LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch opladen OV chipkaart

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Roel Bekhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2018 21:07

Automatisch opladen OV chipkaart

Ongelezen bericht door Roel Bekhof »

Mijn OV chipkaart werd altijd automatisch opgeladen van mijn bankrekening als het saldo te laag werd. Nu heb ik een andere bankrekening en het lukt mij niet om die verandering door te geven. Op het formulier staat dat een kopie van de bankrekening moet worden meegestuurd. Maar mijn nieuwe bankrekening is helemaal elektronisch en ik heb geen printer. Ik geef dit duidelijk aan op het formulier, maar ik krijg steeds het formulier terug met een standaardbrief dat mijn aanvraag onvolledig is. Bellen helpt niet. Je kunt tegenwoordig alles digitaal doen met je DgID, maar een andere bankrekening doorgeven kan niet. Bij andere instanties een nieuwe bankrekening doorgeven gaat telefonisch of door het overmaken van 1 cent. Ik ben wanhopig aan het worden. Wie herkent dit probleem?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Automatisch opladen OV chipkaart

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Roel Bekhof schreef:Mijn OV chipkaart werd altijd automatisch opgeladen van mijn bankrekening als het saldo te laag werd. Nu heb ik een andere bankrekening en het lukt mij niet om die verandering door te geven. Op het formulier staat dat een kopie van de bankrekening moet worden meegestuurd. Maar mijn nieuwe bankrekening is helemaal elektronisch en ik heb geen printer. Ik geef dit duidelijk aan op het formulier, maar ik krijg steeds het formulier terug met een standaardbrief dat mijn aanvraag onvolledig is. Bellen helpt niet. Je kunt tegenwoordig alles digitaal doen met je DgID, maar een andere bankrekening doorgeven kan niet. Bij andere instanties een nieuwe bankrekening doorgeven gaat telefonisch of door het overmaken van 1 cent. Ik ben wanhopig aan het worden. Wie herkent dit probleem?
Feit is dat het formulier niet compleet is, er staat immers duidelijk dat je een kopie van de bankrekening meegestuurd moet worden. Dat andere het op een andere manier doen betekend niet dat de OV chipkaart dit moet accepteren.

Heb je niemand in de omgeving die een printer heeft? Kun je het niet digitaal aanleveren?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Automatisch opladen OV chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk moet je een papieren aanvraag indienen voor de wijziging? Dan is het niet vreemd dat er een papieren bevestiging van de bankrekening mee moet.

Overigens: heb je dit al geprobeerd?
https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-a ... pladen.htm

Gesloten