Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jolan jolan

Re: Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 03 dec 2018 09:29

Moneyman schreef:
29 nov 2018 10:04
Er is een curator, dus ze zijn wel degelijk failliet. Hooguit zal het faillissement te zijner tijd opgegeven worden, maar ook dan ben je kansloos. Die entiteit is immers niets meer dan een lege huls. En op de voorheen gelieerde entiteiten kan je je zonder veroordelend vonnis niet verhalen.

Afschrijven en verder gaan met je leven is vaak het enige wat resteert.

Nee, je begrijpt het niet... jij kan wel faillissement aanvragen maar als de curator geen bewijzen hiervan heeft kan het faillissement niet aangevraagd worden door de rechter... dus faillissement wel aangevraagd, maar niet akkoord door ontbrekende stukken... dan rest het enige nog een aangifte door de curator van faillissementsfraude !!!

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 03 dec 2018 09:33

P.Caris schreef:
01 dec 2018 10:03
Beste mensen,

We roepen hier nu wel allemaal van alles, maar het lijkt mij het slimste wanneer jullie de krachten samen bundelen en gezamenlijk een advocaat in de hand nemen om met zijn allen naar de rechter stappen.

De rest van mijn bericht heb ik verwijdert, daar hier schijnbaar geen behoefte aan bestaat in dit forum.
Dat probeer ik al een jaar maar zodra mensen vhun geld hebben wordt t stil en vinden ze het wel prima !!! Er zijn andere zaken die de meubeloutlet verloren heeft en ik had contact met die mensen, maar helaas geen contact meer daarna...

Student90

Ongelezen bericht door Student90 » 03 dec 2018 09:55

Jolan jolan schreef:
03 dec 2018 09:29
Moneyman schreef:
Er is een curator, dus ze zijn wel degelijk failliet. Hooguit zal het faillissement te zijner tijd opgegeven worden, maar ook dan ben je kansloos. Die entiteit is immers niets meer dan een lege huls. En op de voorheen gelieerde entiteiten kan je je zonder veroordelend vonnis niet verhalen.

Nee, je begrijpt het niet... jij kan wel faillissement aanvragen maar als de curator geen bewijzen hiervan heeft kan het faillissement niet aangevraagd worden door de rechter... dus faillissement wel aangevraagd, maar niet akkoord door ontbrekende stukken... dan rest het enige nog een aangifte door de curator van faillissementsfraude !!!
Voor faillissementsfraude moet natuurlijk wel sprake zijn van een faillissement.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2018 10:00

Een Advocaat nemen en rechtszaak starten kost veel geld, en of je bij winst in deze zaak nog geld vang, of alleen de factuur van jou Advocaat omdat er niets of tekort te halen was?

Verder heeft een betere meubelzaak vaak een Garantiefonds voor aanbetalingen en garantie.
Dat ontbreekt hier dus je neemt bij elke vooruitbetaling een bewust risico.

Koop gewoon elders of niet meer klagen als het fout gaat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 dec 2018 12:14

Jolan jolan schreef:
Moneyman schreef:

Onzin. Het faillissement is al uitgesproken, en kan hooguit weer worden opgeheven. Zonder faillissement is er überhaupt geen curator.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 03 dec 2018 14:08

Student90 schreef:
03 dec 2018 09:55
Jolan jolan schreef:
Moneyman schreef:

Voor faillissementsfraude moet natuurlijk wel sprake zijn van een faillissement.
De normale gang van zaken is eerst betaling van uitstel en als dat onvoldoende resultaat heeft aanvraag faillissement bij een eigenaar/bestuurder. Door derden (minimaal 2 crediteuren) kan direct een faillissement worden aangevraagd.
Na de faillissementsaanvraag wordt door de rechter een curator benoemt die gaat inventariseren wat er aan baten en lasten zijn. Dan is er nog geen sprake van een faillissement, er bestaat nog altijd de mogelijkheid dat er een doorstart kan worden gemaakt.
Zodra de curator zijn eindrapport heeft ingediend wordt pas het faillissement uitgesproken.
Als een eigenaar/bestuur (sommige) crediteuren benadeelt of de zaak bedriegt kan aangifte worden gedaan van faillissementsfraude. Er is dan nog faillissement uitgesproken omdat de curator nog niet zijn eindrapport heeft ingediend.
In dit geval is door de bestuurder het winkelpand leeggehaald hetgeen al valt onder faillissementsfraude nog los van het niet aanleveren van de boekhouding.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 03 dec 2018 14:42

@Hypo63, uw verhaal lijkt me onzin. De curator komt pas na faillisement in zicht.
Daarbij Moneyman is deurwaarder en ik hecht meer waarde aan zijn verhaal aan dat van u. Als uw verhaal zou kloppen dan zou een bedrijf veel langer in de fase uitstel van betaling zitten maar dat kan soms maar enkele dagen zijn. Een curator kan dan helemaal nog geen goed overzicht hebben. Als de curator na faillisement nog voldoende baten vind kan het faillissement wel worden terug gedraaid, maar dat gebeurd bijna nooit.
Moneyman: correct me if I'm wrong.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 03 dec 2018 14:49

juliomariner schreef:
03 dec 2018 14:42
@Hypo63, uw verhaal lijkt me onzin. De curator komt pas na faillisement in zicht.
Daarbij Moneyman is deurwaarder en ik hecht meer waarde aan zijn verhaal aan dat van u. Als uw verhaal zou kloppen dan zou een bedrijf veel langer in de fase uitstel van betaling zitten maar dat kan soms maar enkele dagen zijn. Een curator kan dan helemaal nog geen goed overzicht hebben. Als de curator na faillisement nog voldoende baten vind kan het faillissement wel worden terug gedraaid, maar dat gebeurd bijna nooit.
Lees anders maar eens dit artikel: https://www.das.nl/ondernemer/kennisban ... en-curator
en deze procedure: https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... a11a39dec4

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2018 14:57

Ik lees in vraag iemand die bij Outlet iets kocht en nu van opvolgers in zelfde pand en eventueel voorraad, misschien gekocht van curator door gaan onder Gigant.... en dat mag maar je hoeft bij overname pand en voorraad niet de bedragen van vorige eigenaar te betalen, of het familie of zo is doet er niet toe, je mag een bedrijf opkopen en doorstarten en de aangepaste naam betekende dat ze niets met Meubel Outlet te maken hebben dus niets hoeven terug te geven van aanbetalingen.

Eerst Belastingdienst, dan banken en wij staan indien er nog iets over is achteraan.....

Als een persoon failliet gaat is alles over en uit.
Maar een BV is die failliet en mogen alle andere BV die ook op die naam staan door werken.
Meerdere BV en 1 die stopt mag en de andere mogen deze zelfs overnemen.

Alleen bij onttrekken vermogen of geld is strafbaar maar moet eerst aangetoond worden.
Geld van bank halen voor salarissen te betalen of schuldeisers mag wel.

Zolang er geen beslag is gelegd mag je alles nog weghalen.
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 03 dec 2018 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 dec 2018 15:00

Hypo63 schreef:
03 dec 2018 14:49
juliomariner schreef:
Lees anders maar eens dit artikel: https://www.das.nl/ondernemer/kennisban ... en-curator
De links die je plaatst, gaan juist over de periode nádat het faillissement is uitgesproken. De voorfase die jij omschrijft, is geen faillissement, maar surseance van betaling. Dat zijn echter twee verschillende zaken, die jij in jouw betoog door elkaar haalt.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 03 dec 2018 15:24

Moneyman schreef:
03 dec 2018 15:00
Hypo63 schreef:
03 dec 2018 14:49
juliomariner schreef:
De links die je plaatst, gaan juist over de periode nádat het faillissement is uitgesproken. De voorfase die jij omschrijft, is geen faillissement, maar surseance van betaling. Dat zijn echter twee verschillende zaken, die jij in jouw betoog door elkaar haalt.
Klopt inderdaad. De rechte verklaart iemand failliet en benoemt daarna een curator. Ik heb het een en ander verward met het einde van een faillissement.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 dec 2018 18:19

Kijk, dát vind ik nou een mooie reactie! Gewoon eerlijk toegeven als je ernaast zit, top!

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 03 dec 2018 20:34

Inderdaad. Vergissen is menselijk maar hier toegeven dat ze zich hebben vergist zie je niet vaak

Geheimzinnig

Ongelezen bericht door Geheimzinnig » 05 dec 2018 10:50

klacht op klachtenkompas:

DE KLACHT
Als verhuurder van het pand van waaruit deze mensen opereren wil ik eenieder waarschuwen voor de praktijken van deze mensen.
Deze mensen grossieren in faillissementen waarbij ze vele financieel gedupeerden achterlaten om vervolgens weer doodleuk met een nieuwe b.v te starten om zo opnieuw weer een hoop slachtoffers te maken.
Kijkt en leest u op internet eens de faillissementsverslagen van Mirico International b.v., Top Teak b.v., Meubeloutlet Brabant b.v., Meubeloutlet Helmond b.v., Meubeloutlet Tegelen b.v. alsook de vele negatieve recensies met hun eigen dreigende en intimiderende reacties.
In de faillissementsverslagen kunt u ook lezen dat er aangifte, alsook een veroordeling wegens faillissementsfraude op hun naam staat.
Ook verschuilen ze zich in termen van “jaloerse concurrenten die zogenaamd de negatieve recencies plaatsen” en dat ze “hardwerkende ondernemers” zijn.
Een simpel voorbeeld van hoe keihard deze mensen liegen is het volgende voorval:
Ze hadden in mijn pand een ruitschade, ze benaderen hiervoor een bedrijf, tekenen een opdracht voor herstel alsook een akkoord voor uitgevoerde werkzaamheden en ze sturen vervolgens na 4 maanden niet betaald te hebben een mail met de tekst: “de nota moet naar de verhuurder, want wij hebben geen opdracht gegeven”. Dit bedrijf was zo netjes om mij de ondertekende overeenkomst van opdracht en akkoord uitgevoerde werkzaamheden toe te zenden met de daarbijbehorende mail zodat ik zwart op wit heb staan wat net voor bedriegers zijn.
Gelukkig heb ik van de edelachtbare Heer Kantonrechter een uitzettingsbevel gekregen en zal de deurwaarder hen op 18 december a.s. mijn pand uitzetten. Hun huurachterstand bedraagt inmiddels € 10.280,- buiten de gerechtskosten en deurwaarderskosten waar toe ze ook veroordeeld zijn.
Probeer als gedupeerden van deze proleten u krachten te bundelen zodat deze lui nooit of te nimmer meer een bedrijf kunnen opstarten.
Voorts spreek ik de hoop uit dat Klachtenkompas eens in de vele dossiers en het verleden van deze mensen duikt.

DE OPLOSSING
Voor mij hoeft het bedrijf niets meer te doen, het vonnis is duidelijk, maar ik spreek nogmaals de hoop uit dat o.a. Klachtenkompas hier eens induikt en stopt met het verwijderen van reacties van gedupeerden.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 05 dec 2018 11:44

Geheimzinnig schreef:
05 dec 2018 10:50
klacht op klachtenkompas:

DE KLACHT
Als verhuurder van het pand van waaruit deze mensen opereren wil ik eenieder waarschuwen voor de praktijken van deze mensen.
Deze mensen grossieren in faillissementen waarbij ze vele financieel gedupeerden achterlaten om vervolgens weer doodleuk met een nieuwe b.v te starten om zo opnieuw weer een hoop slachtoffers te maken.
Kijkt en leest u op internet eens de faillissementsverslagen van Mirico International b.v., Top Teak b.v., Meubeloutlet Brabant b.v., Meubeloutlet Helmond b.v., Meubeloutlet Tegelen b.v. alsook de vele negatieve recensies met hun eigen dreigende en intimiderende reacties.
In de faillissementsverslagen kunt u ook lezen dat er aangifte, alsook een veroordeling wegens faillissementsfraude op hun naam staat.
Ook verschuilen ze zich in termen van “jaloerse concurrenten die zogenaamd de negatieve recencies plaatsen” en dat ze “hardwerkende ondernemers” zijn.
Een simpel voorbeeld van hoe keihard deze mensen liegen is het volgende voorval:
Ze hadden in mijn pand een ruitschade, ze benaderen hiervoor een bedrijf, tekenen een opdracht voor herstel alsook een akkoord voor uitgevoerde werkzaamheden en ze sturen vervolgens na 4 maanden niet betaald te hebben een mail met de tekst: “de nota moet naar de verhuurder, want wij hebben geen opdracht gegeven”. Dit bedrijf was zo netjes om mij de ondertekende overeenkomst van opdracht en akkoord uitgevoerde werkzaamheden toe te zenden met de daarbijbehorende mail zodat ik zwart op wit heb staan wat net voor bedriegers zijn.
Gelukkig heb ik van de edelachtbare Heer Kantonrechter een uitzettingsbevel gekregen en zal de deurwaarder hen op 18 december a.s. mijn pand uitzetten. Hun huurachterstand bedraagt inmiddels € 10.280,- buiten de gerechtskosten en deurwaarderskosten waar toe ze ook veroordeeld zijn.
Probeer als gedupeerden van deze proleten u krachten te bundelen zodat deze lui nooit of te nimmer meer een bedrijf kunnen opstarten.
Voorts spreek ik de hoop uit dat Klachtenkompas eens in de vele dossiers en het verleden van deze mensen duikt.

DE OPLOSSING
Voor mij hoeft het bedrijf niets meer te doen, het vonnis is duidelijk, maar ik spreek nogmaals de hoop uit dat o.a. Klachtenkompas hier eens induikt en stopt met het verwijderen van reacties van gedupeerden.

Meet weemoed denk ik aan Breekijzer met Pieter Storms. Zou een leuke uitzending zijn geworden :mrgreen:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 05 dec 2018 13:22

Teunbosseman schreef:
05 dec 2018 11:44
Meet weemoed denk ik aan Breekijzer met Pieter Storms. Zou een leuke uitzending zijn geworden :mrgreen:
Bus pontificaal voor de ingang, camaraploeg, bodyguard, pand op stelten zetten. Alleen reageerde men na verloop van tijd lekker standaard : persvoorlichter, bosje bloemen, en per omgaande mea culpa. Daar was ook geen moer meer aan.

Tegenwoordig hebben wij gelukkig Alberto Stegeman.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 dec 2018 14:36

Willebrord Frequin kon ook aardig op dreef zijn.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 05 dec 2018 14:49

Je zou verwacht dat het programma opgelicht dat anders wel op zou pakken. Zoveel faillissementen en dan nog door kunnen gaan met het duperen van klanten en anderen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 05 dec 2018 15:27

Als Geheimzinnig deze info zo makkelijk kan vinden, zou ik als eigenaar dit pand wegens deze reden niet eens meer willen verhuren.

Na enkele maanden niets betalen, pand met schade achterlaten of de curator weigerde binnen de eerder aangegeven termijn leeg op te leveren omdat ook die tijd nodig heeft en of die de huur van deze periode ooit betaalde?

Net als importeurs en fabrieken die eerst moeten kijken of ze betrouwbaar zijn of uitsluitend op vooruitbetaling en dan vallen dit soort bedrijven af, net als hoge borgsom van 1 jaar huur vooruit bij enige twijfel, ik stuur niemand weg, doen ze dan zelf wel.

Plaats reactie