LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 23 weken wachten op een bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kelly1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018 18:57

23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Kelly1989 »

Op 8 juni 2018 hebben wij een bank besteld. In de winkel is ons verteld dat de levertijd tussen de 8 en 12 weken zou zijn. De bank zou dan op zn laatst eind aug binnen zijn. Ik heb een aantal keer zelf contact gezocht met de vraag of er al wat bekend wat over de levertijd. Na 2 x heeft de dame die ik heb gesproken de desbetreffende daar over gemaild en mij terug gebeld. Met het verhaal dat er op deze bank een levertijd zit van 16 WEKEN !!!!!! Dit is ons niet verteld. Wij hadden hier nooit mee akkoord gegaan. Want zitten inmiddels alweer een aantal weken in ons nieuwe huis op een leenbank !! Waar ik als hoogzwangere enorm rug pijn van krijg! Helaas is het zo als het is. En valt er niets aan te doen, dus nog 4 weken wachten tegen onze principe in. Op 20 sept opnieuw gebeld met de vraag of er al wat bekend is. De bank is al binnen werd er gezegd alleen de mini koelkast die tussen een van de elementen moet is nog niet binnen en verwacht ze binnen een week. Wij hadden de optie de bank op te halen ( dit is dus een bank die niet compleet is ) de mini koelkast zou in week 44 pas geleverd worden. Dit is eind okt. Dit houd is dat wij 20 weken op een complete bank moeten wachten waar wij aardig wat.voor betaald hebben ! Dit gaat er bij mij niet in !!! De vesteging waar de bank besteld is vaak onbereikbaar. En heb dan ook met een dame gesproken van een andere vesteging waar bank nu nog staat. Het ergste is zodra er een belletje begint te rinkelen en de datum dichter bij komt. En de bon nog eens goed bekijkt. Staat en een uiterlijke lever week waar je je rot van schrikt !! Dit is 23 weken na de datum van bestelling !! Als ik dit in de winkel had gezien had ik niet getekendDE OPLOSSING:Ik heb een aanbetaling gedaan. Vindt niet dat Seats and Sofas mij het resterende bedrag nog in rekening kan brengen.Ik wil dat de bank geleverd wordt ipv de afspraak dat wij de bank zelf op zouden halen. En dan de mini koelkast met spoed na geleverd wordt. En de leenbank bij levering meegenomen wordt. 20 weken wachten op een bank terwijl er 12 weken wordt gezegd in de winkel. Ons eerste koophuis waar wij enorm trots op zijn. En zitten dus al die weken in een woonkamer die niet af is. Door een leenbank. Ben ernorm teleurgesteld!
Zojuist (27 sept )de manager van de locatie gesproken. Ik heb zelf besloten te bellen omdat ik nog geen reactie op de klacht heb ontvangen. Het hele bovenstaande verhaal uitgelegd. Daar bij aangegeven dat ik op zn minst verwacht dat er uit coulance wat voor ons betekend kan worden. De manager gaf aan dat hij het vervelend vind. Maar niets anders voor ons kan betekenen dat het onbrekende gedeelte van de bank op hun kosten kan na leveren. Ik heb uitgelegd dat wij een salon tafel op maat hebben laten maken en we niets hebben aan een bank die niet compleet is. ( mijn salontafel past dan net tussen de U vormige bank maar ik.kan er niet omheen lopen om op de bank te gaan zitten ) hij gaf nog aan dat hij er niks aan kon doen dat wij een salontafel.op maat laten maken !! Ik ben woendend 23 WEKEN wachten op een bank.Hoog zwanger op een leenbank die mij rugpijn geeft. De manager vertelde mij dat de collega die ik had gesproken van de andere verstiging niet mocht zeggen dat de bank al geleverd was omdat deze niet compleet is. Dus seats and sofa had verwacht dat we wel even 23 weken op een complete bank wachten zonder te bellen. Ongelofelijk!!!! 
Ik wil het liefst mijn geld terug want ik heb geen vertrouwen meer in seats and sofas

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Oei, Seats and Sofa. Tikt u dat eens in in het zoekvenster en u hebt de hele kraamtijd leesvoer. Dat die winkel nog bestaat met alle klachten en levertijden is mij echt een raadsel.
Wellicht staan er in de andere topics oplossingen van andere gedupeerde hoe zij het hebben aangepakt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik wil het liefst mijn geld terug want ik heb geen vertrouwen meer in seats and sofas
Ik zou wel eens willen weten of er nog tevreden klanten bestaan in NL van seats and sofa's.
Het enige wat je hoort en leest zijn klachten en slechte reviews.
Je zou toch verwachten dat heel nl dit zo zachtjes aan toch wel weet ..............

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U koopt bij de slechtste meubelzaak van Nederland en ook ,eest u in de winkel niet wat u ondertekent.

Nu maar hopen dat als die bank eindelijk komt, de kwaliteit u niet bitter zal tegenvallen.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uw verwachte oplossing vind ik echt extreem. De winkel heeft een verwachte levertijd op de bon gezet van 23 weken, zegt u, en daar bent u dus mee akkoord gegaan. Of heeft u dat niet nagelezen?

De winkel geeft aan dat de bank bijna compleet is, maar dat de koelkast nog mist. Ze leveren uiteraard alleen een complete bank af, maar bieden aan dat hetgeen er nu is ook afgehaald kan worden en dan levert men de koelkast na. Dat is toch een goede oplossing?

Echter geeft u aan dat u dan niet om de salontafel heen kan. Een beetje vreemd, want de bank wordt echt niet kleiner als de koelkast er eenmaal bij zit.

Ik denk echt dat u spijt heeft van de gemaakte afspraken en nu terug wil krabbelen en de schuld bij Seats and Sofa will leggen. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het inderdaad een knuddebedrijf, maar in dit geval zie ik niet echt in wat het bedrijf fout doet.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Wilmaas »

goedemiddag, ik schuif even aan...

Ook wij waren niet op de hoogte van de praktijken en leugens van SAS, ja, nu wel helaas... en hebben een leren relax bankje aangeschaft op 24 jan. 2018
400 euro aanbetaald op 1699 euro totaal. Levertijd verwacht-week 17, uiterlijk week 30.

In het filiaal doen ze het voorkomen dat de 13 weken in ons geval gewoon haalbaar is en als het ergens fout gaat kunnen ze binnen 13 weken alsnog uiterlijk leveren. dit staat ook zo op de bon en ik vind dat je daar van uit mag gaan. Uiterlijk 26 weken was voor ons ook geen probleem.

U raad het al, geen bank na 13 weken. wel na 17 weken, 29 juni, maar dan in een zodanige staat dat deze niet te gebruiken is. is slecht verpakt, scheef in elkaar gezet, gevallen en sleep/slijt schade aan een leuning, allemaal kleine gaatjes in het leer alsof er tijdelijk nietjes in hebben gezeten, er is met viltstift op het leer geschreven (was er met spuug af te halen, de sigarettenrokende verkoper deed het even voor, kijk zo... bah..) polstering matig verwerkt etc...

In het filiaal Heerlen erkenden ze dit uiteindelijk. We moeten tot maandag wachten wat er mee gedaan wordt, echter maandag zeggen ze dat er op vrijdagavond al een nieuw bankje is besteld... We hebben aangegeven dat het bankje dan wel uiterlijk na 13 weken aan huis geleverd moet worden, (dus vorige week eind september), oke… via mail is bevestigd dat levering kosteloos aan huis geschied en ik ontvang via de post ongevraagd een nieuw te tekenen aankoopcontract in tweevoud met een uiterlijke levertijd week 52 2018. (de grapjassen), dat gaan we niet doen.

Er is vorige week niet geleverd en we horen niets over een vertraging, volgens de voorwaarden mogen we eenzijdig de koop nu ontbinden en dit is gedaan.
We hebben verzocht het aanbetaalde bedrag binnen 2 weken terug te storten. We wachten af.

Nooit meer Seats and Sofas dus... Wilmaas
Laatst gewijzigd door Wilmaas op 02 okt 2018 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

R VAN RAAN
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:03

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door R VAN RAAN »

SEAT and Sofa
Hou zich alleen bezig met verkoop en heeft geen service level. Koop is gesloten voor betaling geregeld werk zit er dan op voor de vestiging.

walsum107
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door walsum107 »

SAS. Het is al weer wat jaren geleden. Na mijn scheiding kon ik een oud huisje kopen, schitterend. Moest wel een bank en een stoel er bij hebben. Jawel naar SAS in Zaltbommel. Bijna voor ik met dochters binnenkwam, schoot er een verkoper op mij af. Ik wilde eerst alles zien in de winkel, de man was niet weg te slaan. Uiteindelijk een bank en een stoel uitgezocht. De bank, buffelleer riep hij enthousiast, beter is er niet, binnen enkele maanden waren de kussens dermate ingezakt dat vervanging aan de orde was, weer een aanhanger gehuurd en terug en ophalen idem dito. En ja weer na enkele maanden precies hetzelfde,. Toen is er uiteindelijk een monteur aan huis geweest. Oplossing hard schuimrubber vulling uitgevoerd en ja weer van hetzelfde laken één pak. Ook in zeer warme dagen zonder T shirt op de bank gezeten. Wellicht door zweten het leer aangetast welnu dat wil ik niet inbrengen, da's wellicht mijn fout. Ook werd er om de haverklap geroepen "hebben we een deal" want de prijzen waren flink en elke vraag om korting week de man terug naar achteren om te overleggen met? wie en de prijs zakte. Waarop hij weer uitriep hebben we een deal. Alsof we in Amerika waren. Uiteindelijke oplossing, een grand foulard. Totdat één van mijn dochters via via haar stoelen liet repareren door een Turkse meubelmaker. Hij heeft een prachtige bank voor mij gemaakt. Die zit nog steeds goed en tegen een zeer acceptabele prijs. Kortom, u begrijpt dat ik nimmer daar iets zal kopen en raad het niemand aan.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Zojuist gebeld door SaS Heerlen.

Oeps, wat een gesprek , cq monoloog was dat.
Eerst ontkennen dat we de koop hebben ontbonden, (waarom bel je dan) huh, via mail met lees weergave bevestiging, via het serviceformulier met ontvangst bevestiging en ook nog aangetekend..., dit slaagt dus niet.
-
Het komt er verder op neer dat ik 2 maanden extra levertijd heb gegund, door ons schriftelijk bevestigd, en nu dit niet (schriftelijk) is bevestigd door SaS ik tot oneindig moet wachten. Hihi...
Maar beste medewerker, ik heb met u een overeenkomst dat u uiterlijk week 30 al zou leveren, dit dan wel op schrift en door beide partijen ondertekend... argument slaagt ook niet.
-
Geen reactie op mijn opmerking om ons eerder opnieuw een contract te laten tekenen met een uiterste leverweek 52...
-
Maar we hebben toch afgesproken dat we binnen 8 tot 12 weken alsnog zouden leveren.
Al is dit zo, we zijn al weer 14 weken verder...argument slaagt ook niet. (ik bedenk me nu terwijl ik dit schrijf, heb ik geen bevestiging van, zeggen doen ze van alles..)
-
Verkoper Heerlen zeer gefrustreerd en niet te stoppen vanaf dit moment, wat een woordenwaterval, enfin, hij zet het door naar de juiste afdeling, dit kan en mag hoor zeg ik.
Dan kan deze afdeling binnen 14 dagen de ontbinding bevestigen (als in de eigen voorwaarden) en de 400 euro terugboeken, baf, hoorn op de haak door SaS,
Wow ………………….. wat een ervaring.

Ik ga er van uit dat we niet het aanbetaalde bedrag terug gaan krijgen zonder slag of stoot. maar juridische hulp is paraat.. we laten het er niet bij zitten.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heren en dames, uw schrijfsels zijn een stuk leesbaarder als u hier en daar een wit regel toevoegt en alinea's vormt.

Afgezien daarvan: verzuim is een vereisten om te kunnen ontbinden; verzuim treed in nadat er een (schriftelijke) ingebrekestelling is verstuurd, met daarin wat er gedaan moet worden, een redelijke termijn tot nakoming en dat u hen anders aansprakelijk houdt of woorden van gelijke strekking.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Beste Alfatrion

Bedankt voor het advies cq. de aanvulling

Gelukkig heb ik schriftelijk een ingebrekestelling verzonden. dit wordt vaak vergeten inderdaad..

"Het komt er verder op neer dat ik 2 maanden extra levertijd heb gegund, door ons schriftelijk bevestigd"

Dit is dan ook in het kort een weergave van een aangetekend stuk, waarin ik SaS in gebreke heb gesteld, Ik heb SaS de mogelijkheid gegeven de koop direct te ontbinden of binnen 13 weken alsnog, kosteloos aan huis te leveren. (reparatie van de eerder ter afhalen aangeboden bank was niet aan de orde, gezien de slechte staat, hier begonnen ze niet aan) Ook hierbij gemeld dat als dit niet gebeurd of er een ander voorstel komt binnen 8 dagen waar we ons in kunnen vinden dat we dan de koop ontbinden. Er is geen voorstel gekomen.


SaS heeft het aan huis leveren bevestigd en 2 nieuwe te ondertekenen contracten met een verlengde levertijd toegezonden, wij hebben dit genegeerd en bevestigd SaS zich aan onze overeenkomst van 24 jan. 2018 te houden.

De periode door ons gegund is 13 weken en nu verlopen. contractueel en volgens de voorwaarden mogen we nu ontbinden dit is gedaan.
nu de aanbetaling nog terug.

Overigens staat niet in de voorwaarden, ik kan het niet vinden, dat SaS in gebreke gesteld moet zijn, wel moet een extra vermoedelijke levertijd worden gegund om te kunnen ontbinden. Ik heb voor de zekerheid eerder wel een in gebreke stelling verzonden. Uiteraard met ontvangstbevestiging.

Artikel 5
1. De vermelde levertijd op de koopovereenkomst is gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de
overeenkomst geldende omstandigheden. Deze geldende omstandigheden zijn afhankelijk van de prestaties en
de verstrekte gegevens van derden aan verkoper en wordt derhalve beschouwd als een vaste levertijd tenzij
een vermoedelijke levertijd is overeengekomen. Verkoper spant zich in om het gekochte product binnen de
vermoedelijke levertijd aan de koper te leveren. Indien deze vermoedelijke levertijd wordt overschreden, door
onvoorziene omstandigheden, wordt aan de verkoper door koper een nadere termijn gegund, gelijk aan de
vermoedelijke levertijd, zoals vermeld op de order c.q. koopovereenkomst. Na het verstrijken van voornoemde
nadere termijn is koper gerechtigd de koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden.

Datum verwachte/vermoedelijke (week 17) en uiterlijke leverweek (week 30) staan op de bon.

Eerste poging leveren negen weken later, week 26, hierna tot en met uiterlijk week 39 gegund, is 1 vermoedelijke levertijd welke is overschreden.

Groet

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Doet Seats and sofas een charme offensief bij trust pilot? bijna 90 procent is daar positief over het kopen van een bank(stel) bij SaS in de winkel, dus niet over de bank zelf en de leveringen, er staan een paar gebruikerservaringen tussen waar het dan ook weer vaak geheel mis gaat...

Bij Trustpilot belooft SaS de klacht naar de juiste afdeling te sturen en er op terug te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Wilmaas schreef:
01 okt 2018 14:18
goedemiddag, ik schuif even aan...
Een topic kapen noemen ze dat en dat nog wel van een hoogzwangere vrouw, u durft wel :lol:

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: 23 weken wachten op een bank

Ongelezen bericht door Wilmaas »

:oops: oeps, ik schaam mij diep en zal mij van verder niet inhoudelijk en op dit topic van toepassing zijnde commentaar onthouden en zo nodig een nieuw topic starten, maar denk dat de boodschap wel duidelijk is.... :oops:


Ik begrijp echter de frustratie van TS, vandaar dat ik mijn verhaal kwijt wilde als aanvulling over dit *&$@bedrijf.

Het aan het lijntje houden, beloven, in (bijna) niet tegemoet willen komen is zo herkenbaar. 8 tot 12 weken levertijd, jaja... Kelly1989 sterkte en probeer van de zwangerschap te genieten. daar heb je wel zelf invloed op.

Gesloten