LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
29 apr 2019 23:02
Heb eerder het idee dat de zijkanten van karton zijn , hardboard breek je zomaar niet door midden.
Nee, die zijkanten zijn niet van karton. Dat hardboard zit tegen latjes aangespijkerd en bovenop zit spaanplaat. En als je dan op zo’n leuning gaat zitten, breekt het spaanplaat en het hardboard.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Erthanax »

ElleFlowers schreef:
29 apr 2019 23:06
Ik vind het vreemde reactie van Ikea, wat heb je gezegd dan. Ik heb er op gezeten?
Wat vindt u vreemd aan de reactie van Ikea? Gebruikersschade, ofwel schade veroorzaakt of toegebracht door de gebruiker, is toch niet zo vreemd?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Erthanax schreef:
29 apr 2019 23:57
ElleFlowers schreef:
29 apr 2019 23:06
Ik vind het vreemde reactie van Ikea, wat heb je gezegd dan. Ik heb er op gezeten?
Wat vindt u vreemd aan de reactie van Ikea? Gebruikersschade, ofwel schade veroorzaakt of toegebracht door de gebruiker, is toch niet zo vreemd?
Nou omdat ik die Ikea garantie ken en ze meestal gewoon reparateur sturen...tegen de leuning aanzitten en hij deukt in is toch raar?

Ik heb geklaagd ooit eens over slappe kussens van de bank en die zijn gewoon vervangen....is behoorlijke gebruikersschade, want ik heb er wel op gezeten.

Garantie gaat over wat je mag verwachten van de bank. Dat je zelf die schade hebt veroorzaakt zegt op zich niets over wat je van de bank mocht verwachten.

Gewoon klacht nog een keer indienen en hopen dat er iemand reageert in lijn met de garantie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door berndv »

ElleFlowers schreef:
30 apr 2019 00:06
Gewoon klacht nog een keer indienen en hopen dat er iemand reageert in lijn met de garantie.
Er is toch gereageerd in lijn met garantie? Dat die lijn niet overeenkomt met de verwachting van TS en u is dan wel vervelend, maar dit is wel hoe het wettelijk geregeld is. Dat u uw kussen vervangen heeft gekregen is natuurlijk mooi, en ja, tuurlijk heeft u daar op gezeten, daar zijn ze immers voor. Een armleuning is dat niet. Je mag van een onderdeel bepaalde verwachtingen hebben bij bepaald gebruik. Kussens die slecht worden bij gebruik is dan inderdaad wel garantie, een armleuning met deze schade is over het algemeen niet normaal gebruikt.

Daar komt dan nog bij dat de armleuning uit elkaar ligt nu.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van een armleuning mag je verwachten dat je er stevig op kunt leunen. Als de bovenzijde van spaanplaat is, is die daar stevig genoeg voor. Als dan na een jaar de leuning breekt, moet de koper aantonen dat het gebrek al aanwezig was bij aankoop. Alleen de eerste zes maanden hoeft dat niet, voor zover ik weet (maar ik ben geen jurist).

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

Heb er gewerkt. Heel veel klachten. Alles is gewoon rotzooi. Een kast zet je in elkaar en als je verhuist kan je hem niet meenemen want hij kan niet weer goed in elkaar. Gr.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterMoonen schreef:
17 jun 2019 21:08
Heb er gewerkt. Heel veel klachten. Alles is gewoon rotzooi. Een kast zet je in elkaar en als je verhuist kan je hem niet meenemen want hij kan niet weer goed in elkaar. Gr.
Vreemd, via Marktplaats worden weet ik hoeveel Ikea meubelen aangeboden en verkocht. Zelfs oudere meubelen verhuizen nog steeds van eigenaar. Wellicht ligt het er aan hoe het in elkaar gezet worden.
En zou Ikea zo groot geworden zijn als het zo veel rotzooi zou verkopen?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Perfecte meubelen van Ikea. Goed in elkaar te zetten en ook weer uit elkaar te halen en opnieuw op te bouwen bij een verhuizing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door moederslink »

*Het zou ook nog kunnen dat deze man van 28 op die bank heeft geslapen en met zn voeten tegen dat zijstuk heeft getrapt *


En wat IKEA betreft : I IKEA.
Leuk trendy spul voor weinig geld.
En een bank van pakweg € 400- €500 , ach geen bank voor life natuurlijk , maar als je van afwisseling houdt heb je er ook geen pijn in je portemonnee van als je na 4-5 jr weer iets anders wilt .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
17 jun 2019 22:00
Perfecte meubelen van Ikea. Goed in elkaar te zetten en ook weer uit elkaar te halen en opnieuw op te bouwen bij een verhuizing.
Ik heb pas een linnenkast gemonteerd, maar al het metalen beslag was vervangen voor plastic troep.

Geen schijn van kans om die kast te verhuizen en ik vraag mij af of na 5 jaar het plastic niet versteent en afbreekt.

De kwaliteit holt zienderogen achteruit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet elk Ikea meubel kan uit elkaar.
De boxspring wel en een 180x200 met die dikte past in vrijwel geen enkele auto...
Ook met verhuizen moet deze weer los kunnen.

De lattenbodem die met plastic pluggen in de stapel bed zaten waren een ramp, niet los te maken of kapot.

Niet alleen makkelijk vervoeren maar hoe later?
De opgerolde matrassen zijn leuk als je ze kocht, maar bij later verhuizen is een 90x200 matras al lastig,
een 140x200 is een ramp, 160x200 onmogelijk de bocht te halen en de trapleuning moest eraf of gewoon het raam uit!

De reden van mijn IKEA bank is dat ik vooraf online kan kijken hoe deze in elkaar zit en hoeveel delen!
En soms kies je dan iets anders, maar elders zie je pas na de koop of het klik plastic en eenmalige is of demonteerbaar bleef.

Ook kies ik voor keuken kastjes zelf monteren, al gemonteerd kost veel ruimte in bestelbus, plat kan het in vrijwel elke auto....
maar in de winkel kun je naast product opzoeken op hun computer ook te tekening en gebruikte materialen vinden, dus niet kopen, eerst goed online lezen... en dat mag ook hun computers in het magazijn!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zolang er nog artsen -leerkrachten -advocaten-tandartsen - en deurwaarders er kopen ,dan is er niets aan de hand . :mrgreen: :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Elke matras van wat voor winkel dan ook is lastig te verhuizen.

En een boxspring van 1.80 x 2.00 bestaat uit in ieder geval twee delen.

Een boxspring van 1.20 x 2.00 bestaat de box al uit twee delen.

@gosewijn

Zijn die kopers een extra aanbeveling? Mogen bejaarden daar ook gewoon kopen omdat ze goede spullen hebben? En is dat ook een aanbeveling?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door gosewijn »

In mijn klantenkring had ik veel van de genoemde personen die daar kochten ,zakelijk .
Zelf heb ik een slaapbank gekocht ,15 jaar geleden , en 4 jaar geleden kasten voor de slaapkamer , voor die prijs goed materiaal . 15 jaar geleden 10 boekenkasten gekocht , 5 heb ik thuis na sluiting winkel . uitstekende kwaliteit . Bij gelijkwaardig kwaliteit zijn ze goedkoop . En als jan met de pet of de bontjassen er willen kopen , beslist doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Peter Moonen bij de klanten service werkte krijg je inderdaad vele klachten binnen....
Maar gezien het aantal producten zit er zeker rommel tussen.....

Gezien het aantal producten en de enorme omzet per winkel kun je jarenlang die ellende bekijken als je op die afdeling werkte!
Maar daarmee is het nog geen rommel...

De bank van Topic starter, zwak spaanplaat voor armleuning, niet mogen zitten maar als een zwaar persoon van boven de 120 KG een steun zoekt om op te staan... als er vocht bij komt is spaanplaat slapper en zal bij een kat al doorzakken!
Mijn kater weegt ook 12 kg... en nee, geen Witte Angora maar slap geworden spaanplaat door vocht zou kunnen!

En hoe eerlijk is een Topic starter in de uitspraak, nog nooit iemand op leuning gezeten?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
17 jun 2019 23:23
Zolang er nog artsen -leerkrachten -advocaten-tandartsen - en deurwaarders er kopen ,dan is er niets aan de hand . :mrgreen: :mrgreen:

Die deurwaarders lopen daar om meteen beslag te kunnen leggen op de aankopen. :mrgreen:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door renewouters »

PeterMoonen schreef:
17 jun 2019 21:08
Heb er gewerkt. Heel veel klachten. Alles is gewoon rotzooi. Een kast zet je in elkaar en als je verhuist kan je hem niet meenemen want hij kan niet weer goed in elkaar. Gr.
Je praat grote onzin. Mijn huis staat vol met IKEA spul en alles is al meerdere keren verhuist (uit elkaar en weer in elkaar). Alles past nog prima. Als je het niet voor elkaar krijgt om het weer goed in elkaar te zetten moet je bij jezelf kijken of je wel de juiste capaciteiten hebt om een IKEA meubel te monteren.

witte angora
Berichten: 30759
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor die prijsjes zal het best wel goede kwaliteit zijn. Maar ik ben wat meubels betreft betere kwaliteit gewend, inderdaad met andere prijzen.

Het glaswerk is ondanks de prijsjes zeker wel van goede kwaliteit, daar is niks mis mee.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
18 jun 2019 07:55
PeterMoonen schreef:
17 jun 2019 21:08
Heb er gewerkt. Heel veel klachten. Alles is gewoon rotzooi. Een kast zet je in elkaar en als je verhuist kan je hem niet meenemen want hij kan niet weer goed in elkaar. Gr.
Je praat grote onzin. Mijn huis staat vol met IKEA spul en alles is al meerdere keren verhuist (uit elkaar en weer in elkaar). Alles past nog prima. Als je het niet voor elkaar krijgt om het weer goed in elkaar te zetten moet je bij jezelf kijken of je wel de juiste capaciteiten hebt om een IKEA meubel te monteren.
https://www.youtube.com/watch?v=q7hgZKyyFEM
:mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leuning leren bank IKEA kapot, 'gebruikersschade'?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schitterende sketch, maar die had volgens mij, gelukkig, geen nadelig effect voor Ikea. :lol:

Gesloten