LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jvg0133
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 18:04

Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door jvg0133 »

ik heb 1,5 maand geleden bij rofra home een bank besteld. Ik heb toen gezegd dat ik een nieuwbouwwoning krijg die het 4e kwartaal klaar zou zijn. De leverdata was dus niet zeker maar ik heb het op week 43 gehouden. Zodra ik meer wist over de opleveringdata zou ik contact met ze opnemen over de levering. Ik was niet helemaal zeker van de maten aangezien de plattegrond onder voorbehoud is. Ik heb toen gezegd dat in Juli de meetdagen zijn en dat ik de maten en leverdata zou doorgeven als dit zou afwijken. Dit was prima volgens de Rofra aangezien de bank een stuk later dan de leverdata van max 12 weken geleverd zou worden.Vanaf deze week zou het dus nog 14 weken duren voordat mijn bank geleverd word. Ik heb vandaag contact gehad met rofra wonen of de bank niet een maand later geleverd kon worden en kleiner gemaakt kon worden van 3.06m naar 2.70m.
Dit kon volgens Rofra. Ik zei dat ik er van uit ga dat er wat van de prijs afging aangezien de bank nu 36 cm kleiner is. Volgens Rofra ging dit niet omdat ik eigenlijk bij zou moeten betalen omdat ik het formaat van de bank wil aanpassen. Om mij te "matsen" bracht Rofra geen extra kosten in rekening maar er kon niks van de prijs af.Dit lijkt mij sterk aangezien ze pas over 2 weken aan de bank zouden beginnen de bank zouden beginnen aangezien ik dit 14 weken van te voren aangeef en de maximale levertijd 12 weken is.Het lijkt mij toch gewoon dat ik recht heb om minder te betalen aangezien er minder stof en materialen etc gebracht worden?

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door BL2 »

jvg0133 schreef:ik heb 1,5 maand geleden bij rofra home een bank besteld. Ik heb toen gezegd dat ik een nieuwbouwwoning krijg die het 4e kwartaal klaar zou zijn. De leverdata was dus niet zeker maar ik heb het op week 43 gehouden. Zodra ik meer wist over de opleveringdata zou ik contact met ze opnemen over de levering. Ik was niet helemaal zeker van de maten aangezien de plattegrond onder voorbehoud is. Ik heb toen gezegd dat in Juli de meetdagen zijn en dat ik de maten en leverdata zou doorgeven als dit zou afwijken. Dit was prima volgens de Rofra aangezien de bank een stuk later dan de leverdata van max 12 weken geleverd zou worden.Vanaf deze week zou het dus nog 14 weken duren voordat mijn bank geleverd word. Ik heb vandaag contact gehad met rofra wonen of de bank niet een maand later geleverd kon worden en kleiner gemaakt kon worden van 3.06m naar 2.70m.
Dit kon volgens Rofra. Ik zei dat ik er van uit ga dat er wat van de prijs afging aangezien de bank nu 36 cm kleiner is. Volgens Rofra ging dit niet omdat ik eigenlijk bij zou moeten betalen omdat ik het formaat van de bank wil aanpassen. Om mij te "matsen" bracht Rofra geen extra kosten in rekening maar er kon niks van de prijs af.Dit lijkt mij sterk aangezien ze pas over 2 weken aan de bank zouden beginnen de bank zouden beginnen aangezien ik dit 14 weken van te voren aangeef en de maximale levertijd 12 weken is.Het lijkt mij toch gewoon dat ik recht heb om minder te betalen aangezien er minder stof en materialen etc gebracht worden?
Een korte reaktie: speciale wensen en/of maatwerk kost altijd meer dan massaproductie.
Je wilt een bank welke geleverd wordt met speciale maten, het uitgespaarde materiaal weegt niet op tegen het meerwerk.
Vriendelijk van Rofra om niet een meerprijs te berekenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door crazyme »

Om welke bank gaat het ?

Het veranderen van een order kost ook geld, daarbij is het prijsverschil waarschijnlijk niet heel erg groot

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door scontra »

jvg0133 schreef:. Om mij te "matsen" bracht Rofra geen extra kosten in rekening maar er kon niks van de prijs af.Dit lijkt mij sterk aangezien ze pas over 2 weken aan de bank zouden beginnen de bank zouden beginnen aangezien ik dit 14 weken van te voren aangeef en de maximale levertijd 12 weken is.Het lijkt mij toch gewoon dat ik recht heb om minder te betalen aangezien er minder stof en materialen etc gebracht worden?
Minder stof, minder materialen, maar meer werk aangezien er speciaal voor u een aanpassing aan de eerste aankoop moest worden gedaan.
U bent gematst, aangezien de verkoper u ook gewoon aan uw eerste bestelling had kunnen houden en u extra had kunnen rekenen voor de door u gevraagde aanpassing.
U heeft geen enkel "recht" in deze, het 'recht' ligt bij de verkoper die u op een hele nette wijze van dienst is geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Materiaal is maar een klein gedeelte in het hele productieproces. De meeste kosten zijn de uren. Of de bank 2.70 of 3.06 moet worden, het werk blijft hetzelfde. Vergelijk het maar met een kledingwinkel, maatje XXS kost net zoveel als XXL.

stofzuigertje

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn maat 42 schoenen kosten precies hetzelfde als dezelfde sportschoenen van mijn 7 jarige kleinzoon die toch echt flink wat maatjes kleinere heeft!
Dat is 33 en lastiger te maken in de kleine hoekjes dus ik moet eigenlijk naast meer materiaal juist goedkoper uit zijn.
Van mijn maat word er meer verkocht en makkelijker te maken.

Dat mijn schoenen niet op jou bank mogen, een afwijkende maat is extra werk en ik zou zeker een meerprijs vragen.

jvg0133
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 18:04

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door jvg0133 »

BL2 schreef:
jvg0133 schreef:ik heb 1,5 maand geleden bij rofra home een bank besteld. Ik heb toen gezegd dat ik een nieuwbouwwoning krijg die het 4e kwartaal klaar zou zijn. De leverdata was dus niet zeker maar ik heb het op week 43 gehouden. Zodra ik meer wist over de opleveringdata zou ik contact met ze opnemen over de levering. Ik was niet helemaal zeker van de maten aangezien de plattegrond onder voorbehoud is. Ik heb toen gezegd dat in Juli de meetdagen zijn en dat ik de maten en leverdata zou doorgeven als dit zou afwijken. Dit was prima volgens de Rofra aangezien de bank een stuk later dan de leverdata van max 12 weken geleverd zou worden.Vanaf deze week zou het dus nog 14 weken duren voordat mijn bank geleverd word. Ik heb vandaag contact gehad met rofra wonen of de bank niet een maand later geleverd kon worden en kleiner gemaakt kon worden van 3.06m naar 2.70m.
Dit kon volgens Rofra. Ik zei dat ik er van uit ga dat er wat van de prijs afging aangezien de bank nu 36 cm kleiner is. Volgens Rofra ging dit niet omdat ik eigenlijk bij zou moeten betalen omdat ik het formaat van de bank wil aanpassen. Om mij te "matsen" bracht Rofra geen extra kosten in rekening maar er kon niks van de prijs af.Dit lijkt mij sterk aangezien ze pas over 2 weken aan de bank zouden beginnen de bank zouden beginnen aangezien ik dit 14 weken van te voren aangeef en de maximale levertijd 12 weken is.Het lijkt mij toch gewoon dat ik recht heb om minder te betalen aangezien er minder stof en materialen etc gebracht worden?
Een korte reaktie: speciale wensen en/of maatwerk kost altijd meer dan massaproductie.
Je wilt een bank welke geleverd wordt met speciale maten, het uitgespaarde materiaal weegt niet op tegen het meerwerk.
Vriendelijk van Rofra om niet een meerprijs te berekenen.

Het is dus geen maatwerk ik heb de bank gewoon 1 maat kleiner besteld

jvg0133
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 18:04

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door jvg0133 »

stofzuigertje schreef:Mijn maat 42 schoenen kosten precies hetzelfde als dezelfde sportschoenen van mijn 7 jarige kleinzoon die toch echt flink wat maatjes kleinere heeft!
Dat is 33 en lastiger te maken in de kleine hoekjes dus ik moet eigenlijk naast meer materiaal juist goedkoper uit zijn.
Van mijn maat word er meer verkocht en makkelijker te maken.

Dat mijn schoenen niet op jou bank mogen, een afwijkende maat is extra werk en ik zou zeker een meerprijs vragen.
Je kunt schoenen toch niet vergelijken met een bank? Het is geen maatwerk de bank neem ik gewoon 1 maat kleiner. Ik kon destijds uit 4 verschillende maten kiezen

jvg0133
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 18:04

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door jvg0133 »

NeoDutchio schreef:Materiaal is maar een klein gedeelte in het hele productieproces. De meeste kosten zijn de uren. Of de bank 2.70 of 3.06 moet worden, het werk blijft hetzelfde. Vergelijk het maar met een kledingwinkel, maatje XXS kost net zoveel als XXL.
Het lijkt mij toch dat je bij een kleinere bank minder kost uren hebt? Al helemaal als het geen maat werk betreft maar slechts een bank die 1 maat kleiner gemaakt moet worden. Ik kon destijds uit 4 verschillende maten kiezen. Een maat groter dan ik in eerste instantie besteld heb koste zon 400 euro duurder dan lijkt mij als ik een maat kleiner bestel dat dit ook goedkoper is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door tttlocke »

En staan deze twee banken, verschillend in grootte, voor verschillende prijzen in de catalogus of op de prijslijst?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jvg0133 schreef:
NeoDutchio schreef:Materiaal is maar een klein gedeelte in het hele productieproces. De meeste kosten zijn de uren. Of de bank 2.70 of 3.06 moet worden, het werk blijft hetzelfde. Vergelijk het maar met een kledingwinkel, maatje XXS kost net zoveel als XXL.
Het lijkt mij toch dat je bij een kleinere bank minder kost uren hebt? Al helemaal als het geen maat werk betreft maar slechts een bank die 1 maat kleiner gemaakt moet worden. Ik kon destijds uit 4 verschillende maten kiezen. Een maat groter dan ik in eerste instantie besteld heb koste zon 400 euro duurder dan lijkt mij als ik een maat kleiner bestel dat dit ook goedkoper is.
Het verschil is 36 cm. Er worden dezelfde onderdelen gebruikt. Bij de meeste fabrikanten werken ze met standaard maten van onderdelen. Zo is een verstevigingsbalk 3.10 meter lang. Of het nu afgezaagd word op 2,70 of 3,06, in beide gevallen moet het verzaagd worden. In een bank van 2,70 en van 3,06 gaan dezelfde schroeven. Vulling e.d. moet in beide gevallen op maat gesneden worden. Het enige voordeel dat eruit gehaald zou kunnen worden is de stof. Tenzij het leer is, de huid wordt dan opgesneden.

Dus nee, er zit geen tijdsverschil in het maken van een bank van welke lengte dan ook.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door renewouters »

jvg0133 schreef: Het is dus geen maatwerk ik heb de bank gewoon 1 maat kleiner besteld
Waarom schrijf je dan "en kleiner gemaakt kon worden van 3.06m naar 2.70m."

Dat suggereert dat het maatwerk is en geen standaardproduct.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het eerste bericht staat
jvg0133 schreef:Ik heb vandaag contact gehad met rofra wonen of de bank niet een maand later geleverd kon worden en kleiner gemaakt kon worden van 3.06m naar 2.70m.
Dit kon volgens Rofra. Ik zei dat ik er van uit ga dat er wat van de prijs afging aangezien de bank nu 36 cm kleiner is. Volgens Rofra ging dit niet omdat ik eigenlijk bij zou moeten betalen omdat ik het formaat van de bank wil aanpassen.
Dat is toch niet de omschrijving van "gewoon een maat kleiner bestellen." Of ligt dat aan mij?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt eerst een driepersoons bank besteld en nu een tweeëneenhalf of zo? En dat zijn gewoon standaard banken? Dan zou u minder moeten betalen.

En u hebt in die winkel ook de prijs van die kleinere bank gezien?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kleinere bank besteld, maar niet goedkoper?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een bank inkorten kost gewoon geld. De zit en rug zullen aangepast moeten worden de regels moeten worden verplaatst , de kussens passen niet meer moeten in verhouding op breedte gemaakt worden . Voor de stoffering hebben ze mallen voor de stof die voor een bepaald model is , dus moeten ze nieuw maken . Qua stof heb je de zelfde meters nodig en vulling ook , behalve als je van b.v 3 kussens ,2 kussens gaat maken .

met ander woorden ,het kost gewoon meer . prima service.

Gesloten