LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschillen Ikea

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Henny1931
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2014 06:29

Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door Henny1931 »

Ik ben erachter gekomen dat er prijsverschillen bestaan bij de Ikeavestigingen.
Ik neem als voorbeeld KARIT Sprei en 2 kussenovertrekken, paars 260/280 € 49.95.
Deze is in Haarlem, Delft en Breda € 24.95 en in Eindhoven € 29.95
Er zijn ook voorbeelden van kasten die wel schrik niet € 500 kunnen schelen.

Aangezien ik dit een vreemde zaak vond, heb ik met het call centrum gebeld. De eerste dame die ik aan de lijn had kon niets betekenen en begreep de klacht ook niet.
De heer van de klachten, begreep het wel en vond dat het zeker niet duidelijk op de site stond. Hij kon mij een etensbon geven voor het verschil. Aangezien ik nooit buiten de deur eet i.v.m. door medische problemen, ging hij overleggen. Toen hij terug kwam (hij had met de dame gesproken bleek uit het gesprek, die ik de eerste keer aan de lijn had gehad) begreep hij de klacht niet meer en kon ook niets meer betekenen. Een chef krijg je niet aan de telefoon, waarom doet Ikea hier zo geheimzinnig over?

Het feit blijft dus bestaan dat je eigenlijk als je iets koop eerst alle Ikea vestigingen af moet gaan om te kijken waar iets kost. Das toch een vreemde constructie voor een bedrijf dat zonder retailers werkt.

Het blijft vreemd, dat Ikea niets aan dit probleem doet. Inmiddels weet ik ook dat Ikea Amsterdam eigenlijk helemaal niets van aanbiedingen heeft. Dus randstad mensen let goed op.
Ik vond Ikea altijd een eerlijke zaak, maar dat vind ik nu echt niet meer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Op de website staat 260x280 voor 49,95 en 180x280 voor 29,95. Zit daar verwarring niet? Een andere reden is wellicht dat de lagere prijs uitverkoopprijzen zijn?

Verder is een winkelketen natuurlijk vrij om de prijzen aan te passen aan de lokale omstandigheden.

stofzuigertje

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Franchise, daarom is naast een Ikea ook de Mediamarkt niet altijd overal gelijk, net als Halfords en Hema soms ook afwijken.....

Het mag en de online prijs is meestal de juiste maar soms gaan ze er onder of ruimen ze op.
Soms alleen bepaalde kleur die slecht loopt want magazijnruimte kost ook geld.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door prem »

Henny1931 schreef:Ik ben erachter gekomen dat er prijsverschillen bestaan bij de Ikeavestigingen.
Ik neem als voorbeeld KARIT Sprei en 2 kussenovertrekken, paars 260/280 € 49.95.
Deze is in Haarlem, Delft en Breda € 24.95 en in Eindhoven € 29.95
Er zijn ook voorbeelden van kasten die wel schrik niet € 500 kunnen schelen.

Aangezien ik dit een vreemde zaak vond, heb ik met het call centrum gebeld. De eerste dame die ik aan de lijn had kon niets betekenen en begreep de klacht ook niet.
De heer van de klachten, begreep het wel en vond dat het zeker niet duidelijk op de site stond. Hij kon mij een etensbon geven voor het verschil. Aangezien ik nooit buiten de deur eet i.v.m. door medische problemen, ging hij overleggen. Toen hij terug kwam (hij had met de dame gesproken bleek uit het gesprek, die ik de eerste keer aan de lijn had gehad) begreep hij de klacht niet meer en kon ook niets meer betekenen. Een chef krijg je niet aan de telefoon, waarom doet Ikea hier zo geheimzinnig over?

Het feit blijft dus bestaan dat je eigenlijk als je iets koop eerst alle Ikea vestigingen af moet gaan om te kijken waar iets kost. Das toch een vreemde constructie voor een bedrijf dat zonder retailers werkt.

Het blijft vreemd, dat Ikea niets aan dit probleem doet. Inmiddels weet ik ook dat Ikea Amsterdam eigenlijk helemaal niets van aanbiedingen heeft. Dus randstad mensen let goed op.
Ik vond Ikea altijd een eerlijke zaak, maar dat vind ik nu echt niet meer.
Welke sprei hebt u uiteindelijk gekocht en waar? Hebt u bij de calculatie wel de onkosten van de kms. of treinticket gerekend?

fabie92
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013 12:23

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door fabie92 »

Hier ook een probleem met ikea. Ik koop van de week een kast bij de Ikea alles goed tot ik thuis kwam en in de handleiding zag dat er ook nog poten bij horen. hier staat niets over in de winkel. en zonder die poten blijft hij niet staan. Ik gebeld met klantenservice en dan wordt er gezegd ja maar het staat wel op internet.
Ik verteld dat ik het gewoon in de winkel heb gekocht en daar een bon heb uitgeprint met wat ik allemaal nodig had voor de kast zelfs nog aan een medewerker na gevraagd. Krijg ik als antwoord dat een medewerker mij niet hoeft te vertellen dat er pootjes bij horen alleen als je dat duidelijk vraagt aan de medewerker. Dat is toch te belachelijk voor woorden. En dan kun je er ook geen klacht voor indienen. Er wordt dan gewoon gezegd ja sorry mevrouw maar dan moet u weer terug naar onze vestiging om het er nog bij te kopen. het is voor mij een half uur rijden naar de ikea.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door Jefdus »

Schandalig zeg! Een winkel die zelf bepaalt voor welke prijs het zijn producten verkoopt. Het moet niet gekker worden.... :wink:
Henny1931 schreef:Ik ben erachter gekomen dat er prijsverschillen bestaan bij de Ikeavestigingen.
Ik neem als voorbeeld KARIT Sprei en 2 kussenovertrekken, paars 260/280 € 49.95.
Deze is in Haarlem, Delft en Breda € 24.95 en in Eindhoven € 29.95
Er zijn ook voorbeelden van kasten die wel schrik niet € 500 kunnen schelen.

Aangezien ik dit een vreemde zaak vond, heb ik met het call centrum gebeld. De eerste dame die ik aan de lijn had kon niets betekenen en begreep de klacht ook niet.
De heer van de klachten, begreep het wel en vond dat het zeker niet duidelijk op de site stond. Hij kon mij een etensbon geven voor het verschil. Aangezien ik nooit buiten de deur eet i.v.m. door medische problemen, ging hij overleggen. Toen hij terug kwam (hij had met de dame gesproken bleek uit het gesprek, die ik de eerste keer aan de lijn had gehad) begreep hij de klacht niet meer en kon ook niets meer betekenen. Een chef krijg je niet aan de telefoon, waarom doet Ikea hier zo geheimzinnig over?

Het feit blijft dus bestaan dat je eigenlijk als je iets koop eerst alle Ikea vestigingen af moet gaan om te kijken waar iets kost. Das toch een vreemde constructie voor een bedrijf dat zonder retailers werkt.

Het blijft vreemd, dat Ikea niets aan dit probleem doet. Inmiddels weet ik ook dat Ikea Amsterdam eigenlijk helemaal niets van aanbiedingen heeft. Dus randstad mensen let goed op.
Ik vond Ikea altijd een eerlijke zaak, maar dat vind ik nu echt niet meer.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door GJvdZ »

fabie92 schreef:Hier ook een probleem met ikea. Ik koop van de week een kast bij de Ikea alles goed tot ik thuis kwam en in de handleiding zag dat er ook nog poten bij horen. hier staat niets over in de winkel. en zonder die poten blijft hij niet staan. Ik gebeld met klantenservice en dan wordt er gezegd ja maar het staat wel op internet.
Ik verteld dat ik het gewoon in de winkel heb gekocht en daar een bon heb uitgeprint met wat ik allemaal nodig had voor de kast zelfs nog aan een medewerker na gevraagd. Krijg ik als antwoord dat een medewerker mij niet hoeft te vertellen dat er pootjes bij horen alleen als je dat duidelijk vraagt aan de medewerker. Dat is toch te belachelijk voor woorden. En dan kun je er ook geen klacht voor indienen. Er wordt dan gewoon gezegd ja sorry mevrouw maar dan moet u weer terug naar onze vestiging om het er nog bij te kopen. het is voor mij een half uur rijden naar de ikea.
Nou, gelukkig maar dat IKEA niet zo ver weg zit voor je.
Welke kast gaat het om?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door prem »

Die van 500 te duur van TS .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem als voorbeeld KARIT Sprei en 2 kussenovertrekken, paars 260/280 € 49.95.
Deze is in Haarlem, Delft en Breda € 24.95 en in Eindhoven € 29.95
Gaat het nu om een sprei van 49 of van 29/24 euro? Of is het een aanbieding of afprijzing, dat de sprei eerst 49 was, maar nu 29/24? In het laatste geval is het vrij normaal dat de prijzen verschillen. Het is dan namelijk afhankelijk van de voorraad die ze nog kwijt moeten welke prijs ze voor een afgeprijsd artikel vragen. ( en die prijs kan even later weer nog wat lager zijn.)

stofzuigertje

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pootjes?

De boxspring word meestal zonder geleverd zodat ik kan kiezen uit Metaal of Hout en 10, 15 of 20 cm en dat is voor kleinere of langere mensen prettiger....
Dus goed kijken en zoeken online en als ze onderaan poten aanbieden weet ik dat je mag kiezen...

Kast;
Ik kies het liefst zonder, geen stof waar je moeilijk bij kan of juist extra hoge zodat mijn Kater daar een rustige plek heeft....
Samen met de Bas box van de stereo zodat je alleen de hoge tonen nog kunt zien ...

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Prijsverschillen Ikea

Ongelezen bericht door dens »

Prijsverschillen zijn heel normaal bij ketens, ook bij IKEA. De vestigingen kunnen onafhankelijk bepaalde prijzen aanpassen. Bijvoorbeeld bij lokale concurrentie. Maar ook als ze uitgaande producten hebben waarvan er nog veel voorraad is, kunnen ze de prijs aanpassen. Is niets vreemds aan, toch?

Over die pootjes: je kunt meerdere pootjes bij een aantal kasten krijgen. Daarom zit het er standaard niet bij. Denk aan hoogte v.d. poot of kleur. Zie ik juist als iets positiefs. En staat overigens ook vermeld op internet en op de prijskaart in de winkel. Helaas lezen veel consumenten niet goed en geven dan de winkel de schuld...

Gesloten