LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk merk is dit?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

Hallo allen die dit lezen! :)

Omdat ik voor een kennis die weinig kennis (ha) heeft van internet e.d. zijn eetkamer en woonkamerset wil verkopen, heb ik het merk nodig van deze meubels. Meneer kan het zelf niet meer herinneren...

Voor mijn gevoel heb ik het grootste gedeelte van internet al afgezocht en helaas helpt Google reverse image search me ook niet verder.
Weet een van jullie welk merk dit is? (Foto heb ik bijgevoegd als bijlage.)

Alvast bedankt voor de hulp! :D
Bijlagen
welkmerk.JPG
Welk meubelmerk is dit?
(54.85 KiB) 2692 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom kunt u zonder merknaam het product niet verkopen ?

Of bent u internet aan het afstruinen voor de laagste prijs en wil dat zonder merknaam niet lukken ?

Koop het gewoon bij de winkel die in dit product heeft geïnvesteerd en waarbij u terecht kunt voor garantie en service.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door Brahms »

crazyme schreef:.........Of bent u internet aan het afstruinen voor de laagste prijs en wil dat zonder merknaam niet lukken ?......
Erg flauw............ TS maakt speciaal als De Enig Echte een account aan om deze belangrijke vraag te stellen.
En hij wil verkopen, dus zou dan toch de hoogste prijs moeten zijn waarvoor ooit verkocht ?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Hoe oud zijn de meubels bij benadering? Misschien dat dat een ingang geeft. Een meubelfabriek die al tientallen jaren failliet is zul je waarschijnlijk niet zo snel op Google vinden. Enig idee in welk land ze geproduceerd zijn? Dat kan misschien ook tot iets leiden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door crazyme »

Brahms schreef:
crazyme schreef:.........Of bent u internet aan het afstruinen voor de laagste prijs en wil dat zonder merknaam niet lukken ?......
Erg flauw............ TS maakt speciaal als De Enig Echte een account aan om deze belangrijke vraag te stellen.
En hij wil verkopen, dus zou dan toch de hoogste prijs moeten zijn waarvoor ooit verkocht ?
Misschien had ts een foto moeten plaatsen van het hele product. Dat zegt namelijk meer dan een fancy label.

Maar misschien ontkracht zo'n foto nu net de vraagstelling ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door Brahms »

Het lijkt overigens meer op een fabrieksplaat van een voertuig, dan op een label op een meubel.......
Maar inderdaad, laat foto meubel maar eens zien :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:Waarom kunt u zonder merknaam het product niet verkopen ?

Of bent u internet aan het afstruinen voor de laagste prijs en wil dat zonder merknaam niet lukken ?

Koop het gewoon bij de winkel die in dit product heeft geïnvesteerd en waarbij u terecht kunt voor garantie en service.
Als je iets wilt verkopen is het toch niet zo gek dat je het merk erbij wilt zetten? Of verkoop jij je auto ook met een wervende tekst als : "Te koop: auto."

Ik denk dat jouw reactie meer zegt over jouw gedachtengang dan over TS. Zoals de waard is....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door moederslink »

@DeEnigeEchte:
even flink voor je gegoogled :wink:
volgens mij is het merk:" Wiener Werkstatte " ( ze hebben ook een eigen website)
(er hoort een trema op de -a- , lukt nu even niet met mijn tablet)
Mooi , duur spul- handgemaakt-art-deco.
Gevonden o.a op : " meubelpagina.nl "
Succes!

DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

Brahms schreef:
crazyme schreef:.........Of bent u internet aan het afstruinen voor de laagste prijs en wil dat zonder merknaam niet lukken ?......
Erg flauw............ TS maakt speciaal als De Enig Echte een account aan om deze belangrijke vraag te stellen.
En hij wil verkopen, dus zou dan toch de hoogste prijs moeten zijn waarvoor ooit verkocht ?
Ten eerste bedankt voor de reacties! Positief of iets negatief :wink:
Ten tweede, ben zeker niet op zoek voor de laagste (of hoogste) prijs; mijn kennis wil een inschatting maken van hoeveel hij ongeveer kan vragen voor de hele set en er zit natuurlijk wel een verschil tussen, laten we zeggen, Ikea en 'duurdere merken'.

DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

witte angora schreef:Geen idee. Hoe oud zijn de meubels bij benadering? Misschien dat dat een ingang geeft. Een meubelfabriek die al tientallen jaren failliet is zul je waarschijnlijk niet zo snel op Google vinden. Enig idee in welk land ze geproduceerd zijn? Dat kan misschien ook tot iets leiden.
Bij benadering tussen de 5 en 9 jaar oud. Mijn kennis denkt dat ze oorspronkelijk gemaakt zijn in Schiedam (of omstreken.) Heb allerlei websites bezocht van meubelzaken in Schiedam maar het wil (nog) maar niet lukken...

DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

moederslink schreef:@DeEnigeEchte:
even flink voor je gegoogled :wink:
volgens mij is het merk:" Wiener Werkstatte " ( ze hebben ook een eigen website)
(er hoort een trema op de -a- , lukt nu even niet met mijn tablet)
Mooi , duur spul- handgemaakt-art-deco.
Gevonden o.a op : " meubelpagina.nl "
Succes!
Bedankt voor je moeite en je reactie! :D Ik zit dit nu allemaal te typen op een telefoon maar zodra ik in de buurt ben van een computer ga ik deze tip zeker onderzoeken!

Mocht dit toch niet het merk zijn dan zal ik mijn kennis zeker vragen even een totaal beeld te sturen. Ik heb zelf (zoals al duidelijk is) 0,0 verstand van meubels en heb ook geen idee wat voor soort hout het is.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door prem »

Waaibomenhout? Vandaar de W.

DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

prem schreef:Waaibomenhout? Vandaar de W.
Zou kunnen... denk ik? Ik heb nu een hopelijk iets duidelijkere foto.
Helaas zijn de meubels niet van het merk wat Moederslink noemde. Alsnog bedankt natuurlijk voor de moeite!

http://tinypic.com/r/20h99b9/9
http://tinypic.com/r/2ptxu07/9

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad waaibomenhout... Maar die W heeft ergens anders betrekking op natuurlijk. Geen idee wat. Maar meubels van vuren/grenen levert tweedehands niet zo heel veel op. Het zou ook kunnen dat die W gewoon een fantasielogootje is om het ding enigszins luxe uit te laten stralen.

DeEnigeEchte
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:11

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door DeEnigeEchte »

Oei dan is mijn kennis wel in het zak gezet als het echt zo'n goedkope houtsoort is want hij heeft er toch behoorlijk wat voor neer moeten tellen in het verleden.
Nouja, lesje geleerd zal ik maar zeggen en zien of iemand alsnog interesse heeft! :roll: (zonder merknaam dus ook, dat wordt nog wat!)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door crazyme »

Verzin een merknaam voor deze importhandel. (Azië) Maar vergeet die Duitse naam maar snel...

Dit is tientjeswerk.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou ja, ook vurenhout en grenen wordt nieuw best wel aan de prijs verkocht, vergis je niet. Eigenlijk heb ik nooit begrepen dat er een markt is voor meubels van dergelijk hout voor die prijzen, maar gooi maar in mijn pet... Veel mdf- en spaanplaatmeubels zijn net zo duur als massief eiken of acacia, om eens wat te noemen. En wat is mdf nou helemaal...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door crazyme »

Nieuw wel. Dit is marktplaats voer.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Het is 100% van firma De Winckelaer uit Strijen. Bestaat alleen niet meer onder die naam.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Welk merk is dit?

Ongelezen bericht door prem »

Die waren toen helemaal in het Engels grenen, in de jaren tachtig...zeg maar het Laura Ashley genre.

Gesloten