LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

Kun je als Nederlands staatsburger een bezwaar indienen als je/ jij vind dat die persoon deze status niet mag krijgen, bv. door criminele, illegale bezigheden, bedreiging of andere verboden handelingen?
Zo ja, hoe en waar en op welke manier zou je zoiets kunnen doen?
Ik hoop dat er mensen zijn die deze vraag kunnen beantwoorden. Alvast vriendelijk bedankt!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Georg Lepsi schreef:Kun je als Nederlands staatsburger een bezwaar indienen als je/ jij vind dat die persoon deze status niet mag krijgen, bv. door criminele, illegale bezigheden, bedreiging of andere verboden handelingen?
Zo ja, hoe en waar en op welke manier zou je zoiets kunnen doen?
Ik hoop dat er mensen zijn die deze vraag kunnen beantwoorden. Alvast vriendelijk bedankt!
Nee, wel kun je aangifte doen van deze verboden handelingen en dat heeft invloed op de vergunning als het bewezen wordt.

Blijkt het niet te kloppen en heeft het allemaal verzonnen dat loopt u natuurlijk wel het risico op een tegen aangifte wegens smaad.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de IND kunt u vertrouwelijke informatie of fraude melden.
Als de informatie die u heeft al bekend was bij de IND, lijkt het me weinig zinvol die nogmaals ter kennis te brengen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door tttlocke »

snuffel1 schreef:Hoe kunt u weten of een persoon een verblijfsvergunning heeft of niet want aan de persoon zelf is niets te zien. ....
Dat kun je weten als je de persoon zelf (goed) kent. Omdat die persoon dat jou zelf vertelt bijvoorbeeld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door tttlocke »

snuffel1 schreef:
tttlocke schreef:
snuffel1 schreef:Hoe kunt u weten of een persoon een verblijfsvergunning heeft of niet want aan de persoon zelf is niets te zien. ....
Dat kun je weten als je de persoon zelf (goed) kent. Omdat die persoon dat jou zelf vertelt bijvoorbeeld.
....
U trok in twijfel dat je dat überhaupt kon weten, dat iemand een verblijfsvergunning heeft op niet.
Dat was niet nodig. Je kúnt het in bepaalde situaties inderdaad weten.
Wellicht verkeert er iemand in een situatie waarin hij of zij er, om wat voor reden dan ook, belang bij heeft dat iemand geen verblijfsvergunning krijgt. Daar moeten we niet te licht over denken.

Zoals sylvesterb al aangaf kan, los van de verblijfsstatuskwestie, aangifte tegen iemand worden gedaan vanwege strafbare feiten. Het is ter beoordeling van de IND in welke mate die zaken relevant zijn voor de te nemen beslissing.
Beter nog de tip van Erthanax.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 22 jul 2018 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door piet987654 »

U kunt natuurlijk altijd een anoniem (Huh?) berichtje sturen naar M ( https://www.meldmisdaadanoniem.nl/ ) Doe dat dan wel via een Wifi-hotspot. Doe het een paar dagen later nog een paar keer. Maar dan via andere Wifi Hotspots en een iets ander taalgebruik. Liefst met bewijzen voor hetgeen U die persoon beschuldigd. Ik kan U verzekeren dat deze meldingen serieus worden genomen.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bezwaar indienen tegen toekenning verblijfsvergunning.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een aantal malen een melding doen op zodanige wijze dat het lijkt alsof dat die door verschillende personen gedaan worden? En dan ook nog "liefst" met bewijzen.
Ik vraag me af of de rechtsstaat daarmee gediend is.

Gesloten