LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamer & Co / Onega BV

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Janice1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2015 21:11

Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Janice1979 »

Hoi!

Wij hebben een huis gekocht en zijn nu op zoek naar een mooie badkamer. Ik kwam via Marktplaats op de site van badkamerenco.
Ze hebben mooie spullen (op de foto) en ik ben van plan naar Roosendaal te rijden om te gaan kijken.
Ik probeerde alleen ervaringen te vinden online, maar ik kan helemaal niets vinden over deze zaak. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Dank!!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2015 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Marlies1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2015 09:53

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Marlies1968 »

Ik ben ook in de showroom geweest. Die was nog in verbouwing maar alle baden stonden netjes klaar en ook de rest waren ze mee bezig. We hebben een bad en een badmeubel gekocht. Het bad was voorradig en het meubel werd een weekje later, tegen afhaalprijs, bezorgd. We werden netjes behandeld, zowel in de showroom als via de verkoop/klantenservice. Voor ons zeker een aanrader!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik krijg toch een beetje het gevoel dat hier sprake is en een 1-2 tje

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door prem »

Haha...De oude en doorzichtige en ook goedkope truc.
Ik heb echter gehoord van kennissen uit de omgeving dat ze veel en veel te duur zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Julie4444 »

crazyme schreef:Ik krijg toch een beetje het gevoel dat hier sprake is en een 1-2 tje
Zeker als je de usernames zo bekijkt. Prem zegt dat ze duur zijn, dus misschien voor ieder handig om zeker kritisch te zijn als ze zaken doen met dit bedrijf.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door tenormin »

Julie4444 schreef:
crazyme schreef:Ik krijg toch een beetje het gevoel dat hier sprake is en een 1-2 tje
Zeker als je de usernames zo bekijkt. Prem zegt dat ze duur zijn, dus misschien voor ieder handig om zeker kritisch te zijn als ze zaken doen met dit bedrijf.
Denk dat prem een jokkertje gebruik en dat crazyme zijn gevoel wel goed is.
Dus, @janici 1979, zou eerst maar eens in contact proberen te komen met iemand die echte ervaringen heeft met deze toko; wat je hier leest van @Marlies1968 maar beter niet voor waar aannemen.

Marlies1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2015 09:53

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Marlies1968 »

Er is een mening gevraagd, die heb ik gegeven, tenormin. Doe ermee wat je wil, het zal me een zorg zijn wat je er van vindt. Ik geniet heerlijk verder van mijn spulletjes, terwijl personen als jij en crazyme je tijd besteden aan het plaatsen van ongebaseerde meningen. Meningen waar als je het nou zelf eerlijk bekijkt, toch niemand op zit te wachten? Het gaat namelijk om feiten. En feit blijft dat ik het prima voor elkaar heb.
Verder wens ik ook mensen als u een hele fijne dag.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door prem »

Marlies1968 schreef:Er is een mening gevraagd, die heb ik gegeven, tenormin. Doe ermee wat je wil, het zal me een zorg zijn wat je er van vindt. Ik geniet heerlijk verder van mijn spulletjes, terwijl personen als jij en crazyme je tijd besteden aan het plaatsen van ongebaseerde meningen. Meningen waar als je het nou zelf eerlijk bekijkt, toch niemand op zit te wachten? Het gaat namelijk om feiten. En feit blijft dat ik het prima voor elkaar heb.
Verder wens ik ook mensen als u een hele fijne dag.
Ik ben ook erg blij voor je en wens je veel succes met je badkamerwinkel!

Nelleke1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:21

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Nelleke1959 »

Een heel vreemde manier om klanten te helpen. Wij hebben een badkamermeubel gekocht, bij ophanging bleek dat de wastafel vol zat met witte vlekken en krassen. Dit gemeld aan desbetreffende en we kregen dan ook een ander toegezonden. Deze was helaas nog erger !!! Dit weer gemeld en toen bleek dat na het toesturen van de foto's de leverancier het niet erg genoeg vond en dat we de wastafel maar met een of ander spul moeten behandelen. Want de wastafels in de showroom zagen er ook zo uit !
Het is echt niet om aan te zien !
Dit ook gemeld maar ze willen niet komen kijken. Na reaktie dat we het toch heel vreemd vinden hebben we niets meer gehoord en zitten wij met twee wastafelbladen vol met witte wolken/krassen/vlekken!!!
Heel bijzonder om zo met je klanten om te gaan

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door crazyme »

Nelleke1959 schreef:Want de wastafels in de showroom zagen er ook zo uit !
En was dat ook zo ? Of heeft u niet de moeite genomen hun kant van het verhaal te checken ?

BezorgdeKoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2015 21:01

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door BezorgdeKoper »

Pas op met Badkamer & Co. Ik heb in de laatste maanden regelmatig met online verkopers van badkamer artikelen zaken gedaan (voor de vernieuwing van onze badkamer) en ben gewend aan een snelle bevestiging met levertijd, vlotte reactie op e-mails, en, indien nodig, een snelle terugbetaling van de iDEAL betaling.
Zo niet bij Badkamer & Co. Voorraadstatus is niet duidelijk op de website, en er wordt geen tijdige bevestiging gegeven. Op emails wordt slecht gereageerd, en soms zelfs alleen na een belletje.

Het belangrijkste is echter, dat terwijl ik (omdat de gewenste bad/kraan combi niet vlot leverbaar was) mijn bestelling een maand geleden heb geannuleerd - ik tot op heden geen terugbetaling heb ontvangen.
(ondanks twee herinnerings-emails). De beloofde terugbetalingstermijn was 14 dagen - wat ik op zich al erg lang vond - twee andere webshops wisten mij binnen een dag terug te betalen in vergelijkbare situaties.

UPDATE 19/8 Na mijn klacht heeft het bedrijf contact met mij gezocht en tevens het geld terugbetaald.

Tommietommie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2015 09:31

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Tommietommie »

Dag, ik zat met hetzelfde probleem; kon geen ervaringen vinden online. Maar het bad dat ik wilde was bij hun het mooist en het goedkoopst en je mocht betalen bij afleveren. Weinig risico dus. Ik heb besteld op donderdag en de dinsdag erna had ik hem. Nu bijna een week geleden, heb er al 3x heerlijk in gebadderd. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij voor de montage van pootjes en overloop, maar er zijn goede montagefilmpjes op youtube. Ik ben tevreden!

Bestemensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2015 10:59

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Bestemensen »

Goededag, omdat ik erg benieuwd was of de spullen er net zo uitzagen als op de site ben ik naar de showroom in roosendaal getoogd. Alles was in de toonzaal aanwezig en zag er ontzettend netjes uit. Ik heb gevraagd naar bovenstaande meldingen omdat ik toch kritisch ben op dit soort dingen.
#Nelleke1959 : Het badmeubel bleek de Neon te zijn. Hing daar en blijkt wat bewolkt te zijn. Dat hoort zo inderdaad. Niet helemaal mijn smaak maar het had wel wat.
#BezorgdeKoper : Alles wat je "bezeikt" staat gewoon op de website gemeld. Wettelijk staat er ook gewoon een terugbetaaltermijn van 14 dagen. Ik begrijp je punt dus niet, buiten dat je blijkbaar nogal wat annuleert na een bestelling. Ik begrijp ook niet dat je niet gewoon aan de chauffeur betaalt ipv beschuldigingen rond te strooien.

Ik heb ter plaatse een bad besteld. Het had inderdaad een paar weekjes levertijd maar wat wil je, het scheelt minstens de helft met de andere bedrijven. Ze kunnen het niet bijhouden daar bij sommige producten. Dikke voldoende voor mij dus

daisyray
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:56

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door daisyray »

Ik heb de Sem.Inari gekocht, ben er superblij mee, prima winkel, snelle accurate klantenservice: er zat een scheurtje in de afvoerslang, gebeld en de volgende dag werd er al een nieuwe bezorgd.
Het bad is supermooi en heel betaalbaar, de chauffeur was ook aardig.

Menga79
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2017 08:42

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Menga79 »

Vorige week een bad besteld bij badgigant ( ik denk zelfde als badkamerenco, zelfde adres ), ik ben heel benieuwd of het goed ga komen.. denk wel; dat zo;n bedrijf, met vrij weinig klachten ip prima is.. Maar we zullen zien, ik betaal bij aflevering, dus ik ben mijn geld nog niet kwijt ;-)
Ik hou jullie op de hoogte.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Menga79 schreef:Vorige week een bad besteld bij badgigant ( ik denk zelfde als badkamerenco, zelfde adres ), ik ben heel benieuwd of het goed ga komen.. denk wel; dat zo;n bedrijf, met vrij weinig klachten ip prima is.. Maar we zullen zien, ik betaal bij aflevering, dus ik ben mijn geld nog niet kwijt ;-)
Ik hou jullie op de hoogte.
Fijn, ben beniewd! :D

dekker_p
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:06

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door dekker_p »

We hebben een bad op pootjes (sem baikal) met afvoer set gekocht. Hoewel de site vermeld dat de afvoer 40 mm is, blijkt dit niet zo te zijn. Na telefonisch contact geven ze toe dat de maat 36mm is (een of andere Chineese maat) die dus niet past op 40 mm Ook zit het gat van de overloop zit in ronding van bad waardoor deze niet waterdicht afsluit op de afvoer.

De "klanten service is waardeloos, reageren niet meer op mails. Op mijn klachten op de afvoerset reageren ze alleen "met in de showroom past het wel". Ook zeggen ze dat ze niet mogen terugbellen dus moet je zelf steeds bellen om te vragen of ze al een oplossing hebben

Het bad zelf ziet er netjes uit maar zonder passend afvoer set heb je hier dus niets aan.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

dekker_p schreef:We hebben een bad op pootjes (sem baikal) met afvoer set gekocht. Hoewel de site vermeld dat de afvoer 40 mm is, blijkt dit niet zo te zijn. Na telefonisch contact geven ze toe dat de maat 36mm is (een of andere Chineese maat) die dus niet past op 40 mm Ook zit het gat van de overloop zit in ronding van bad waardoor deze niet waterdicht afsluit op de afvoer.

De "klanten service is waardeloos, reageren niet meer op mails. Op mijn klachten op de afvoerset reageren ze alleen "met in de showroom past het wel". Ook zeggen ze dat ze niet mogen terugbellen dus moet je zelf steeds bellen om te vragen of ze al een oplossing hebben

Het bad zelf ziet er netjes uit maar zonder passend afvoer set heb je hier dus niets aan.
Vandaar dus ook de lage prijs.

llgaby
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2017 15:15

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door llgaby »

Ik heb de Sem Makalu badmeubel 120x46cm en de Sem Niagara spiegelkast 120x70x15cm besteld voor mijn nieuwe badkamer besteld.
Na het lezen van de overwegend negatieve reacties was het toch even afwachten.
Gekozen voor betaling bij aflevering.

Levertijd is wel lang. Ca. 8 weken, dus tijdig bestellen.
Uiteindelijk alles binnen en positief verrast over de zware, degelijke kwaliteit.

De bovenste la had de schuine zijde aan de bovenkant waardoor deze niet makkelijk open kon.
Dit gemaild en er werd mij een nieuw lade front gestuurd. Deze bleek beschadigd dus werd meteen nog 1 opgestuurd.
Nu alles naar volle tevredenheid.

Dus zeer positief. Zowel qua kwaliteit als service. Prijs zoals eerder al genoemd de helft van de concurrentie.
Ga binnenkort de 2e badkamer verbouwen en ga dan zeker weer hier bestellen.
Ik was overigens niet in de showroom geweest.

YIB

Re: Badkamer & Co / Onega BV

Ongelezen bericht door YIB »

#daisyray hoe bevalt het bad Sem qua stevigheid warmte behoud enz. Je hebt hem nu een tijd en ik wil een Sem aanschaffen.

Gesloten