Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 23 sep 2019 09:58

De link gekeken, maar zie geen prijzen.....

Reclame mag niet maar ik denk dat een retour en 90 dagen probeer garantie voor vele de oplossing is.
Zelf tevreden met Ikea, dat testen of ik schuim, veren of Pocket moest hebben en harde of medium... koste vele uren en soms wachten op andere testers!

Elk mens is Uniek en zal nooit een 180x200 nemen maar liever 2x een 90x200 omdat ik en partner ook anders zijn.
Alleen moet je na afloop even kijken of je een matras met zelfde hoogte hebt gekozen, en ik vulde dat op met enkele latjes onder de lattenbodem zodat de 18 om 21 nu weer gelijk liggen.

Wat wij gekozen hebben is voor de rest van Nederland niet van belang, wel de 90 dagen terug breng garantie en de redelijke prijzen, Ikea is niet altijd de goedkoopste maar de 25 jaren garantie en 90 dagen proberen was voor mijn de reden de opgerolde en past in elke auto gelijk mee te kiezen, geen weken wachten op bezorger!

Wel na uitpakken even op logeer kamer daar enkele dagen de lucht verpesten met geurtje, raam open, deur dicht!
Na een dag of 3 was geur voor mijn voldoende weg en de veren losgekomen na enkele maanden opgerold in verpakking!
En Emma, die waren flink duurder.....

hercu1965

Ongelezen bericht door hercu1965 » 05 feb 2020 14:07

Ik heb de Emma matras nu 2 jaar die ca 900 euro gekost heeft waarvan ik schat de helft aan reclame uitgave, maar er is sprake van enorme kuilvorming in de matras. Ik denk dat dit een eigenschap is van een foam matras dat inzakken en die kuilvorming. Je leest heel vaak klachten over kuilvorming bij foam matrassen, ik denk dat een matras vol met pocket veren een betere aankoop is, een veer drukt de matras altijd beter terug in de oorspronkelijke vorm als wat foam. Omdat ze schermen met 10 jaar garantie heb ik de klacht bij Emma neergelegd die alleen een mailtje terug stuurde dat ze het heel druk hebben. Het zal er wel op uit draaien dat de Emma matras na 2 jaar op de vuilstort beland en ik een nieuwe POCKET VEREN matras koop bij de Ikea die slechts ca 300 euro kost. Wat een nadeel is van matras test is dat ze een splinternieuwe testen maar totaal niet kijken hoe het na 2 jaar is waardoor je op het verkeerde pad wordt gezet !

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio » 05 feb 2020 14:26

Nee die kuilvorming hoort niet. Mijn wellpur van Jysk is ook foam en na vijfjaar net zo strak als nieuw.

hercu1965

Ongelezen bericht door hercu1965 » 05 feb 2020 15:43

okay maar wat is jouw gewicht ? aan de kant waar me vriendin slaapt van 60 kg is ook geen kuilvorming., ik weeg 105 kg en aan mijn kant heeft zich een flinke kuil gevormd.

hercu1965

Ongelezen bericht door hercu1965 » 06 feb 2020 12:07

Ik moet met het schaamrood op mijn gezicht melden dat onze Emma Matras na de verhuizing 6 maanden terug , op zijn KOP lag , m.a.w. we sliepen 6 maanden op de onderkant van de matras met een topper erop !
De verhuizers hebben de matras er gewoon omgekeerd op gelegd , ik moet zeggen dat het ook niet heel duidelijk is om te zien wat de boven of de onderkant is.
afgelopen nacht heerlijk geslapen ; wat een verschil, ik wilde het bovenstaande bericht verwijderen maar weet niet hoe.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 06 feb 2020 12:12

hercu1965 schreef:
06 feb 2020 12:07
Ik moet met het schaamrood op mijn gezicht melden dat onze Emma Matras na de verhuizing 6 maanden terug , op zijn KOP lag , m.a.w. we sliepen 6 maanden op de onderkant van de matras met een topper erop !
De verhuizers hebben de matras er gewoon omgekeerd op gelegd , ik moet zeggen dat het ook niet heel duidelijk is om te zien wat de boven of de onderkant is.
afgelopen nacht heerlijk geslapen ; wat een verschil, ik wilde het bovenstaande bericht verwijderen maar weet niet hoe.
Geweldige reactie 👍, kan iedereen overkomen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 feb 2020 12:38

Fijn! Slaap lekker en bedankt voor deze terugkoppeling 😀

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 feb 2020 13:08

Kijk, zo simpel kan het zijn. En heel sportief dat u dat zo laat weten. Hulde! Ik wens u voor vele jaren een goede nachtrust.

Corinne10!

Ongelezen bericht door Corinne10! » 17 mar 2020 11:04

Gekozen voor een Emma Original, gekocht en betaald op 12 maart. Daarna pas dit forum gevonden en toen sloeg me enigszins de schrik om het hart; zoveel slechte ervaringen met de levering, klantenservice en terugbetaling! Maar hier een positief verhaal. Maandagochtend kreeg ik bericht dat de bestelling was gearriveerd in Nederland en nog voor de middag had ik mijn Emma Original in huis. Uitgepakt, uit laten dampen en werkelijk: wàt een verademing is dit matras! Nergens pijn meer bij het wakker worden, heerlijk uitgerust aan de dag beginnen. Met in het vooruitzicht dat ik vanavond weer heerlijk onder de wol kan op dit fantastische matras. De nieuwe geur verdwijnt snel, al kan ik me voorstellen dat mensen die daar gevoelig voor zijn daar last van kunnen hebben. Maar nogmaals het verdwijnt snel. Ik keek altijd naar de duurdere merken (met natuurlijke materialen en de merken met speciale gezondheids/orthopedische claims) Maar dit is voor mij echt een heel aangename verrassing. Levering en product allebei top. Wat wel een klein puntje van kritiek is is dat tijdens mijn bestelprocedure het lokkertje boven de website stond van 'nog zoveel uren geldt de kortingscode maart20'. En dat was dan 20%, een aanzienlijk verschil. Dat geeft je het gevoel van snel te moeten beslissen. Gisteren zag ik echter een nieuwe kortingscode: 'lente20'. Ook 20%, en die geldt dan ook weer voor zoveel uren/minuten. Waarbij ik dan denk dat het hele jaar door de kans op 'korting' groot is. Maar goed, dat is dan ook het enige puntje van kritiek :)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 mar 2020 11:15

20% ?

Dit doet een leverancier van Auto onderdelen ook vaak en daarom bestel ik vrijwel altijd op Maandag omdat we weten dat ze dan hoogste korting meestal hebben, of kom ik volgende week terug als er een slechte week tussen zit.

Jysk heeft hetzelfde, vaak om de 2 of 4 weken terug kerende reclame en dan gewoon even wachten!

Stella heeft €600,- korting het gehele jaar... en dat is tekort voor de kwaliteit, of eigenlijk die ontbreekt..... :mrgreen:

Je slaapt nu in onze Gerechtsdeurwaarder goedgekeurde matras.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje » 17 mar 2020 12:11

MichielFRL schreef:
11 apr 2017 21:01
Het beste matras en ook nog eens met een boodschap https://www.bett1.de/produkte/bodyguard-matratze
Geen idee wat voor matras dat is, hoogstwaarschuinlijk koudschuim.

Paar jaar terug heb ik een pocketveer verruild door de beste uit de test, een koudschuim.
Heb er spijt van als haren op mijn hoofd.
De vering van een koudschuim deugt niet. Je zakt er niet geleidelijk in weg. Je ligt òf op een hard ding, òf boven een bepaalde belasting zakt ie gelijk helemaal door.
De veerkarakteristiek van schuim is dus niet lineair zoals bij de metaalveren in een pocketveermatras.
Bovendien zit in een pocketveer veel vrije ruimte wat de ventilatie bevordert.

Plaats reactie