LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge bijkomende kosten meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij zulk soort meubeldiscounters is het uitgangspunt dat je zelf ook een en ander doet. Voor extra diensten moet je betalen. Wil of kun je dat niet zelf doen, dan kun je er voor kiezen om het door het bedrijf te laten doen of zelf mensen/en klusjesman regelen. Zo simpel is het.

Bezorging is niet altijd, maar wel vaak, tot de voordeur. Waarbij het niet zozeer gaat om wat jouw voordeur is, maar ook de deuren en gangen waar de meubels doorheen moeten worden gemanoeuvreerd. Om met twee man een tafelblad van de straat naar de flatwoning te krijgen kost wel even tijd. Plus het risico dat ze ergens tegenaan stoten en er schade aan de tafel of het flatgebouw ontstaat. Dan lijkt mij 24 euro niet extreem veel.

De montage klinkt wel redelijk duur. Maar als dit een vast tarief is, dan zijn er ook meubels die veel meer tijd kosten. Dan geldt ook hier dat die twee mensen gemiddeld misschien pas een half uur of een uur later kunnen vertrekken naar de volgende klant.

En voor dit alles geldt natuurlijk dat je er eerst naar kunt vragen en dan alsnog kunt besluiten om het niet door het bedrijf te laten doen.

hirihiri123
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:45

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door hirihiri123 »

Wij hebben in 2012 meubels bij Eijerkamp in Zutphen gekocht. Na zes weken, wisten wij wel, werd het netjes bezorgd, de stoelen nog nagekeken en de aan de tafel netjes de dikke poten geschroefd. Wij konden dat niet i.v.m. lichamelijke ongemakken.Zonder extra kosten. Ik krijg de indruk dat die Meubelgiganten er van uit gaan dat je zelf ook wat kunt. Tja, ze zijn goedkoper, maar de rekening krijg je als het al in huis staat......Kan me trouwens wel voorstellen als men drie a vier hoog moet sjouwen met meubels, er een extra bedrag in rekening wordt gebracht. Maar dat kun je ook bij de goedkopere meubelgiganten van TE VOREN afspreken. Goedkoop is bijna altijd DUURKOOP!!!!!!

flief
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2006 08:11

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door flief »

Op internet zijn diverse instanties te vinden zoals burennetwerk, burenhulp, Croqqer. Allemaal vrijwilligers die voor weinig bereid zijn hulp te bieden. Je wel even registreren en account aanmaken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hirihiri123 schreef:Wij hebben in 2012 meubels bij Eijerkamp in Zutphen gekocht. Na zes weken, wisten wij wel, werd het netjes bezorgd, de stoelen nog nagekeken en de aan de tafel netjes de dikke poten geschroefd. Wij konden dat niet i.v.m. lichamelijke ongemakken.Zonder extra kosten. Ik krijg de indruk dat die Meubelgiganten er van uit gaan dat je zelf ook wat kunt. Tja, ze zijn goedkoper, maar de rekening krijg je als het al in huis staat......Kan me trouwens wel voorstellen als men drie a vier hoog moet sjouwen met meubels, er een extra bedrag in rekening wordt gebracht. Maar dat kun je ook bij de goedkopere meubelgiganten van TE VOREN afspreken. Goedkoop is bijna altijd DUURKOOP!!!!!!
Zelfde ervaring hier. Ook van hun meubelen laten bezorgen en laten monteren (meer dan een uur reisafstand) en er werden geen extra kosten gerekend. Ook flinke garantie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door moederslink »

Netjes! Zo kan het dus ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mooie grote winkel trouwens, is best het ritje waard. Ze kijken ook of je correct ligt op een matras (met je rug, heupen, etc.) en nemen ook echt de tijd voor je... Maar ja, als je in plaats daarvan naar een discounter of outlet store gaat kies je ook voor mindere service.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door dmv »

flief schreef:Op internet zijn diverse instanties te vinden zoals burennetwerk, burenhulp, Croqqer. Allemaal vrijwilligers die voor weinig bereid zijn hulp te bieden. Je wel even registreren en account aanmaken.
Mee eens.

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door rocker »

Zullen we de insteek anders maken? U wilt iets kopen in een winkel en dan informeert u naar de verkoopprijs. Als deze bevalt is het belangrijk om door te vragen: Kunt u bezorgen en wat kost dat? Kunt u de materialen monteren en wat kost dat? Dan heeft u een beeld van de bijkomende kosten en kunt u beslissen of u het hiermee eens bent of niet? In de winkel of thuis kun je nog eens nadenken of het wellicht voordeliger is om een aanhangwagen te regelen en is het monteren veel of niet veel werk? Als u dat heeft doorgedacht kunt u een beslissing nemen of u het wel of niet wilt doen, of dat u nog ergens anders gaat kijken.
We kunnen achteraf de winkel wel bekritiseren maar is dat eerlijk? Als u vooraf alles duidelijk heeft gevraagd heeft u een vrije keuze of u dit wel of niet wilt doen.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

De kosten zijn inderdaad absurd hoog. Ik heb laatst wasmachine en droger gekocht, woon ook op een etage maar geen lift aanwezig, rijafstand in km 18. Bezorgkosten, trap tillen, aansluiten: 35 euro!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Engelengeduld schreef:De kosten zijn inderdaad absurd hoog. Ik heb laatst wasmachine en droger gekocht, woon ook op een etage maar geen lift aanwezig, rijafstand in km 18. Bezorgkosten, trap tillen, aansluiten: 35 euro!
Dat kun je niet zomaar stellen. Immers heb je geen zicht op de inkoop en overheadkosten van de verschillende bedrijven, het verschil in verkoopprijs, etc.

skybird
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2011 13:47

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door skybird »

Ben het helemaal eens met Rina1974 en dan al die sarcastische opmerkingen hier. Niet elke vrouw is zo handig en al zeker geen ouderen. Meteen al klaar staan met van die enge opmerkingen, echt weer zo sociaal. Die flauwekul van torenhoge montage- en bezorgkosten, begin verdikkie dan geen bedrijf, dat hoort gewoon bij je service. Vroeger kocht je een kast en dan was hij kant en klaar en werd hij zo gratis thuisbezorgd. Tegenwoordig moet je voor elke scheet en spijker betalen. Lokken ze je naar een zaak met een zgn aanbieding, maar ga je met de hoofdprijs aan kosten de deur uit. Elk plankje, elk schroefje, elke roede, bezorg- en montagekosten en dan vaak nog voor rotzooi ook.s Typisch Nederlands, zien overal geld bungelen bij de mensen! Begin geen bedrijf als je geen behoorlijke service kan leveren en schuif die service niet af op je klanten zeg. Betaal je al de hoofdprijs, kun je thuis nog hard aan het werk om je gekochte meubel in elkaar te zetten, belachelijk gewoon. Kloppen vaak de gaten en onderdelen ook nog niet en dan hier even zo hoog van de toren blazen door van die reageerders die waarschijnlijk zelf zo'n uitmelkbedrijf bezitten? Was bij Haco en De Zuiderster, rekenen even 120 euro en 125 euro montagekosten, dan nog 50 euro bezorgkosten en dan nog voor scheet hier en scheet daar en zo is die zgn. goedkope kast uiteindelijk hartstikke duur en mag je thuis zelf ook nog uren aan het werk om die flauwekul in elkaar te zetten. Ze willen hier allemaal gauw rijk worden over de rug van de klant, nou, mij niet gezien, hoor. Ik koop alleen bij bedrijven die geen montage- en bezorgkosten rekenen zoals o.a. Beter Bed (levert tenminst nog die ouderwetse service).

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door angel1978 »

en ouderwetse prijzen.
Daar zit de montage dus gewoon bij de prijs in en heb je geen keus of je het zelf kan/wil of niet.
Geweldige service die verplichte hoge bijkomende kosten die bij de prijs in zitten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

angel1978 schreef:en ouderwetse prijzen.
Daar zit de montage dus gewoon bij de prijs in en heb je geen keus of je het zelf kan/wil of niet.
Geweldige service die verplichte hoge bijkomende kosten die bij de prijs in zitten.
En dan zie je dus gelijk dat mensen zoals rina1974/TS daar juist niet kopen en dan achteraf gaan klagen. En dan is het circeltje weer rond.

TS heeft gekozen voor een goedkope winkel met bijbehorende service. Als TS service had gewild had TS een winkel met bijpassend prijskaartje moeten kiezen. Iets met dubbeltjes en eerste rang.. :roll:

skybird
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2011 13:47

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door skybird »

Angel 1978, zo duur is Beterbed dus niet. Redelijke prijzen en alles inbegrepen. Zo kan het dus ook. Ik hoef geen keus te hebben. Dat is de prijs alli-in en aan mij de keus om het te kopen of niet. Maar niet je als klant naar de winkel lokken met een zgn. aanbieding en dan met een hele lijst vol extra's komen. Schiet op zeg. Vroeger kreeg je een kast kant en klaar thuisbezorgd en tegenwoordig willen ze gauw rijk worden en er niets voor hoeven doen. Om over die gezellige manier waarop ze je vaak te woord staan in de winkel maar niet te spreken, dat van 'liever lui dan moe'!

[Offtopic passage verwijder door moderatie]

En die zgn. dure winkels die verkopen ook vaak dezelfde rotzooi voor duur en hebben alleen maar hun naam mee. Of je nu een goedkope of dure zaak bent, lever gewoon service en hef anders je bedrijf op. Vinden ze het gek als ze failliet gaan, iets met 'eigen schuld, dikke bult' soms?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door GJvdZ »

skybird schreef:Ben het helemaal eens met Rina1974 en dan al die sarcastische opmerkingen hier. Niet elke vrouw is zo handig en al zeker geen ouderen. Meteen al klaar staan met van die enge opmerkingen, echt weer zo sociaal. Die flauwekul van torenhoge montage- en bezorgkosten, begin verdikkie dan geen bedrijf, dat hoort gewoon bij je service. Vroeger kocht je een kast en dan was hij kant en klaar en werd hij zo gratis thuisbezorgd. Tegenwoordig moet je voor elke scheet en spijker betalen. Lokken ze je naar een zaak met een zgn aanbieding, maar ga je met de hoofdprijs aan kosten de deur uit. Elk plankje, elk schroefje, elke roede, bezorg- en montagekosten en dan vaak nog voor rotzooi ook.s Typisch Nederlands, zien overal geld bungelen bij de mensen! Begin geen bedrijf als je geen behoorlijke service kan leveren en schuif die service niet af op je klanten zeg. Betaal je al de hoofdprijs, kun je thuis nog hard aan het werk om je gekochte meubel in elkaar te zetten, belachelijk gewoon. Kloppen vaak de gaten en onderdelen ook nog niet en dan hier even zo hoog van de toren blazen door van die reageerders die waarschijnlijk zelf zo'n uitmelkbedrijf bezitten? Was bij Haco en De Zuiderster, rekenen even 120 euro en 125 euro montagekosten, dan nog 50 euro bezorgkosten en dan nog voor scheet hier en scheet daar en zo is die zgn. goedkope kast uiteindelijk hartstikke duur en mag je thuis zelf ook nog uren aan het werk om die flauwekul in elkaar te zetten. Ze willen hier allemaal gauw rijk worden over de rug van de klant, nou, mij niet gezien, hoor. Ik koop alleen bij bedrijven die geen montage- en bezorgkosten rekenen zoals o.a. Beter Bed (levert tenminst nog die ouderwetse service).
Reken mij eens voor hoe je een winstgevend bedrijf kunt opzetten waar je voor de prijs van zelf te assembleren meubels de boel gemonteerd kunt afleveren. Dus inclusief kosten om de boel eventueel naar boven te sjouwen en alle service die je maar kunt verzinnen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door sjohie »

skybird schreef:Ben het helemaal eens met Rina1974 en dan al die sarcastische opmerkingen hier. Niet elke vrouw is zo handig en al zeker geen ouderen. Meteen al klaar staan met van die enge opmerkingen, echt weer zo sociaal. Die flauwekul van torenhoge montage- en bezorgkosten, begin verdikkie dan geen bedrijf, dat hoort gewoon bij je service. Vroeger kocht je een kast en dan was hij kant en klaar en werd hij zo gratis thuisbezorgd. Tegenwoordig moet je voor elke scheet en spijker betalen. Lokken ze je naar een zaak met een zgn aanbieding, maar ga je met de hoofdprijs aan kosten de deur uit. Elk plankje, elk schroefje, elke roede, bezorg- en montagekosten en dan vaak nog voor rotzooi ook.s Typisch Nederlands, zien overal geld bungelen bij de mensen! Begin geen bedrijf als je geen behoorlijke service kan leveren en schuif die service niet af op je klanten zeg. Betaal je al de hoofdprijs, kun je thuis nog hard aan het werk om je gekochte meubel in elkaar te zetten, belachelijk gewoon. Kloppen vaak de gaten en onderdelen ook nog niet en dan hier even zo hoog van de toren blazen door van die reageerders die waarschijnlijk zelf zo'n uitmelkbedrijf bezitten? Was bij Haco en De Zuiderster, rekenen even 120 euro en 125 euro montagekosten, dan nog 50 euro bezorgkosten en dan nog voor scheet hier en scheet daar en zo is die zgn. goedkope kast uiteindelijk hartstikke duur en mag je thuis zelf ook nog uren aan het werk om die flauwekul in elkaar te zetten. Ze willen hier allemaal gauw rijk worden over de rug van de klant, nou, mij niet gezien, hoor. Ik koop alleen bij bedrijven die geen montage- en bezorgkosten rekenen zoals o.a. Beter Bed (levert tenminst nog die ouderwetse service).
Service kost geld, en dat kan je als bedrijf op 2 manieren financieren, of je stuksprijs dekt dit, een all-in prijs zo je wilt, of je trekt het uit elkaar, en biedt het product zo laag mogelijk aan, en rekent geld voor eventueel gewenste service. Dat laatste vind ik beter, het geeft de consument de keuze om de service te kiezen die gewenst is in die speciale situatie. Ik kan, samen met mijn vriendin, een meubel wel in elkaar zetten, dus dan kies ik niet voor de in-elkaar-zet service, maar het kale product, afgeleverd aan de voordeur. Bij de laatste, meest gebruikte, variant is er ook een voordeel voor de verkoper, immers hoe lager het bedrag, hoe beter je scoort in google en op de vergelijkingssites, welke vaak toch het startpunt van het proces zijn, het proces wat iemand doorloopt voordat men tot online aankoop overgaat bedoel ik dan.

Waar dit, overigens al ~10maanden dood in het water liggende topic, over ging, is dat TS eea niet zelf kan, maar tegelijkertijd de bedragen voor die gewenste diensten weer te hoog vindt. Dan zit ze klem, en heeft ze aan het begin bij de vrij fundamentele keuze van verkoper, toch een soort van inschattingsfout gemaakt. Daar kan niemand meer wat aan doen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties en geruzie verwijderd door moderatie.

Gesloten