LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, eens kijken wat een nachtje Hästens-en gaat opleveren!
Ik heb een hotel geboekt die deze bedden heeft, en ga lekker zo'n bed uitproberen. (moet sowieso in deze stad zijn hoor, dus doe dit niet zomaar, de bedden èn de prijs (een actie) gaven de doorslag)
Thuis slaap ik nauwelijks vanwege ernstige rugklachten, dus ik ben reuze benieuwd!!!

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

natuurlijk zijn handgemaakte bedden duurder dan industrie-producten.
wel moet gezegd worden dat de marketing en exclusiviteit een behoorlijk eel van de kostprijs uitmaakt. Dat is nu eenmaal de keuze van de klant zelf. Als iemand een merkproduct koop is hij/zij gevoelig voor de totale argumentatie van het betreffende merk. Een hoge prijs is voor velen een mate van exclusiviteit. De fablikant haakt hier in.
Wij merken dat er ook nog mensen zijn die alleen voor de argumenten van een evenwichtige opbouw en een goede prijs / kwaliteits verhouding gaan. Ieder zijn eigen keuze. De discussies gaan vaak tussen mensen met een totaal verschillende benadering. wij maken Nesth® voor een ieder die daar niet gevoelig voor is.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, ik vond het niet echt wat bijzonders hoor...
Het ligt wel lekker, maar dat ik nou zo overdonderd van zo'n Hästens-bed ben, nou nee. :roll:
Ik had met mijn rug nog steeds het idee dat ik op een bobbel lag (ligt aan mijn rug hoor!).
Bij mij speelt nu het idee dat een Hästens-bed veel te duur is, waarschijnlijk betaal je meer voor andere dingen (o.a. reclame en naamsbekendheid) dan voor het bed zelf. :(

Ik heb op de goedkopere versie geslapen, dus ik kan niets vertellen over de duurdere versies.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

met een natuurlijk bed is het eigenlijk net zo als bij een paar goede schoenen: je moet er wel aan wennen. Ook zal een dergelijk bed zich meer naar je persoonlijke omstandigheden zetten. Een dergelijk bed vormt zich, dat betekend niet dat er kuilen ontstaan. wel wijzen wij hier bij verkoop heel nadrukkelijk op. Een en ander is dan weer het gevolg van een materiaalkeuze. Allemaal niet zo complex maar wel belangrijk voor een lange plezierige gebruikstijd.

peterpeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2007 09:33

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door peterpeter »

en van serivce hebben ze ook nog nooit gehoord.
Wij hebben een hastens excel medium en zijn zeer ontevreden. Ikzelf slaap overal beter dan op dit bed (en aangezien ik regelmatig in allerlei hotels slaap kan ik dit ook regelmatig testen).
Wij hebben het bed nu 3 maanden en na 3 maanden nog steeds forse klachten. Rugpijn, veel wakker in de nacht, slecht slapen.
De reacite van de dealer: u moet er maar aan wennen.:twisted:

Zijn service: na 1 maand met veel problemen de dealer thuis gekregen, die direct meldde dat wij andere kwaliteit dekmatras hadden dan afgesproken (zonder) daar verder iets mee te doen. Hij nam foto's van onze ligging en deed verder niets. Afspraak: proberen, na 3 maanden contact. OK, er zijn zo veel mensen enthousiast dat wij dat wilden proberen. Zoals gezegd, na 3 maanden geen verbetering, eerder verslechtering. De dealer: nooit een keer reactie natuurlijk.

Wij hebben nu voorgesteld de koop conform de algemene voorwaarden ongedaan te maken. Weinig verrassend wachten we nu al weer 3 weken op reactie. Gezien de rest van de (ontbrekende) akties van onze dealer zal die reactie wel negatief zijn.
Dan gaan we maar juridisch aan de gang, brengt die rechtsbijstandsverzekering ook nog eens zijn geld op. :D

Mijn vraag: iemand ervaringen met rechtszaken tegen dealers van hastens bedden?

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

De problemen kunnen wellicht ook worden opgelost door middel van een aantal aanpassingen aan het veersysteem. wij hebben al meerdere bedden aangepast en hiermee klachten verholpen.
Belangrijk is wel dat je de juiste hardheid im combinatie met je lichaamsgewicht hebt gekocht. als de beide partners vervolgens relatief veel dicht naast elkaar liggen krijg je een slappe rand effect. hierdoor ontstaat meer druk op de rug en heb je geen uitgeslapen gevoel.
om een goede analyse te maken heb ik echter wat meer info nodig.
Over het algemeen kun je wel stellen dat de meeste matrassen geen goede kantvering hebben. hierdoor ontstaan een zone van zo'n 20-30 cm in het midden die onvoldoende ondersteund.
wellicht toch eens goed contact te hebben.
Nesth®

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door komijntje »

Het allerbeste staaltje van een "goede" reclamecampagne, van 4% export (uit Zweden) in 1994 tot 71% in 2005, voor die tijd sliep waarschijnlijk iedereen slecht.
Heb trouwens wel eens gehoord dat ze stinken, maar iedereen moet zelf
maar weten waar hij zijn geld aan besteed, ben redelijk kritisch maar
een goede matras hoeft echt niet meer dan zo'n kleine 1000 euro te kosten, alles wat je meer betaalt is gewoon teveel.

wuzzle
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 13:26

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door wuzzle »

Sinds meer dan een jaar slapen we als een roos in een echte Hastens.
Het is niet goedkoop dat geef ik grif toe, echter het slaapcomfort is perfect.
Jarenlang allerlei matrassen uitgeprobeerd totdat uiteindelijk Hastens overbleef..
Achteraf voor ons de enige en juiste keuze.
We hebben er geen spijt van! :D

remo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:29

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door remo »

iN HET JAAR 2001 KOCHT IK VOOR € 8000,00 TOEN NOG FL 17.600,00
EEN HASTENS T2000.
U BEGRIJPT MIJN VERBAZING EEN AANTAL MAANDEN GELEDEN TOEN IK EEN NIEUWE MAAR NU VERSTELBARE HASTENS WILDE AANSCHAFFEN EN ZAG DAT EXACT MIJN ZELFDE BED, DE T2000 NU € 21.750,00
KOST. EURO'S OFTEWEL FL 49731,00 . EN NEE IK BEDOEL NIET DIE VIVIDUS OF ZOIETS.
OP MIJN NAVRAAG STOND DE VERKOPER VOLLEDIG MET ZIJN MOND VOL TANDEN. HIJ MOMPELDE IETS VAN INFLATIE EN RECLAMEKOSTEN, UHM MJA.
IK HEB NIET SLECHT GESLAPEN OP DAT BED MAAR OOK NIET BETER DAN OP MIJN ZEVENSLAPER BOXSPRING DIE IK DAARVOOR HAD, EN HEB HEM DUD VERTELD DAT IK ZIJN BAAS GRAAG WILDE SPREKEN OM HEM OP DE MOND TE ZOENEN WANT ALS JE GE...ID WORDT WIL JE OOK KUSSEN NIETWAAR. (BAAS WAS ER NIET TROUWENS)
NU ZIT IK ZELF IN DE MARKETING MAAR DIT SLAAT WERKELIJK ALLES.
HET IS LEUK OM EEN MERK TE MAKEN MAAR DE BASIS MOET TOCH ALTIJD
DE KWALITEIT VAN HET PRODUCT ZIJN IN RELATIE TOT DE PRIJS. MISSCHIEN KAN EEN GOEDE JURIST DAT EENS UITZOEKEN VOOR HASTENS
;-).
IK HEB UITEINDELIJK DE TRECA DE PARIS SUPERCAD GEKOCHT WAAR IK IN 2001 OOK OVER GETWIJFELD HAD EN IK MOET ZEGGEN DAT IK NOG NOOIT ZO GOED HEB GESLAPEN. DE STEUN IN JE RUG IS WERKELIJK FENOMENAAL. EN DE VERSTELLING MET TRENDELENBURG HEEFT DE KLACHTEN DIE IK HAD IN MIJN ONDERRUG BIJNA GEHEEL DOEN VERDWIJNEN. ( WIJ LIGGEN ER NU 2 MAANDEN OP).
NORMAAL KLIM IK NIET IN DE PEN MAAR DEZE SITE KWAM TOEVALLIG VOORBIJ EN DE HASTENS FILOSOFIE STUIT MIJ TOCH WEL ERG TEGEN DE BORST VANDAAR.
DOE HIER U VOORDEEL MEE. GR REMO

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door gravedigger »

EN DE HASTENS FILOSOFIE STUIT MIJ TOCH WEL ERG TEGEN DE BORST .
Ow. Vandaar dat je zo schreeuwt.

remo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:29

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door remo »

GRAVEDIGGER? heb je ook een naam?
Waarschijnlijk een Hastens verkoper? Of net een nieuwe hastens gekocht?
Excuses voor de kapitelen maar m'n caps stond op lock. Verder maak ik me er niet zo druk om hoor, want ik slaap goed.
mvg, Remo

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Een bed van ruim 21.000 euro????????????????????? :shock: :shock: :shock:

Ik denk dat het een "leuk hebbedingetje" zou zijn als je geld teveel zou hebben, maar ik denk dat een gemiddeld mens toch niet een bed van zo'n onnoemelijk bedrag gaat kopen?! :roll:

Waar blijf je dan met je verstand...kan beter vragen: hoeveel blijft er aan de strijkstok(ken) hangen... :?

Echt erg!!!

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

het is wel merkwaardig dat we schrikken van een een bed van 21000 € terwijl we elke week een fles suikerwater (frisdrank) kopen voor meer dan een een euro. De verhoudingen zijn dan helemaal zoek. Een zak chips kost niet meer dan een paar cent productie kosten en geldt ook voor de veel andere producten. Speciaal bij cosmetica. Merkkleding is een topper op dit gebied. Zodra het over bedden gaat is alles te dol. Natuurlijk betaal je veel voor de reclame maar dat is een persoonlijke keuze. Er bestaan ook bedden waar je veel meer waar voor je geld krijgt. En bovendien verdienen wij ook ons brood ermee. dus moet je zelf goed opletten waar en wat je koopt.
alternatieven genoeg

Nesth®

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou Nesth, wat je hierboven allemaal zit te vertellen, daar ben ik het absoluut niet mee eens!!
Ik wilde me bijna nog gaan verantwoorden ook (bij deze dus echt niet), maar ik wil je één ding vertellen: in dit huis moet heel erg op de 'kleintjes' gelet worden, en komen geen (extra) luxe-artikelen hier binnen de deur.
Wat ik binnenhaal zijn de eerstelijns benodigdheden, dus géén Hästensbed van 21.000 euro.
Toch te gek voor woorden!!! :evil:

Ook al zou ik stikken in het geld, dan zou ik nog niet zo'n enorm duur bed aanschaffen!

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

ik denk dat je wel met me eens bent want je koopt heel bewust blijkt uit je mailtje. dus geen overbodige zaken die niet in jouw budget passen.
daarnaast zijn er consumenten die wel een groot budget willen vrijmaken.
ieder zijn keuze toch?

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, ook al hád ik er het budget voor, dan nog niet....
En inderdaad, ieder zijn eigen keuze, uiteraard! :P
Er zijn mensen die een enorme kat aanschaffen van 21.000 euro.
Het is maar wat je waard vind voor een bepaald bedrag.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik zat net zo eens op de Consumentenbondsite te snuffelen.
Toevallig kwam ik een matrassen/boxspring etc.-test tegen.

Wat treft mijn verbazing?! :shock:
Een IKEA Sultan arnö boxspring van ca. 760 euro doet niet onder voor een Hästens Excelsior boxspring van ca. 5500 euro!

Beide hebben een testoordeel van 70 punten.
Lichaamsondersteuning: beiden 75
Drukverdeling: beiden 75
Vochttransport en isolatie: beiden 75
Duurzaamheid: IKEA 62 en HÄSTENS 50 (IKEA wint)
Hanteerbaarheid: beiden 50
Afwerking: beiden 50
Geur: IKEA 87 en HÄSTENS 82 (IKEA wint)

patjem
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door patjem »

Was vandaag bij de Hastens winkel in Utrecht. Wat een slechte service. Ik moest alle informatie uit de verkoopster trekken en ze nam niet eens de moeite om een verkoopgesprek met me aan te gaan.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Die heeft zeker in een Hästens bed geslapen... :mrgreen:

Massa
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 23:49

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Massa »

Ik zie dat er veel gelukkige hastens-slapers zijn.
Wij hebben anderhalf jaar geleden een Hastens Citation (electrisch verstelbaar met massageoptie) gekocht.
Koopprijs € 16.000 :(

We zijn er niet happy mee. Met name de kuilvorming lijkt onoverkomelijk, ondanks dat we 2 aparte matrassen hebben met de "firm" matrassen. Daarover heen ligt een 2 persoons topper.

De "fantastische" serviceafdeling houdt ons al een tijdje aan het lijntje en binnenkort schijnt er zelf iemand uit Zweden te komen om een professioneel oordeel te vellen. Ik voorspel alvast dat we weer afgescheept worden.

Elke ochtend rugpijn omdat we scheef liggen door de kuilen.

We draaien wekelijks de matrassen om, maar het helpt echt niet.

Mocht er iemand zijn die dit geen probleem vindt: Hij is te koop.
Een buitenkansje voor iemand die een zeer kostbaar bed voor een vriendenprijsje wil kopen.

Gesloten