LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Wilmaas »

criticus2 schreef:
10 okt 2018 13:44
dat argument van S&S mbt garantietermijn is kul natuurlijk, garantie gaat in op moment van levering en dus in gebruikname, niet van bestelling.
Dat begrijpen wij ook.
Er is maar 1 overeenkomst, die van 24 jan. 2018 welke niet is nagekomen door S&S, nu wij als klant de letters in de voorwaarden "tegen" S&S gebruiken, willen ze iets proberen om onder ontbinden, lees geld terug betalen, uit te komen.

Blijft frustrerend dat je denk alles goed te doen qua bewijsvoering, en je gelijk hebt, misschien naar de rechter moet om dit gelijk te krijgen en dat dit net zoveel zou kosten als de 400 euro waar het hier om gaat. gr... :evil: hadden we maar eerder op een klachtensite gekeken....

Overigens zitten we er al weer goed bij op een bankje wat wel te leveren was en binnen 2 weken (bij een collega) en zien we dit als een les.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Wilmaas »

update
Maandag 15 oktober tegen 17:00 uur weer een belletje vanuit S S Heerlen, het is uitgezocht op de afdeling hoe het zit met die bon en zo, blabla...annuleren onder bepaalde condities, blablabla...

Beste medewerker, Ik heb de koop ontbonden volgens uw eigen gehanteerde voorwaarden, u heeft niet geleverd wat we mogen verwachten, u heeft niet op tijd geleverd, we verwachten de aanbetaling teruggestort, zo niet morgen incasso of rechtsbijstand ingeschakeld, deze nemen verder contact op.

Ik ga eerst dit verhaal afwachten en zal de uitkomst tzt melden.

groet, geniet van het geweldige weer..

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Leuk verhaal. S&S is een grote organisatie met een eigen juridische afdeling. Ga er maar vanuit dat zij heel zakelijk naar dit soort kwesties kijken. Die €400,- krijgt u waarschijnlijk pas bij een dagvaarding, want dan is het duidelijk dat het zij uiteindelijk meer gaat kosten.

Om op uw originele vraag terug te komen, het is mij één keer gelukt om een koop te ontbinden bij Seats & Sofas. Dat was dan ook wel een waanzinnig dossier. Mijn cliënte had een bank afgehaald in een zogenaamde Megastore van S&S. Vervolgens hoorde zij 's avonds vreemde piepgeluiden uit de woonkamer komen. Bleek dat er een muis in de bank zat, die zich via de leuning van de bank naar buiten had gekrabd/gebeten. De bank en de rest van de woonkamer onder de muizenkeutels.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Henk Toeter schreef:
15 okt 2018 21:29
Die €400,- krijgt u waarschijnlijk pas bij een dagvaarding, want dan is het duidelijk dat het zij uiteindelijk meer gaat kosten.
Tja, en hoe veel mensen dagvaarden zo'n bedrijf?, we wachten dit even af.
Het beleid daar is duidelijk traineren, maar we hebben niets te verliezen en een hele lange adem.

Dat verhaal met die muis, een bank met toegevoegde waarde? triest.., ik zou dan wel eens argumenten willen horen als, ja maar, die muis is er vast bij u ingekropen, hmm.. :?

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Wilmaas »

OPGELOST!
Update woensdag 7 november
Zojuist contact gehad, het geld is overgemaakt op onze rekening volgens Seats and Sofas, niet dus....... weer keihard liegen.
Ik vraag om een overschrijvingsbewijs, antwoord, "er kan wat vertraging inzitten, maar we houden het in de gaten."
hoe moeilijk kan het zijn , nog niet opgelost dus..
Gaan we eerst 8 maanden op een bank wachten die niet komt, moeten we nu ook nog 8 maanden wachten op terug betalen aanbetaling?
Laatste update
Na het opvragen en dit door cc-en naar de rechtsbijstand van het overschrijving bewijs is het geld uiteindelijk overgeboekt op onze rekening, tja, het zal wel een vraag blijven wanneer het nu echt is teruggeboekt maar we zijn verlost van deze..

op 8 nov ook duidelijkheid over de tijd opdracht overboeken, de opdracht is volgens onze bank pas woensdagmiddag gegeven door seats and sofas, een bewijs dat dit eerder is gebeurd blijft uit van seats and sofas.
Laatst gewijzigd door Wilmaas op 08 nov 2018 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uitzonderlijk. Maar bedankt voor het melden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Nice.

Netjes van u om dit terug te koppelen.

maclaud100
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2018 10:01

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door maclaud100 »

Beste lezers ik durf het bijna niet te zeggen maar gisteren bij seatsandsofas geweest om ons te oriënteren op een bank.
Helaas en aankoop gedaan. Daarna pas op internet gekeken terwijl ik een kritische koper ben. Hoe heb ik me kunnen laten overhalen tot de koop van een leren bank die in beginsel 6500 euro was en die ik voor 3500 euro heb gekocht.
Ik wil onder het contract uit maar lees nu ook dat ik dan 30% van het totale bedrag moet betalen. Is 1050 euro! Ik heb een aanbetaling gedaan van 50 euro en afgesproken dat ik eind december 1500 betaal en eind mei 1950. Wat gebeurd er als ik gewoon niets meer betaal en een brief schrijf dat ze zijn vergeten er bij te zeggen dat een leren bank nooit in de volle zon mag staan en ook niet tegen een verwarming aan. Terwijl ze foto's hebben gezien van waar de bank komt te staan en zelfs nog advies gegeven hoe leuk het is om tegen het licht ( lees zonlicht )een lichte bank neer te zetten. Ik weet ik ben dom had van te voren etc etc maar mijn vraag is simpel wat gebeurd er als ik niets meer betaal, dan ben ik 50 kwijt jammer maar dat verlies neem ik dan maar. Ik hoop dat ik wat nuttige adveizen krijg.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, koop is koop. Zolang er geen problemen aan de kant van S&S of met het product zijn, is er geen geldige reden om de koop te ontbinden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een leren bank van in beginsel van € 6.500 voor € 3.500? Bij zo’n aanbod zou ik al heel erg aan dat bedrijf twijfelen.

Maar gekocht is gekocht. U zit er gewoon aan vast.

Wilmaas
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:55

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Tsja, het gaat ook wel eens (vaak) goed hoor, hier en daar zie je een tevreden klantenreview..

Wat is wijsheid? als de bank is wat u wil hebben kunt u deze toch afnemen?
Wel zou ik het bij 50 euro aanbetalen laten en niet meer gaan aanbetalen en dit even melden half/eind december.
Verwijs gerust naar de diverse fora en geef aan dat u ongerust bent, het is aan S&S om het tegendeel te bewijzen, geef ze die kans maar.
Als Seats and Sofas moeilijk doet een briefje schrijven dat u de rest wil betalen bij het ophalen, als de bank binnen is (en in degelijke staat natuurlijk). pas betalen na controle van uw bank, staat in de voorwaarden, doen ze ook moeilijk over. (maak gelijk fotos) achteraf reclameren is lastig gebleken bij meerdere klagers.

wat ik nu schrijf is natuurlijk wat voorbarig....
Bij niet tijdig, beschadigd of niet compleet leveren, direct na het verstrijken van de verwachte levertijd aangeven dat u S&S nog 1 keer in de gelegenheid stelt de bank alsnog compleet te leveren binnen de uiterst leverdatum. (is 2 keer de verwachte levertijd en moet volgens hun voorwaarden) Hierna kunt u eenzijdig kosteloos ontbinden als levering uitblijft of niet compleet is. Geen korting op een beschadigde bank accepteren! ook geen deellevering meenemen, u zit er dan echt aan vast hoor.

maclaud100
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2018 10:01

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door maclaud100 »

Beste Wilmaas,

Heel erg bedankt zo ga ik het aanvliegen, ik vind je tip zeer waardevol. Ik wil de bank wel hebben als het is, wat is beloofd, al blijf ik me afvragen of ik nog meer had kunnen zakken met de prijs. Vanochtend gebeld met de vrouw die de papieren invult ze zei, dat de manager vrij was maar dat ik geen schijn van kans maak. De bank is al besteld, mme ja tuurlijk, terwijl de bank er pas eind mei hoeft te zijn. Mevrouw gaf aan dat nederlanders erg negatief zijn over S&S en dan internet vol schrijven met negativiteit . Ik dacht maar als jullie een goed bedrijf zijn, zou dit niet zo gaan. Ik ga pas weer iets betalen als ik de bank zie eind mei. Ik houd jullie op de hoogte. Mocht het zo zijn dat alles naar wens gaat zal ik dit ook vermelden wellicht verbeteren ze.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk eens in uw koopcontract wat u ondertekend hebt.

maclaud100
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2018 10:01

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door maclaud100 »

Wat bedoel je lady1234 je bedoelt de 30%, als de bank voldoet aan de verwachting betaal ik gewoon, zij zijn akkoord gegaan met een aanbetaling van 50 euro, als alles goed gaat is er niets aan de hand maar met deze strategie heb ik de regie weer terug.
Laatst gewijzigd door maclaud100 op 10 nov 2018 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Moneyman »

maclaud100 schreef:
10 nov 2018 20:42
Wat bedoel je lady1234
Daar blijkt uit of, en onder welke voorwaarden, je er vanaf kunt.

maclaud100
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2018 10:01

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door maclaud100 »

Moneyman schreef:
10 nov 2018 20:43
maclaud100 schreef:
10 nov 2018 20:42
Wat bedoel je lady1234
Daar blijkt uit of, en onder welke voorwaarden, je er vanaf kunt.
ik kan er niet vanaf tenzij ik 30% van de aankoopsom betaal

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: koop ontbinden seats and sofas, bij wie is dit gelukt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U schrijft dat u afgesproken hebt dat u eind december € 1.500 betaalt. Ik mag aannemen dat dat op de door u getekende koopovereenkomst vermeld staat?

Als dat zo is, kunt u daarmee niet wachten tot mei.

Gesloten