LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Een aantal maanden geleden een bankstel aangeschaft in Heerlen er op gezeten kleur uitgezocht, hartstikke blij met onze aankoop. 
Tot vorige week het bankstel geleverd werd, voordat mijn vrouw er op ging zitten zegt de bezorger al tegen mijn vrouw, het bankstel is hard maar na een aantal maanden er op zitten word het zachter. Ik kom terug van mijn werk ga op onze nieuwe aanwinst zitten en ik zeg tegen mijn vrouw het is net of ik op een plank zit, er eens op gaan liggen maar dat is helemaal geen optie want aks je geen hernia hebt krijg je het wel van deze bank dus een lekker middag dutje op de bank is er niet meer bij de komende jaren, daar wil ik ook nog bij vermelden dat wij niet de enige zijn die het bankstel wel erg hard vinden het bezoek wat we dit wekend hebben mogen ontvangen vinden het ook wel erg hard. 
Ik vrijdag, de dag erna in de middag een e-mail gestuurd naar de firma Goossens waar ik mijn klacht kenbaar maak en meteen aangeef dat ze het bankstel maar komen halen want het is veel te hard. 
Het gehele wekend gewacht maar geen reactie, maandag morgen belt een mevrouw van Goossens en begint het gesprek met de mededeling dat het word opgelost maar dat het bankstel niet word terug genomen, dan zou je denken je krijgt een nieuw bankstel dat wel goed zit maar nee de enige optie die je krijgt, is dat ze wel een monteur gaan langs sturen die het gloed nieuwe bankstel wel even gaat repareren. En ik met de slaap nog in mijn ogen denkt, ja dat moet dan maar want wij krijgen maar een optie en die zal ik moeten pakken. Tegen de middag begon ik er over na te denken en dacht, het kan toch niet waar zijn dat je zo met klanten om gaat en mijn bankstel moet laten repareren dat pas 4 dagen in mijn bezit is en ik er binnen 24 uur meteen een melding van heb gemaakt.Dus maar weer een e-mail gemaakt met  de mededeling dat wij met de oplossing van Goossens niet akkoord gaan en het voorstel gedaan of om een nieuwe bankstel te leveren wat wel goede zit of e.v.t met een korting het bankstel op te halen en graag alleen te reageren op onze mail zodat wij ook wat op papier hebben mocht het nodig zijn. Maar u begrijpt het al we zijn al weer drie dagen verder maar de firma Goossens beantwoord de mail gewoon niet wat heel frustrerend is want we hebben het hier wel over 3500€ en een item waar je toch iedere dag op moet zitten voor toch zeker de komende 5 jaar. 
Ik heb eens even zitten te zoeken op internet en het is inderdaad zo dat je als klant geen poot hebt om op te staan of er moet al spraken zijn van een gebrek aan het geleverde, nou zijn wij van mening dat er hier sprake is van een gebrek, zij zelf trouwens ook want anders zouden ze niet meteen een monteur langs sturen om iets te repareren waar zij van weten dat het niet goed is. Ben dus ook heel benieuwd of we nog een of andere reactie krijgen maar denk persoonlijk van niet. 
Ik heb aan dit hele bericht vermoedelijk niets aan maar wilde het even kwijt, misschien een idee voor mezelf en voor andere mensen, laat het in de koop overeenkomst op nemen dat het precies het zelfde is als wat in de winkel word aangeboden dan staat u in ieder geval sterker als het zover komt dat u uw rechtsbijstand moet inschakelen. 
Trouwens als u zo iets heeft van ik heb een leuk bankstel gezien in de winkel van Goossens bestel het dan online dan kun u het wel op laten halen ik meen voor 75€ want in hun webwinkel kan het wel retour en dan blijft u er in iedere geval niet mee zitten. 
Met vriendelijke groet, 
Mark Smeets. 
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel vervelend dit. Duidelijk is dat er een ander product is geleverd dan dat er is gekocht.
In plaats van mailtjes en telefoontjes zou ik er maar eens langs gaan, misschien iets meer moeite maar vaak veel beter resultaat. En niet te snel de winkel uit lopen, klagers in een wat vollere winkel vinden ze vaak niet zo leuk.

Wordt er wat besloten tijdens het gesprek, laat dit gelijk uitprinten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

Zo duidelijk is het nog niet dat er een ander product is geleverd dan besteld. Het is wel mogelijk, maar dat moet eerst onderzocht worden.

Dat de klant de winkel geen enkele kans van reageren geeft en direct eist dat de bank wordt opgehaald motiveert de winkel ook niet echt om haast te maken.

De opmerking van de bezorger is wel opvallend, juist na zo'n opmerking kun je verwachten dat de focus op het zitcomfort komt te liggen. Niet slim.
En het klopt dat zitvullingen zachter worden en niet direct het juiste comfort hebben. Maar een extreem verschil is niet goed.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Het probleem van de Goossens is dat ze nergens op reageren en dat maakt mij ontzettend boos, als je een mail stuurt naar de klantenservice krijg je een standard mail terug waar in staat dat je 5 werkdagen moet wachten om een antwoord te krijgen en die wacht ik ook al en geen antwoord.
Via Facebook een bericht geplaats en daar kreeg ik de dag er na een reactie op dat ik mijn gegevens in een privé bericht kon zetten en dat er naar de klacht gekeken zou worden en je raad het al geen reactie op mijn privé bericht.
De reden dat ik niet naar de winkel ga is dat ik graag wat op papier wil hebben en dus mijn mail beantwoord wil hebben.
Dat is ook de reden dat ik hier en andere klanten forums berichten ben gaan plaatsen want mijn stelling is, zo ga je niet met mensen om.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

indy666 schreef: Het gehele wekend gewacht maar geen reactie 
U had verwacht dat ze in het weekend contact met u opnamen ?

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Niet vervelend bedoeld, maar spaties in een verhaal maken het een stuk beter leesbaar.

Vervelend dat u niet tevreden bent met de bank, die koop je immers om van te genieten.
Is er u al verteld dat een bank ingezeten moet worden??

Een nieuwe bank heeft een hard stuk schuim waar nog niemand op gezeten heeft. Probeer er eens een week op te zitten en geef het schuim de kans zachter te worden.

Nu is het bankstel te hard, maar dat wordt echt wel zachter. En de bank in de winkel is waarschijnlijk wel ingezeten.

En wat betreft de reactie, u stuurt dit (waarschijnlijk op vrijdag?) en op maandag bellen ze u...... daar zie ik weinig fout in.
Nee, ben niet van Goossens. Maar ben wel iemand die goed leest wat hij kan verwachten van een nieuwe aankoop. En ik kan alleen maar zeggen dat, wanneer het om meubelen gaat, een hoop mensen dat ook zouden moeten doen.

Hopelijk komt u eruit met Goossens.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Werk je echt niet bij Goossens ? of ben je een taal kundige ?

maar zal je advies ter harte nemen en wat mee spaties gebruiken.

Ik heb het uiteraard niet over het wekend maar over de gehele vorige week.

Met vriendelijke groet,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

indy666 schreef:Dus maar weer een e-mail gemaakt met  de mededeling dat wij met de oplossing van Goossens niet akkoord gaan en het voorstel gedaan of om een nieuwe bankstel te leveren wat wel goede zit of e.v.t met een korting het bankstel op te halen en graag alleen te reageren op onze mail zodat wij ook wat op papier hebben mocht het nodig zijn. Maar u begrijpt het al we zijn al weer drie dagen verder maar de firma Goossens beantwoord de mail gewoon niet wat heel frustrerend is. 
Wat bedoelt u met een korting ?

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Werk echt niet bij Goossens en ben ook geen taalkundige. Wel een geïnteresseerde!

Geef ze in ieder geval de kans om het op te lossen dan wel met een duidelijke uitleg te komen.

En de tip van het verhaal was: ga lekker op de bank zitten, wellicht is het toch ook het schuim wat nog ingezeten moet worden.

Op google onder: het inzitten van schuim bank kun je al redelijk wat vinden!

Nogmaals succes

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Update: vanmiddag heeft een vrouw gebeld van de klanten service en die begon haar verhaal met het bankstel heeft een inzit periode van zeker 4 maanden.
Ik dacht zou ik nu de discussie aangaan met het verhaal van, dus u weet dat het bankstel veel te hard is maar dacht laat ik het maar niet doen en de procedure doorlopen zoals het moet.

Dus afspraak gemaakt met service monteur, het enige wat ik mij afvraag bij dit geval is, wat gebeurt nou als hij of zij van mening is dat het normaal is.

de bevestiging mail ook nog niet ontvangen maar dat zal wel goed komen.

Ben heel benieuwd.

Ik vind trouwens nog altijd van mening dat als bij de aankoop van het bankstel vertelt was dat het zo hard was, hadden wij het nooit gekocht.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

indy666 schreef:Update: vanmiddag heeft een vrouw gebeld van de klanten service en die begon haar verhaal met het bankstel heeft een inzit periode van zeker 4 maanden.
Onzin.
Thuis zit je gemiddeld 4 uur per dag op de bank, in de showroom is dit gemiddeld minder dan 1 uur per dag.
Dan moet showroom model er dus 16 maanden staan.
Meer voor de hand liggend is beter schuim/kussens/vulling in het showroom model. Het gaat natuurlijk om verkopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
indy666 schreef:Update: vanmiddag heeft een vrouw gebeld van de klanten service en die begon haar verhaal met het bankstel heeft een inzit periode van zeker 4 maanden.
Onzin.
Thuis zit je gemiddeld 4 uur per dag op de bank, in de showroom is dit gemiddeld minder dan 1 uur per dag.
Dan moet showroom model er dus 16 maanden staan.
Meer voor de hand liggend is beter schuim/kussens/vulling in het showroom model. Het gaat natuurlijk om verkopen.
Ja, want winkels bedriegen er op los om maar wat te verkopen. Dat is weer de negatieve benadering.

Bij Goossens geloof ik daar niet in. Dat is een serieuze winkel die op een nette manier werkt.

Neemt niet weg dat er iets mis kan zijn, en dat moet gewoon worden beoordeeld.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

Negatieve benadering? Houdt dat in dat je vindt dat "4 maanden inzitten" normaal is?

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Bij Goossens geloof ik daar niet in, kijk maar eens rond op internet er zijn wel meer klachten over de firma Goossens.

De verkoper had gewoon eerlijk moeten zijn, dat is nu ons hele probleem want dan hadden wij nu totaal geen probleem gehad.
Want dat het probleem bekend is daar ben ik zeker van, ze zijn ons nu gewoon een aantal weken aan het lijntje aan het houden.

Ik vind het ook heel jammer dat ik hier zoveel energie in moet steken, kan mijn tijd eigenlijk wel beter gebruiken, maar wij geven niet op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:Negatieve benadering? Houdt dat in dat je vindt dat "4 maanden inzitten" normaal is?
Inzitten is normaal, over de termijn kun je discussiëren.

De negatieve benadering (van jou) zit hem in het feit dat jij kennelijk al weet dat er iets anders is geleverd.
Maar op de een of andere manier weet je altijd wel een negatieve draai er aan te geven.

Dat er klachten op internet circuleren is niet vreemd. Die vindt je van elk bedrijf wat meer dan gemiddeld verkoopt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:De negatieve benadering (van jou) zit hem in het feit dat jij kennelijk al weet dat er iets anders is geleverd.
Voor mij een vaststaand feit dat showroom model anders zat dan de nieuwe bank. Dat zal TS met me eens zijn, anders bestond dit topic niet eens.
Als ik dan onzin over 4 maanden inzitten hoor, dan trek ik inderdaad nogal snel een conclusie.

Maar laten we dan hopen dat ik ongelijk heb, en dit snel door Goossens naar tevredenheid wordt opgelost.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Je kan een bank in een showroom niet vergelijken met 1 die je thuis geleverd krijgt.
Die in de showroom kan zelfs al ingezakt zijn.

Je wilt niet weten hoe consumenten in winkels omgaan met spul wat er staat daar komen per dag 100en mensen binnen en gaan zitten, liggen op de bank, kinderen die erbij zijn springen er op het mag n iet maar dat gebeurt wel.
Die bank heeft in de showroom veel meer te lijden dan bij een normaal iemand thuis.

Ook TS heeft niet gevraagd of de bank net zo zacht zit als die hij besteld had want dan had ie waarschijnlijk gehoord dat deze al flink ingewijd was.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:De negatieve benadering (van jou) zit hem in het feit dat jij kennelijk al weet dat er iets anders is geleverd.
Voor mij een vaststaand feit dat showroom model anders zat dan de nieuwe bank. Dat zal TS met me eens zijn, anders bestond dit topic niet eens.
Als ik dan onzin over 4 maanden inzitten hoor, dan trek ik inderdaad nogal snel een conclusie.
16again schreef: Meer voor de hand liggend is beter schuim/kussens/vulling in het showroom model. Het gaat natuurlijk om verkopen.
Jouw (inderdaad nogal snelle) conclusie was : er zal wel wat anders zijn geleverd omdat er natuurlijk wel verkocht moet worden.

En daarmee ga je uit van een kwade opzet.

Dat soort stemmingmakerij stoort mij enorm. Het komt steeds vaker voor dat klanten je een oplichter noemen nog voor dat je je naam aan de telefoon kunt noemen. Hier op dit forum gebeurt dat ook. Vaak in situaties waar helemaal niets aan de hand is, of een kleinigheid.

Het gevolg is dat de verstandhouding al direct verstoord is. In dit geval zou het maar zo kunnen zijn dat Goossens denkt : wat een geblaas, laat die eerst maar eens uitrazen.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Inderdaad het is altijd de schuld van de leverancier maar de consument heeft ook RECHTEN EN PLICHTEN en dat word vergeten hier.
Als ik een bankstel koop toevallig vorig jaar gedaan ga ik kijken wat ik leuk vind en hoe het zit, en dan vraag ik dus ook dingen aan de verkoper qua stof en hardheid kussens noem maar op.
En bij elke speciaalzaak heb ik goed advies gekregen maar ook gevraagd en das het belangrijkste, bij 1 bank leek ik bijna door te zakken verkoper gevraagd hoe dat zat eerlijk antwoord als je deze bank besteld is ie veel steviger waarom deze is onderhand uitgezakt door het vele zitten en springen op de bank.

En zeg niet dat consumenten dat niet doen want dat doen ze gewoonweg wel het is toch niet hun spul

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

joris21 schreef: de consument heeft ook RECHTEN EN PLICHTEN en dat word vergeten hier.
Welke plicht noem je dan vervolgens in je verhaal?

Gesloten