Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 nov 2018 16:51

Je kunt alleen maar beslag leggen ten laste van de veroordeelde partij. En die is failliet.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 28 nov 2018 20:35

Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:51
Je kunt alleen maar beslag leggen ten laste van de veroordeelde partij. En die is failliet.
Als de meubels zijn gekocht bij Woonoutlet Limburg B.V. handelend onder de namen Meubelshop Holland en Woonoutlet Limburg B.V. dan bestaan deze ondernemingen nog en zijn ze nog steeds ingeschreven in het handelsregister.
Meubelgigant BV is opgericht op 9-4-2018 met als bestuurder [Tekst verwijderd] in functie getreden.
[Tekst verwijderd] in bestuurder van een x aantal BV's waarvan er enkele failliet zijn gegaan of waarbij bestuurder niets meer heeft doorgegeven aan de Kamer van Koophandel. Een aantal van de BV's staan nog wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, zelfs nog op het adres Kerkstraat 2b Tegelen.

Mijn vraag zou zijn bij welke onderneming TS de meubels heeft gekocht en of het betreffende bedrijf wel of niet failliet is.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2018 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 29 nov 2018 07:51

Hypo63 schreef:
28 nov 2018 15:09
Jolan jolan schreef:
27 nov 2018 21:31
De curator heb ik al gesproken en deze gaat inderdaad verdere stappen ondernemen. Wat vind ik t fijn dat mensen meedenken hierin. Zij moeten gewoon snappen dat ze dit niet nog meer mensen aan kunnen of mogen doen!! Ik ken mijn rechten wel maar als dit bijvoorbeeld wat oudere mensen overkomt die daar helemaal niet in thuis zijn, zijn deze echt de dupe... dat kan en mag gewoon niet!! Ik plaats dit namelijk niet alleen om mijn eigen geld terug te krijgen, maar ook om mensen voor dit soort bedrog te waarschuwen.

Als ik wat verder ben dan zal ik hier een update plaatsen. Tot die tijd zijn alle tips en informatie van harte welkom !!

Thanks mensen !
Hebt u zelf al aangifte gedaan tegen de bestuurder van de BV inzake oplichting en/of fraude?. Ik denk niet dat uw geval kan "meeliften" op de aangifte van de curator, dat betreft immers een aangifte inzake faillissementsfraude.
Het lijkt mij dat de politie uw aangifte wel moet opnemen zeker in combinatie met het verslag van de curator, de uitspraak van de rechter en de bevindingen van de deurwaarder (leeg pand en lege bankrekening).
De deurwaarder kan wellicht nog bij de verhuurder informeren of de vorige huurder nog recht heeft op teruggave van een borgsom. Dan kan hierop nog beslag worden gelegd.
Ik heb lang geleden al aangifte gedaan, nog voor ik het incassobureau inschakelde. Politie heeft zelfs nog met de eigenaresse gesproken waar ik bij zat en die beloofde dat.ze mij ging bellen om het onderling af te wikkelen... maar je raadt het al... zij heeft mij weer nooit gebeld waardoor ik wel stappen moest ondernemen. Afdeling fraude deed er niks mee bij de politie. Dit moest ik via de rechter aanpakken.

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 29 nov 2018 08:00

Hypo63 schreef:
28 nov 2018 20:35
Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:51
Als de meubels zijn gekocht bij Woonoutlet Limburg B.V. handelend onder de namen Meubelshop Holland en Woonoutlet Limburg B.V. dan bestaan deze ondernemingen nog en zijn ze nog steeds ingeschreven in het handelsregister.
Meubelgigant BV is opgericht op 9-4-2018 met als bestuurder [Tekst verwijderd] in functie getreden.
[Tekst verwijderd] in bestuurder van een x aantal BV's waarvan er enkele failliet zijn gegaan of waarbij bestuurder niets meer heeft doorgegeven aan de Kamer van Koophandel. Een aantal van de BV's staan nog wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, zelfs nog op het adres Kerkstraat 2b Tegelen.

Mijn vraag zou zijn bij welke onderneming TS de meubels heeft gekocht en of het betreffende bedrijf wel of niet failliet is.

Ik heb telefonisch een kinderbed besteld wat ik gezien had op hun website. Dit telefonisch omdat ik de vraag had of zij ook deden monteren... en dat zouden ze doen... direct kreeg ik de factuur in mijn email waarop ik de helft aan moest betalen. Dit was bij meubeloutlet Limburg/tegelen.
Die eigenaresse heeft vlak voor de uitspraak de hele zooi verhuisd naar Roermond en faillissement aangevraagd. Echter las ik nu pas in het verslag van de curator dat het faillissement niet doorgezet kan worden omdat zij weigeren de administratie volledig in te leveren. Ze zijn eerder al veroordeeld voor faillissementsfraude met een ander bedrijf en nu gaat de curator weer aangifte doen hiervoor... curator heeft mijn zaak wel bijgesloten als schuldeiser met de veroordeling daarbij dat ze mij geld schuldig zijn. Incassobureau heb ik ook aangeschreven dat zij nog niet officieel failliet zijn, maar enkel de boedel hebben verhuisd. Nu ben ik even in afwachting van hun actie hierin.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2018 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens in oorspronkelijk bericht.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 29 nov 2018 08:12

Duidelijk verhaal. Meer als wat u al gedaan hebt is niet mogelijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 29 nov 2018 10:04

Er is een curator, dus ze zijn wel degelijk failliet. Hooguit zal het faillissement te zijner tijd opgegeven worden, maar ook dan ben je kansloos. Die entiteit is immers niets meer dan een lege huls. En op de voorheen gelieerde entiteiten kan je je zonder veroordelend vonnis niet verhalen.

Afschrijven en verder gaan met je leven is vaak het enige wat resteert.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 29 nov 2018 13:44

Leeg halen en creatief boekhouden noem ik dit.

Vraag of de huidige eigenaar hier wil reageren... ze willen geen slechte naam en nogmaals dit leeghalen en onder nieuwe naam herstarten en vaak doen ze dan out Coulance...?

Binnen familie bedrijven doorsturen komt vaker voor maar voor 1 klant lossen ze het graag op.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 29 nov 2018 13:45

Komkommertijd schreef:
29 nov 2018 13:44
...ze willen geen slechte naam...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 nov 2018 15:06

Iedereen die Google zou raadplegen voor aankoop, koopt daar toch zelfs geen krukje meer.

Geheimzinnig

Ongelezen bericht door Geheimzinnig » 29 nov 2018 15:41

Heftig dat deze mensen dit soort dingen kunnen blijven doen terwijl er van alles openbaar is..

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 29 nov 2018 19:30

De wereld zit vol met boeven.

Saar1957

Ongelezen bericht door Saar1957 » 30 nov 2018 22:19

goedendag mevr [Tekst verwijderd], nu weer onder een andere fake naam leugens verspreiden , ja u had een kinderbedje besteld , maar toen het op betalen aankwam en de chauffeurs bij u aan de deur stonden was er geen geld oke u mocht retourneren klopt , maar nu komt het wij hebben met uw advocaat en u bent een deal gesloten u bent daar immers mee accoord gegaan , wat u bezielt om hier steeds weer op terug te komen begrijp ik niet, u moet bij uw advocaat zijn , wij hebben de zaak met u en uw advocaat geschikt , ik zal dit dan ook melden bij uw advocaat , wanneer deze onzinnige laster en smaad campagne niet stopt zal ik verdere maatregelen tegen u treffen , de hier uitvloeiende geleden en te lijden schade zal ik op u verhalen, mvg de directie
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2018 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

P.Caris

Ongelezen bericht door P.Caris » 01 dec 2018 10:03

Beste mensen,

We roepen hier nu wel allemaal van alles, maar het lijkt mij het slimste wanneer jullie de krachten samen bundelen en gezamenlijk een advocaat in de hand nemen om met zijn allen naar de rechter stappen.

De rest van mijn bericht heb ik verwijdert, daar hier schijnbaar geen behoefte aan bestaat in dit forum.
Laatst gewijzigd door P.Caris op 01 dec 2018 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 01 dec 2018 12:55

Correct me if i'm wrong maar het gaat hier om 2:verschillende dingen. Een zaak tussen huurder en verhuurder heeft niets te maken met de zaken van de mensen hier. Er 1 rechtzaak van maken zal dan ook niet lukken

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 01 dec 2018 12:58

Volgens mij kun je er inderdaad geen verzamelrechtzaak van maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 01 dec 2018 12:59

Niet alleen dat, maar ik zie hier dus geen faillissement. Anders had de kantonrechter dit vonnis niet uit kunnen spreken.

Hoe je het rechtssysteem kunt veranderen zodat dit soort lieden geen kans meer maken is me een raadsel. Wetten genoeg, maar als mensen zich er niet aan houden helpt het niks als er nog meer wetten gemaakt worden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 01 dec 2018 13:59

Ern gewone particulier moet vaak borg betalen als hij een woning huurt. Dan is dat vast binnen als het fout loopt. Dit bedrijf blijkbaar niet.

P.Caris

Ongelezen bericht door P.Caris » 01 dec 2018 14:01

@ juliomariner, theotrucker en witte angora

Ik wilde jullie alleen maar aangeven dat je samen sterker staat.
Mijn belangen hoeven niet meer verdedigt te worden, de rechter was immers zeer duidelijk in zijn vonnis, ik kan executeren en beslag laten leggen.
Jullie kunnen je voordeel doen met de info die mijn advocaat en ondergetekende hebben over en tegen deze oplichters.
Theo, je bent slecht geïnformeerd wanneer je denkt dat een verzamelzaak niet zou kunnen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 01 dec 2018 14:04

Maar u hebt uw zaak al gewonnen. Nou nog de centjes zien binnen te krijgen.
Dus wat moeten klanten met uw zaak?

P.Caris

Ongelezen bericht door P.Caris » 01 dec 2018 14:29

TsJa lady 1234, al eens gehoord van gebruik maken van de informatie die wij hebben over deze lui?
Ik wilde jullie alleen maar helpen, maar daar schijnen jullie geen behoefte aan te hebben.......roeptoeter dan maar gewoon vrolijk verder.

Plaats reactie