LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Diverse meubels besteld bij Rofra en begin augustus geleverd gekregen: salontafel, tv meubel, eettafel met stoelen, hoge kast, dressboy en een grote dure spiegel.
Je zou verwachten dat als een klant die zoveel geld uitgeeft bij je winkel dat je wel even wat harder loopt als er een klacht ontstaat. Bij Rofra denken ze er anders over.
Na een paar dagen kregen we wat meer tijd om onze meubels beter te bekijken en zagen een kleurverschil tussen de salontafel en de tv meubel. Deze zijn van dezelfde serie in hout, maar de tafel bleek een witte waas te hebben en die lijkt zelfs erger te worden hoe langer het binnen staat. Dus zoals het hoort een email gestuurd naar het hoofdkantoor in Vaassen inclusief foto’s. Op 9 aug kregen we reactie dat ze het betreurden en op zoek zouden gaan naar een andere tafel of tv meubel. Meteen een mail gestuurd met de vraag of ze naar een andere tafel wilden uitkijken, want die week juist af van wat we hadden verwacht. Ja hoor, meteen reactie dat ze ermee aan de slag gingen. Toen pas ging ik lezen op internet wat de recensies waren van Rofra. Phoe dat was even slikken. Maar ik wilde niet bevooroordeeld zijn, want mij hadden ze tenslotte geïnformeerd dat ze ermee aan de slag gingen.
Toen werd het stil…
 
Een maand later, 11 september nog maar eens een email gestuurd met de vraag hoe het ermee stond. Een week op reactie gewacht, maar helaas geen enkele reactie.
Dus dan maar bellen. Goh, euh weet ik niet, zal waarschijnlijk zo zijn dat er nog geen andere tafel gevonden is.  Nog even geduld a.u.b.
Een paar dagen erna (13 sept) deed ik de lade open van de tv meubel en zag een hoop zaagsel liggen op de spullen die erin lagen. Houtworm, pfff ook dat nog!?
Bellen heeft geen zin, het was al avond dus ik weer emailen. Netjes foto’s meegestuurd via het formulier, want dat is een verplicht veld. Tafel gecheckt, waarschijnlijk ook houtworm vanwege het vele zaagsel, maar die moest toch al weg dus ik vraag of ze de spullen z.s.m. willen omruilen.
Op 22 september weer moeten bellen wegens het uitblijven van de reactie. Wederom foto's gestuurd met de problemen.
Op 5 oktober krijg ik een email dat de meubels opgehaald kunnen worden op 12 oktober. Ja, en mijn nieuwe meubels dan? Totaal geen begrip, want ik kan de tv toch op de grond zetten? En mijn drankje 's avonds ook maar op de grond?
Dus na telefonisch contact afgesproken dat ik zou uitkijken naar eventueel een andere meubel, want ik wilde deze serie echt niet meer in mijn huis hebben.
Nogmaals mijn beklag gedaan in de winkel over de houtworm, maar ook over de scheuren die ontstaan en niet te vergeten dat het ijzeren frame (roest-look) ook begint af te bladderen.
Na een rondje in de winkel tot de conclusie moeten komen dat er geen andere meubel voldoet en helaas zal ik Rofra een kans moeten geven om de zaken te herstellen.
Ik heb op 26 oktober laten weten dat ik voor een herlevering ga.

Radiostilte vanuit Rofra. Meermaals gevraagd naar de status van de herlevering, maar krijg steeds te horen dat ik nog even geduld moet hebben.
Vorige week ben ik terug gegaan naar Rofra met mijn dressboy. Houtworm, wéér houtworm..
Ik word er onderhand moedeloos van. In de winkel in Breda vraag ik of ze ook nog meubels verkopen zonder houtworm en lever de dressboy in. Krijg als antwoord, nou ja, u heeft toch in ieder geval een tafel zonder houtworm?
Echt he, wat een brutaliteit en onbegrip!
Ergens hoop ik dat ze de volgende levering weer verprutsen zodat ik mijn geld kan terug eisen.
Als ik al nieuwe meubels krijg.

Ben niet van plan het er zo makkelijk bij te laten zitten in ieder geval en via deze weg wil ik dan ook iedereen waarschuwen om nog eens na te denken over een aankoop bij Rofra!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2016 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door berndv »

Lwe schreef:via deze weg wil ik dan ook iedereen waarschuwen om nog eens na te denken over een aankoop bij Rofra!
dat is nobel van u. Helaas zijn vele consumenten zoals u:
Lwe schreef:Toen pas ging ik lezen op internet wat de recensies waren van Rofra.
zo lang de volgorde voor veel mensen is en blijft: eerst kopen, problemen krijgen, zoeken op internet, uitvinden dat het redelijk standaard is, andere mensen waarschuwen op consumentenfora (waar over het algemeen 2 groepen mensen komen, een aantal vaste gasten, die inmiddels wel weten wat de valkuilen zijn en een groep die er komt nadat het kwaad is geschied).

Probeer het eens op hun facebookpagina, vaak zijn ze eerder bereid te helpen als het bericht open en bloot o p hun eigen pagina te lezen is.

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Bedankt voor uw reactie. Het is helaas zo, de rescenties worden te laat gelezen.
Ik heb een bericht willen achterlaten op hun fb pagina. Blijkt dat deze alleen zichtbaar is voor mijn eigen contacten en niet op hun eigen pagina.
Kreeg wel een email dat ze verwachten dat de nieuwe levering dit jaar zou moeten plaatsvinden. Dus er zit niks op dan nog heel even geduld te hebben.

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

En ik ben jaren lid van Radar maar mijn oude e-mailadres werkt niet meer waardoor ik een nieuw account heb moeten aanmaken.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vind het redelijk schokkend als er daadwerkelijk houtworm zou zitten in de pas geleverde en nieuwe meubels.
Als dit werkelijk zo is zou ik alles er direct uit donderen voordat andere zaken worden aangetast, en de koop ontbinden

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Dat zou ik ook graag willen Leo, maar zij beroepen zich op hun recht te mogen herstellen.
Maar ik heb er totaal geen vertrouwen in dat ik nu wel deuglijke producten krijg..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

Leo The Emperor schreef:Ik vind het redelijk schokkend als er daadwerkelijk houtworm zou zitten in de pas geleverde en nieuwe meubels.
Als dit werkelijk zo is zou ik alles er direct uit donderen voordat andere zaken worden aangetast, en de koop ontbinden
Rustig maar, zo'n houtwormpje vreet je hele huis niet op hoor. Dat gebeurt alleen in de tekenfilm.

het kan voorkomen, hout is nu eenmaal een natuurproduct. Wanneer andere meubels gewoon zijn afgewerkt met lak of olie valt het risico reuze mee. Je moet wel van het aangetaste meubel of deel ervan af zien te raken.

direct ontbinden is niet redelijk, het probleem moet gewoon worden opgelost. Door Rofra.

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Hier even een update:
Gisteren 21-12 zou de omruiling plaatsvinden van de meubels.
De chauffeurs gevraagd of we eerst even mochten kijken naar de meubels voordat we alles heen en weer gaan sjouwen.
Toen we het karton verwijderden van de tafel zagen we meteen een scheur in het blad en zelfs een los stukje hout waar je je aan zou kunnen open halen. http://imageshack.com/a/img922/4538/kmTuQ2.jpg
De tv meubel lag eronder, die hebben we niet volledig hoeven te inspecteren, want daar zagen we al meteen sporen van houtworm. Zie de kleine gaatjes op de foto. http://imageshack.com/a/img922/8316/KbGBrG.jpg

Ik heb op de vrachtbrief laten noteren dat de meubels schade hebben en dus niet in ontvangst zijn genomen.
Daarna meteen gebeld met Rofra en uitgelegd hoe de zaken gegaan zijn en gevraagd hoe dit op te lossen. Dat kon meneer niet zeggen, hij adviseerde om de klacht weer schriftelijk met de foto's toe te sturen.
Zo gezegd, zo gedaan.

Deze meubels zouden vandaag worden omgeruild wegens houtworm in de tv meubel en kleurverschil en mogelijk ook houtworm in de salontafel. Bij aankomst van vervoerder van de Scheur Logistiek hebben we geconstateerd dat de tv meubel wederom sporen van houtworm laat zien en dat de salontafel een losse plank heeft door een scheur in het tafelblad. Dit hebben wij in samenspraak met de vervoerder genoteerd op de vrachtbrief. Ik wil hierbij beroepen op mijn annuleringsrecht en eis daarom het aankoopbedrag terug. Voor de tv meubel is dat 575,00 euro en de salontafel 495,00 euro. Deze meubels kunnen worden opgehaald, liefst zo snel mogelijk voordat de houtworm een nieuw huis wilt gaan vinden. Graag ontvang ik van u een spoedige reactie.

Vandaag kreeg ik van hen de volgende reactie:
Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw melding via ons service formulier inzake u tafel, hebben wij de foto's bekeken en reageren wij hier graag op.

Wij willen u informeren dat de tafel die u geleverd heeft gekregen, er net zo uitziet, daarbij dus conform order is en wij zelfs met de leverancier hebben overlegd hierover. Deze heeft ons bevestigd dat het hout voor deze tafels special hiervoor wordt geselecteerd en dit zijn unieke uitstraling daardoor verleent.

Hierom is het dan ook niet mogelijk om te annuleren op grond hiervan. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien er vragen zijn zien wij deze graag schriftelijk tegemoet zodat wij u van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet/ With kind regards/ Mit freundlichen Grüßen

Afdeling Aftersales


Echt ongelofelijk hoe ze met klanten omgaan. En dan heb ik duizenden euro's uitgegeven bij ze. :x

stofzuigertje

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Houtworm, dan zou ik koop ontbinden en gelijk alles terug bezorgen.
Als je niets doet en rustig gaat wachten komen alle meubels er mee in aanraking, dieren kunnen uitstapje maken en bestrijden kost veel geld.

Of je 1 of meerdere met wormen hebt, het mag niet in woning of winkel voorkomen omdat je alle goede kunt besmetten.
Die meubels moeten eigenlijk niet terug maar enkele reis vuilverbranding ter voorkoming besmetting andere meubels.

Verder had je beter busje kunnen huren en meubels in winkel uitpakken en na goedkeuring zelf inladen en betalen.
Dus niets aanbetalen of erg weinig.
En waarom gebruik je nu pas Google, vooraf zal heel veel ellende besparen in de rest van je leven.
Als ik een aanbieding zie, eerst even Google of Yandex, de andere zoekmachine erover en regelmatig koop ik daarom iets niet en blijf zelfs liever thuis.

Omdat U hier beweerde dat U meubels met houtworm heeft terug gebracht, daarom wil ik deze winkel nooit bezoeken want ik heb aan de katten al genoeg huisdieren.

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Bedankt voor je reactie.
stofzuigertje schreef:Houtworm, dan zou ik koop ontbinden en gelijk alles terug bezorgen.
Als je niets doet en rustig gaat wachten komen alle meubels er mee in aanraking, dieren kunnen uitstapje maken en bestrijden kost veel geld.
Zij hebben het recht om te herstellen dus ik kon niks anders dan de nieuwe levering afwachten.
Verder had je beter busje kunnen huren en meubels in winkel uitpakken en na goedkeuring zelf inladen en betalen.
Dus niets aanbetalen of erg weinig.

De bestelling moest nog worden gedaan en heb een aanbetaling gedaan in de winkel in juni. Toen de meubels bezorgd werden in augustus heb ik de rest betaald. We wisten toen nog niet dat er houtworm aanwezig was..

Geloof me dat ik ervan geleerd heb om eerst internet te checken voor aankoop, maar goed, daar staan ook meestal alleen negatieve verhalen omschreven.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door 16again »

Lwe schreef:Wij willen u informeren dat de tafel die u geleverd heeft gekregen, er net zo uitziet, daarbij dus conform order is en wij zelfs met de leverancier hebben overlegd hierover. Deze heeft ons bevestigd dat het hout voor deze tafels special hiervoor wordt geselecteerd en dit zijn unieke uitstraling daardoor verleent.
Had het spul in de showroom dit ook?

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

16again schreef: Had het spul in de showroom dit ook?
Nee, in de showroom staan de meubels in een veel nettere staat. Geen grote scheuren i.o.d. en geen houtworm.

stofzuigertje

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze maar 1 meubel met houtworm zouden leveren kan ik diverse niet meer leverbare kasten claimen!
Deze tussen 1780 en 1899 gemaakte zijn behandeld en worm vrij.
Maar als ik een nieuwe verse kreeg met houtworm dus gevolg schade, kan ik een schade claim voor herstel of bestrijden houtworm indienen.
Dit is in mijn geval voor echt massieve meubels, spaanplaat en zo bestond toen nog niet.... dus een klein meubeltje kan hiermee een forse claim opleveren.
Zowel winkel als leverancier moeten altijd worm vrije meubels leveren en als ze in gebreke bleven is totaal ontsmetten en vernietigen op hun kosten toegestaan....

Zij zijn deskundige en moeten voor aflevering controleren en vermoedelijk is dit import uit Azië of zo...
NIet Uw maar hun risico en zowel controle op verspreiding houtworm als bestrijden als nodig zou zijn...... voor hun kosten.

Daarom, naast al hun meubels retour ook vergoeding voor controle van de reeds aanwezige op overlopen houtwormen of meer als dit nodig is.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door BL2 »

Zou bijna verwachten dat je ook houtworm in je stofzuigert zou hebben.
Wat een vreemde berichten plaats je aan de lopende band toch op het forum, stofzuigert.

Maar on topic, de meubels zijn duidelijk gemaakt van afvalhout. Naast houtworm kan daar van alles in en op zitten. Deze zijn duidelijk niet behandeld en de status van afvalhout niet ontstegen.
Wel zie ik een fors probleem, Rofra lijkt me niet een bedrijf dat goed lijkt om te gaan met klachten, laat staan met de koop ontbinden.
Toch zou ik daar verder op aansturen.
Laatst gewijzigd door BL2 op 23 dec 2016 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het hout correct is behandeld tegen houtworm is er geen risico. Maar wanneer er meelvorming op blijft treden is er niet goed bestreden. Ik vraag mij af hoe bl2 aan de foto kan zien dat er niet is behandeld ?

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat ziet BL2 niet aan de foto, daar is alleen waarneembaar dat het hout ooit door houtwormen "benaderd" is. Niet duidelijk is echter vast te stellen of er in het hout nog steeds houtwormen aanwezig zijn. Immers de gaatjes kunnen ook al ouder zijn, een deel zeker, immers duidelijk al aanwezig voordat de planken gezaagd werden.

Echter het geeft zeker wel te denken, immers in de vorige meubels waren zeker wel houtwormen aanwezig, zoals TS ook aangeeft, immers daar werd zaagsel aangetroffen in de lades.

Als je dan nieuwe meubels geleverd krijgt, met houtwormgaten inclusief, dan zou ook ik zeer argwanend zijn.

stofzuigertje

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je van gebruikt hout meubels maakte mag.
Wel moet je controleren en behandelen en houtworm vrij afleveren.

Nu ik dit lees, meerdere keren houtwormen geleverd.
Ik zou die gelijk weigeren en zeker niet weekje later laten ophalen.
Als de worm in andere elders gekochte meubels gaat want dat kan.
1 meubel dat besmet is kan voldoende zijn om over enkele jaren je gehele huis te moeten behandelen.
Vooral een hout skelet bouw woning kan dit betekenen nieuw huis bouwen zoals in Zweden ooit in de krant stond.

Bij antiek handelaren is dit probleem bekend, zij controleren voor binnenkomst erg goed elk meubel want die weten hoe groot het risico is.
Vooral oudere woningen waar ze inkomen zijn vaak besmet en worden na behandelen eerst een tijd in aparte ruimte opgeslagen.
Pas na vele maanden kijken ze of alle Wormen en Larven gedood zijn.

Het probleem is de mode, vroeger Antiek en nu Sloophout.
Rofra heeft dus geen houtworm ervaring helaas en heeft dom gehandeld.
Als de retour in showroom komt staan koop ik als ik het ergens zie niets meer.

Zie houtworm als besmettelijke ziekte die veel geld kost, vraag eens antiek winkel en U weet genoeg.
Daarom mijn waarschuwing!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Leo The Emperor schreef:Ik vind het redelijk schokkend als er daadwerkelijk houtworm zou zitten in de pas geleverde en nieuwe meubels.
Als dit werkelijk zo is zou ik alles er direct uit donderen voordat andere zaken worden aangetast, en de koop ontbinden
Op de bijgesloten foto is geen houtworm te zien, alleen maar de gaatjes. Dat betekent dat er ooit houtworm in het hout heeft gezeten. Bij levende houtworm valt er zaagsel uit de gaatjes, ( en kunnen andere meubels ook aangetast worden.)

Normaal gesproken wordt vintage hout eerst chemisch behandeld voordat het gebruikt wordt voor meubels, en worden alle eventuele aanwezige houtwormen daardoor gedood. De conclusie dat er houtworm in de meubels zit is voorbarig, en op dit punt kan dan ook niet gesteld worden dat koop non-conform is.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

De foto's heb ik bekeken.

Het ziet er ernstig uit. Het hout is sloophout. Dat zit vaak vol met wormen (in feite larven van een kever) en wordt daarom ook wel wormstekig genoemd. Niet te zien is of de wormen nog leven. Mogelijk zijn ze doorgezaagd of op een andere brute wijze aan hun einde gekomen. Het hout wordt namelijk chemisch behandeld tegen insecten. Daar is ook veel om te doen geweest in het verleden. Het zou nu minder schadelijk zijn.

Maar goed. Ik wens u veel sterkte in de afhandeling. Het is geen gemakkelijk bedrijf. De eigenaar is ook nog op TV geweest bij Tros radar.

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... ofra-home/

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: Rofra helpt mij niet aan de juiste meubels

Ongelezen bericht door Lwe »

Bedankt voor de reacties allemaal. Het traject loopt nog steeds.
Ik heb de financieel directeur benaderd op LinkedIn. Ik zag geen andere weg want ik hoorde niks meer van de service afdeling, ook niet na herhaaldelijk verzoek.
Na mijn bericht aan de directeur kreeg ik uiteindelijk reactie van de service afdeling. En van de directeur met excuses en de hoop dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.
We zijn weer een maand verder. Vorige week kreeg ik een email met een voorstel om een nieuwe levering in te plannen. Datum die ze opgaven kon ik niet dus ik koos voor de link nee, stuur mij een nieuw voorstel.
Vervolgens weer radiostilte.

De afgelopen weken ben ik meerdere keren flink geschrokken van harde krakgekuiden. De meubels springen letterlijk uit elkaar, de scheuren zijn enorm en vaak zijn er dan ook lijmresten te zien.

Nog even ter duidelijkheid, ik ben zeker van de aanwezigheid van de houtworm. In een mapje dat in de lade lag lag een hoop zaagsel. Tevens bij de dressboy die ik had aangeschaft.

Ik heb wederom gisteravond de directeur een bericht gestuurd dat ik er helemaal klaar mee ben en mijn geld terug wil.
Dat inmiddels ook mijn eettafel begint te scheuren, maar dat ik die dan maar laat staan. De tv meubel en salontafel moeten worden opgehaald.

Vooralsnog hoop ik op een oplossing, maar mochten de dingen anders lopen zal ik al mijn correspondentie en foto's online zetten en via social media verspreiden.
Ik ben van eerlijk zaken doen en ik hoop dat ze bij Rofra inzien dat ze hierin zelf in gebreke blijven.

wordt vervolgd.

Gesloten