LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea bezorgkosten

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat lederen banken ALLEEN bezorgd worden, hadden ze dit in de kostprijs moeten verwerken. Waarom kunnen Coolblue, Mediamarkt en anderen dit wel.
er is een verschil tussen kunnen en moeten. Ze hadden ook iedere bank 40 euro duurder kunnen mannen en vervolgens 'gratis' bezorgen kunnen bieden, zoals veel andere winkels zouden doen. Gevolg is dat als je een twee of driedelige zithoek wilt, je ook drie keer bezorgkosten betaalt. Dat word je ook niet vrolijk van. IKEA kiest dus juist voor veel transparantere kosten door de bezorgkosten apart in rekening te brengen.

Die bezorgkosten worden ook op heel veel plekken in de winkel vermeld en werden ook door de medewerker gemeld.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Ik had het met een rotan lounge stoel. Prijs 139,00 normale verzendkosten stond er bij, ik dacht ik zie wel...50,00 euro verzendkosten.

Toch maar even het bedrijf gebeld. De stoel zou op een pellet bezorg worden...nee dus. Ik wilde hem heel graag hebben en toch gekocht. Had hem ook kunnen annuleren. Toen bij een andere Rotan winkel een voetenbankje gekocht precies het zelfde als de stoel ..3,95.verzendkosten, hoewel het bankje behoorlijk groot was. Met de stoel voel ik mij nog steeds genaaid....
40 euro voor het bezorgen van een bank is een lachertje.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door bennie02 »

wat een gezwets allemaal, het gaat gewoon om niet vermijdbare kosten die nergens beschreven staan tot je besluit te kopen en dat is idd niet netjes.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door kweenie »

bennie02 schreef:
15 jan 2019 10:48
wat een gezwets allemaal, het gaat gewoon om niet vermijdbare kosten die nergens beschreven staan tot je besluit te kopen en dat is idd niet netjes.
Die kosten staan juist op heel veel plekken beschreven.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

bennie02 schreef:
15 jan 2019 10:48
wat een gezwets allemaal, het gaat gewoon om niet vermijdbare kosten die nergens beschreven staan tot je besluit te kopen en dat is idd niet netjes.
Dat is nu juist de vraag - het is maar wat je gezwets noemt...

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
15 jan 2019 11:14
bennie02 schreef:
15 jan 2019 10:48
wat een gezwets allemaal, het gaat gewoon om niet vermijdbare kosten die nergens beschreven staan tot je besluit te kopen en dat is idd niet netjes.
Die kosten staan juist op heel veel plekken beschreven.
Een plek is het belangrijkst in deze: het product zelf.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat je op dat kaartje niet het hele verhaal kwijt kunt, staat er daarom ook kort maar duidelijk op : vraag een medewerker. Die het vervolgens ook duidelijk uitlegt, als ik TS' verhaal zo lees

Sas 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2019 16:15

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Sas 3 »

Ikea rekent voor bezorgkosten van bv door mij besteld maatwerk stukje wandpaneel als onderdeel van een nw keuken steeds 44.95 euro
als blijkt dat er een foutje is gemaakt met de maatvoering meld ik 7 dagen van te voren voor aflevering ,ik betaal het wel maar stuur het gelijktijdig af met nieuw besteld deel , maar helaas dan kan niet , gewoon weer 44,95 euro extra. betalen.
Op e mail pas na 3 dagen antwoord, druk is het antwoord. Bellen met een keuken afd. kan niet ,(wel een order van meer dan 1000 euro)
Brief gestuurd naar communicatie afdeling Ikea Amsterdam,tot op heden geen enkele reactie...………...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ga geen bank zoeken die in Leder €999,- kost, dan moet ik een iets goedkopere stof zoeken en dan meerprijs zoeken.

Ja, als je niet model naam hier vermeld want ik had in Delft kunnen vragen of ik deze gewoon kan afhalen.....
Maar als de Topic starter alleen prijs noemde.... word het lastiger....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
14 jan 2019 20:18
RRett schreef:
14 jan 2019 17:02
(...)
In de folder en op het meubelkaartje staat niets vermeld over het verplicht laten bezorgen. Er is wel mogelijkheid om te laten bezorgen, tegen de €44,95. Er staat echter NIET bij, dat lederen banken alleen worden bezorgd. Dat wordt pas vermeld bij het bestellen.
Je geeft nog steeds geen duidelijkheid op de vraag of het product alleen nu, omdat het niet op voorraad was, niet afgehaald kon worden, of dat het uberhaupt nooit kan.
RRett: het zou prettig zijn als je hier nog antwoord op wilt geven en waarom je een stoffen bank wél zelf kunt meenemen en een lederen niet . Daar ben ik benieuwd naar.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een jaar later??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: ....niet op de datum gelet...ik zit met mijn hoofd kennelijk nog in 2019 , sorry!
Desalniettemin was ik toch nog wel benieuwd :)

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
20 jan 2020 12:04
:oops: ....niet op de datum gelet...ik zit met mijn hoofd kennelijk nog in 2019 , sorry!
Desalniettemin was ik toch nog wel benieuwd :)

Gelukkig hebben we Angel1978 nog welke op de datum let :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen als leder in voorraad is kun je die gelijk meenemen, normaal komen die rechtstreeks uit fabriek... dus vooraf vragen.
Als je iets langere levertijd accepteerde zetten zij deze in de winkel... en is het weer gratis afhalen....
bij een bestelling van hun is de vrachtwagen gratis.... speciaal voor jou rijden koste geld, dus kan het 1 maand wachten of langer worden... studenten gaven dit antwoord.... hoop dat ze betrouwbaar waren toen! 1 jaar terug!

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door artilux »

Begrijp het wel, deze bank komt direct bij de fabrikant vandaan.
Ikea wil die kosten niet betalen,en de fabrikant ook niet.
Daarom wordt het in rekening gebracht,of dat volgens de regels is?

Gesloten