht via FB wilde sturen. Vreemd, maar kennelijk is dat de moderne manier van klantenservice (dus geen email of telefoon), echter toch een bericht gestuurd. Hier kreeg ik het antwoord op dat er een foutje in het systeem was geslopen en dat ik binnen een week mijn geld terug zou krijgen, dat was 20 augustus. We zijn inmiddels 3 weken verder en via prive berichten reageert Home24 ook niet meer. Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten, net als vele anderen. Had dit persoonlijk niet verwacht, ben bijvoorbeeld zeer tevreden over Zalando (zustermaatschappij?)
Benieuwd of Radar hier aandacht aan gaat besteden.

Met vriendelijke groet,

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze verzuipen in het door henzelf gemaakte stuwmeer van klachten. Het lijkt mij duidelijk dat ze elke controle kwijt zijn.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door wieder »

"Duits" bedrijf ...dat gaat over het algemeen wel goed, maar ze hoeven zich niet aan de Nederlandse Wet KoA te houden.Wel aan de europeese , die is geloof ik wat ruimer/anders

Loesje64
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2012 17:09

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Loesje64 »

Ik heb Radar van de week een mailtje gestuurd met Home24 als een eventueel onderwerp voor hun uitzending..... Om lang verhaal kort te maken.
Bureau besteld 25/11/14, verzonden 24/12/14 (zeggen ze). Nooit iets ontvangen 1/2/15. Telefoon nemen ze niet op. Op meerdere mailtjes reageren ze niet, of niet inhoudelijk. Op facebook wordt er vaak wel gereageerd. Ze vragen iedereen dan of je een berichtje wilt sturen met het bestelnummer en verder gebeurd er weer niets. Thuiswinkel.org een mailtje gestuurd, zij zouden het doorsturen... en jawel.... geen reactie. Dus tweede mail naar thuiswinkel.org. Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. En ja het had veel slimmer geweest als ik eerst recensies had gelezen (zucht)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Loesje64 schreef:Ik heb Radar van de week een mailtje gestuurd met Home24 als een eventueel onderwerp voor hun uitzending..... Om lang verhaal kort te maken.
Bureau besteld 25/11/14, verzonden 24/12/14 (zeggen ze). Nooit iets ontvangen 1/2/15. Telefoon nemen ze niet op. Op meerdere mailtjes reageren ze niet, of niet inhoudelijk. Op facebook wordt er vaak wel gereageerd. Ze vragen iedereen dan of je een berichtje wilt sturen met het bestelnummer en verder gebeurd er weer niets. Thuiswinkel.org een mailtje gestuurd, zij zouden het doorsturen... en jawel.... geen reactie. Dus tweede mail naar thuiswinkel.org. Ik denk dat ik nog wel even bezig ben. En ja het had veel slimmer geweest als ik eerst recensies had gelezen (zucht)
Gisteren uitzending Kassa gezien; zelfs Thuiswinkel.org word gekopieerd en kan het zomaar zijn dat u ook in de maling bent genomen. Het is steeds moeilijker betrouwbare sites te vinden. Dus eerst voortaan maar op Thuiswinkel zelf klikken en zien of Home24 er echt bij aangesloten is. Zelf betalen met Ideal schijnt men naar een vals nummer gelinkt te kunnen worden.

Loesje64
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2012 17:09

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Loesje64 »

Ze zijn wel lid van thuiswinkel.org.... zij hebben het ook in behandeling genomen. Vandaag mail van home24 dat ik binnen 10 werkdagen mijn geld teruggestort krijg.... na weken eindelijk een concrete mail van hun kant... maar inmiddels wel eerst zien dan geloven. Ik lees vaker dat mensen hun geld pas terug krijgen van Home24 na bemiddeling van thuiswinkel.org

Loesje64
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2012 17:09

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Loesje64 »

Ik weet niet sinds wanneer, maar ik zie nu wel dat ze het thuiswinkelwaarborg merk niet meer mogen voeren omdat ze niet meer aan de voorwaarden voldoen. Ze zijn nog wel lid van thuiswinkel.org.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Loesje64 schreef:Ik weet niet sinds wanneer, maar ik zie nu wel dat ze het thuiswinkelwaarborg merk niet meer mogen voeren omdat ze niet meer aan de voorwaarden voldoen. Ze zijn nog wel lid van thuiswinkel.org.
Dat bedoelde ik met mijn waarschuwing. Begrijp alleen niet echt wat je schrijft. Ze mogen het Thuiswinkel Waarborg niet meer voeren en ze zijn nog wel lid van thuiswinkel.org. Dat zijn ze dus niet meer. Hoop dat je alsnog je geld terugkrijgt.

Loesje64
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2012 17:09

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Loesje64 »

Wat ik met mijn verhaal bedoelde is dat Home24 tot zeer recent nog was aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg. Vorige week kwam ik het bericht tegen op thuiswinkelwaarborg dat Home24 het logo (voorlopig) niet meer mocht voeren omdat men op dit moment niet aan de voorwaarden voldoet. Ik heb toen een mail gestuurd naar thuiswinkel.org. Hierop kreeg ik onderstaande reactie.

Hartelijk dank voor uw bericht. Mocht u een klacht hebben over Home24, dan kunt u deze nog wel via onze website doorgeven. U kunt hiervoor het klachtenformulier gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Een aantal dagen laten is het voorlopig niet meer mogen voeren veranderd in niet meer te vinden. Ik ga nu kijken en tot mijn verbazing heee, daar zijn ze weer.

Home24.nl
is lid van Thuiswinkel.org

Categorieën:
Logo Home24.nl
Website: http://www.home24.nl
E-mailadres: [email protected]
Telefoonnummer 020 8081010
Vestigingsadres: Nassauplein 30, 2585 EC, 'S-GRAVENHAGE

Het rommelt behoorlijk dus. Op de facebookpagina van Home24 stond van de week in een reactie op een vraag van iemand over het feit dat ze het logo niet meer mogen voeren dat ze aan het onderhandelen waren met thuiswinkelorg.
Ik vermoed zelf nu dat ze het vignet niet meer mochten voeren maar nog wel lid waren en met thuiswinkel.org in bespreking zaten over hun slechte presteren.

Trouwens..... had ik het goede nieuws al verteld .... wij hebben inmiddels ons geld terug gekregen.....

poortvliet10
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 14:47

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door poortvliet10 »

Eind december spullen geretourneerd. Retourneren is gratis zeggen ze. Wij moesten €16,- betalen bij POSTNL, omdat het terug gestuurd wordt naar Duitsland. Dit bedrag is ( na div. mails) 4 weken later door Home24 betaald.

De €169,- voor de paneelgordijnen nog steeds niet. Diverse keren gemaild en zowaar 1 keer telefonsich contact gehad na 36 minuten wachten. Diverse toezeggingen gedaan door Home24 dat er betaald gaat worden ( via de mail en per telefoon ), maar tot op heden helemaal niets. Vandaag een mail gestuurd waarin ze nog een week de tijd krijgen, hierna gaat de rechtsbijstand verzekering ermee aan de slag. Ze houden zich simpelweg niet aan hun eigen regels, o.a. dat er binnen 4 weken betaald wordt. Zeer zeer zeer frustrerend, mensen: PAS OP!!!!

UPDATE: zowaar vandaag ons geld terug gekregen, voortaan eerst goed uitzoeken bij wie we wat bestellen, weer een wijze les geleerd!!
Laatst gewijzigd door poortvliet10 op 16 feb 2015 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als ze niet betalen maar wel toegezegd hebben komt het vaak vanwege geldproblemen.

sichtermann
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:59

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sichtermann »

Bedankt home 24 voor de twee mooie planken i.p.v. een hele kast.
Hebben hiervoor betaald en 10 weken moeten wachten. Wanneer kunnen wij de rest van de kast verwachten??? We hebben geduld doe maar rustig aan :wink: Klopt helemaal niks van het bedrijf home24!
Graag geld terug of een complete kast!

B.v.Sambeek
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2015 01:24

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door B.v.Sambeek »

Home24.nl
is lid van Thuiswinkel.org
Dat er iemand nog waarde hecht aan dit soort "waarborg" labels verbaasd me.

dominique53
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2015 08:56

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door dominique53 »

Hallo,

Gezien mij de tijd ontbreekt om gans Belgie rond te toeren ben ik op zoek gegaan op internet en botste op Home 24.
Na het bekijken van een forum over Home 24 begon ik sterk te twijfelen gezien de massale klachten.
Op aanraden van een collega heb ik uiteindelijk toch een bestelling geplaatst, bestaande uit 3 meubelstukken, en heb ik de volledige som op voorhand gestort.

De eerste levering verliep heel vlot, maar na het uitpakken was ik niet tevreden over het artiekel en heb onmiddellijk een mail gestuurd dat ik de kast wou terugsturen. Ook heel vlot verlopen. Heb dan de rest van de bestelling geannuleerd en gevraagd om mij de volledige som terug te betalen.
Alles is tot de laatste eurocent teruggestort, weliswaar pas na enkele weken.

Voor mij is Home 24 wel een betrouwbare webshop en zal het dan ook niet nalaten om Home 24 aan te raden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door crazyme »

dominique53 schreef: Na het bekijken van een forum over Home 24 begon ik sterk te twijfelen gezien de massale klachten.
Op aanraden van een collega heb ik uiteindelijk toch een bestelling geplaatst, bestaande uit 3 meubelstukken, en heb ik de volledige som op voorhand gestort.
Dat doe ik ook altijd : mijn aankopen in webshops waar veel klachten over zijn en dan alles vooruit betalen. Ach, toch geld zat en het zou natuurlijk ook goed kunnen gaan.

De Staatsloterij heeft immers ook klanten..

dominique53
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2015 08:56

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door dominique53 »

Als je een webshop vindt waar geen klachten over zijn, laat gerust weten. Mensen zijn nu éénmaal heel ongeduldig en enorm veeleisend. Ik werk zelf in een winkel en kan u garanderen dat er dagelijks misnoegde klanten over de vloer komen en meestal onterecht, maar ja klant is koning zeker?!

devriesss
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2015 10:59

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door devriesss »

Home24, verschrikkelijk!
Wat een slechte zaak, echt shocking.
Ze negeren iedere vorm van contact. Er wordt gewoon niet gereageerd. En de kwaliteit is laag, het is goedkope rommel, terwijl het niet zo heel goedkoop was.

Ik heb een bureau gekocht (Cuuba Curve, €599,-), werd redelijk snel geleverd (het enige dat ok ging, na twee weken geleverd...). Maar de montage instructies ontbraken. Alleen kom je daar pas achter als je alles hebt uitgepakt, dus het hele huis lag vol met alle losse planken en onderdeeltjes (en dat zijn er veel!).
Heb gevraagd naar een nalevering of digitale levering van de montagehandleiding. Dat is al een hele opgaaf. De telefoon wordt niet opgenomen (45 minuten zelfde muziek). Een simpele email versturen kan niet. De site heeft een onoverzichtelijk feedback systeem. Je kunt een bericht typen maar je kunt deze niet versturen tot je zelf hebt uitgevogeld wat je mogelijk verkeerd hebt gedaan (bleek te lang bericht, maar dat mag je zelf uitpluizen).
Na mijn uitleg van de situatie en dringende verzoek die zsm na te leveren is er vervolgens geen enkele reactie gekomen en ook geen handleiding nabezorgd. Nog een keer contact opgenomen. Nog een keer. Klacht ingediend. Tot op heden (drie weken na levering bureau), geen reactie en geen handleiding. Is toch onmogelijk?
In de tussentijd op internet gezocht naar handleiding, nergens gevonden. Toen de dozen nog een keer ontleed: toch mijn fout, handleiding zat achter dubbele flap van de doos verstopt. Dom van mij, wel blij dat ik hem toch had. Maar geen ondersteuning van home24, nul komma niks (terwijl ze zelfs een apart kopje hebben in hun feedback systeem specifiek voor dit probleem, het naleveren van handleidingen (echt!)).
Op zich mooi dat spul dus wel compleet is geleverd, maar dat je geen reactie ontvangt (ben tot op heden compleet genegeerd), dat gaat echt te ver.
Toen dus bureau in elkaar gezet. Er staat dat dat in 1 uur kan. Haha. 5 uur. En ik ben best handig in dit soort dingen. Daarna blijkt dat de kastjes niet recht gezet kunnen worden door fabricage fouten (lak is te dik aan binnenzijde, waardoor deur en laden klemmen). En de constructie is heel erg gammel. Het wiebelt enorm. Het is lage kwaliteit. Ziet er leuk uit op de foto, maar het is prutspul. Low quality, wiebelig, goedkoop afgewerkt, spaanplaat met een kleurtje, rommel. Ben ernstig teleurgesteld en ontevreden en weet nu niet wat te doen. Wil hem eigenlijk terugsturen, maar omdat er drie weken voorbij zijn, zal het wel echt lastig worden, temeer omdat ze niet te bereiken zijn. Ik kan niet anders doen dan overal slechte recensies plaatsen en anderen waarschuwen, stink er niet in!
Nu wilde ik vandaag opnieuw contact opnemen over waar de handleiding blijft (!), maar feedback sturen kan niet meer, omdat je bij het feedback sturen moet inloggen en je product moet aanklikken, maar deze is niet meer "aanvinkbaar" (verouderd?, mag er niet meer over zeuren?).
De maat is zo ontzettend vol, de slechtse ervaring die ik ooit heb gehad, koop er niks, de kwaliteit is echt laag en service ontbreekt letterlijk, ze zijn er niet....

Duckster
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2015 06:59

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Duckster »

Dag lotgenoten van Home24,

25 maart heb ik een bestelling geplaatst met als totaalbedrag €814,55. Hiervan heb ik diverse artikelen enkele uren daarna geannuleerd (totaal: €598,-)

De kwaliteit van de artikelen die ik in ontvangst heb genomen zijn matig tot zeer slecht. Op zich is hier niets mis mee. Sterker nog dit is een goede zaak en
juich dit alleen maar toe. Zo heb je winaars en verliezers, bekwame en onbekwame vaklieden. Dit heet concurrentie. Enigzins zullen de goeden leiden
onder de slechten.

Hetgeen wat mij ernstig zorgen baart is het volgende:
Feit 1.)
Als je even Googled naar Home24 dan zijn het gros van de ervaringen negatief. Los van de kwaliteit van de geleverde artikelen. Levering
van artikelen van matige tot zeer slechte kwaliteit is een goedrecht van Home24

Feit 2.)
Ik heb de bestelling van diverse artikelen geannuleerd, waarvan ik de dag erop 26mrt een nette bevestiging heb ontvangen.
Tevens zelfs een bevestiging dat annulering mogelijk was. Conform de wetgeving is dit altijd mogelijk en zal terugbetaling binnen 14 dagen moeten verschieden maar dit terzijde.

Feit 3.)
Tot op de dag van vandaag 10 april 2015 is het bedrag van €598,- nog niet op mijn rekening bijgeschreven. Op zich geen wereldschokkend bedrag maar het is een principe kwestie.

Feit 4.)
Op 10 april 2015 neem ik telefonisch contact met ze op en vraag wat er aan de hand is. Als antwoord krijg ik dat ze mijn bankgegevens niet hebben. LOL hahaha.
Ze zullen direct een mail opstellen om deze gegevens te vragen. Het telefonisch doorgeven van deze gegevens is niet mogelijk,
wat overigens prima past in het beeld van hetgeen wat hiervoor is voorgevallen.

Feit 5.)
Zoals verwacht duurt het enige tijd dat ik deze mail ontvang. Ondertussen dien ik een klacht in via de thuiswinkel waarborg en krijg wel direct mail van Home24.
Ze geven aan dat ze het totaal bedrag binnen 10 werkdagen zullen overmaken. Binnen 10 werkdagen?!! Wat een onzin zeg.

Feit 6.)
Alles wijst erop dat ze betaling zo lang mogelijk uit willen stellen. Opzich is hier ook niets mis mee overigens parasiteerd dit wel het consumenten vertrouwen
van online aankopen wat onwenselijk is.

Ik heb het gevoel dat ze zich groter voordoen (omzet) dan ze werkelijk zijn.
Is dit wel hun core business of spelen er op de achtergrond duistere zaken???
De belastingdienst doet er denk ik goed aan om de zaken van Home24 eens goed onder de loep te nemen.

Gesloten