LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
*******
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:35

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door ******* »

jow

k ben oud bezorger van de meubelman en geef ff algemene info.

ten eerste, naar de winkel gaan is geen goed idee. daar kunnen ze je niet verder helpen. ut enige wat de verkopers doen = verkopen. wat er voor de rest met u gebeurt zal ze een zorg zijn. gewoon het meubelman kaartje pakken klante nummer bellen. dan toetst u het ordernr in en krijgt u vanzelf een telefoniste. daarmee behandelt u het.

en de fabrieken kunnen andere vakantietijden hebben als wij. komt voornamelijk uit polen. en de levertijden zijn normaal 6 tot 12 weken (dit zijn indicatie tijden)ligt eraan hoe druk het is bij de fabriek. als ie überhaupt trug gaat naar de fabriek , meestal word het in het magazijn gemaakt.

ff reageren op ppwm . fabricage fouten worden altijd volledig vergoed.

daar komt bij dat als u een bank koopt dat u verantwoordelijk bent voor de binnenloop van het meubel , dus past het niet naar binnen, dan bent u 30 % van de aankoopkoste kwijt (en das best veel geld :D )

met de maten naar de winkel gaan helpt ook niet want de verkoper zegt tog : "dat doen de jongens wel". nou niet dus!!

wij draaiden vaak 70 uur in de week, en dan ben je niet blij als het weer over onze rug moet !!!!

keej dan , de mzzlz

tevreden
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2005 14:31

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door tevreden »

Onze eethoek werd afgeleverd in december 2002 met lederen stoelen met lage zijkanten. Na een paar maanden ging de vulling van de zijkanten zakken, hebben dit gemeld op aan raden van Sanders bij de meubelman,na een paar dagen kwamen zij kijken en werden voor reparatie meegenomen ,na een paar weken werden zij weer goed afgeleverd.Maar na 2 jaar gebeurde weer het zelfde,stoelen werden weer opgehaald, maar na zeven weken werden zij weer bezorgd,maar eigelijk nog slechter dan dat de meubelman ze had meegenomen.De bezorgers waren het er over eens dat dit niet kon.En hebben daar een notitie van gemaakt,een paar dagen daarna kregen wij bericht,omdat dit nu voor de tweede keer gebeurde, wij voor het bedrag wat we toen hadden uitgegeven nieuwe stoelen mochten uitzoeken.En dat na bijna 3 jaar !!
Wij waren zeer tevreden en wij vonden toen dat de meubelman een warme douche verdienden! :D

de meubelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2005 21:46

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door de meubelman »

alle meubels worden op bestelling voor U gefabriceerd en daar door kan het tijd kosten.meestal komen ze uit verre landen om de prijs zo goed koop mogelijk voor u te houden en toch goed kwaliteit te leveren.elke klacht wordt altijd zo goed mogelijk opgelost ook al zijn de klachten niet altijd even gegrond. Elke meubelman is er van bewust dat de wens van de klant zijn bevel is.
Het is niet eerlijk om het over v.Lunteren en Rommens te heben zij zijn ook maar een schakel 99 procent van de levering gaat uitstekend.
En 99 % van de klachten lossen we uitstekend op.
Als mens en als meubelman kun je niet iedereen tevreden stellen.
Jullie zitten aan de boterhem van 500 mensen.
En uitervaring weet ik dat 99% van de klanten die niet tevreden zijn.
Heben een problem met zich zelf.
Kom gerust een paar maanden mee werken.
DAN ZUL JE MERKEN WAT WIJ VOOR ONS KLANTEN OVER HEBEN

EEN eX-MEUBELMAN

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Wheeler »

Hey Said,

Vandaar dat jij nu een Ex-Meubelman bent zeker?

Afschuiven, daar zijn het bij de Meubelman sterren in.
Afschuiven op anderen, leveranciers de schuld geven, ga zo maar door!

Meubels komen vaak uit verre landen, ha, laat me niet lachen, je bedoelt Polen en andere landen uit die streek.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door crazyme »

@wheeler
Wanneer is een land ver genoeg om als "ver land" te mogen worden bestempeld ?

marl21
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:08

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door marl21 »

Vandaag weer contact gehad met de Meubelman en ik zit inmiddels zo'n beetje met mijn handen in mijn haar.

24 september 2005 hebben wij een dressior gekocht bij Sanders op de meubelboulevard in Groningen. Het dressior zou in zo'n 12 weken geleverd worden. Op 24 november 2005 kwam het dressior, keurig op tijd dus. Niet keurig afgeleverd helaas. Het dressior was namelijk scheef, het hing door en de laatjes zaten scheef en ongelijk. We hebben direct, samen met de bezorgers, een 'klacht' doorgegeven.

De procedure is dan dat er een servicemonteur langs komt. 17 januari is de monteur gekomen. Na een kopje koffie kwam hij tot dezelfde conclusies als wij: het dressior was niet in orde. Er moest een nieuwe worden besteld.

Na het bezoek van deze man werden heel wat telefoontjes gepleegd. Altijd kwam het initiatief van onze kant, want wanneer er een afspraak gemaakt werd dat ze terug zouden bellen, gebeurde dat bijna nooit. Maar na lang wikken en wegen, 3 weken nadat het dressior zou komen, zou het dressior 30 maart 2006 in ons bezit zijn. Het dressior was extra gecontroleerd en alles was in orde dus dit dressior moest juist zijn.

Op 30 maart 2006 werd het tweede dressior geleverd. Het plastic was er nog maar half af en ik kon zien dat hetzelfde probleem zich voordeed. De laden waren scheef gemonteerd, het dressior was scheef en de tussenruimtes klopten niet. De heren hebben het tweede dressior weer meegenomen. Er werd weer een klachtenlijst ingevuld. Er zou spoedig contact opgenomen worden.

Na veel bellen, wederom van onze kant, kregen wij tot onze verbazing een brief in de bus van de Meubelman. Ze deden ons een voorstel. We mochten bij Sanders Meubelstad een ander dressior uitzoeken voor hetzelfde bedrag (het gaat hier om 1000 euro dus daar moet toch een goed dressior voor te leveren zijn!?). Ik ben naar Sanders toegegaan en heb een rondje door de winkel gelopen. Daar zag ik hetzelfde dressior staan, goed, netjes, strak zonder scheef gemonteerde laatjes of doorhangend. Het kon dus wel goed. Ik ben met de verkoper in gesprek gegaan. Hij zei dat wanneer ze het dressior niet goed konden leveren, het ook niet bij hun in de winkel hoorde te staan. De verkoper ging bellen met zowel de Meubelman als de leverancier.

Direct kregen we te horen dat er een nieuw dressior gemaakt zou worden. Het zou er in week 23 of 24 moeten zijn. Op 28 juni 2006 kregen we een brief dat de fabrikant de nalevering helaas moest uitstellen. Het zou nu in week 28 bij de Meubelman in het centrale magazijn aan moeten komen.

Het is nu week 29. Ik belde vanochtend direct, want ze hadden het dressior nu al binnen moeten hebben. De man aan de andere kant vertelde dat het dressior niet bij hun geleverd is. En contact opnemen met de fabriek gaat niet want ze hebben vakantie t/m week 32. Met andere woorden: weer wachten.

Op 24 september sleept de zaak al een jaar voort. Ik ben bang dat het ook werkelijk zo lang nog gaat duren. En wat ik moet? Ik denk wachten. Maar zo langzamerhand zakt mij de moed in de schoenen. Hoe kwaad ik ook bel en mezelf maak, de Meubelman trekt zich er niets van aan.

marl21
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:08

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door marl21 »

Dressior is wéér verkeerd geleverd. Nu hebben we de meubelman dan zover dat hij ons het dressior vergoed. Zijn dus nu een jaar verder, hebben geen goed dressior geleverd gekregen en we kunnen weer op zoek naar een ander dressior. Om te huilen gewoon... Één ding weet ik zeker: we gaan NIET naar een zaak waarvan de Meubelman de afhandeling regelt!

wrkr
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:00

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door wrkr »

:evil: :!: :evil:


MEUBELMAN = KEUKENMAN

Astro
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:41

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Astro »

Wheeler & Chantal

De meubelman is een vrij grote organisatie met veel schakels erin. Jullie moeten wel weten dat we het over een organisatie hebben met 100.000 klanten op jaar basis. Waarvan 10 % fout gaat. Dit houdt in dat 90 % goed gaat. De mensen die wel tevreden zijn hoor je niet ( op jouw na tevreden ) Waardoor er hier een hele kwalijke sfeer word afgezet.

Chantal :

Het naar de winkel gaan op het drukste moment van de dag heeft geen zin. Zo gauw je iets gekocht hebt heeft de winkel helemaal niks meer te zeggen. En deze zullen jullie dan dus ook niet kunnen helpen bij evt klachten. Voor het melden van een klacht zal de winkel je ook door sturen naar de service afdeling. Deze welke is te berijken op 030-6014747 keuze menu 2 vervolgens weer 2 ( vervolgens u 6 cijferige ordernummer.) De mensen op die afdeling hebben ook weer niks te zeggen. En mogen maximaal 10 % inhouden als er klachten zijn. Als je echt problemen hebt en een hoge piet wil spreken dan moet je vragen gewoon door vragen, beetje dreigen helpt ook. Ik ben even de naam kwijt van de man die de hoogste baas is van meubelman. Deze welke ook niet de heer Jan Rommes is. De heer Rommes gaat alleen over het magazijn en deze kun je dus ook niet aan de lijn krijgen via de service lijn.

p.s zo gauw ik weer op de naam ben gekomen zal ik hem even posten

Medewerken meubelman

donna van den nbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:54

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door donna van den nbos »

montel ,sanders chairs &chairs ,riant piet clercks is allemaal van mandemaker uit kaatsheuvel zo ook gedeeltelijk de meubelman het transport bedrijf dat bij u de meubels afleverd heeft zich ook ingekocht het hoofdkantoor van de meubelman bevind zich in nieuwegein veel succes

Astro
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:41

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Astro »

Piet Clerx is idd gekocht door mandemakers keukens. Maar heeft nog niks te maken met de meubelman.

De Meubelman is een onderdeel van Nijman internation iets waar de heer mandemakers zich bij heeft ingekocht.

Het transport bedrijf dat de meubels vervoert heet:
H J Van Oort Transport uit eck en wiel. Dit is geen onderdeel van de meubelman maar een transportbedrijf dat o.a ook rijdt voor de wehkamp en Autobar Holland.

kopertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2007 13:14

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door kopertje »

Een jaar geleden heb ik 2 relax-fauteuils gekocht bij de fauteuillerie in Beverwijk, een onderdeel van Montel meubel. Kosten bijna 4 duizend Euro!

Ons werd geadviseerd om voor de zitting een vulling te nemen van Tempur, dit geeft meer comfort als de zitting van de fauteuil die in de winkel stond. Er kwamen wel meerkosten bij van 180 Euro per fauteuil, maar de tempur zou de vorm aannemen van je lichaam, dus erg comfortabel.

Na een jaar blijkt de tempur zo ver in te zakken dat je met je achterste op de harde ondergrond zit. Van comfor dus totaal geen sprake!

Hierop de Meubelman laten komen om dit probleem aan te kaarten. Bij aankomst werd direct gezegd: 'Dit is nu eenmaal de eigenschap van Tempur', maar hij kon het verhelpen door de zitting van een andere vulling te voorzien. Kosten: 180 Euro per fauteuil! Hier was ik het niet mee eens, zodat deze man zei dit probleem voor te leggen aan de Customer service.

U raadt het al, nog geen week later een brief op de deurmat met de mededeling dat dit niet onder de garantie viel, dit was de eigenschap van Tempur, maar voor bovenstaand bedrag per fauteuille het verholpen kon worden.

Is het nu zo dat ik dit maar moet accepteren? In feite betaal ik dan dus 360 Euro (meer comfort door tempur) + 360 Euro (om de tempur te vervangen voor originele vulling) meer voor dezelfde stoel als in de winkel! Ik vind dit geen goede (valse) voorlichting van de verkopers.

Heel graag een reactie hoe nu te handelen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

Hierop de Meubelman laten komen om dit probleem aan te kaarten. Bij aankomst werd direct gezegd: 'Dit is nu eenmaal de eigenschap van Tempur'
Is dat ook bij verkoop vermeld?
Zoniet, dan voldoet het product simpelweg niet aan de verwachting die je ervan had, en kan je proberen bij geschillencommissie een beroep te doen op conformiteitseis.

JANSENY22
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2007 21:36

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door JANSENY22 »

Na al een lange tijd gezeur met zowel Sanders Meubelen als De Meubelman, wil ik jullie mee laten lezen over mijn bevindingen. Na al maanden bezig te zijn over "pillen" om mijn bank, heb ik besloten om volgende bericht naar de Meubelman te sturen... wordt vervolgt..

Spijtig om te vernemen dat jullie 100% achter zulke slechte kwaliteit staan. En schijnbaar ben ik niet de enige, aangezien er sinds 2004 al geblogd wordt over jullie geweldige klantvriendelijkheid op de website van TROS RADAR : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=21098

Even heb ik overwogen om inderdaad naar de geschillencommisie te gaan, blijjkbaar (uit deze verhalen) gaat dit allemaal erg moeizaam. Aangezien jullie dit gewoon goede kwaliteit vinden en mijn bank er toch niet meer uitziet, zullen jullie het vast niet erg vinden, dat ik deze terug ga brengen naar de winkel. Let wel, VOOR de winkel en ik zal er de hele dag op blijven zitten om al jullie klanten te laten zien wat voor een K*T zooi jullie je klanten aansmeren. Wie weet vind de cameraploeg van RADAR dit ook interessant. Misschien heb ik daar zelf niet zoveel aan, maar het zal mij wel voldoening geven om de andere bezoekers even te laten weten dat ze weg moeten gaan en NOOIT meer terug moeten komen. Met als voorbeeld de bank en voor iedereen een printje van de website van RADAR. Overigens zal dit ook niet de enige website hierover blijven.

Na alle verhalen gelezen te hebben, zou het mij niets verbazen als ik hier geen reactie op krijg, indien dat zo is, doen jullie in ieder geval jullie naam eer aan. Tot er een passende oplossing is voor mijn bank zal ik er alles aan blijven doen om dit aan iedereen kenbaar te maken, elke week een andere vestiging...

Groet,

JANSENY22
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2007 21:36

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door JANSENY22 »

Dit was de reactie na mijn zoveel poging, waarnaar ik dus vorig bericht heb veroznden en geplaatst:

De klacht van het pillen van de stof is bij het eerst bezoek van de service monteur al afgewezen en hij zal dit ook in het volgende bezoek afwijzen. Pillen is een vervelend verschijnsel dat relevant is op de stof die u op de bank heeft.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

vervelend verschijnsel dat relevant is op de stof
Staat dat ook op de aankoopbon??

Ik hoop overigens dat het droog is als je buiten zit....

Yoll
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:52

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Yoll »

Ik durf het haast niet te schrijven maar ook hier klachten over deze zaak. Mijn moeder (83) koopt een bank bij Sanders in Leiderdorp. Het mensje heeft er hard voor gespaard en is zo trots op dat ding. Na twee weken begon de stof te lubberen en de zitting die van koudschuim (dus stevig) begon in te zakken. Klachtenformulier bij de Meubelman opgevraagd en klacht ingediend. Monteur komt langs, maakt foto's en later volgt een brief met daarin de mededeling dat het plooivorming is en dat daar voor gewaarschuwd is. Brief terug gestuurd, hoe zo plooivorming, na nog geen drie weken gebruikt te hebben, een vrouw alleen.....etc etc. En dan de plek van de plooivorming, die zit dus aan de armleuning, dus waar je je hand neerlegt en dan naar beneden toe aan de voorkant van de bank. De stof is gewoon te ruim genomen maar dat accepteren ze niet daar. Nee het is plooivorming en mijn moeder zou wel teveel op de leuning hebbeng gezeten. Nou als ze dat al deed, dan zou het nog niet zo mogen zijn dat na drie weken de stof gaat lubberen. Ik ben nu bezig met mailen en foto's opsturen maar het helpt allemaal niet. Heb nu via een andere site een aantal voorbeeldbrieven en wetteksten gekregen, die ga ik vandaag opsturen. Ben benieuwd wat er uitkomt. CBW vind ik geen oplossing, stel je in het ergste geval voor dat ze je in het ongelijk stellen, dan kost het je een hoop geld..........

Word vervolgd!!!!!

Yolande

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

stel je in het ergste geval voor dat ze je in het ongelijk stellen, dan kost het je een hoop geld..........
Afhankelijk van het aankoopbedrag kost de geschillencommissie
75 tot 125 euro. Als je gelijk krijgt wordt dat bedrag teruggestort.

Winkelier moet kunnen aantonen plooivorming voor de koop te hebben besproken, bijvoorbeeld door een vermelding op overeenkomst.

Yoll
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:52

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Yoll »

Afhankelijk van het aankoopbedrag kost de geschillencommissie
75 tot 125 euro. Als je gelijk krijgt wordt dat bedrag teruggestort

*** Echt waar??? Ik las in de voorwaarden van het CBW dat het om 600 euro ging.
Ik vond dat heel veel geld.
Men heeft het inderdaad over plooivorming gehad maar na drie weken al zoiets en dan geeneens op een zitplaats.............?????
Ik heb vandaag in ieder geval een een aangetekende brief gestuurd.

groetjes,

Yolande

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Beste forumgebruikers,

Na diverse ellendige verhalen gelezen te hebben over de Meubelman-Montel wil ik u mijn bevindingen vertellen.

In april 2007 hebben mijn vrouw en ik bij Montel in de Arena Amsterdam 2 fautuils en een 2,5 zitsbank gekocht voor een totaal bedrag van 2550 euro.
Bij het kopen werd er verteld dat de fautuils een lichte kleurafwijking konden vormen ten opzichte van de 2,5 zitsbank, de reden hiervan was dat de bank van een andere fabrikant was.
Op de afgesproken levertijd werd bovenstaande afgeleverd bij ons thuis,
toen bleek inderdaad dat er een licht kleurverschil was te onderschijden tussen de fautuils en de bank. (stof Rinoro, donkerbruin))
Later die dag viel het mijn vrouw op dat de stof zelf ook iets afweek.
Dat vonden wij toch wel een tegenvaller. Terwijl de bank en de fautuils op zich schitterend stonden.
Je moet erg goed kijken wil je het zien, maar het was wel zo.
Zeg ik tegen mijn vrouw, laten we even de verjaardag afwachten, dan vragen we aan de visite of hun iets opvalt aan het bankstel.
Op de betreffende avond niks gezegd tegen de visite, die het bankstel ook heel mooi vonden, toen vertelde ik later op de avond dat er kleurverschil en verschillende stoffen waren gebruikt.
Maar evengoed, het zat me toch niet lekker, ik contact gelegd met eerst Montel Amsterdam, die verwezen mij door naar de Meubelman.
U kunt het geloven of niet, binnen 5 dagen en zonder te komen kijken hunnerzijds kreeg ik een schriftelijke bevestiging van de Meubelman dat ik het bankstel mocht omruilen tegen een ander bankstel uit de zelfde prijsklasse! Daar kregen wij 3 maanden de tijd voor, al die tijd zou ik het bankstel wat er nu bij mij thuis stond gewoon kunnen blijven gebruiken.
Maar hoe meer tijd er verstreek, des te mooier vonden wij het staan, temeer dat het niemand eigenlijk was opgevallen zoals ik bovenstaand verteld heb.
Het eind van het liedje is nu dat wij het bankstel (gelukkig) hebben gehouden.
Met als klap op de vuurpijl dat wij alsnog 250 euro teruggestort kregen van de Meubelman (mervouw Briede) dit ter compensatie voor het minimale kleurverschil!Dit vinden wij grote klasse van de Meubelman, beter kunnen wij het niet wensen, dit alles is zonder problemen verlopenen we zijn zeer tevreden over deze handelswijze, wij zouden Montel en de Meubelman bij iedereen aanbevelen.
Nog dit, wij hebben geen enkel belang bij of in de Meubelman-Montel organisatie, ook werken wij er niet,bovenstaande is 100% waar gebeurd!
U ziet dat mijn ervaringen helemaal haaks staan op bovenstaande forumberichten!
Een meer dan zeer tevreden klant van de Meubelman en Montel:

A. Tolboom.

Gesloten