LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Larson matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:Nogmaals ,met alle respect.

Ik geloof het hele verhaal niet wat u verteld . Hoe kunt u matrassen testen met uw boven gemiddelde gewicht van 150 kg ?.

met mijn 150kg wil dat meestal wel lukken bij de over het algemeen matige kwalitiet die je in het lagere segment tegenkomt(
Niet alleen is de Ts 150 kg, maar zijn partner is 140 kg en ze slapen samen op een tweepersoons matras van 140 cm breed.

Hoe geloofwaardig ben je dan als matrassen adviseur?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 19 jul 2018 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

2 jaar zonder kul blijven met 100 kilo is een grotere prestatie dan bij 50kg. Maar soweiso 2 jaar zonder enig spoor van kuilvorming vind ik veeelbelovend, erg bedankt voor je ervaring.


Een goede verkoper vraagt naar uw gewicht , dus uw opmerking raakt kant nog wal
.
Ik stop met reageren , een goede welgemeende raad , volg een kurses of zoek een andere hobby.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

@ dickster:

Volgens Larson zelf zijn hun matrassen getest voor mensen tot 120 kilo. Onduidelijk is, of dat in het geval van een tweepersoonsbed, twee personen van elk 120 kilo kunnen zijn of een gezamelijk gewicht van 120 kilo.

Ik weeg 75, maar mijn vriend, die hier ook regelmatig slaapt, 115 kilo. Het matras van 160 x 210, doorstaan de gezamenlijke 190 kilo's dus prima.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Als ik kijk naar opbouw van matras zijn ze niet veel anders dan vele andere matrassen. Emma, Eve, Bruno,Matt etc .....

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

Lady1234 schreef:
gosewijn schreef:Nogmaals ,met alle respect.

Ik geloof het hele verhaal niet wat u verteld . Hoe kunt u matrassen testen met uw boven gemiddelde gewicht van 150 kg ?.

met mijn 150kg wil dat meestal wel lukken bij de over het algemeen matige kwalitiet die je in het lagere segment tegenkomt(
Niet alleen is de Ts 150 kg, maar zijn partner is 140 kg en ze slapen samen op een tweepersoons matras van 140 cm breed.

Hoe geloofwaardig ben je dan als matrassen adviseur?
Ik weer niet wat de lengte van TS en zijn partner is. Maar, ook al zouden zij beiden rond de twee meter zijn, dan nog lijkt mij dat deze twee 'giganten'' samen op één matrasje van 1.40 meter passen, laat staan slapen inderdaad zeer onwaarschijnlijk en weing geloofwaardig. En ik vraag me ook af, of er daadwerkelijk matrassen bestaan die jarenlang een gewicht van bijna 300 kilo kunnen torsen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@bertemsn

Maar dat schrijft de Ts zelf in een ander forum.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een leverancier die ruim zestig procent korting geeft aan iedereen die met een vage code aan komt zetten, rekent kennelijk veel, maar dan ook echt veel te hoge prijzen. Die is dus niet te vertrouwen, ook niet voor de informatie over de producten.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@lady1234: Ik weet niet waarom je elke zin die ikk zeg probeert te vergelijken met 2015 maar dat komt ongeveer zo over: stel jij hebt in 2015, zonder echte kennis, mijn haar geknipt en het is een puinhoop geworden, ongelijk, happen eruit, gewoon totaal mislukt. Nu heb je in 2018 een kappersopleiding afgerond na 3 jaar hard studeren en je eigen zaak geopend. en wie zit daar elke dag in je winkel? juist, dickster met een foto van zijn kapsel uit 2015 en hij zegt tegen elke klant; kijk, in 2015 kon ze er niets van zie je wel? ik zou me niet laten knippen ze kan het vast nog niet. Zou je dat terecht vinden, ondanks dat je n een volleerd kapster bent?
om in te gaan op je info: tegenwoordig hebben we een heel breed bed van 2 naast elkaar staande boxspringbodems van 140x200. Ik sta absoluut open voor kritiek maar wel gebaseerd op nu en niet op 3 jaar geleden.
@gosewijn: uiterard vraagt een verkoper, maar ook een matrasadviseur, naar het gewicht van degene die een matras zoekt. maar als je weet dat een bepaald automerk zo betrouwbaar is dat hij 200.000 km zonder problemen rijdt kan je die auto dus heel veilig aan iemand adviseren waarvan je verwacht dat die maar 50.000 gaat rijden. Het probleem tegenwoordig is dat een aantal "gerenomeerde" merken op de matrassenmarkt een bepaalde mate van kuilvorming als normaal in hun garantievoorwaarden opnemen, waardoor je soms met een kuil van 2-3cm nog geen aanspraak op garantie kan maken. Ik adviseer enkel matrassen zonder kuilvorming. nogsteeds staat mijn vraag open: waat weet ej zlef van matrassen, zit je in het vak, heb je ergens anders keennis opgedaan of op welke grond onderbouw je je kritiek op mijn berichten?
@berteman: het is getest tot 120kg per persoon, een larson support-medewerker heeft die vraag een keer beantwoord op ibood. De combi die jij beschrijft kan dus probleemloos. overigens, er staat getest tot 120kg. larson heeft hiermee een veiligheiddsmarge ingebouwd dat ze de kwaliteit tot 120kg garanderen, hoger gewicht is dus op eigen risico maar niet per definitie onmogelijk. IN eerste instantie was die zin een rede voor mijn sceptischce houding tegenover larson. een pocketveringkern met draaddikte van 2,1mm kan namelijk tot 200kg dragen, 1,8mm gaat tot 120kg. maar nu ik het matras heb merk ik idd dat het gemakkelik kan, ik begrijp echter wel dat larson een veiligheidsmarge heeft ingebouwd, 10 jaar 120kg belasting moet dit matras makkelijk kunnen.
@slobberbone:er is een groot verschill tussen emma/matt en larson. namelijk de pocketveringkern met 300 pocketveren per m2 met een draaddikte van 2,1mm. een zeer robuuste pocketveringkern, tegenwover voledige schuimmatrassen bij emma'matt. volledig schuim is ook prima, maar er zit wel verschil in lig-eigenschappen.
@erthanax: dat is precies wat ik larson heb geschreven en in reactie boden ze mij de matrassen gratis aan ter review. Larson zelf geeft aan deze kortingen te geven als marketing-strategie. het ene bedrijf besteedt geld aan tvreclame, het andere besteedt geld aan verspreiding van het product. je leest het regelmatig, zlefs in dit topic "ik logeerde bij een kennis en daar lag het larsonmatras". als ze door lage prijzen de verspreiding van het product groter maken groeit de bekendheid door ervaringen ipv door tvspotjes. Maar ik dacht zelf precies hetzelfde: zulk vaag geode over prijzen betekend ongetwijfeld waardeloze rommel. maar voor zover ik het nu kan beoordelen komt er toch een totaall ander resultaat uit mijn review die iop10 septebmer wordt afgesloten, ik heb in tijden niet meer zo'n solide pocketveerpakket gezien in deze prijsklasse(dan bedoel ik dus de prijs met 61% korting)

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je krijgt er dan geen geld voor , maar voor je 'reviews' (reclamepraatjes) krijg je wel gratis matrassen aangeboden. Voor mij ben je een ordinaire spammer.

[Passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2018 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd door moderator wegens offtopic

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

[quote="ZeerPrivé"]Je krijgt er dan geen geld voor , maar voor je 'reviews' (reclamepraatjes) krijg je wel gratis matrassen aangeboden. Voor mij ben je een ordinaire spammer.

[Bericht verwijderd door moderator]

Ik vind, dat u hier de verkeerde toon heeft aangeslagen en deze nieuwe vrijwilliger/collega géén enkele kans geeft om de meerwaarde van het advies te kunnen tonen en ga dit melden.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2018 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder verwijderd passage verwijderd

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hänschen klein schreef:
ZeerPrivé schreef:Je krijgt er dan geen geld voor , maar voor je 'reviews' (reclamepraatjes) krijg je wel gratis matrassen aangeboden. Voor mij ben je een ordinaire spammer.

Ik vind, dat u hier de verkeerde toon heeft aangeslagen en deze nieuwe vrijwilliger/collega géén enkele kans geeft om de meerwaarde van het advies te kunnen tonen en ga dit melden.
Iemand die betaalt krijgt voor 'advies' is niet onafhankelijk en niet betrouwbaar.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoor of lees nooit iets over mensen die ergens gelogeerd hebben op een bepaald merk matras. Ik heb ook nooit gezegd dat dit merk waardeloze rommel is.

Voor dergelijke prijzen (zelfs met enorme korting) mag je inderdaad verwachten dat het op zijn minst een goed product is -- maar het blijft (veel) te duur. Kennelijk is de fabrikant daarmee nog niet tevreden en doet er alles aan om klanten nog meer te laten betalen.

Door alle kletspraatjes moet de prijs acceptabel worden en kunnen de "opgelichte" klanten de exorbitante prijs voor zichzelf verantwoorden en zijn ze extra tevreden, alleen omdat ze extra betaald hebben. Een bekend verschijnsel in de psychologie, waar de marketing graag gebruik van maakt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ZeerPrivé schreef:
hänschen klein schreef:
ZeerPrivé schreef:Je krijgt er dan geen geld voor , maar voor je 'reviews' (reclamepraatjes) krijg je wel gratis matrassen aangeboden. Voor mij ben je een ordinaire spammer.

Ik vind, dat u hier de verkeerde toon heeft aangeslagen en deze nieuwe vrijwilliger/collega géén enkele kans geeft om de meerwaarde van het advies te kunnen tonen en ga dit melden.
Iemand die betaalt krijgt voor 'advies' is niet onafhankelijk en niet betrouwbaar.
Citeert u dan de precieze tekst eens waaruit duidelijk wordt, dat TS 'betaald' wordt door een fabrikant voor een gekleurd advies ...
De TS wordt beschuldigd van SPAM of oneerlijke praktijken, verweerd zich, maar wie gaat dit nu op waarheid/leugen controleren?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 19 jul 2018 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

dickster schreef:@lady1234: Ik weet niet waarom je elke zin die ikk zeg probeert te vergelijken met 2015 maar dat komt ongeveer zo over: stel jij hebt in 2015, zonder echte kennis, mijn haar geknipt en het is een puinhoop geworden, ongelijk, happen eruit, gewoon totaal mislukt. Nu heb je in 2018 een kappersopleiding afgerond na 3 jaar hard studeren en je eigen zaak geopend. en wie zit daar elke dag in je winkel? juist, dickster met een foto van zijn kapsel uit 2015 en hij zegt tegen elke klant; kijk, in 2015 kon ze er niets van zie je wel? ik zou me niet laten knippen ze kan het vast nog niet. Zou je dat terecht vinden, ondanks dat je n een volleerd kapster bent?
om in te gaan op je info: tegenwoordig hebben we een heel breed bed van 2 naast elkaar staande boxspringbodems van 140x200. Ik sta absoluut open voor kritiek maar wel gebaseerd op nu en niet op 3 jaar geleden.
@gosewijn: uiterard vraagt een verkoper, maar ook een matrasadviseur, naar het gewicht van degene die een matras zoekt. maar als je weet dat een bepaald automerk zo betrouwbaar is dat hij 200.000 km zonder problemen rijdt kan je die auto dus heel veilig aan iemand adviseren waarvan je verwacht dat die maar 50.000 gaat rijden. Het probleem tegenwoordig is dat een aantal "gerenomeerde" merken op de matrassenmarkt een bepaalde mate van kuilvorming als normaal in hun garantievoorwaarden opnemen, waardoor je soms met een kuil van 2-3cm nog geen aanspraak op garantie kan maken. Ik adviseer enkel matrassen zonder kuilvorming. nogsteeds staat mijn vraag open: waat weet ej zlef van matrassen, zit je in het vak, heb je ergens anders keennis opgedaan of op welke grond onderbouw je je kritiek op mijn berichten?
@berteman: het is getest tot 120kg per persoon, een larson support-medewerker heeft die vraag een keer beantwoord op ibood. De combi die jij beschrijft kan dus probleemloos. overigens, er staat getest tot 120kg. larson heeft hiermee een veiligheiddsmarge ingebouwd dat ze de kwaliteit tot 120kg garanderen, hoger gewicht is dus op eigen risico maar niet per definitie onmogelijk. IN eerste instantie was die zin een rede voor mijn sceptischce houding tegenover larson. een pocketveringkern met draaddikte van 2,1mm kan namelijk tot 200kg dragen, 1,8mm gaat tot 120kg. maar nu ik het matras heb merk ik idd dat het gemakkelik kan, ik begrijp echter wel dat larson een veiligheidsmarge heeft ingebouwd, 10 jaar 120kg belasting moet dit matras makkelijk kunnen.
@slobberbone:er is een groot verschill tussen emma/matt en larson. namelijk de pocketveringkern met 300 pocketveren per m2 met een draaddikte van 2,1mm. een zeer robuuste pocketveringkern, tegenwover voledige schuimmatrassen bij emma'matt. volledig schuim is ook prima, maar er zit wel verschil in lig-eigenschappen.
@erthanax: dat is precies wat ik larson heb geschreven en in reactie boden ze mij de matrassen gratis aan ter review. Larson zelf geeft aan deze kortingen te geven als marketing-strategie. het ene bedrijf besteedt geld aan tvreclame, het andere besteedt geld aan verspreiding van het product. je leest het regelmatig, zlefs in dit topic "ik logeerde bij een kennis en daar lag het larsonmatras". als ze door lage prijzen de verspreiding van het product groter maken groeit de bekendheid door ervaringen ipv door tvspotjes. Maar ik dacht zelf precies hetzelfde: zulk vaag geode over prijzen betekend ongetwijfeld waardeloze rommel. maar voor zover ik het nu kan beoordelen komt er toch een totaall ander resultaat uit mijn review die iop10 septebmer wordt afgesloten, ik heb in tijden niet meer zo'n solide pocketveerpakket gezien in deze prijsklasse(dan bedoel ik dus de prijs met 61% korting)
Ik knip niemand en geef mij al helemaal niet uit voor kapster.

Ik vind uw verhaal volkomen ongeloofwaardig en als het waar zou zijn, onzinnig.

Ik kan mij voorstellen dat u, in uw situatie, problemen hebt om een goed bed te vinden. Maar dat u pretendeert adviezen te kunnen geven aan anderen op het gebied van hun keuze is flauwekul. U bestelt blijkbaar overal matrassen om thuis gratis te kunnen proefslapen en stuurt ze dan weer terug. Dan hoef je bij een leverancier ook maar hooguit twee keer te doen. En die verwijst u dan naar elders.

Dan hebt u blijkbaar ook nog een overeenkomst met een bedrijf van flink dure matrassen die u mag uitproberen en hier aan de man mag brengen met “61% korting”. Waaruit volgt dat a. die matrassen origineel al veel te duur zijn, b. U niet onbevooroordeeld kunt zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Probeer het nog een keer.

Welk merk matrassen heeft u getest?
Uit welk materiaal bestaan deze matrassen?
Hoeveel matrassen heeft u getest?
Hoelang heeft u er opgeslapen? in bezit gehad ?
Hoe heeft u bepaald dat het binnenwerk een goede konstruktie heeft.?
Waar heeft u de informatie vandaan gehaald / folder /www/ winkel.?

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@zeerprive: waarom vraag je niet eerst gewoon hoe het zit in plaats van dirct met "ordinaire spammer" aan te komen?
Ik heb uiteraard geen geld om alle matrassen te kopen die ik wil reviewen. en reviewen is vaak nodig om te weten of ik ze goed geneog vind om ze te adviseren. Larson was jist een bedrijf waar ik grote twijfels bij had, maar de vaak enthousiaste reviews spraken dat een beetje tegen vandaar dat ik heb gevraagd of ik de matrassen kon reviewen. Ik heb ze zonder voorwarden gekregen, dus als ik had geconstateerd dat ik het hooguit geschikt vond om een vreugdevuur mee aan te steken had ik dt ook mogen schrijven. Die kortingscode is mij niet aangeboden die heb ik zelf als eis gesteld omdat ik hun marassen niet wilde adviseren teen de hoofdprijs. Deze eis heb ik neegelegd toen bleek dat de matrassen van betere kwalitiet zijn dan ik had gedacht. Ik word dus niet betaald voor advies, en adviseer ook vee andere bedrijven(zie het matras advies topic).
@erthanax: bij de grote merken zou je voor een matras met deze specs nog eens het dubbele betalen van de originele larson-rpijs. Ik ben het met je eens, de originele prijs is overpriced en voor die prijs zou ik ze ook niet adviseren, mar de prijs met korting vind ik overeenkomen met de geboden kwalitiet, zelfs nog scherp voor de geboden kwaliteit.
@lady1234: doe je alsof je mijn voorbeeld over de kapper niet gebrijpt, of begrijp je het echt niet? in het laatste geval heeft verderpraten weinig zin. stuur me gerust een pb als je wi discusieren want ik denk dat een eindeloso heen en weer schrijven in dit topic erg vermoeiend is voor de lezers.
@gosewijn: ik denk dat voor ou hetzelfde geldt, stuur em maar een pb want dit is niet interessant voor de lezers van het topic. Ik kan al je vragen beantworoden, maar merk dat je mijn vraag tot 2 keer toe hebt genegeerd: wat weet jij zelf van matrassen, en hoe weet je dat? kan jij mijn antwoorden/kennis beoordelen aan de hand van kennis die je zelf bezit, zo ja hoe heb je die opgedaan? in het kort: ik neem een test heel serieus, en weet uiteraard van elk matras wat ik adviseer precies wt erin zit qua materilaen. bij larson kan je het pocketvering binnenwerk zo zien want de onderkant is slechts een dunne laag(tijk met antislipmat) en daarna komt direct de veringkenr die je je direct voelen. zullen we dit verder via pb voortzetten, dan kan je daarna je eindconclsuie over mijn kennis altijd nog delen met het topic.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:Probeer het nog een keer.

Welk merk matrassen heeft u getest?
Uit welk materiaal bestaan deze matrassen?
Hoeveel matrassen heeft u getest?
Hoelang heeft u er opgeslapen? in bezit gehad ?
Hoe heeft u bepaald dat het binnenwerk een goede konstruktie heeft.?
Waar heeft u de informatie vandaan gehaald / folder /www/ winkel.?
Alweer gaat er hier een topic uit de bocht vliegen. TS moet dus nu een toelatingsexamen bij u komen doen?

Kunt u dit a.u.b. via PM gaan doen ... anders heeft u uw volgende slachtoffer publiekelijk weer op de onderzoeksbank liggen, waaruit dan wéér dezelfde situatie kan ontstaat, die u eerder al op dit forum heeft veroorzaakt. "Gedoe en gedoe en gedoe ... ".

PS. Heeft u überhaupt zèlf wel een matrasprobleem?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u start hier een topic en beweert van alles over uw kennis op het gebied van matrassen. En nu zouden verdere discussies per pb gevoerd moeten worden?

Uiteraard begreep ik uw verhaal over de kapster, maar ook dat verhaal is onzinnig. Ik zit niet in uw zaak kopers te adviseren bij u geen matras te kopen.

Ik beweer simpel dat u met uw manier van testen van matrassen geen willekeurige mensen op een forum kunt adviseren welk matras voor hen geschikt is.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

[quote="Lady1234"]Maar u start hier een topic en beweert van alles over uw kennis op het gebied van matrassen. En nu zouden verdere discussies per pb gevoerd moeten worden?

Uiteraard begreep ik uw verhaal over de kapster, maar ook dat verhaal is onzinnig. Ik zit niet in uw zaak kopers te adviseren bij u geen matras te kopen.

Ik beweer simpel dat u met uw manier van testen van matrassen geen willekeurige mensen op een forum kunt adviseren welk matras voor hen geschikt is.[/quot

Chat u nu met de TS of met mij? Het uit-discusiëren, voordat de werkelijke ruzie ontstaat, is MIJN bericht en niet van de TS. Deze PM-tip werd eerder door de forum-REDACTIE! gegeven ... en ik citeerde dat.

Ik had mij overigens aan @Gooseman gewend ... let a.u.b. op het kleine verschil!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

HK.

Ik zou bijna denken dat jij onder een andere naam dit topic geopend heeft.

Ts geeft aan dat hij veel matrassen heeft getest . Als je een beetje verstand van deze zaken hebt ,dan weet je dat hij wartaal spreekt .
En zoals gewoon zet je zelf weer de boel op tilt.

En ja ik kom uit het vak.

Gesloten