Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ilonaachternaam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2021 15:49

Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door ilonaachternaam »

Goedendag,

In juli 2021 heb ik 4 eetkamerstoelen gekocht, afgeprijsd van 80€ voor 59.95€. Na 2 maanden begon de eerste stoelzitting in te zakken, tot op het plaatmateriaal. Ik heb gebeld met de klantenservice, ik kon de stoel brengen en er zou naar gekeken worden. Inmiddels begon stoel 2 ook dezelfde klacht te vertonen. Na een week ben ik gebeld en is me verteld dat de stoel niet kapot is, maar dat dit hoort bij deze stoel. De stoelen kunnen opgevuld worden a 50€ per stoel.
De prijs staat gelijk aan de kwaliteit, aldus de verkoper. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. De verkoper is gaan overleggen met leidinggevende en kwam met het voorstel mij de helft van de aankoopwaarde in een tegoedbon te geven of de stoelen op eigen kosten te laten opvullen. Als tegen voorstel heb ik aangegeven de stoelen op hun kosten te laten opvullen of mijn aankoop bedrag terug te geven. Hiermee gaat Pronto niet akkoord.
Na enig mail verkeer over wel of niet akkoord gaan met het voorstel heb ik contact gehad met de consuwijzer. Zij adviseerde me om een brief te sturen met eis tot ontbinding van de verkoop, omdat het een onduidelijk product betreft. Ook dit heb ik gedaan en wederom nul op rekest. De verkoper heeft aan dat ik ‘vrij ben om naar de geschillen commissie te gaan’.

In de beschrijving van de stoel op internet staat: ‘goede kwaliteit polyether voor een heerlijk comfortabele zit’ .

Het aankoopbedrag is net te weinig om in aanmerking te komen voor opening van een geschil bij de geschillen commissie….Het kan toch niet zo zijn dat ik 4 stoelen heb gekocht die na 2,5 maand zitten als een harde plank? Als ik had geweten dat ze zo snel zouden aftakelen had ik ze nooit gekocht.

Kan ik hier nog iets mee doen?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Onder de 250 euro neemt die geschillencommissie geen zaken aannemen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl . Als je een rechtzaak gaat starten, is de vraag of de rechtzaak tegen de kosten opwegen.

Ik denk dat je recht hebt op wettelijke garantie. www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

U hebt in ieder geval duidelijk gemaakt hoe Pronto met klanten omgaat. Hopelijk leren lezers daarvan en kopen ze niet bij Pronto.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor een stoel van 60,00 euro had u kunnen weten dat het geen topkwaliteit is . Bij de koop had u dat al kunnen zien . Als ik de foto bekijk zou ik denken dat het door een beunhaas is bekleed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik op de link met de foto klik, ziet de zitting er al wat viezig uit.
Hoe kan dat na krap 3 maanden met maar 1 uurtje erop zitten per dag door iemand van 50 kg.
Zijn deze stoelen echt pas 3 mnd oud?
Het zitkussen zit er ook niet echt goed gevuld uit.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
23 okt 2021 20:14
Als ik op de link met de foto klik, ziet de zitting er al wat viezig uit.
Hoe kan dat na krap 3 maanden met maar 1 uurtje erop zitten per dag door iemand van 50 kg.
Zijn deze stoelen echt pas 3 mnd oud?
Het zitkussen zit er ook niet echt goed gevuld uit.
Ik zie er niks viezigs aan, dat is gewoon de kleur van het materiaal wat je ziet.
Ik denk inderdaad dat Pronto gelijk heeft, het zal kwaliteit naar het geld zijn. Op de oorspronkelijke foto op de website zie je eigenlijk al dat de zitting erg dun is.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door Radar »

Even wat reacties verwijderd die betrekking hebben op het feit dat dezelfde vraag op een ander forum staat (voor de goede orde, dat is verder niet strafbaar of iets dergelijks).

De topicstarter kan wellicht ook hier beeldmateriaal van de betreffende stoelen plaatsen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lowieze schreef:
24 okt 2021 12:19
moederslink schreef:
23 okt 2021 20:14
Als ik op de link met de foto klik, ziet de zitting er al wat viezig uit.
Hoe kan dat na krap 3 maanden met maar 1 uurtje erop zitten per dag door iemand van 50 kg.
Zijn deze stoelen echt pas 3 mnd oud?
Het zitkussen zit er ook niet echt goed gevuld uit.
Ik zie er niks viezigs aan, dat is gewoon de kleur van het materiaal wat je ziet.
Ik denk inderdaad dat Pronto gelijk heeft, het zal kwaliteit naar het geld zijn. Op de oorspronkelijke foto op de website zie je eigenlijk al dat de zitting erg dun is.
Dan had Pronto dit moeten zeggen bij de verkoop van de stoelen en niet achteraf. Pronto had gewoon eerlijk moeten zeggen dat de stoelen van € 80 zijn afgeprijsd naar € 60 maar dat Pronto voor dit geld rommel verkoopt en de klant zeker niet terug moet komen met klachten over deze stoelen.

Gesloten