Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
nicknam

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door nicknam »

Moneyman schreef:
19 aug 2020 14:10
Gemeld.
nicknam schreef:
19 aug 2020 13:51
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Kijk eerst even in welk topic je reageert (en als je dat in het juiste topic gaat doen, vul dan je reactie even aan met wat meer inhoud). Bijvoorbeeld wat er voorbarig of onjuist is, en wat dan wél het juiste uitgangspunt zou moeten zijn. Een korte en krachtige weergave zonder gemaakt formeel taalgebruik helpt ook.
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).

Voorgaand is schijnbaar niet duidelijk genoeg. Dus hierbij, u hebt geen ervaring met een oneerlijk proces. Dus start uw eigen topic.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

nicknam schreef:
19 aug 2020 14:23
Moneyman schreef:
19 aug 2020 14:10
Gemeld.
nicknam schreef:
19 aug 2020 13:51
@Moneyman
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Kijk eerst even in welk topic je reageert (en als je dat in het juiste topic gaat doen, vul dan je reactie even aan met wat meer inhoud). Bijvoorbeeld wat er voorbarig of onjuist is, en wat dan wél het juiste uitgangspunt zou moeten zijn. Een korte en krachtige weergave zonder gemaakt formeel taalgebruik helpt ook.
@Moneyman

Voorgaand is schijnbaar niet duidelijk genoeg. Dus hierbij, u hebt geen ervaring met een oneerlijk proces. Dus start uw eigen topic.
Hoi, het wordt al vrij snel behoorlijk irritant om reacties van vergelijkbare strekking in meerdere topics aan te treffen, bij dezen dan ook het vriendelijke doch dringende verzoek om daarmee op te houden.

Groeten, Radar^SK

Sander Vosje

Ongelezen bericht door Sander Vosje »

Helaas hebben wij ook een slechte ervaring.

2 matrastoppers aangeschaft. Een onduidelijk proces omdat we 2x een order kregen met hetzelfde nummer. Na veel weken wachten (zonder update van de levering te hebben ontvangen ) toch de toppers geleverd gekregen. Na enkele testweken concludeerden wij dat de kwaliteit niet was wat we hadden gehoopt.

Retourmelding gemaakt. Een erg verwarrend proces. We moesten de toppers individueel aanmelden voor het retourproces. Per topper kregen we 2x een retourprocedure gemaild met retourlabels. We hadden dus nu 4 labels voor 2 toppers.
Op kleine cijfers na (serienummer) waren de labels identiek en moesten we goed oppassen de juiste labels te plakken. Er stond duidelijk in de mail dat het via DHL verliep, maar op de labels stond Post.nl....ook verwarrend.

Beide ingeleverd bij post.nl dat ging goed. Vervolgens zien we bij 2 labels dat het op 29 juli is aangekomen en bij 2 staat het nog in behandeling. Maar goed, de 2 waar het dus om gaat zijn aangekomen.

We hebben niets vernomen van Emma Matras. Dit ondanks meerdere mails en het invullen van het contactformulier. We zijn bang dat we naar ons geld kunnen fluiten. Gezien de vele reacties wellicht een onderwerp voor Radar??

NynkevdHam

Ongelezen bericht door NynkevdHam »

Hier nog een slechte ervaring

Omdat Emma door de Consumentenbond word aangeraden, hebben wij online een matras besteld.
We hadden nooit verwacht dat we na betaling geen product zouden ontvangen en ook met geen mogelijkheid in contact komen met ze. We worden gewoon genegeerd terwijl ze ons geld als 3 maanden op hun rekening hebben staan. Dat een bedrijf dat door de Consumentenbond (die onze belangen zou moeten behartigen) word aangeraden, klanten zo kan behandelen vind ik echt stuitend.

Ons verhaal: al 3 maanden wachten wij op ons matras. In het begin kregen we nog reactie van de klantenservice op onze mails. Ons matras kwam eraan, het was onderweg, het stond in een Duits warenhuis, we zouden compensatie krijgen voor het lange wachten. Toen wij vorige maand aangaven niet meer te willen wachten maar ons geld terug wilden bleef het stil. Sindsdien is het niet mogelijk om contact te krijgen. Op mails horen we niks meer, telefoonnummer is niet te bereiken. Via hun LinkedIn pagina heb ik berichten achtergelaten, nul reactie. Het voelt aan alle kanten of we belazerd zijn. Ik lees nu dat er veel meer gedupeerden zijn en zou heel graag snappen wat er aan de hand is bij Emma? Hoe kan een winstgevend, groeiend bedrijf dat schijnbaar goede matrassen maakt zo slecht met haar klanten omgaan?

Ik sluit me graag aan bij anderen gedupeerden om hier tegen op te treden. Dit is gewoon diefstal!

Smits18

Ongelezen bericht door Smits18 »

De slechtste klantenservice ooit!
Eerst krijgen we bijzonder slecht materiaal opgestuurd dat letterlijk in elkaar was geflanst in de fabriek. Het tijk scheurde volledig in bij de eerste oppakken. Vervolgens het bed weer afgebroken en het nieuw beloofde bed laat al 6 maanden(!) inmiddels op zich wachten.

Telkens wordt deze datum opgeschoven en ondertussen slapen we al deze tijd op de grond met ons matras. Daar komt ook nog eens bij dat Emma niet telefonisch bereikbaar is en we bij elke mailwisseling minstens een maand moeten wachten op een reactie. Met telkens nul op rekest.
Dit kan echt niet meer anno 2020!

Ik herken me maar al te goed in reviews van andere gebruikers en ben bang dat dit nog een héél lang vervolg gaat krijgen. Hopelijk wordt het een keer behandeld in het programma.

JaNeeOké

Ongelezen bericht door JaNeeOké »

Hier precies hetzelfde verhaal.

29 Juli een matras besteld bij dan wel Felix (het dochterbedrijf van Emma dat de geretourneerde matrassen opnieuw aanbied ter verkoop). Nu, een volle maand verder, nog altijd niets geleverd. De klantenservice is net zoals die van Emma niet telefonisch te bereiken, en de email gaat ook niet heel soepel. Je krijgt na 2 á 3 weken een keer een antwoord, waarin ze in mijn geval de DPD de schuld geven.

"We verwachten spoedig een update, en houden je dan natuurlijk meteen op de hoogte!", zeggen ze dan. Ondertussen zijn we wéér 2 weken verder; ik weet niet wat ze bij Emma/Felix 'spoedig' vinden, maar 14 dagen is in mijn boek niet heel spoedig.

Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen staat mijn zuurverdiende geld al op hun rekening, en leveren ze niets.
Schandalig dit.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u wilt dus een gebruikt matras kopen?

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Eigenlijk apart dat sinds de Corona veel voorheen gerenommeerde bedrijven zoals Emma, maar ook Dyson in de problemen komen met hun sale en after sale.
Zie je maar weer wat er (waarschijnlijk) allemaal uit China komt.

TheovZ

Ongelezen bericht door TheovZ »

Ongelofelijk de reclames, die dit bedrijf maakt geld nog moeite is bespaard om het product aan de man te brengen. Echter als je een product terug stuurt, omdat het niet bevalt en je je geld graag terug wil krijgen begint het: -we hebben niet je iban nummer (staat in je account en is toch betaald via dat account) -binnen veertien werkdagen zou het terug betaald worden (allang verstreken echter men telt iedere keer opnieuw) -mails met vragen waar het geld blijft worden niet of dagen later beantwoord -ligt nu volgens het laatste bericht aan de betaal afdeling (lijkt me logisch niet bij de schoonmaakdienst) Inmiddels klacht aangemaakt bij ConsuWijzer en de ECC. Ongelofelijk wat een K bedrijf. Gelukkig gaat het slechts om nog geen €100 maar toch. Je zou een probleem met je product hebben en aanspraak op garantie willen doen, als men het dan ook zo oppakt pfffffffff Men is gewaarschuwd denk niet 1 maar zeker 10 keer na om met dit bedrijf in zee te gaan!!!!!.

Penca

Ongelezen bericht door Penca »

Balen! Duidelijk dat we niet de enige zijn. Vorig jaar oktober matras besteld, zonder problemen geleverd. In het begin heerlijk geslapen, maar na een half jaar toch wat meer rugklachten. Nu niet meer te doen. Na 9 maanden maar contact opgenomen met emma. Na meerdere mails op verzoek 2 x foto’s gemaakt met gewichten om aan te tonen dat er kuilvorming is. Is begin september bevestigd door emma dat dit niet kan en dat we nieuw matras moeten krijgen. Na een week nog eens contact gezocht omdat we niks hadden ontvangen. Maken we vlug in orde voor u. Niets meer gehoord, buiten 2 orderbevestigingen. Meerdere malen gevraagd om een reactie, wordt nergens meer op gereageerd. Na onze enthousiaste reactie hebben mijn schoonouders ook 2 matrassen besteld. Toen wij klachten kregen hebben zij ze binnen de 3 maanden proefslapen termijn kunnen retourneren. En gelukkig ook nog geld ontvangen. Emma kan het dus wel, maar zeer selectief. Nu wij nog. Ik ga een ingebrekestelling sturen, maar moet dus naar Duitsland omdat in Nederland nergens een adres te vinden is.

luuk59

Ongelezen bericht door luuk59 »

Wij hebben wel een positieve ervaring met EMMA.

Wij hebben het Emma matras in maart/april (dus tijdens de Corona-crisis) besteld op de officiële website van Emma. De levertijd was toen inderdaad langer, maar dat stond ook netjes aangegeven op de website. Bij ons was het zelfs zo dat we het Emma matras hadden besteld met 10% korting en twee dagen na de bestelling een korting was voor 35%.

Wij hebben toen per e-mail contact opgenomen met de klantenservice dat we dat wel vervelend vonden om te zien, omdat het ons veel geld zou besparen. We kregen direct het verschil van 25% teruggestort op onze rekening.

De levertijd was uiteindelijk een paar dagen later dan ze hadden verwacht.

Inmiddels slapen we al een aantal maanden op het matras.

Penca

Ongelezen bericht door Penca »

eindelijk een nieuw matras ontvangen, ingebrekestelling was al onderweg. Ongelofelijk: “nieuwe” matras heeft andere dichtheid (ligt veel harder) en heeft ook al direct kuilvorming op de plaatsen waar wij slapen. Is pure oplichterij. Nu maar geld terug gevraagd, maar vrees het ergste van deze boeven.
Penca schreef:
29 sep 2020 23:19
Balen! Duidelijk dat we niet de enige zijn. Vorig jaar oktober matras besteld, zonder problemen geleverd. In het begin heerlijk geslapen, maar na een half jaar toch wat meer rugklachten. Nu niet meer te doen. Na 9 maanden maar contact opgenomen met emma. Na meerdere mails op verzoek 2 x foto’s gemaakt met gewichten om aan te tonen dat er kuilvorming is. Is begin september bevestigd door emma dat dit niet kan en dat we nieuw matras moeten krijgen. Na een week nog eens contact gezocht omdat we niks hadden ontvangen. Maken we vlug in orde voor u. Niets meer gehoord, buiten 2 orderbevestigingen. Meerdere malen gevraagd om een reactie, wordt nergens meer op gereageerd. Na onze enthousiaste reactie hebben mijn schoonouders ook 2 matrassen besteld. Toen wij klachten kregen hebben zij ze binnen de 3 maanden proefslapen termijn kunnen retourneren. En gelukkig ook nog geld ontvangen. Emma kan het dus wel, maar zeer selectief. Nu wij nog. Ik ga een ingebrekestelling sturen, maar moet dus naar Duitsland omdat in Nederland nergens een adres te vinden is.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

An Sofie verkoopt Duitse Emma matrassen in Nederland & België.

Een 90x200 koste €499,- en dat is veel duurder dan Ikea, en of dat nu betere is?
Bij Beter Bed kun je proefliggen en daar verkopen ze die ook...

vraag eens bij Beter Bed, en kijk wat de verkopers zeggen... en kom dan met je garantie claim!
Eerst Google gebruiken voorkomt veel gezeur, ik vind dit matras niet echt beter, en was bij Beter Bed!

De oude Ikea is maar halve prijs en ik voelde geen enkel verschil behalve in Portemonnee!
Nu weg gegeven aan buren en Hastens geplaatst.

En er staat een 020 nummer op hun website, heeft U al gebeld?

Oscardeboskar

Ongelezen bericht door Oscardeboskar »

Op goed vertrouwen een topper matras aangeschaft, we hadden extra geld gekregen en een nieuw bed was heel hard nodig. Omdat de consumentenbond Emma matras aanraad hebben wij ons "veilig" willen stellen en hebben wij bij hun ons topper matras besteld. De grootste fout die wij konden maken. Emma levert namelijk helemaal niets!

Sinds november worden wij aan het lijntje gehouden, de leverdatum word steeds weer opgeschoven. Ik geloof er niet meer in dat het matras geleverd word. Ik heb rechten als consument welke compleet genegeerd worden door Emma matras. Ik heb mijn koop overeenkomst willen ontbinden, Emma matras weigert dit. Mijn bestelling zit te ver in het proces om geannuleerd te kunnen worden zeggen ze. Ik mag het pakket wel retour sturen, vanaf dat moment kunnen zij de overeenkomst wel ontbinden. Emma matras kan echter niet vertellen hoeveer dit proces al is, ze kunnen helemaal niets vertellen over mijn bestelling. Op deze manier kan het nog lang duren voordat ik mijn geld terug zal krijgen.

Waarom wordt dit bedrijf nog aangeraden door de consumentenbond?!

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is een terechte vraag, heb je dit al direct bij de Consumentenbond gedropt en nagevraagd waarom?

Plaats reactie