LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drama met bank van Loods 5

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JoeAnn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2020 16:07

Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door JoeAnn »

In 2018 heb ik een bank gekocht bij LOODS5. Bij aflevering bleek de kleur niet de bestelde kleur te zijn.
Het bleek hun woord tegen die van mij. Ik moest het er maar mee doen. De bank is direct vanuit Polen geleverd.
Niemand van Loods5 is komen kijken of de bank wel aan kwaliteitseisen voldoet zoals je die mag verwachten van een bank in die prijsklasse. Op de bank valt vrijwel niet te zitten.
Zo schuiven de bankdelen uit elkaar. Lijken de Kussens van karton en glijden de zitkussens bij elke zitbeurt wel 20cm weg. De stof is niet kleurvast. En inmiddels zit hij door. En de kleur is antraciet ipv de bestelde stone 18.
Na het telefoontje na aflevering over de kleur heb ik wederom met 3-4 maanden mijn beklag gedaan. De kleur kon ik niet bewijzen. Het was hun woord tegen die van mij. Bij aankoop had ik een 5 jaar zitgarantie. Die moesten de problemen maar oplossen. Problemen zijn na 3 bezoeken van Zitgarant nog altijd niet opgelost. Sterker nog, de vorm van de kussens zijn totaal veranderd. Zitgarant is bovendien van mening dat de bank goed is zoals deze is. Dat klopt. Hij is niet kapot. Hij is alleen waardeloos en niet wat je mag verwachten voor deze prijs. Loods5 is van mening dat Zitgarant onafhankelijk is. Ik ben van mening dat hier sprake is van belangenverstrengeling. Inmiddels bijna 2 jaar verder. Een medewerkster van de klantenservice trekt continu de zaak naar zich toe. Verder dan Zitgarant op mij afsturen kom ik niet met haar. Ook op mijn aangetekende brief aan het hoofdkantoor in Haarlem gericht, kreeg ik van haar antwoord met de mededeling dat Zitgarant de enige optie is. Mailen over de kwestie willen ze niet meer. Dus de enige weg is het Juridische pad bewandelen. Koop dus NOOIT een bank bij Loods5. De kwaliteit is om te huilen. Het gaat over een bank van €1745,- en niet een bank van €600,- En service kennen ze daar niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beetje laat, als je eerder hier was, een showroom bezoek voor dezelfde bank, kleur doet er niet toe en je ziet of de kwaliteit gelijkwaardig is of niet.... na 2 jaren is koop ontbinden onmogelijk geworden.

Dat kleur verschil, kan ook door verlichting komen, maar niet te zitten had je eerder moeten voelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik lees eigenlijk niets waarin de bank afwijkt van het model wat u heeft gezien. Want dat is namelijk uw ijkpunt. U heeft het over verwachtingen van een bank in een bepaalde prijsklasse. Wat u mag verwachten is een bank die overeenkomt met het showmodel. En dat u daar een bepaalde tijd gebruik van kunt maken.

Zijn de kussens gelijk aan die van het showmodel, dan kunt u wel willen dat ze anders, in uw ogen beter worden, maar dat zal niet gebeuren. Ook de koppeling tussen elementen mag u alleen verwachten wanneer u dat ook bij loods 5 heeft gezien.

Zit garant is een professionele organisatie welke binnen de branche prima objectief kan blijven. Dat u dit bedrijf zo af serveert zegt meer over u dan over dit bedrijf.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door thecure »

Welke kleur stond er op de bestelbon en komt die overeen met de kleur in de showroom?

mr. Monique Ferwerda
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 apr 2020 09:29
Contacteer:

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door mr. Monique Ferwerda »

De klachten hadden direct juridisch gemaakt moeten worden. U moet aantonen in een verzuimbrief dat u tijdig hebt geklaagd en dat de verkoper niet heeft kunnen bewijzen dat de bank niet gebrekkig was op het moment van aankoop. dit wat de kleur betreft en de zit-kwaliteit, de gebreken die op zijn gekomen binnen zes maanden na de aanschaf .In dat geval zou herstel beter kosteloze vervanging, in het minst gunstige geval prijsvermindering een optie zijn.

JoeAnn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2020 16:07

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door JoeAnn »

Ik heb gelijk aangegeven dat de kleur niet juist was. Bij aflevering. In de winkel zelf en bij de klantenservice. Via mail heb ik al 2 jaar contact maar stuurt men steeds Zitgarant op mij af. Marktplaats staat vol met LOODS5 banken. Ze verkopen goedkope rommel voor hoge prijzen.

Zoals je kunt lezen serveer ik Zitgarant niet af. Wel is dit bedrijf er voor reparatie. Dat in dit geval niet aan de orde is. Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een zogenaamd onafhankelijk bedrijf (zoals zij stellen) mijn bank moet beoordelen. Misschien hoog tijd dat Zitgarant zich achter zijn oren moet krabben, of zij wel langer mee willen werken aan de verkoop van kwalitatief slechte producten.

De bank is niet dezelfde die ik besteld heb. De kleurcode klopt ook niet. Evenals de maten.

Overigs blijken tussen de reacties, iemand van LOODS5 zijn/haar reactie te geven.

Ik ben van mening dat er ook iets bestaat als prijs kwaliteit verhouding.
Je kan wel van alles in een bank stoppen. Er is niemand van LOODS5 die is komen kijken of mijn bank wel ok is. Ondanks meerdere keren dat gevraagd te hebben.
Ik ben hier al 2 jaar mee bezig. Dus dan maar naar de rechter.
Ik hoop iig zoveel mogelijk mensen te waarschuwen.. !.
Laatst gewijzigd door JoeAnn op 15 mei 2020 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigs blijkt bij de reacties, dat iemand van LOODS5 zijn/haar reactie geeft.


U bent af.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
15 mei 2020 17:05
Overigs blijkt bij de reacties, dat iemand van LOODS5 zijn/haar reactie geeft.

U bent af.
Na twee jaar, zonder enig bewijs, naar de rechter stappen.

Kun je ook dubbel af zijn ?

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door artilux »

Naar de rechter? ik wens u succes 2 jaar oud,dus u gaat naar de rechtbank .. voor een bedrag van 600 euro.
In 2 jaar is er al heel wat afgeschreven, die 600 euro bent u al kwijt aan 3 uur advocaat..
Zou er nog maar eens over na denken.

JoeAnn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2020 16:07

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door JoeAnn »

Nee. De bank was geen €600,- maar € 1745,-.

De bank heb ik in juni pas 2 jaar maar is al vanaf het begin een discussie.

Ik kan het missen ;)

JoeAnn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2020 16:07

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door JoeAnn »

CrazyMe, Tijger1 komkommertijd. lady123. artilux RedFloor. Vanlotjegetikt edrick3 Tenormin

Allemaal medewerkers van LOODS5.
Goede service luitjes! ... anoniem op een sarcastisch manier je klanten belagen.
Bevestigd alleen maar weer hoe waardeloos jullie producten en slechte service is.

JoeAnn
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2020 16:07

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door JoeAnn »

Mr .Ferweda ... Blijkbaar bent u Juridisch niet volledig onderlegd.

Of bent u ook één van de LOODS5 medewerkers die trachten mij op het verkeerde been te zetten.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door angel1978 »

🥱

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iedereen werkt hier bij Loods5. We hebben van alles, advocaten, vrachtwagenchauffeurs, schippers, schilders, komkommers, huis-mannen en - vrouwen en voor heel moeilijke gevallen onze eigen deurwaarders.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Moneyman »

Haha lekker kansloos weer dit. Succes ermee, Joean :lol:

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Erthanax »

JoeAnn schreef:
14 mei 2020 16:53
In 2018 heb ik een bank gekocht bij LOODS5. Bij aflevering bleek de kleur niet de bestelde kleur te zijn.
Het bleek hun woord tegen die van mij.
Laten we bij het begin beginnen.
De gebruikelijke gang van zaken is dat de bekleding wordt gekozen uit een stalenboek in de winkel. Op het bestelformulier wordt het nummer aangeven dat achterop het gekozen staal staat. Bijvoorbeeld "Firenze rood" , of "Groen 3425". Ook na levering is de code van de kleur op het bestelformulier eenvoudig te vergelijken met het stalenboek in de winkel. Hoezo is het dan hun woord tegen het uwe?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@joeann.
Omdat u uw zin niet krijgt zijn we hier ineens allemaal medewerkers? De meeste mensen hier zijn hier al jaren en beantwoorden vragen net hun expertise.
Dus dat er hier ineens vele loodst5 medewerkers zijn in praktisch onmogelijk.

U bent gewoon een onaardig persoon met teveel frustratie. Voor straf naar de hoek (bank)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

JoeAnn schreef:
15 mei 2020 19:48
CrazyMe, Tijger1 komkommertijd. lady123. artilux RedFloor. Vanlotjegetikt edrick3 Tenormin

Allemaal medewerkers van LOODS5.
Goede service luitjes! ... anoniem op een sarcastisch manier je klanten belagen.
Bevestigd alleen maar weer hoe waardeloos jullie producten en slechte service is.
Als Loods 5 hier wil reageren mogen ze dat altijd onder hun eigen naam doen.
Als een medewerker hier zou zitten, weten we dat snel genoeg.
Kijk ook eens naar de vaak genoemde woonplaatsen, dat word dan heel veel reiskosten!

Van alle door U genoemde werkte er niemand in dit soort meubels.
Wel is vooraf kijken of een naam bekend is, of veel op Marktplaats word aangeboden?
Mijn Woensdag verkochte Amslod € bike was 2e hands niet duur, stuk en ik wist dat en repareerde zelf.
Maar de Loods 5 meubels hebben niet mijn smaak..... ¼ van de prijs koop je nog meer van deze leverancier kreeg ik de indruk.

Een ex verkoper van Elektronica en losse kleine rommel zaken met leuke winstmarge toen... nu gestopt!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Drama met bank van Loods 5

Ongelezen bericht door Radar »

JoeAnn schreef:
15 mei 2020 19:48
CrazyMe, Tijger1 komkommertijd. lady123. artilux RedFloor. Vanlotjegetikt edrick3 Tenormin

Allemaal medewerkers van LOODS5.
Goede service luitjes! ... anoniem op een sarcastisch manier je klanten belagen.
Bevestigd alleen maar weer hoe waardeloos jullie producten en slechte service is.
Ja, kijk, het is vervelend als je je zin niet krijgt, dat snap ik. Maar met dit soort opmerkingen ga je je gelijk natuurlijk nooit krijgen. Omdat zo'n reactie - begrijpelijk - de nodige clownerij uitlokt, gooi ik er maar eens een slotje op.

Groeten, Radar^SK

Gesloten