LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Larson matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

En wederom probeer je weer een topic over te nemen en het naar je eigen hand te zetten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:
Lady1234 schreef:Maar u start hier een topic en beweert van alles over uw kennis op het gebied van matrassen. En nu zouden verdere discussies per pb gevoerd moeten worden?

Uiteraard begreep ik uw verhaal over de kapster, maar ook dat verhaal is onzinnig. Ik zit niet in uw zaak kopers te adviseren bij u geen matras te kopen.

Ik beweer simpel dat u met uw manier van testen van matrassen geen willekeurige mensen op een forum kunt adviseren welk matras voor hen geschikt is.[/quot

Chat u nu met de TS of met mij? Het uit-discusiëren, voordat de werkelijke ruzie ontstaat, is MIJN bericht en niet van de TS. Deze PM-tip werd eerder door de forum-REDACTIE! gegeven ... en ik citeerde dat.

Ik had mij overigens aan @Gooseman gewend ... let a.u.b. op het kleine verschil!
@dickster heeft dit topic geopend en ik reageer dus op hem, de topicstarter.

Als ik op u zou reageren, zou uw naam erboven staan. U zou misschien ook eerst de reactie kunnen lezen, dan had u dat meteen geweten.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@lady1234: ik verkoop geen matrassen maar adviseer ze. het enige wat jij tot nu toe doet is zonder een beeld van mijn kennis van nu te hebben elk woord dat ik zeg afschieten op basis van mijn kennis uit 2015. Daarover gign het voorbeeld met de kapperszaak. als je zelf graag advies wil of iets niet begrijp wat ik zeg of eraan twijfelt, vraag gerust maar dan wel met een open blik en niet met de toon van: wat jij zegt kan niet waar zijn. dit soort discussies maken een topic onprettig om te lezen voor anderen vandaar mijn suggestie van pb. en wat betreft mijn kennis; uiteraard adviseer ik mensen niet enkel op grond van mijn testen. ook op grodn van de opbouw van matrassen, bepaalde combinaties vormen meer risico o kuilvormign dan andere, ookal beweert een deel van de verkopers dat die vernieuwinen geweldig zij en absoluut bijdragen aan het slaapcomfort(zoals micropocketvering).
@gosewijn: u komt uit het vak: als verkoper of als producent? U doet helaas hetzelfde als een aantal verkopers op een ander forum waar ik adviseer. kritiek geven zonder te beargumenteren wat ik dan fout zeg. de verkopers in het andere topci deden dit omdat ik hun dure merkmatrassen die 3x overpriced zijn niet adviseer en ze niet willen dat mensen gaan begrijpen dat het vak veel goedkoper kan,, en dan vaak zlefs nog met betere kwaliteit. ik heb tegen die verkoeprs ook gezegd: kritiek mag, maar enkel kritiek geven zonder zelf je nek uit te steken door mensen te helpen bij hun aankoop is wel erg gemakkelijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat ik mensen zou adviseren? Ga naar Ikea, neem daar eventueel de duurste matras en je bent het beste af.

Negentig dagen uitproberen en 25 jaar garantie. Daar lopen voldoende adviseurs in de rondte, wie het echt niet kan schelen of u een matras van € 300 of van € 200 koopt.

Ik werk niet bij Ikea en krijg geen commissie, noch een gratis matras van hen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dickster: Welke apparatuur gebruikt u om de matrassen te testen? Welke meetinstrumenten? Hoe stelt u vast welke materialen worden gebruikt? Hoe stelt u de kwaliteit en eigenschappen van die materialen vast? Doet u ook destructief onderzoek? Hoeveel matrassen van hetzelfde type "onderzoekt" u?

Volgens mij krijgt u een matras in bruikleen, slaapt er een tijdje op, en citeert vervolgens wat informatie van de fabrikant, samen met uw ervaring.

In een traditioneel medium staat er dan een waarschuwing bij, zoals "advertorial" of "gesponsord artikel".

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Niemand houdt u tegen om met @dickster in conclaaf te gaan over het door u gewenste matras.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dickster, is deze vage, anonieme site soms van jou? https://matrasreviews.nl Ik vermoed van wel. Straks je lijstje weer aangevuld met Larson matrassen + commerciële link naar de betreffende shops.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@zeeprive: nee ik kende de site nieteens, staan overigens vrijwel alleen maar matrassen op die ik nooit zou adviseren(enkel matt soms als iemand echt neit weet wat hij/zij wil omdat je dit matras zelf op de meeste manieren kan configureren), maar nee niet van mij.
aglemeen: ik heb dit topic ingericht voor ervaringen met larson matrassen, een ander topic v oor matas-advies. deze discussie is geen van bedie. Ik wordt door niemand gesponsord, en heb meerdere verzoeken daartoe zelfs afgewezen. Ik laat me neit betalen voor advies.
@lady1234: jammer, want ikea heeft geen kwaliteit die ik zou durven adviseren en er is genoeg in deze prijsklasses wat beter is.
algemeen: ik stop met deze discussies. wie advies wil mag me vragen waarop mijn advies si gebaseerd, maar ik kom hier niet om me voor het plezier van een aantal mensen die erg overtuigd zin van hun gelijk te bewijzen. ik ga dus niet meer op degelijek reacties in. niet omdat ik de antwoorden niet heb, maar omdat de hele opzet an de vraagstellers niet constructief bedoeld is.
@hans; bedankt voor je support. ook ik stop de discussie met mensen die geen ervaring hebben of advies willen, hopelijk wordt het topic daardoor weer waarvoor het bedoeld is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“””wie advies wil, mag me vragen waarop mijn advies is gebaseerd”””

En daar geeft u nu juist geen antwoord op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS Dickster :
u heeft nu 2 topics over matrassen ; het zou handiger zijn om deze 2 topics samen te voegen en er een goed verhaal van te maken en wat geloofwaardig overkomt.

U vraagt advies en ervaringen om van daar uit weer advies te geven :?
Wilt u dan met deze ervaringen van deze forummers advies gaan geven aan andere consumenten middels reviews op de sites van diverse matrassen fabrikanten?

Ik begrijp helemaal niets van uw " baantje " ____ u doet dit " werk " gratis, test diverse matrassen met uw gewicht van 150 kg, bent geen verkoper, hebt geen matrassenzaak , maar krijgt oa ook testmatrassen thuis om uit te proberen , verzamelt ervaringen van anderen en aan de hand daarvan gaat u gratis adviezen geven met reviews op sites.
Vat ik het zo goed samen?

Waarom doet u eigenlijk dit " werk " , gratis en voor nop?
U schrijft omdat u " het leuk " vindt..... :roll:

Er is toch niets zo persoonlijk als het kiezen van een goed matras en hoofdkussen?
De ene patiënt met fibromyalgie en artrose weegt bv 70 kg , een ander met dezelfde klachten weegt bv 95 kg .
Bij de een speelt geld geen rol, een ander moet goed budgetteren .
Je kunt onmogelijk alleen afgaan op reviews ergens op een matrassensite , dat zou ook nogal dom zijn , dus ik begrijp hier echt niets van en het is toch ook logisch dat u nu wat kritische noten krijgt te lezen of moet het liever echt verder in PB ? 8)

Zoveel consumenten ......zoveel meningen en wensen...
Ik vind dit topic grote onzin, maar dat mag.....ieder zn mening.
Laatst gewijzigd door moederslink op 19 jul 2018 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

dickster schreef:Ik wordt door niemand gesponsord,
OK, ik geloof u op uw woord. Maar
dickster schreef:dat is precies wat ik larson heb geschreven en in reactie boden ze mij de matrassen gratis aan ter review.
Dan wordt u toch gesponsord?

Van mij mag dat allemaal hoor, maar u geeft op dezelfde manier "advies" als bloggers, vloggers en influencers die promopraatjes verkopen over de producten die ze gratis (in bruikleen) krijgen. Daar moet bij staan dat het gesponsord is.
Op vragen hoe en wat u nu precies test aan die veel te dure matrassen geeft u geen antwoord.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik vind het een interresantie materie en discussie. Ik weet niet zoveel over matrassen en bedden. Ik weet alleen dat ik op mijn Larson prima slaap maar in het bed van mijn vriend ook, dat afkomstig is van de Beddenreus.

Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar hoe TS zijn kennis vergaard heeft om de juiste matras te adviseren en hoe zulks in zijn werk gaat. De keus in matrassen is groot maar het type slaper ook.

Verder vraag ik me af, of het wel mogelijk is om na drie maanden 'proefslapen' iets te kunnen zeggen over de te verwachten levensduur van een matras en of de door de fabrikant opgegeven materialen wel juist zijn, de eventuele schadelijkheid van de gebruikte materialen en wat al niet meer. En ook de bodem onder de matras lijkt me van invloed. Een geveerde onderbox , een vaste of verstelbare lattenbodem of een spiraal kan ook veel verschil maken

Ik stel ook vraagtekens bij objectiviteit. De psyche doet veel. Op een matras gaan liggen met de gedachte van: dit is een goedkoop flubberding, dus ik zal wel geen oog dichtdoen, maakt inderdaad dat de slaap minder goed is dan wanneer men gaat slapen met de - wellicht vooringenomen - gedachte van ik lig heerlijk en dat mag ook wel voor die prijs. En niet te vergeten: de merken in het hogere segment , laten ons met reclamecampagnes geloven dat hun vooral dure bedden voor iedereen de beste zijn en ook dat speelt in het onderbewustzijn mee.

Is een review van een matras na 100 dagen proefslapen niet veel objectiever als men pas ná het schrijven van de review te horen krijgt, op welke matras men sliep?

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@moederslink: uiteraard baseer ik mijn adviezen niet op reviews van mensen. maar de evaringen van mensen laten wel zien hoe zij een product ervaren. EEn matras kan technisch geweldig in elkaar zitten maar als niemand het lekker vindt liggen schiet je daar weinig mee op. Inderdaad is dit een onzin-topic aan het worden, het is enkle bedoeld voor ervaringen met larson matrassen en darvan is er nu welgeteld 1 de rest bestaat uit vragen van mensen die zelf geen matras zoeken of larson matras hebben, dus feitelijk dingen die geen relevantie hebben voor desbetreffende topics. als u wil zien hoe ik mijn advies geef, en hoe zorgvuldig ik dat doe, moet u eens meelezen in het adviestopic als daar advies-vragen komen.
@erthanax: nee ik ben niet gesponsord. ik kreeg de producten niet gratis zodat ik ze zou gaan aanprijzen, ik kreeg ze gratis om daarna zelf te kiezen of ik ze wilde aanrpizjen of niet, er stond geen enkle verplichting tegenover dat beschikbaar stellen. en als ik vind dat een ravensberger matars of een matras van ela wonen beter past bij een bepaalde persoon, dan adviseer ik dat terwijl ik noooit iets gratis van ze heb gekregen. wat alle vragen betreft: als jij een nieuw matras zocht en je zou die vragen stellen omdat je mijn advies wilde begrijpen prima. maar nu lijkt het op een automonteur die 1 auto staat te maken terwijl een grote gorep omstanders bij elke handeling vraag waarom hij doet wat hij doet en welke materialen hij gebruikt en of hij die goed kent enzovoort. als je je auto wil laten maken en je hebt interesse in hoe dat gebeurd, prima. mar een hele groep omstanders die niets zoeken of te dleen hebben wat met het topic te maken heeft te woord stan maakt van een topic wat dit topic nu is, een rommeltje.
@berteman: ik laat me niet beinvloeden door dat sort effecten. ik was er zeker van dat ik het larson stockholm matras een waardeloos flutding zou vinden, en toen ik erop ging liggen en toen ik het veersysteem had bekeken was ik zeer onder de indruk. kijk erust eens mee in het adviestopic als ik anderen adviseer, dan zie je hoe dat gaan, en dat aat echt heel geddetailleerd.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lowieze »

@dickster " ik was er zeker van dat ik het larson stockholm matras een waardeloos flutding zou vinden, en toen ik erop ging liggen en toen ik het veersysteem had bekeken was ik zeer onder de indruk. kijk erust eens mee in het adviestopic als ik anderen adviseer, dan zie je hoe dat gaan, en dat aat echt heel gedetailleerd "

Dit betekent alleen maar dat dit matras ú met uw lengte en gewicht goed bevalt. Uw advies aan anderen over dit matras zegt dus helemaal niets, want iedereen zal zijn eigen eisen stellen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

En daarnaast is ook de bodem waarop de matras rust van belang. Met een andere bodem kan het matras zich heel anders gedragen.

@ dickster: Ik ben benieuwd hoe u/je het veersysteem precies bekijkt. Wordt het matras door midden gezaagd om de veren (en schuimlagen) op het oog te beoordelen of met behulp van apparatuur? Onderzoekt u of het gaat om cortenstaal, edelstaal, roestvrijstaal, snelstaal of een andere legering? Of misschien wel gemineraliseerd, gedemagnetiseerd, seismo- kosmisch ingestraald perlietstaal om 'negatief geladen energiedeeltjes tijdens de slaap af te voeren' waardoor men met louter positieve energie opstaat?

Die laatste hoorde ik ooit tijdens een verkoopdemonstratie van 'gezondheidsmatrassen'...

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dickster, u krijgt de matrassen gratis, dus u wordt gesponsord, zo simpel is het.

U geeft nog steeds geen antwoord hoe u de matrassen test op kwaliteit en materialen. Controleert u het soortelijk gewicht (strikt genomen de soortelijke massa) van het schuim? De samenstelling of brosheid van het verenstaal, ivm kans op breuk? Meet u de doorbuiging of de indrukking van de matrassen bij dezelfde belasting op steeds dezelfd vastgelegde manier, zodat u stijfheid en hardheid goed kunt vergelijken. Nee, dat doet u allemaal niet, durf ik te stellen. U gaat zelf een tijdje proefslapen, vertrouwt erop dat de door de fabrikant verstrekte informatie klopt, en geeft dan "advies".

Berteman slaat de spijker op de kop. In de meeste gevallen zit een goede slaap tussen de oren (en in persoonlijke voorkeur). Uitzonderingen daargelaten, zoals bijzondere lichamelijke omstandigheden of slaapapneu.

Wie na een "persoonlijk advies" veel te veel geld betaald en gewoon lekker slaapt, is natuurlijk heel tevreden. Dat men voor veel minder geld even lekker kan slapen, daar wil men gewoon niet aan denken.

Psychologie en marketing, een gouden combinatie voor een slimme fabrikant. Uw bedoelingen zijn misschien goed, maar u laat zich voor hun karretje spannen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

Erthanax schreef:
Wie na een "persoonlijk advies" veel te veel geld betaald en gewoon lekker slaapt, is natuurlijk heel tevreden. Dat men voor veel minder geld even lekker kan slapen, daar wil men gewoon niet aan denken.


Maar, wie na een "persoonlijk advies", (hoe goedbedoeld ook, veel te) veel geld heeft betaald en na een half jaar van proberen en slapeloze nachten, toch niet zo lekker slaapt en daarom toch niet zo tevreden is? Wat dan?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Berteman schreef:
Erthanax schreef:
Wie na een "persoonlijk advies" veel te veel geld betaald en gewoon lekker slaapt, is natuurlijk heel tevreden. Dat men voor veel minder geld even lekker kan slapen, daar wil men gewoon niet aan denken.


Maar, wie na een "persoonlijk advies", (hoe goedbedoeld ook, veel te) veel geld heeft betaald en na een half jaar van proberen en slapeloze nachten, toch niet zo lekker slaapt en daarom toch niet zo tevreden is? Wat dan?
Dat is 'ne goeie ... voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, nederlandser kan het werkelijk niet.

Grátis persoonlijk advies door een vrijwilliger en dan ook nog garantie erop willen verlangen. Dat geeft zèlfs de Consumentenbond niet, alhoewel het lid-zijn niet gratis is. De forumbeheerder is hier tenminste NIET verantwoordelijk te maken.

Een oplossing voor @dickster zou kunnen zijn om extra aan te geven, dat de verkoper teruggave of een omruilen kan garanderen. Inmiddels zijn we al bij de 100 dagen teruggaverecht bij enkele webshops. Vakzaken zijn terughoudender, maar kunnen het tijk wel hergebruiken wanneer het matras omgeruild moet worden. Kwestie van de afspraak op te nemen in het koopcontract, ook m.b.t. de transportkosten. Bij matrassen-"boeren" lijkt het mij zo goed als uitgesloten om de AV bij aankoop handmatig te kunnen veranderen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Berteman schreef:
Erthanax schreef:
Wie na een "persoonlijk advies" veel te veel geld betaald en gewoon lekker slaapt, is natuurlijk heel tevreden. Dat men voor veel minder geld even lekker kan slapen, daar wil men gewoon niet aan denken.


Maar, wie na een "persoonlijk advies", (hoe goedbedoeld ook, veel te) veel geld heeft betaald en na een half jaar van proberen en slapeloze nachten, toch niet zo lekker slaapt en daarom toch niet zo tevreden is? Wat dan?
Dan is men ook "opgelicht" en heeft men daar elke dag spijt van. Soms maakt men dan een topic aan op een consumentenforum.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@lowieze: als het bij mijn 150kg niet kuilt doet het dat ook niet bij jou als je minder weegt. Verder heb je volledig gelijk, dus adviseer ik mensen altijd een matras dat bij hun gewicht past en bij hun voorkeuren.
algemeen: ik adviseer juist vaak betaalbare matrassen en heel vaak bij bedrijven waarbij een matras kan worden teruggestuurd of omgeruild. voor nu: dit is het larson ervaringen topic en daar komt zo niets van terecht. mijn pb box blijft opvallend leeg dus het is blijkbaar vooral leuk om publiek sceptisch te zijn. nogmaals: hier graag ervaringen met larson, in het adviestopic adviesvragen want daar zijn die topics voor. als iemadn zich geroepen voelt een "discussie over de kennis en adviezen van dickster" topic te openen doe dat dan gerust maar al die berichten hier hebben dit topic voor geinteresseerden in ervaringen met larson matrassen al compleet onleesbaar gemaakt.

Gesloten